2 kostki kontra 1 to jest spore ryzyko, lepiej mieć przewagę 2 kostek.
Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
2 pomarańczowe kostki przeciwko sile 1 to jest całkiem sporo. Trzeba mieć faktycznie pecha, żeby wyrzucić 2 puste ścianki. To niecałe 3%.
- Gromb
- Posty: 2833
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Wg mnie warto. Nie grzeszą szczegółami, ale pasują do najemników z kart i można przyporządkować 1:1 figurkę do karty. Mam poczucie, że gra jest teraz kompletna. Niestety do pudełka ich nie schowasz, bo miejsca brak
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
nawet jak wyjme z plastiku i je wrzuce luzem do pudelka glownego? a ten dodatek Underground warto, bo jakos mi sie nie skleja z gra takie potworki:)
- Gromb
- Posty: 2833
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Hehehe... Fakt luzem wejdą. Patrzyłem pod kątem malowania (skrzywienie, bo nie pozwalam latać figurkom po pudle). Dodatek opcjonalny. Brakuje w nim jednej karty. W wersji PL wsadzono ją przy kompletowaniu do podstawki. Nie musisz go kupować, by cieszyć się grą. Podstawka jest kompletna i zamknięta. Nic nie tracisz. Jedynie ominie cię zabawa z robalami.dwaduzepe pisze: ↑11 mar 2021, 10:58nawet jak wyjme z plastiku i je wrzuce luzem do pudelka glownego? a ten dodatek Underground warto, bo jakos mi sie nie skleja z gra takie potworki:)
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Moim zdaniem nie warto, ale polecam tacki DVG - te głębsze - na figurki i żetony.
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
time=1615456688 user_id=42844]
[/quote]
W każdym sklepie budowlanym kupisz za kilka złociszy organizery nie dość że są ergonomiczne to z dodatkiem ułożysz zawartość w głównym pudle
nawet jak wyjme z plastiku i je wrzuce luzem do pudelka glownego? a ten dodatek Underground warto, bo jakos mi sie nie skleja z gra takie potworki:)
[/quote]
W każdym sklepie budowlanym kupisz za kilka złociszy organizery nie dość że są ergonomiczne to z dodatkiem ułożysz zawartość w głównym pudle
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Dobra pierwsza kampania skończona. Super zabawa a długo się wahałem przed zakupem. Jedna rada dla osób rozpoczynających zabawę. Nie rozpoczynajcie z Deidranną. Jest za łatwo. W sumie jak dla mnie to chyba jedyne rozczarowanie całą rozgrywką. Oczywiście można przegrać pojedyńcze scenariusze przy kontratakach jeśli ma się pecha jednak w trakcie kampanii po zakupie odpowiedniego sprzętu i pozyskaniu rebeliantów idzie dosyć łatwo. Wydaje mi się że od pierwszej kampanii można spróbować grać przeciwko Lucasowi Santino.
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Mam pytanie ogólno-zasadowe raczej tendencyjne im dłużej czytam tym dziwniej wnioskuję jak panowie załatwicie pierwszego porucznika Dadriany który jest opisany fabularnie na jej karcie... to zaczyna ona każdy scenariusz z nowym czy dopiero jak zasady scenariusza zaproszą nowego...z góry dziękuję i pozdrawiam wyzwolicieli
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Mam pytanie ogólno-zasadowe raczej tendencyjne im dłużej czytam tym dziwniej wnioskuję jak panowie załatwicie pierwszego porucznika Dadriany który jest opisany fabularnie na jej karcie... to zaczyna ona każdy scenariusz z nowym czy dopiero jak zasady scenariusza zaproszą nowego...z góry dziękuję i pozdrawiam wyzwolicieli
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Po to pokonujesz zebg miec luzy poki nie przywola nowego:)spartan pisze: ↑23 mar 2021, 19:09 Mam pytanie ogólno-zasadowe raczej tendencyjne im dłużej czytam tym dziwniej wnioskuję jak panowie załatwicie pierwszego porucznika Dadriany który jest opisany fabularnie na jej karcie... to zaczyna ona każdy scenariusz z nowym czy dopiero jak zasady scenariusza zaproszą nowego...z góry dziękuję i pozdrawiam wyzwolicieli
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
W końcu w kampanię na wspieraczce wszedłem "all in" i mam wszystko, co wyszło. Nawet spersonalizowaną planszetkę dyktatora (z przerobionym zdjęciem małżonki ) i nieśmiertelnik.
