Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Witam.
Jestem średnio zadowolony z kart opowieści "Western Legends".
Większość kart nie wprowadza prawdziwej przygody dając tylko faktyczny wybór czy otrzymać PL, ranę czy ulepszenie broni itd itp.
Pracuję z kolegą grafikiem nad fanowskim dodatkiem - kartami opowieści, które faktycznie będą uruchamiać przygodę na planszy.
Przygody będą zróżnicowane, angażujące przestępców i stróżów prawa ale również osoby neutralne.
Żeby coś zdobyć trzeba będzie faktycznie podjąć jakieś działania na planszy.
Zawartość kart nie będzie też wywracać mechaniki gry do góry nogami.
Planowany jest druk. Zamysł jest taki by wydrukować je na kartach jak najbardziej zbliżonych do oryginałów.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany takim dodatkiem dajcie znać.
Taniej będzie druknąć.
Nie wiem niestety jak to prawnie wygląda czy można na podstawie oryginalnych kart robić taki fanowski dodatek ? Czasami pada informacja o fanowskich dodatkach innych gier ale nie wiem jak to jest organizowane...
Pozdrawiam
Jestem średnio zadowolony z kart opowieści "Western Legends".
Większość kart nie wprowadza prawdziwej przygody dając tylko faktyczny wybór czy otrzymać PL, ranę czy ulepszenie broni itd itp.
Pracuję z kolegą grafikiem nad fanowskim dodatkiem - kartami opowieści, które faktycznie będą uruchamiać przygodę na planszy.
Przygody będą zróżnicowane, angażujące przestępców i stróżów prawa ale również osoby neutralne.
Żeby coś zdobyć trzeba będzie faktycznie podjąć jakieś działania na planszy.
Zawartość kart nie będzie też wywracać mechaniki gry do góry nogami.
Planowany jest druk. Zamysł jest taki by wydrukować je na kartach jak najbardziej zbliżonych do oryginałów.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany takim dodatkiem dajcie znać.
Taniej będzie druknąć.
Nie wiem niestety jak to prawnie wygląda czy można na podstawie oryginalnych kart robić taki fanowski dodatek ? Czasami pada informacja o fanowskich dodatkach innych gier ale nie wiem jak to jest organizowane...
Pozdrawiam
- Domeru
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 00:57
- Has thanked: 248 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
I jak postępy?
Dominik Sobociński
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Również wyczekuję informacji. Dodałem temat do obserwowanych, ale zapomniałem tu napisać
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Też byłbym chętny ale przydała by się jakaś demonstracja owego dzieła.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lip 2018, 21:56
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Witam.
Wracam do tematu w pazdzierniku aktualnie - zapracowany.
Wracam do tematu w pazdzierniku aktualnie - zapracowany.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 wrz 2020, 09:03
- Lokalizacja: Trzcianne
- Been thanked: 2 times
- roadrunner
- Posty: 536
- Rejestracja: 22 sie 2013, 12:30
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 274 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Brzmi obiecująco. Podzielam odczucia o "przygodach" dostępnych w grze.quagmire pisze: ↑15 cze 2020, 14:22 Witam.
Jestem średnio zadowolony z kart opowieści "Western Legends".
Większość kart nie wprowadza prawdziwej przygody dając tylko faktyczny wybór czy otrzymać PL, ranę czy ulepszenie broni itd itp.
Pracuję z kolegą grafikiem nad fanowskim dodatkiem - kartami opowieści, które faktycznie będą uruchamiać przygodę na planszy.
Przygody będą zróżnicowane, angażujące przestępców i stróżów prawa ale również osoby neutralne.
Żeby coś zdobyć trzeba będzie faktycznie podjąć jakieś działania na planszy.
Zawartość kart nie będzie też wywracać mechaniki gry do góry nogami.
Planowany jest druk. Zamysł jest taki by wydrukować je na kartach jak najbardziej zbliżonych do oryginałów.
Jeśli ktoś byłby zainteresowany takim dodatkiem dajcie znać.
Taniej będzie druknąć.
Nie wiem niestety jak to prawnie wygląda czy można na podstawie oryginalnych kart robić taki fanowski dodatek ? Czasami pada informacja o fanowskich dodatkach innych gier ale nie wiem jak to jest organizowane...
Pozdrawiam
Napisz na bgg, jeśli masz tam konto. Jeśli nie - napisz do mnie na prv. Pomogę.
