Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Zdzichosław
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Zdzichosław »

Witam.
Kilka misji już za mną i gra się fajnie. Mam tylko wątpliwości odnośnie dwóch kwestii:
1. Jak rozumieć zapis z instrukcji dot. ruchu Zombie (BP str. 24): "Jeżeli do najgłośniejszej strefy nie wiedzie otwarta droga...". Ocalali nie zamykają za sobą drzwi i moim zdaniem zawsze będzie wiodła do nich jakaś otwarta droga. :?:
2. Tu instrukcja jest niejednoznaczna i jestem po prostu ciekaw jak Wy gracie. Chodzi mi o trebusz w Zielonej Hordzie. Czy dajecie bohaterowi punkty doświadczenia za ubite nim paskudy czy nie?
Dzięki za pomoc.
longmen76
Posty: 651
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: longmen76 »

Zdzichosław pisze: 15 lip 2020, 13:29 Witam.
Kilka misji już za mną i gra się fajnie. Mam tylko wątpliwości odnośnie dwóch kwestii:
1. Jak rozumieć zapis z instrukcji dot. ruchu Zombie (BP str. 24): "Jeżeli do najgłośniejszej strefy nie wiedzie otwarta droga...". Ocalali nie zamykają za sobą drzwi i moim zdaniem zawsze będzie wiodła do nich jakaś otwarta droga. :?:
2. Tu instrukcja jest niejednoznaczna i jestem po prostu ciekaw jak Wy gracie. Chodzi mi o trebusz w Zielonej Hordzie. Czy dajecie bohaterowi punkty doświadczenia za ubite nim paskudy czy nie?
Dzięki za pomoc.
1. Chodzi o sytuację kiedy do najgłośniejszej strefy nie ma otwartej drogi - czyli np. wszystkie drzwi są zamknięte i nie ma otwartej drogi niż przez jakieś drzwi (a nie ma żadnych otwartych). Wówczas idą Zombi tak jakby drzwi były "otwarte" ale po dojściu do drzwi zatrzymają się do momentu aż jakaś droga się otworzy.
2. Też na początku źle grałem (źle doczytałem wersję EN). Tak oczywiście bohater który z trebusza zabije zombiaki otrzymuje punkty doświadczenia. To wymusza rozłożenie warty przy trebuszu. Żeby nie podnieść poziomu trudności gry bohaterami przy trebuszu w momencie gdy inni będą w terenie i nie będą się tak szybko wzmacniać.
Zdzichosław
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Zdzichosław »

Sam zapis w instrukcji dot. ruchu zombie jest jasny i dokładnie taki jak napisałeś. Mnie bardziej zastanawia jak do takiej sytuacji (brak otwartej ścieżki do bohaterów) może w ogóle dojść? Zaczynają grę zawsze na ulicy i wszędzie gdzie idą zostawiają za sobą rozwalone drzwi. W instrukcji jest opisana umiejętność "barykada" pozwalająca na ich zamykanie ale żadna z postaci jej nie posiada. Jakiś dodatek?
Co do trebusza też myślałem, że to oczywiste póki nie zajrzałem na forum BGGA i tam większość uznaje, że zabite trebuszem zombie poziomu doświadczenia nie zwiększają. Za dużo czytania, jak widać, może szkodzić :) Myślę, że Twoja interpretacja jest o tyle lepsza, że daje dodatkowy element taktyki - zarządzanie poziomem zagrożenia, które przy trebuszu może rosnąć szybko.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: KOSHI »

W Wulfsburgu jest taka misja (jedna z pierwszych), że strefa namnażania jest zamknięta drzwiami (jest kawałek drogi i drzwi). Zombi się spawnują i idą w stronę drzwi i tam się gromadzą. Dopóki nie otworzysz drzwi to ich nie uwolnisz. Ewentualnie przekładasz strefę namnażania i wtedy się tam nie mnożą już. Może w GH też są takie obszary ograniczone płotami, barykadami czy wodą, że zombi nie mają jak iść i prą na jakieś drzwi.