Jestem w połowie kampanii i oprócz "nieprzegrywalności" kampanii odczuwam dwie inne słabości gry, o których piszą też na BGG:
1. Kontratak to tylko rzut kośćmi, a powtórzenie scenariusza to tylko strata już poświęconego czasu. To nieklimatyczne i niezbyt trudne. Pojawiają się pomysły na alternatywy w tym zakresie. Osobiście podoba mi się pomysł dorzucania kart przeciwników do wszystkich sektorów po przegranym kontrataku.
2. Za mało kart wydarzeń. Gra jest "jak w zegarku". Już w 3 scenariuszu tylko czekasz aż znów spotkasz bandę złodziei lub burzę tropikalną. Osobiście planuję dodać sporo własnych wydarzeń i losować je np. apką "Randomizer", bo niewykorzystanych pomysłów jest tu sporo.
Ba, od razu podzielę się swoimi pomysłami na nowe wydarzenia, bo może ktoś dorzuci nowe, podpowie co z tymi albo po prostu też skorzysta:
Wydarzenia za 1 czaszkę /oczywiście wszystkie trwają 1 turę, jak zawsze/:
- Nie możesz korzystać z trwałości sprzętu
- Wszyscy odzyskują o 1 zmęczenia mniej (coś jak mała burza tropikalna)
- Każdy ruch (w sensie przemieszczania się) wymaga 1 zmęczenia więcej
- Nie korzystasz z bonusów terenu
- Ukrywanie się wymaga o 1 sukcesu więcej
- Nie możesz używać przedmiotów jednorazowych
- Dodaj żeton "?" (potyczki) w losowym obszarze dowolnego sektora, w którym masz choć 1 najemnika
- Wszyscy najemnicy w sektorze z walką muszą się przemieścić (efekt jak z kart typu granat)
Wydarzenia za 2 czaszki:
- Nie korzystasz z ulepszeń broni i pancerza
- Nie korzystasz z bonusów sojuszników (oprócz tych zwiększających wytrzymałość i udżwig)
- Jeden wybrany najemnik jest niedostępny (nie aktywuje się)
- Od wyniku rzutu na atak/pancerz odejmij wynik rzutu żółtą kostką
- Gdy korzystasz z żetonu rozkazu rzuć niebieską kością. Brak sukcesu = rozkaz nie udał się
- Dodaj tygrysa na losowy obszar
- Wszystkie bronie (wrogów też) mają o 1 zasięgu mniej
- Dobierz wydarzenie z 1 czaszką zamiast tego
- Każdy najemnik może odnowić 2 zmęczenia za koszt 1 rany
- Jeden najemnik dobiera kartę wyposażenia ^ ale za to dobiera 3 rany
Jestem w połowie kampanii i oprócz "nieprzegrywalności" kampanii odczuwam dwie inne słabości gry, o których piszą też na BGG:
1. Kontratak to tylko rzut kośćmi, a powtórzenie scenariusza to tylko strata już poświęconego czasu. To nieklimatyczne i niezbyt trudne. Pojawiają się pomysły na alternatywy w tym zakresie. Osobiście podoba mi się pomysł dorzucania kart przeciwników do wszystkich sektorów po przegranym kontrataku.
2. Za mało kart wydarzeń. Gra jest "jak w zegarku". Już w 3 scenariuszu tylko czekasz aż znów spotkasz bandę złodziei lub burzę tropikalną. Osobiście planuję dodać sporo własnych wydarzeń i losować je np. apką "Randomizer", bo niewykorzystanych pomysłów jest tu sporo.
Ba, od razu podzielę się swoimi pomysłami na nowe wydarzenia, bo może ktoś dorzuci nowe, podpowie co z tymi albo po prostu też skorzysta:
Wydarzenia za 1 czaszkę /oczywiście wszystkie trwają 1 turę, jak zawsze/:
- Nie możesz korzystać z trwałości sprzętu
- Wszyscy odzyskują o 1 zmęczenia mniej (coś jak mała burza tropikalna)
- Każdy ruch (w sensie przemieszczania się) wymaga 1 zmęczenia więcej
- Nie korzystasz z bonusów terenu
- Ukrywanie się wymaga o 1 sukcesu więcej
- Nie możesz używać przedmiotów jednorazowych
- Dodaj żeton "?" (potyczki) w losowym obszarze dowolnego sektora, w którym masz choć 1 najemnika
- Wszyscy najemnicy w sektorze z walką muszą się przemieścić (efekt jak z kart typu granat)
Wydarzenia za 2 czaszki:
- Nie korzystasz z ulepszeń broni i pancerza
- Nie korzystasz z bonusów sojuszników (oprócz tych zwiększających wytrzymałość i udżwig)
- Jeden wybrany najemnik jest niedostępny (nie aktywuje się)
- Od wyniku rzutu na atak/pancerz odejmij wynik rzutu żółtą kostką
- Gdy korzystasz z żetonu rozkazu rzuć niebieską kością. Brak sukcesu = rozkaz nie udał się
- Dodaj tygrysa na losowy obszar
- Wszystkie bronie (wrogów też) mają o 1 zasięgu mniej
- Dobierz wydarzenie z 1 czaszką zamiast tego
- Każdy najemnik może odnowić 2 zmęczenia za koszt 1 rany
- Jeden najemnik dobiera kartę wyposażenia ^ ale za to dobiera 3 rany
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Planuje z kumplem rozpocząć za niedługo kampanię. Powiedzcie mi, proszę, na co szczególnie zwrócić uwagę?