Kontakt przez bgg jest najwygodniejszy i od niego bym zaczął. Sa tam dostępni autorzy, wydawcy i społeczność graczy w jednym miejscu. Wadą profili FB/Insta/TT jest, że każdy podmiot ma tam osobne konto, stronę, fanpeja.
Jedni wydawcy reagują na bgg na takie projekty z entuzjazmem i wsparciem. Inni - doskonale odwrotnie, wymogiem kasowania wątków przez adminów i obietnicami konsekwencji bggowiczom w razie dalszego forsowania takich pomysłów. W przypadku gier nowych zauważyłem wieksza czestotliwosc drugiej opcji. Realne pozostaje szerokie spektrum możliwości reakcji. Nie do przewidzenia, póki się nie sprawdzi przy konkretnej grze.
✓ Mam | ☢ Mogę zagrać | ✌ Udane transakcje: 100+ na forum, 6 na FB
Hejtowałem Kaskadię przed tym, jak się opamiętaliście. ;)
Sprzedam: dobre gry @Dział Handlu | Kupię: Tokaido: Rozdroża i inne @Kupię
100P |> Moje top ☯
Hejtowałem Kaskadię przed tym, jak się opamiętaliście. ;)
Sprzedam: dobre gry @Dział Handlu | Kupię: Tokaido: Rozdroża i inne @Kupię
100P |> Moje top ☯
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Jakby co, jestem chętny do druku, nawet jeśli będzie wyjęty spod prawa
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
No i tak oto było zasiane ale przyszły pierwsze przymrozki i nie ma plonów. Kolejny projekt poszedł papa. Szkoda.
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Czy ktoś jeszcze jest zainteresowany tematem?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lip 2018, 21:56
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Jak najbardziej! Myślałem nawet nad przerobieniem mechanizmu odkrywania tych kart które są w grze, ale poległem...
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Też byłem mocno ciekawy co z tego będzie.
Może jeśli autor nie ma juz czasu ani chęci na pracę przy tym dodatku, to może podzieli się tym co udało się zrobić i spróbujemy dokończyć tutaj projekt.
Może jeśli autor nie ma juz czasu ani chęci na pracę przy tym dodatku, to może podzieli się tym co udało się zrobić i spróbujemy dokończyć tutaj projekt.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lip 2018, 21:56
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Jestem za.
Gra jest bardzo fajna a dobrze pomyślane karty opowieści na pewno dodadzą klimatu.
Co kilka głów to nie jedna
Gra jest bardzo fajna a dobrze pomyślane karty opowieści na pewno dodadzą klimatu.
Co kilka głów to nie jedna
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 10 mar 2020, 12:30
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lip 2018, 21:56
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Kilka słów o moim pomyśle.
Plansza w WL jest podzielona na obszary (miasta: Darkrock, Red Falls i rubieże: Cliff Junction, Sunny Hills itd). Korzystając z tego myślałem, żeby każdorazowo po zakończeniu swojej tury na danym obszarze ciągnąć odpowiednią kartę. Oczywiście niektóre obszary miały by tą samą talię (być może wystarczyły by 2 talie: miasta i rubieże).
Dołożenie bandytów i ruch szeryfa także byłby dopisany do tych kart, ale nie do wszystkich.
Na każdej karcie byłyby ikony oznaczające konkretne pola na jakim gracz kończy turę (np.: kopalnia, stacja kolejowa, miejsce bandytów itp. lub pola nieoznaczone). I teraz przy każdej ikonie krótki opis wydarzenia i efekt. Oczywiście może nic się nie wydarzyć, ale może np.:
„Gdy spałeś ugryzł Cię skorpion. Otrzymujesz 1 ranę. Na koniec każdej następnej tury także otrzymujesz 1 ranę, chyba że skorzystasz z pomocy lekarza w Red Falls. Dla przypomnienia połóż tę kartę koło siebie”
Albo w mieście, może być z dopiskiem-niezależnie od miejsca gdzie zakończyłeś turę:
„Czasami człowiek musi, inaczej się udusi… Przechodziłeś koło saloonu i… nie wiesz kiedy a już siedziałeś przy zielonym stoliku. Rozegraj 1 partyjkę pokera z krupierem lub innymi graczami” itp.