Co do trebeusza to nigdzie nie widzę, żeby nie punktować za zabitych trebeuszem. Trebeusz nie podlega tylko modyfikacją ruchu i walki z umiejętności postaci. Druga sprawa - siedzi ktoś i strzela z trebeusza. Nudne to trochę a do tego jak ma jeszcze nie dostawać XP za to, to jaki jest sens tego trebeusza? Tak jak piszesz - trebeusz to taki miecz obusieczny jeśli chodzi o XP i poziom zagrożenia a bez punktowania to jednego herosa można tam postawić na całą grę i będzie kosił wszystko jak leci bez konsekwencji, a to trochę durne...
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 176 times
Been thanked: 125 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: litk »

Dwa pytania:
1. Czy ocalały może przeszukiwać co turę to samo pomieszczenie?
2. W jaki sposób poruszają się i czy w ogóle się poruszają zombie, które nie mają w zasięgu wzroku ocalałego, ani na planszy nie ma znaczników hałasu?
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Edwardo »

litk pisze: 25 sie 2020, 03:05 Dwa pytania:
1. Czy ocalały może przeszukiwać co turę to samo pomieszczenie?
2. W jaki sposób poruszają się i czy w ogóle się poruszają zombie, które nie mają w zasięgu wzroku ocalałego, ani na planszy nie ma znaczników hałasu?
1. Może
2. Poruszają się, przecież ocalali sami w sobie są traktowani jakby byli znacznikami hałasu
Ostatnio zmieniony 25 sie 2020, 13:51 przez Edwardo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 176 times
Been thanked: 125 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: litk »

1. Może
To wydaje mi się kompletnie bez sensu, można w takim razie nic nie robić i tylko ciągnąć karty ekwipunku.
2. Poruszają się, przecież ocalali sami w sobie są traktowani jakby byli znaczniki hałasu
To też wydaje mi się bez sensu, skoro nie robią hałasu to skąd zombie mogą wiedzieć gdzie są.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: KOSHI »

Nie szukaj w grze fantasy sensu. Poza tym to o czym piszesz to taki urok Zombicide. Albo się grę akceptuje jaką jest albo nie. Zresztą dennych zasad jest tu więcej BTW ale to inny temat...
nexus6
Posty: 1
Rejestracja: 04 maja 2017, 22:36

Re: Zombicide: Black Plague (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: nexus6 »

Czy w scenariuszu Pasterze, zombi namnarzaja się w budynkach gdzie są cele (wieśniacy) ?

Czy rzucenie smoczej żółci to jedna akcja, a pochodni to druga?
Piratrahim
Posty: 16
Rejestracja: 02 sie 2016, 07:08
Has thanked: 2 times

Zombiecide Black Plague Czarna Plaga

Post autor: Piratrahim »

Zombiecide Black Plague

Pytanie o zasady:
1. Kolejność ruchu ocalałych w turze gracza. Tryb kampanii. 2 graczy po 3 postacie. W instrukcji jest napisane, że najpierw jeden gracz wykonuje akcje swoimi postaciami, następnie drugi gracz wykonuje akcje kontrolowanym przez drugiego gracza postaciami.
Czy dopuszczalne jest wykonywanie akcji przez jednego gracza na przemian swoimi ocalałymi? Przykład kolejnosci: 1 ocalały wykonuje 1 akcje przeszukuje (akcja nr 1), następnie 2 ocalały wykonuje 1 akcje przeszukuje (akcja nr 1) i ponownie 1 ocalały wykonuje swoją akcje (akcja nr2). Spytacie po co? Różne możliwości są kombinowaNia, przekazywania sobie broni, wychodzenia że strefy ostrzału itd i korzystniej w niektórych sytuacjach jest wykonywanie akcji naprzemian.
2. Jak wyżej, czy można wykonywać naprzemiennie akcje już nie tylko miedzy ocalałymi danego gracza, ale między wszystkimi ocalałymi obu graczy?
boreotz321
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2020, 21:58

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: boreotz321 »

Witam mam problem z kilkoma skilami bohaterów. Jak działa waszym zdaniem sprint (używanie przez żywopłot i głęboką wodę) skok przez głęboką wode. I Wypad?
kubiako
Posty: 2
Rejestracja: 17 gru 2016, 14:20

Re: Zombicide: Black Plague (R. Guiton, J.-B. Lullien, N. Raoult)

Post autor: kubiako »

Hej, mam dwa pytanka do BP:
1.Czy nieaktywne strefy namnażania są śliczne do limitu stref i czy nekromanta może przez nie uciec?