Ile czasu trwają scenariusze +/- ?
Od którego dyktatora rozpocząć zabawę - zakładając że zagramy zapewne kampanie raz?
Dzięki za pomoc
Ile czasu trwają scenariusze +/- ?
Od którego dyktatora rozpocząć zabawę - zakładając że zagramy zapewne kampanie raz?
Dzięki za pomoc
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Instrukcja wam powie, od ktorego zaczac.
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Scroll up please.
Tam jest moja opinia na temat dyktatorów.
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Scenariusze trwają od 20 minut (te pierwsze) do 1,5h-2h ostatnie.
Jeśli planujecie grać tylko raz, to najlepiej zagrać od razu z najtrudniejszym dyktatorem, ten generał w berecie (nie pamiętam jak się nazywa).
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Dzięki za pomoc!
Jedno pytanie które nas nurtuje - jeżeli mamy 2ch przeciwników takich samych a obrażenia przydzielane są na kartę jak rozgraniczyć który z nich otrzymał obrażenia?
Jedno pytanie które nas nurtuje - jeżeli mamy 2ch przeciwników takich samych a obrażenia przydzielane są na kartę jak rozgraniczyć który z nich otrzymał obrażenia?
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
- Gab
- Posty: 623
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 87 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Zadałem pytanie w wątku odnośnie zasad, prośba aby ograne osoby postarały się wyjaśnić mi dwie wątpliwości/sytuacje.
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Zagraliśmy dzisiaj dwa z czterech scenariuszy z mini kampanii Metavira (gdzie finalny trzeba sobie samemu wymyślić ), która nawiązuje do Jagged Alliance 1.
Utrudniliśmy sobie rozgrywkę losując 5 najemników i wybierając 4, oraz dodając zasadę - jeśli dyktator skutecznie kontratakuje to wszyscy najemnicy giną i trzeba wylosować kolejnych 4.
Fabuła i same scenariusze nie są aż tak istotne, to mechanika tej gry sprawia największą frajdę, a poszczególne sytuacje oraz rzuty kośćmi wyzwalają emocje rodem z filmów akcji, ale warto zaznaczyć że fabuła nawiązuje do pierwowzoru, szczególnie że gra się z dyktatorem z JA1.
Pomimo tego, że jeszcze nie przeszliśmy tego darmowego dodatku to zdecydowanie go polecam ze względu na mniejszy format, spokojnie da się go przejść przy jednym długim posiedzeniu.
Finalny scenariusz skopiujemy z oryginalnej kampanii - aby nie kombinować z balansem i wymyślaniem swojego
Link do pliku https://www.dropbox.com/s/qt26kdi10st6n ... OXqP4F-4rw
Utrudniliśmy sobie rozgrywkę losując 5 najemników i wybierając 4, oraz dodając zasadę - jeśli dyktator skutecznie kontratakuje to wszyscy najemnicy giną i trzeba wylosować kolejnych 4.
Fabuła i same scenariusze nie są aż tak istotne, to mechanika tej gry sprawia największą frajdę, a poszczególne sytuacje oraz rzuty kośćmi wyzwalają emocje rodem z filmów akcji, ale warto zaznaczyć że fabuła nawiązuje do pierwowzoru, szczególnie że gra się z dyktatorem z JA1.
Pomimo tego, że jeszcze nie przeszliśmy tego darmowego dodatku to zdecydowanie go polecam ze względu na mniejszy format, spokojnie da się go przejść przy jednym długim posiedzeniu.
Finalny scenariusz skopiujemy z oryginalnej kampanii - aby nie kombinować z balansem i wymyślaniem swojego
Link do pliku https://www.dropbox.com/s/qt26kdi10st6n ... OXqP4F-4rw
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem