Deep Madness (Roger Ho)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

Hardkor pisze: 14 kwie 2021, 15:34 Kurde obejrzałem u Asi recenzje i bardzo zachęciła do gry, tylko się znowu boję, że czacha odwali coś XD
To dobra gra. Szkoda tylko, że każdą misję zaczynasz "od zera" w odniesniu tego co znalazłeś w poprzednich zadaniach. No i szczerze to bez SG pula potworzaków jest troszeczkę za niska jak dla mnie w kontekście tego co oferuje Czacha. Zwyczajnie mnie by się znudziło, co rusz spotykać te same niemilce.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: jediwolf »

Yuri pisze: 14 kwie 2021, 16:50
Hardkor pisze: 14 kwie 2021, 15:34 Kurde obejrzałem u Asi recenzje i bardzo zachęciła do gry, tylko się znowu boję, że czacha odwali coś XD
To dobra gra. Szkoda tylko, że każdą misję zaczynasz "od zera" w odniesniu tego co znalazłeś w poprzednich zadaniach. No i szczerze to bez SG pula potworzaków jest troszeczkę za niska jak dla mnie w kontekście tego co oferuje Czacha. Zwyczajnie mnie by się znudziło, co rusz spotykać te same niemilce.
No i właśnie pojawia się pytanie, czy wydadzą resztę tj. dodatki i jakieś ze SG, które były dostępne na ks. Bo faktycznie pula potworów jest niewielka w podstawce.
pilot_pirx
Posty: 9
Rejestracja: 19 lip 2011, 21:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: pilot_pirx »

.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2023, 15:43 przez pilot_pirx, łącznie zmieniany 1 raz.
Torquemada666
Posty: 786
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Torquemada666 »

pilot_pirx pisze: 14 kwie 2021, 17:00 Wg informacji z komentarzy na fb, wydadzą dwa duże wydatki.
Pisali o całej serii, że w przyszłości planują wydać. Pod koniec tego roku jeden duży i pozostałe cztery z epickimi potworami.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2021, 17:21 przez Torquemada666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

pilot_pirx pisze: 14 kwie 2021, 17:00 Wg informacji z komentarzy na fb, wydadzą dwa duże wydatki.
Tak, czytałem. I tego sobie i Wam życzę, bo jak pisałem. Mało tego w podstawce.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
pilot_pirx
Posty: 9
Rejestracja: 19 lip 2011, 21:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: pilot_pirx »

.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2023, 15:43 przez pilot_pirx, łącznie zmieniany 1 raz.
Torquemada666
Posty: 786
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Torquemada666 »

pilot_pirx pisze: 14 kwie 2021, 17:39
Torquemada666 pisze: 14 kwie 2021, 17:12
pilot_pirx pisze: 14 kwie 2021, 17:00 Wg informacji z komentarzy na fb, wydadzą dwa duże wydatki.
Pisali o całej serii, że w przyszłości planują wydać. Pod koniec tego roku jeden duży i pozostałe cztery z epickimi potworami.
Obrazek
Jedno drugiego nie wyklucza :)

Obrazek


Obrazek
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: jediwolf »

Podpytałem ich na fb i mi potwierdzili, że chcą wydać wszystko co wyszło razem ze SG i ks exlusivami :) Dla mnie bomba, gra ma kapitalny klimat.
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 280
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Azel »

A co dla mnie ważniejsze, na FB potwierdzili też, że w przyszłości mają zamiar wziąć się także za Dawn of Madness - oj, czekam długo na taki horror na planszy :twisted:
Swoją drogą, DoM będzie miał 2 crossover packi dla DM - więcej info tutaj.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

Azel pisze: 16 kwie 2021, 14:42 A co dla mnie ważniejsze, na FB potwierdzili też, że w przyszłości mają zamiar wziąć się także za Dawn of Madness - oj, czekam długo na taki horror na planszy :twisted:
Swoją drogą, DoM będzie miał 2 crossover packi dla DM - więcej info tutaj.
Z Dawn of Madness będzie o wiele ciężej, bo gra będzie miała dużo specyficznego, horrorowatego tekstu.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Phate »

Chce się tylko upewnić czy dobrze rozumiem - w tej grze podobnie jak w Zombiecide trzeba grać zawsze maksymalną ilością postaci (tu 4) niezależnie od ilości graczy ?
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: jediwolf »

