Z ciekawych informacji, jeśli komuś nie chcę się oglądać.
1. Największą różnicą będzie walka - potwory wbijają na statek i przechodzą się po pokładzie, trzeba będzie z nimi walczyć przechodząc do odpowiednich pomieszczeń - czyli nie ma myśliwców, ale za to rozbudowanie tego elementu, który w BSG był abstrakcyjny (czyli abordaż Centurionów). To jest o tyle ciekawe, że nie potrzebujemy planszy pościgu, bo większość walk się toczy na pokładzie statku.
2. Mechanika skoków FTL została zachowana, jedynie fabularnie jest to opisane jako jakieś dotarcie do punktu zaczepienia / checkpointu - przepływamy wtedy pewną odległość i dowiadujemy się co napotkaliśmy (to fabularnie jest naciągane, ale mechanika dobrze działała po co ją zmieniać).
3. Poza człowiekiem i hybrydą będzie trzecia rola, która może wygrać z jednymi lub drugimi, również będzie miała swoją kartę i losowo do kogoś trafi - obstawiam, że to będzie używane przy parzystej liczbie graczy, czyli używając terminologii BSG to coś pomiędzy Sympatykiem a Liderem Cylonów
4. W grze będą umiejętności "raz na grę" - nie ma ich na karcie postaci, gracze otrzymają je w postaci kart (nie wiem dlaczego w ten sposób - jakieś mniej eleganckie rozwiązanie to mi się wydaje).
5. Nie widzę natomiast w grze zdolności negatywnych (bo to co jest na karcie na ciemnym polu to umiejętność odpalana w momencie ujawnienia się - w BSG była ona zapisana na karcie "Jesteś Cylonem", a tu będzie powiązana z postacią, którą gramy).
5. W grze będą dwie funkcje specjalne, kapitan i ktoś jeszcze, ale nie ujawniono kto to taki. Kapitan to odpowiednik Admirała, ale czy druga postać będzie odpowiednikiem Prezydetna ze swoimi kartami? Raczej nie, ale nie wiem, poniżej moje domysły na ten temat.
6. Jeśli karta kryzysu (tu nazywane kartami mitów) nie zawiera symbolu przygotowania (płynięcia statku), to zamiast tego zawiera symbol zaklęcia ochronnego (które też się ładuje i jak się naładuje, to się odpali - szczegółów nie znamy).
7. Jak hybryda się ujawni, to nie ma oddzielnych lokacji, nadal chodzi po statku, nie ma możliwości, by go zabić, co najwyżej można wysłać takiego jawnego zdrajcę do więzienia, ale on dostanie też swoje sposoby, by się z niego wydostać.
8. W grze występuje coś takiego jak karty przedmiotów - to będą jakieś dodatkowe zdolności, każda postać startuje grę z 1 przedmiotem, ale będą też możliwości w trakcie gry by zyskać (a może i utracić?) tego typu przedmioty.
A tu jeszcze kilka bardziej moich domysłów, bo to nie było powiedziane wprost:
- w grze będą karty zaklęć, wiadomo, że jest tor przygotowania zaklęcia i jak on się wypełni, to zaklęcie ochronne zostaje zagrane - pytanie, czy zagrywane jest losowe, czy też ktoś może je wybrać? Wg mnie to jest dobra przestrzeń na drugą rolę w grze - czyli poza kapitanem, który będzie decydował gdzie płynąć będziemy mieli kogoś, kto rzuca te ochronne zaklęcia może też wybiera potajemnie 1 z 2 do wyboru?
- kwestia załogi / pasażerów - nie do końca to zrozumiałem, ale trochę mi wychodzi na to, że załoga to są postaci graczy, a pasażerowie to będą takie postacie na statku - bardziej odpowiedniki statków cywilnych z BSG