- easy to learn, hard to master
- dobrze napisaną instrukcją
- klimatycznego (wpisują się w to z jednej strony Kawerna, Agricola, gdzie czuję klimat rozwijania swojego poletka, a z drugiej np. Spirit Island gdzie mechanika poszczególnych duchów dobrze oddaje ich naturę)
- z czasem rozgrywki (z rozłożeniem, szybki setup bardzo porządany) ~60 do 90 minut
- dobrze działającego na dwie osoby (głównie w takiej konfiguracji będzie grane)
- raczej bez kostek w stylu Troyes, czy Marco Polo (ta mechanika wydaje mi się trochę za bardzo abstrakcyjna)
- z kołderką średnio-dłuższą (zdecydowanie bardziej w stylu Kawerny, niż Agricoli)
- wolę móc, niż musieć (wybór drogi do zwycięstwa vs konieczność robienia wszystkiego)
- silniczki/poczucie rozwoju mile widziane
Co mam i prawie pasuje:
Agricola: grana od ponad 10 lat trochę się przejadła, przykrótka kołderka, z setupem i sprzątaniem to bardziej 2h.
Kawerna: jakby czas gry z setupem był trochę krótszy...
Puerto Rico: jakoś nigdy mnie nie przekonywało na 2 osoby, warto spróbować ponownie w nowej edycji z małymi dodatkami?
Concordia: trochę zbyt abstrakcyjna
O czym myślałem:
- Brass (który pod te wymagania?)
- Praga Caput Regni (ale trzeba poczekać na polską edycję, ale Portal
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Tapestry (ale czas rozgrywki?)
Co wstępnie odrzuciłem:
- Great Western Trail (za długi czas rozgrywki, trzeba poczekać na nową polską edycję)
- Troyes, Marco Polo (kostki)
- Zamki Burgundii
- Terraformacja Marsa (za długa)