2. Chcemy grać w 4 albo 5 osób, ale nie chcemy żeby część osób miała więcej bohaterów niż inni. Czy macie jakieś doświadczenia do modyfikacji zasad przy zmniejszonej ilości graczy, tak żeby to nadal dobrze działało? Mniejsza ilość stref aktywacji? Zmniejszenie ilości wychodzących zombie z kart?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: KOSHI »

@ nexus6

1) Normalnie się namnażają
2) 2 akcje. Przecież na żółci i pochodni jest napisane jak wół wydaj akcję... :roll:

@Piratrahim - ta gra jest tak prosta, żeby jeszcze tak kombinować, ale graj jak uważasz. :wink:

@kubiako

1) Nie
2) Jest do tego jakiś program, ale nie pamiętam jaki. Prosty sposób - masz 5 herosów a scenariusz mówi o 6. Bierzesz k6 i przy każdym losowaniu karty namnażania rzucasz. 1-5 ciągniesz kartę, 6 - nie ciągniesz. Masz 1/6 szansy na ominięcie spawnu bo masz 5/6 potrzebnych bohaterów. Voila!
damianKr
Posty: 124
Rejestracja: 30 gru 2020, 11:28
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: damianKr »

Hej,

Jesteśmy z żoną po pierwszej partyjce w Zombicide Czarna Plaga. Ukończylismy scenariusz Nr. 0 czyli samouczek za pierwszym razem grając tylko 2 postaciami. Zastanawiam się czy cała gra jest taka prosta? Może źle interpretujemy zasady gry, ale przykładowo ja grałem Clovisem z dwoma krótkimi mieczami do tego jego zdolność początkowa " +1 kośc do walki wręcz" i miałem wrażenie że mogę ten scenariusz ukończyć sam.

1. Czy to jest Ok, że przykładowo Clavis na 2 poziomie posiadając dwa krótkie miecze rzuca 4 kośćmi i skoro ma 4 akcje to tak może zrobić 4 razy? Jak dobrze polecą kości to może on 16 zombiaków naraz położyć.

2. Rozumiem, że jedno pomieszczenie można przeszukiwać wiele razy?

3. Sprzęt początkowy może być dowolnie rozdysponowany? Tzn. krasnolud może mieć zaklecie a czarodziej młot i miecz?

Nie wiem, czy później będzie trudniej, ale teraz jestem trochę zawiedziony jeśli chodzi o poziom trudności. Miechanika jak i wykonanie jest oczywiście super. Zaznaczam również, że nie jesteśmy hardcorowymi graczami i najbardziej skomplikowana gra w jaką graliśmy to była neuroshima.
Zdzichosław
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2020, 07:08
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Zdzichosław »

Gracie dobrze z zastrzeżeniem, że na starcie każda postać dostaje tylko jedną broń początkową. Dalej będzie zdecydowanie trudniej ale jeśli nadal dla Was za łatwo to polecam jakiś dodatek np. Strzelcy Szwendacze.
damianKr
Posty: 124
Rejestracja: 30 gru 2020, 11:28
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: damianKr »

Dzięki za odpowiedź.
Gracie dobrze z zastrzeżeniem, że na starcie każda postać dostaje tylko jedną broń początkową.
Hmm a w instrukcji pisze, że "Każdy ocalały zaczyna przynajmniej z jedną kartą" tak więc według mnie w przypadku mniejszej ilości graczy można rozdzielić dowolnie karty. Chociaż z drugiej strony gra nie zakłada mniejszej ilości postaci niż 6. Tak więc to by tłumaczyło przekoksowanego Clovisa wykonującego atak 3 razy po 4 kości.
Dalej będzie zdecydowanie trudniej ale jeśli nadal dla Was za łatwo to polecam jakiś dodatek np. Strzelcy Szwendacze.
Dodatek super, ale kupno jest niemożliwe. Nie wiem czy nakład został wyczerpany na święta i później trafi do sklepów czy dodatek został całkowicie wycofany?