Aby wydarzenia nie powtarzały się zbyt często, musiałoby być dużo kart. I tu największy problem – wymyślanie wydarzeń/historyjek nie tylko negatywnych ale także pozytywnych.
Jak oceniacie?
Plansza w WL jest podzielona na obszary (miasta: Darkrock, Red Falls i rubieże: Cliff Junction, Sunny Hills itd). Korzystając z tego myślałem, żeby każdorazowo po zakończeniu swojej tury na danym obszarze ciągnąć odpowiednią kartę. Oczywiście niektóre obszary miały by tą samą talię (być może wystarczyły by 2 talie: miasta i rubieże).
Dołożenie bandytów i ruch szeryfa także byłby dopisany do tych kart, ale nie do wszystkich.
Na każdej karcie byłyby ikony oznaczające konkretne pola na jakim gracz kończy turę (np.: kopalnia, stacja kolejowa, miejsce bandytów itp. lub pola nieoznaczone). I teraz przy każdej ikonie krótki opis wydarzenia i efekt. Oczywiście może nic się nie wydarzyć, ale może np.:
„Gdy spałeś ugryzł Cię skorpion. Otrzymujesz 1 ranę. Na koniec każdej następnej tury także otrzymujesz 1 ranę, chyba że skorzystasz z pomocy lekarza w Red Falls. Dla przypomnienia połóż tę kartę koło siebie”
Albo w mieście, może być z dopiskiem-niezależnie od miejsca gdzie zakończyłeś turę:
„Czasami człowiek musi, inaczej się udusi… Przechodziłeś koło saloonu i… nie wiesz kiedy a już siedziałeś przy zielonym stoliku. Rozegraj 1 partyjkę pokera z krupierem lub innymi graczami” itp.
Aby wydarzenia nie powtarzały się zbyt często, musiałoby być dużo kart. I tu największy problem – wymyślanie wydarzeń/historyjek nie tylko negatywnych ale także pozytywnych.
Jak oceniacie?
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Pytałem ostatnio, gdyż jestem w trakcie testowania dwóch pomysłów. - pierwszy to karty "legendarnych" wydarzeń. I ten jest gotowy. Mam gotowch ponad 40 kart z różnymi mechanikami (i pomysł na kolejne 11). Karty posiadają swój stały efekt, a odpalane są w różny sposób dla bandyty i stróża prawa, z różnymi bonusami - każda karta posiada swój żeton pokerowy na planszy(naklejki na plastykowe żetony).
drugi to tryb kooperacyjny z ukrytymi tożsamościami - i torem miasta prawa i bezprawia- ten jest testowany.
Temat z kartami jest taki, że część z nich jest oparta na jednej z gier o tej tematyce( w tym grafiki). Nie jestem pewien czy to jest jeszcze dodatek fanowski czy mogą być z tego problemy. Zorientowanych poproszę o informację.
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Witam.
Ja niestety odpadam z tematu.
Powodzenia !
Ja niestety odpadam z tematu.
Powodzenia !
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Czyli rozumiemy nie na opcji podzielić się pomysłem i materiałami jakie udalo sie wykonać, żebyśmy temat pociągnęli dalej?
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
Możesz pokazać choćby jedną z nich tutaj? Bo chyba temat WL nie będzie kontynuowany przez żadnego polskiego wydawcę, więc raczej o fanowskie wynurzenia nikt się nie zdenerwuje
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lip 2018, 21:56
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Western Legends - karty opowieści - fanowski dodatek
W na BGG wrzuciłem Nowe Karty Opowieści: https://boardgamegeek.com/filepage/2326 ... -opowiesci
Kart jest 108 (54 dla Miast i 54 dla terenów poza miastami- czyli Prerii). W każdej talii jest 27 czerwonych i 27 zielonych kart.
Przygotowanie:
Wystarczy kupić dwie zwykłe talie do gry w karty (od 2 do Asów, takie do np.: Remika, rozmiar 56x87), oraz odpowiednie koszulki. Wyciąć moje karty i powkładać do koszulek razem z kupionymi, tworząc 2 talie: Miasto (27 zielonych i 27 czerwonych) i Preria (27 zielonych i 27 czerwonych).
Dodatkowo na planszy umieszczamy małą nakładkę na pole z gdzie znajdowały się oryginalne Karty Opowieści.