Phate pisze: 16 kwie 2021, 20:13 Chce się tylko upewnić czy dobrze rozumiem - w tej grze podobnie jak w Zombiecide trzeba grać zawsze maksymalną ilością postaci (tu 4) niezależnie od ilości graczy ?
To znalazłem w rulebooku:

"CHOOSE INVESTIGATORS
Each player chooses his/her investigator(s) based on the number of players:1 player: 4 investigators. / 2 players: 3 investigators each.3 players: 2 investigators each. / 4-6 players: 1 investigator each"

Więc tak, 1 gracz wybiera czterech badaczy.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 534
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 387 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gribbler »

jediwolf pisze: 16 kwie 2021, 20:47 To znalazłem w rulebooku:

"CHOOSE INVESTIGATORS
Each player chooses his/her investigator(s) based on the number of players:1 player: 4 investigators. / 2 players: 3 investigators each.3 players: 2 investigators each. / 4-6 players: 1 investigator each"

Więc tak, 1 gracz wybiera czterech badaczy.
Dobrze, że nie kupiłem. Nie lubię takiego skalowania. Nie wiecie może, czy w Dawn of Madness też tak wygląda?
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Dhel »

Kurcze, też nie znoszę takiego skalowania..., gra jest solo, ale prowadź 4, nieeeee, trudno, odpuszczam, a szkoda bo klimat fantastyczny.
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Leviathan »

Gra jest typową drużynówką i bardzo ważnym elementem mechaniki jest tor aktywacji. To zupełnie nie przeszkadza w grze solo - powiem więcej świetnie gra się prowadząc kilka postaci bo jeszcze mocniej szuka się między nimi synergii i kombuje aktywacje.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 993 times
Been thanked: 433 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: KurikDeVolay »

Granie całą drużyną to doskonały powód, żeby skreślić tytuł. Tak Zomicide na planszy, jak Wrota Baldura na PCcie to dla mnie szrot, bo nie każdemu uśmiecha się wlec za sobą jakąś padlinę. To znacznie utrudnia immersję dla wielu osób.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2021, 10:50 przez KurikDeVolay, łącznie zmieniany 1 raz.
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: suibeom »

KurikDeVolay pisze: 17 kwie 2021, 10:37 Granie całą drużyną to doskonały powód, żeby skreślić tytuł. Tak Zomicide na planszy, jaki Wrota Baldura na PCcie to dla mnie szrot, bo nie każdemu uśmiecha się wlec za sobą jakąś padlinę. To znacznie utrudnia immersję dla wielu osób.
W przeciwieństwie do Ciebie, ja na całe szczęście mam odwrotnie, więc to doskonały powód do zakupu tej gry i cieszę się szczerze z zapowiedzi wydawcy o zamiarze druku wszystkich dodatków.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Dhel »

Leviathan pisze: 17 kwie 2021, 10:29 Gra jest typową drużynówką i bardzo ważnym elementem mechaniki jest tor aktywacji. To zupełnie nie przeszkadza w grze solo - powiem więcej świetnie gra się prowadząc kilka postaci bo jeszcze mocniej szuka się między nimi synergii i kombuje aktywacje.
Rozumiem, że gra jest skrojona pod grę drużynową, ale ja po prostu nie lubię by zawsze kontrolować x postaci bo tak jest zrobiony scenariusz. Nawet zombicide, teoretycznie prosty mechanicznie mnie wymęczył jak musiałem kontrolować parę postaci. Optymalnie maksymalnie nie przeszkadza mi 3 postacie, ale ta jedna dodatkowa to już występuje u mnie jakaś blokada psychiczna :wink: i gra zamiast sprawiać przyjemność ląduje z powrotem w pudełku z grymasem irytacji.
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: jediwolf »

Dhel pisze: 17 kwie 2021, 12:49
Leviathan pisze: 17 kwie 2021, 10:29 Gra jest typową drużynówką i bardzo ważnym elementem mechaniki jest tor aktywacji. To zupełnie nie przeszkadza w grze solo - powiem więcej świetnie gra się prowadząc kilka postaci bo jeszcze mocniej szuka się między nimi synergii i kombuje aktywacje.
Rozumiem, że gra jest skrojona pod grę drużynową, ale ja po prostu nie lubię by zawsze kontrolować x postaci bo tak jest zrobiony scenariusz. Nawet zombicide, teoretycznie prosty mechanicznie mnie wymęczył jak musiałem kontrolować parę postaci. Optymalnie maksymalnie nie przeszkadza mi 3 postacie, ale ta jedna dodatkowa to już występuje u mnie jakaś blokada psychiczna :wink: i gra zamiast sprawiać przyjemność ląduje z powrotem w pudełku z grymasem irytacji.
Nie każdą grę da się skroić pod tryb solo. Tworzenie balansu do solo jest bardzo trudne. I tak fajnie, że twórcy dodali taki tryb. Ja w solo nigdy grać w planszówki nie będę, bo to dla mnie trochę wynaturzenie, ale rozumiem panujący trend.
idziol91
Posty: 202
Rejestracja: 13 paź 2013, 15:49
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: idziol91 »