Poczytałem jeszcze instrukcje i jednak nie graliśmy zgodnie z zasadami, tzn. gdy wypadały nam "podwójne namnożenie zombie" a była tylko jedna strefa namnażania lub jedno pomieszczenie to karte odrzucaliśmy. Zagraliśmy prawidłowo i błyskawicznie osaczyły nas zombie, wyszliśmy z dwoma punktami obrażeń. Nadal Clovis z 4 kośćmi wymiata, ale fakt los potrafi być okrutny i nawet to nie pomoże :).
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 345
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: dispe »

Witam, odświeżyłem sobie Czarną Plagę i mam pewne wątpliwości, których nie rozwiała instrukcja.

Scenariusz 8: Świątynia Zła.
Abominacja siedzi zamknięta w Krypcie. Otworzyłem Kryptę po zdobyciu odpowiednich kluczy, mam Pochodnię i Smoczą Żółć.

Pytanie 1: Mogę je po kolei wrzucić do Krypty i zabić Abominację? wątpliwość bierze się stąd, że według zasad, wnętrze Krypty nie znajduje się w moim polu widzenia i nie wiem czy mogę wrzucić to "na ślepo"?

Pytanie 2: Jeśli mogę, czy mogę nadal zebrać Artefakty? czy uległy spaleniu?

Jeśli nie mogę, to rozumiem, że muszę wywabić Abominację na górę i tam ubić a potem zejść po przedmioty?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Yavi »

1. Musisz mieć tę strefę w polu widzenia, więc nie możesz.
2. Artefakty się nie spalają, nie ma chyba nic takiego w zasadach.
Ragnar71
Posty: 2
Rejestracja: 05 gru 2020, 00:06

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Ragnar71 »

dispe pisze: 22 sty 2021, 11:32 Jeśli nie mogę, to rozumiem, że muszę wywabić Abominację na górę i tam ubić a potem zejść po przedmioty?
Czekasz aż wyjdzie, zabijasz i wracasz po przedmioty.
Ad2. Nie da rady spalić żadnego przedmiotu smoczym ogniem
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 84
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Prus »

Po kilkumiesięcznej przerwie wróciłem do Czarnej Plagi, a nawet rozbudowałem ją o Wulfsburg i trzy abominacje (te w drodze).
Niestety, mam wątpliwości w kwestii interpretacji jednej z zasad. Mistrz Miecza traktuje wszystkie bronie do walki wręcz jak podwójne - załóżmy, że mam orkową kuszę do walki wręcz (2 kości, precyzja 3+) i miecz dwuręczny (5 kości, precyzja 5+).
Co teraz:
1. W ramach jednej akcji rzucam w dwóch "ratach": 2 kośćmi, które przypisuję do kuszy i 5 kośćmi, które odwzorują atak mieczem. Przy tym zakładam, że przed rzutem przypisuję kości do kuszy i kości do miecza (bo mają różny poziom precyzji) - to wydaje mi się logiczne.
2. Rzucam siedmioma kośćmi, a potem wybieram sobie, które do czego mi pasują.

Chyba 1.
A może jeszcze inaczej?

PS. I jeszcze jedno. Zastanawiam się, czy trzy dodatkowe abominacje nie nie utrudnią gry nadmiernie. Zapytam jak grają inni (z dodatkiem Zestaw Abominacji)? Czy nadal tylko smoczy ogień lub broń "za 3" czy jednak jakieś home rules?

PS. I jeszcze drugie. Taki przykład:
Krasnolud (Samson) ma Zbroję Płytową (czyli przy rzutach na pancerz rani go tylko wyrzucenie 1 i 2), ale ma też Żelazną Skórę (więc rani go już wyłącznie wyrzucenie 1). Jeżeli weźmie do ręki tarczę to, pomijając atak Abominacji, stanie się nieśmiertelny?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: KOSHI »

Swordmaster pozwala na posiadanie 2 kopii tej samej broni, która nie jest podwójna tylko pojedyncza typu great Sword, bastard Sword i potraktowanie ich jakby miały symbol 2 broni. Czyli rzadki przypadek, chyba, że ma się 2 egzemplarz gry albo fart w szukaniu przedmiotów. Dla mnie słaby skill. Co do Samsona tarcza pozwoli ci na przerzut zbroi a nie obniżenie wyniku na kości. Nie ma lekko...
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 84
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Prus »

Z tarczą racja. Nie doczytałem.
Natomiast cecha Mistrz Miecza w takiej interpretacji (wg mnie jak najbardziej słusznej) istotnie staje się niezbyt cenna.
Dziękuję za obydwa wyjaśnienia.

