![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wybrałem nieruszane dotąd talie projektów: czarną i czerwoną, plus znaną już nam zieloną. I tu od razu trzy kwestie:
- pojawiła się wątpliwość dot. żetonu Srebrnobrodego;
- przy czerwonej talii należy z kolei pamiętać, że każdy ze zrealizowanych projektów pozwala zachować do dwóch jednostek ciepła; jest o tym mowa w instrukcji, ale ja o tym zapomniałem, bo spodziewałem się, że będzie to bonus opisany też na kartach (a nie jest);
- w przypadku zielonych projektów punkty za wszystkie rozwinięte karty nalicza się chyba od razu, tj.w momencie danego rozwinięcia, bo tak głosi instrukcja - a nie dopiero pod koniec gry, jak sugerowałby to czarny kolor punktacji zapisany na karcie! Ma to istotne znaczenie dla ogólnej sumy punktów, którą można zdobyć za te karty - zgodnie z zapisem w instrukcji "kula śnieżna" związana z tymi projektami nie jest już na szczęście tak straszna, jak mogłaby się wydawać na podstawie zapisu na karcie (przy np. 3 sukcesywnie rozwijanych projektach otrzymamy więc łącznie 12 pkt. za całość, a nie 18 pkt. - gdyby naliczać je na koniec gry, po 6 pkt. dla każdej z 3 kart).
Generalnie, po ostatniej rozgrywce jestem bardzo pozytywnie zaskoczony możliwościami, które dają nowe talie, tj. czerwona i czarna. Teraz naprawdę można kombinować z ciepłem, z "kamiennymi" surowcami, ze stawianiem piecy (są projekty, które to dodatkowo punktują).
Niby wciąż punktuje tylko realizacja projektów, na co narzekał detrytusek, ale za to otwiera się pole dla bardzo różnych taktyk. Dla mnie - po dwóch wcześniejszych partiach dwuosobowych - gra otworzyła się na nowo, ukazując nowe, bardzo ciekawe możliwości i chętnie zagram ponownie
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Gra, póki co, wydaje mi się bardzo ciekawa (dla mnie 7-8/10), ale mam jednak pretensję o nienajlepiej zredagowaną instrukcję, która np. nie mówi wprost, że standardowa rozgrywka trwa 10 rund (trzeba się tego domyślić na podstawie liczby kart wydarzeń) i rodzi też wiele innych wątpliwości, które pojawiły się w wątku dot. zasad i tych wymienionych przeze mnie wyżej.
Wciąż też nie mogę odżałować braku opisów na kartach projektów i wydarzeń. Konieczność każdorazowego posiłkowania się instrukcją to dramat
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Aby jednak nie kończyć pesymistycznie - naprawdę świetna gra polskiego autora, bardzo ładnie i oryginalnie wydana przez polskiego wydawcę, więc miłośnicy euro (w tym np. Viticulture - sądzę, że to ten poziom ciężkości i klimatu) powinni spróbować!