Legenda do skrótów zastosowanych w nowych kartach: PSP - Punkt Stróżów Prawa, PP - Punkt Przestępstw, PL - Punty Legendy, KW - Karta Walki, KP - Karta Pokerowa, MiB - Mężczyzna w Czerni, GOLD - Bryłka Złota, $ - Gotówka, BYDŁO - Żeton Bydła
Zasady są proste:
1. Rezygnujemy z dysków umieszczanych na Kartach Opowieści. Nowe karty umieszczamy na małej nakładce na planszy.
2. Na końcu tury gracza należy zawsze pociągnąć Nową Kartę Opowieści, zależnie od tego czy gracz zakończył ruch w mieście – kartę Miasto, czy poza – kartę Preria. Kartę ciągnie oraz czyta tekst gracz siedzący po prawej od gracza, który kończy turę.
3. Opis nowych Kart (od góry):
a) Tytuł
b) Znaczek Preria/Miasto (w 2 kolorach)
c) Ikona Kapelusza – dołóż Bandytów
d) Ikona Szeryfa – porusz Szeryfem
e) Miejsce – dokładne miejsce którego dotyczy przygoda
f) Fabularny tekst przygody z dwoma wariantami - decyzjami A i B.
g) Opis wybranego wariantu A oraz B.
a – Wiadomo
b – Znaczek informujący do której talii karta należy. Po co w 2 kolorach? Każda przygoda jest zdublowana ale następstwo podjętej decyzji jest inne na każdej karcie. Dzięki dwóm kolorom można (ale nie trzeba) użyć do gry tylko jednego koloru z danej talii (np.: zielonych Preria i czerwonych Miasto). Dzięki temu wiemy, że żadna przygoda nie wstąpi dwa razy, a kart jest na tyle dużo że wystarczy na całą grę. Gdyby się jednak okazało, że dana talia wyczerpała się, sugeruję wyjąć z pudełka drugi kolor i ponownie ułożyć stos kart.
c – Dołożenie Bandytów należy wykonać zawsze (bez względu na pole na którym znajduje się gracz), jeśli tylko w kryjówce nie ma Bandytów (zgodnie z normalnymi zasadami).
d – Szeryfem (jeśli tylko jest w grze) należy zawsze poruszyć (bez względu na pole na którym znajduje się gracz). Szeryfem porusza gracz który kończy turę.
e – Tu oznaczone jest pole na którym musi znajdować się gracz kończący turę aby móc rozpatrywać przygodę. Jeśli gracz kończący turę nie spełnia tego wymagania, dalsza część karty nie jest rozpatrywana i karta jest odkładana na stos kart użytych. Np.: miejsce „Sklep” oznacza, że gracz musi znajdować się na polu Sklepu (ale nie musiał robić akcji w Sklepie); miejsce „gdziekolwiek w Mieście” oznacza jakiekolwiek pole w mieście (także pola oznaczone, np.: Bank, Saloon itp.).
f – Jeśli gracz kończący turę spełnia wymagania związane z miejscem, gracz trzymający kartę czyta tekst fabularny. Gracz którego dotyczy karta musi zdecydować co wybiera, opcję A czy B.
g – Gracz trzymający kartę czyta teks dotyczący wybranej opcji A czy B. Aby nie psuć sobie gry należy czytać tylko ten wariant, który wybrał gracz kończący turę (najlepiej drugą opcję zakryć palcem).
Po rozpatrzeniu Kart Opowieści następuje dalszy ciąg fazy końca tury, czyli gracz kończący turę odrzuca nadmiar Kart Pokerowych (zgodnie z ilością ran) itd.
Linki do dodatkowych pilków:
Nakładka na pole z gdzie znajdowały się oryginalne Karty Opowieści, pilk na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/2326 ... -opowiesci
Aby w pełni móc zastosować nowe Karty Opowieści, gramy z drobnymi ulepszeniami. Jedną z głównych zmian jest to, że zawsze dodajemy Mężczyznę w Czerni. Wszystkie zmiany w kolejnym pliku na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/232671/karta-pomocy
Miłego grania !
Kart jest 108 (54 dla Miast i 54 dla terenów poza miastami- czyli Prerii). W każdej talii jest 27 czerwonych i 27 zielonych kart.
Przygotowanie:
Wystarczy kupić dwie zwykłe talie do gry w karty (od 2 do Asów, takie do np.: Remika, rozmiar 56x87), oraz odpowiednie koszulki. Wyciąć moje karty i powkładać do koszulek razem z kupionymi, tworząc 2 talie: Miasto (27 zielonych i 27 czerwonych) i Preria (27 zielonych i 27 czerwonych).