Jeszcze poczekam, może ktoś podzieli się informacją jak gra przy dodatkowych abominacjach.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 84
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Prus »

W trakcie gry naszły mnie następujące wątpliwości:

1. Instrukcja nie określa kolejności aktywacji Zombie, chyba, że przegapiłem. A wbrew pozorom ma to znaczenie.
Aktywuję je zgodnie z kolejnością wybierania celów (tabela na końcu instrukcji). Czy są jakieś zasady sugerujące inne postępowanie?

2. Sztylet otrzymuje drugą kość, gdy ocalały trzyma w drugiej ręce broń do walki wręcz. Czy działa to również, gdy owa broń dostępna jest np. od Poziomu Żółtego, a Ocalały jest na Poziomie Niebieskim?
Wg instrukcji raczej tak, choć logika temu przeczy.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: KOSHI »

Wg. mnie nie ma znaczenia. Sam tak gram. Pamiętaj, że najpierw robisz aktywację wszystkich jednostek, potem kolejną (biegacze, wilki, abomki), a potem kolejną (wilki, abomki).

Jak nie masz odpowiedniego poziomu dla danej broni to nie możesz trzymać drugiej broni w ręce tylko w plecaku a za to profitu nie ma.

Co do abominacji to ludzie grają, że ma ileś tam HP (6, 8 czy jakoś tak). Dla mnie głupie rozwiązanie bo robią się wtedy zwykłymi potworami z większa ilością hapsa. Ja gram tak, że zwykłą abomkę mam zawsze, dodatkowo skażoną z dodatku i wrzucam do tali dwie losowe karty losowo z połączonej puli abomek z packa i wilczej. Tyle, że ja mam talię mocno rozwodnioną: łucznicy, duchy, szczury, skażeni szwendacze, więc te abomki w tym się rozpływają.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 84
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady

Post autor: Prus »

Dziękuję za odpowiedzi.

Ad.1. Taka sytuacja - Abominotaur i masa Łowców w budynku, na tym samym polu. Grupa Ocalałych stoi na zewnątrz po drugiej stronie ściany. Łowcy mają do nich 3 pola przez otwarte drzwi, ale jeżeli Abominotaur otworzy przejście przez ścianę, będzie to tylko 1 pole. Więc ważna jest kolejność aktywacji. Analogiczna sytuacja ze Szwendaczami, którzy wylosują kartę powtórnej aktywacji, z Łucznikami (których niestety nie mam), bądź z Abominacją, która razi wszystkich w zasięgu 0-1. Podobne sytuacje można mnożyć.

Ad.2. Absolutnie nie krytykuję Twojego podejścia, Twoja interpretacja też do mnie trafia. Ale zastanawiam się.
Wg instrukcji Ocalały na niższym poziomie niż karta broni nie może jej używać, ale może ją przechowywać w "dowolnym, odpowiednim do tego miejscu". Nie wiew co znaczy "odpowiednim", ale wg mnie, nie ma przeciwskazań do trzymania karty w ręce. Tłumacząc fabularnie, skoro Ocalały może podnieść broń i schować do plecaka, to i tak trzymał ją w ręce. Ocalały nie używa tej broni, tylko trzyma, a opis sztyletu wskazuje, że wystarczy ją mieć w ręce (jak kij czy kostur).

Co do gry z abominacjami - przy samej podstawce dopuszczałem "zabijanie na raty" i z takim założeniem przeszedłem płynnie do Wulfsburga. Potem wróciłem do oryginalnych zasad i teraz trzymam się tego również po zakupie Zestawu Abominacji.
Zwykła Abominacja i Wilcza mają karty aktywacji w ilości przewidzianej przez producenta, natomiast wszystkie trzy Abominacje z dodatku dopuszczam z tylko jedną kartą (rozważam też z dwoma). Przy naszym obecnym zaawansowaniu działa to bardzo dobrze i uważam to za złoty środek.
Wprowadziłem też inne własne zasady, ale nie jest ich wiele i to raczej drobiazgi bez większego wpływu na poziom trudności i grywalność.
ODPOWIEDZ