Jakby ktoś chciał odstąpić pakiet z dodatkami to proszę o kontakt. :)
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: jediwolf »

Gribbler pisze: 17 kwie 2021, 01:17
Dobrze, że nie kupiłem. Nie lubię takiego skalowania. Nie wiecie może, czy w Dawn of Madness też tak wygląda?
Prawdopodobnie nie. W intrukcji jest napisane: "Each player chooses one of the Wanderer dashboards and takes its matching Wanderer Character (inserted into a plastic stand). From now on, the player is the Wanderer." Więc wygląda, że kieruje się jedna postacią.
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 280
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Azel »

Jak wygląda DM od strony fabularnej?
Wiem, że nie ma tu typowej kampanii z wyraźnym postępem (bohaterowie zaczynają zawsze od zera) i każdy scenariusz można grać osobno.
Pytanie, tylko czy warto iść każdy po kolei, bo łączą się ze sobą, tworząc spójną całość?
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Leviathan »

Azel pisze: 22 kwie 2021, 14:40 Jak wygląda DM od strony fabularnej?
Wiem, że nie ma tu typowej kampanii z wyraźnym postępem (bohaterowie zaczynają zawsze od zera) i każdy scenariusz można grać osobno.
Pytanie, tylko czy warto iść każdy po kolei, bo łączą się ze sobą, tworząc spójną całość?
Warto o tyle, że wtedy czytamy fabularne opisy do każdego ze scenariuszy. Z punktu widzenia mechanicznego można spokojnie skakać między rozdziałami
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

Azel pisze: 22 kwie 2021, 14:40 Jak wygląda DM od strony fabularnej?
Wiem, że nie ma tu typowej kampanii z wyraźnym postępem (bohaterowie zaczynają zawsze od zera) i każdy scenariusz można grać osobno.
Pytanie, tylko czy warto iść każdy po kolei, bo łączą się ze sobą, tworząc spójną całość?
Według mnie warto iść po kolei. Opisy przed i po każdej misji robią świetny klimat. Wiesz co robisz na planszy a nie tylko przesuwasz figurki i rzucasz kostką. Wszystko to, łącznie z opisami na kartach, tworzy scenariusz dobrego filmu z gatunku horror SF.
I taka mała sugestia: jeśli nie uda się przejść misji, nie powtarzaj, graj następną. Poznasz wszystkie - wybierzesz najlepsze dla siebie, dodasz Epickie Potwory itp.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

louiscyphre pisze: 23 kwie 2021, 10:22
Azel pisze: 22 kwie 2021, 14:40 Jak wygląda DM od strony fabularnej?
Wiem, że nie ma tu typowej kampanii z wyraźnym postępem (bohaterowie zaczynają zawsze od zera) i każdy scenariusz można grać osobno.
Pytanie, tylko czy warto iść każdy po kolei, bo łączą się ze sobą, tworząc spójną całość?
Według mnie warto iść po kolei. Opisy przed i po każdej misji robią świetny klimat. Wiesz co robisz na planszy a nie tylko przesuwasz figurki i rzucasz kostką. Wszystko to, łącznie z opisami na kartach, tworzy scenariusz dobrego filmu z gatunku horror SF.
I taka mała sugestia: jeśli nie uda się przejść misji, nie powtarzaj, graj następną. Poznasz wszystkie - wybierzesz najlepsze dla siebie, dodasz Epickie Potwory itp.
Na BGG jest w dziale Files fajna lista, która porządkuje która misja najpierw tak by stanowiły ciąg przyczynowo-skutkowy. Piszę z telefonu, więc nie wrzucę linka, ale jest tam na bank
Wiem, bo drukowałem i wg niego planuje rozgrywki.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
ODPOWIEDZ