Dodatkowo na planszy umieszczamy małą nakładkę na pole z gdzie znajdowały się oryginalne Karty Opowieści.
Legenda do skrótów zastosowanych w nowych kartach: PSP - Punkt Stróżów Prawa, PP - Punkt Przestępstw, PL - Punty Legendy, KW - Karta Walki, KP - Karta Pokerowa, MiB - Mężczyzna w Czerni, GOLD - Bryłka Złota, $ - Gotówka, BYDŁO - Żeton Bydła
Zasady są proste:
1. Rezygnujemy z dysków umieszczanych na Kartach Opowieści. Nowe karty umieszczamy na małej nakładce na planszy.
2. Na końcu tury gracza należy zawsze pociągnąć Nową Kartę Opowieści, zależnie od tego czy gracz zakończył ruch w mieście – kartę Miasto, czy poza – kartę Preria. Kartę ciągnie oraz czyta tekst gracz siedzący po prawej od gracza, który kończy turę.
3. Opis nowych Kart (od góry):
a) Tytuł
b) Znaczek Preria/Miasto (w 2 kolorach)
c) Ikona Kapelusza – dołóż Bandytów
d) Ikona Szeryfa – porusz Szeryfem
e) Miejsce – dokładne miejsce którego dotyczy przygoda
f) Fabularny tekst przygody z dwoma wariantami - decyzjami A i B.
g) Opis wybranego wariantu A oraz B.
a – Wiadomo
b – Znaczek informujący do której talii karta należy. Po co w 2 kolorach? Każda przygoda jest zdublowana ale następstwo podjętej decyzji jest inne na każdej karcie. Dzięki dwóm kolorom można (ale nie trzeba) użyć do gry tylko jednego koloru z danej talii (np.: zielonych Preria i czerwonych Miasto). Dzięki temu wiemy, że żadna przygoda nie wstąpi dwa razy, a kart jest na tyle dużo że wystarczy na całą grę. Gdyby się jednak okazało, że dana talia wyczerpała się, sugeruję wyjąć z pudełka drugi kolor i ponownie ułożyć stos kart.
c – Dołożenie Bandytów należy wykonać zawsze (bez względu na pole na którym znajduje się gracz), jeśli tylko w kryjówce nie ma Bandytów (zgodnie z normalnymi zasadami).
d – Szeryfem (jeśli tylko jest w grze) należy zawsze poruszyć (bez względu na pole na którym znajduje się gracz). Szeryfem porusza gracz który kończy turę.
e – Tu oznaczone jest pole na którym musi znajdować się gracz kończący turę aby móc rozpatrywać przygodę. Jeśli gracz kończący turę nie spełnia tego wymagania, dalsza część karty nie jest rozpatrywana i karta jest odkładana na stos kart użytych. Np.: miejsce „Sklep” oznacza, że gracz musi znajdować się na polu Sklepu (ale nie musiał robić akcji w Sklepie); miejsce „gdziekolwiek w Mieście” oznacza jakiekolwiek pole w mieście (także pola oznaczone, np.: Bank, Saloon itp.).
f – Jeśli gracz kończący turę spełnia wymagania związane z miejscem, gracz trzymający kartę czyta tekst fabularny. Gracz którego dotyczy karta musi zdecydować co wybiera, opcję A czy B.
g – Gracz trzymający kartę czyta teks dotyczący wybranej opcji A czy B. Aby nie psuć sobie gry należy czytać tylko ten wariant, który wybrał gracz kończący turę (najlepiej drugą opcję zakryć palcem).
Po rozpatrzeniu Kart Opowieści następuje dalszy ciąg fazy końca tury, czyli gracz kończący turę odrzuca nadmiar Kart Pokerowych (zgodnie z ilością ran) itd.
Linki do dodatkowych pilków:
Nakładka na pole z gdzie znajdowały się oryginalne Karty Opowieści, pilk na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/2326 ... -opowiesci
Aby w pełni móc zastosować nowe Karty Opowieści, gramy z drobnymi ulepszeniami. Jedną z głównych zmian jest to, że zawsze dodajemy Mężczyznę w Czerni. Wszystkie zmiany w kolejnym pliku na BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/232671/karta-pomocy
Miłego grania !