Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11175
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3391 times
Been thanked: 3309 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk »

Tachion pisze: 28 cze 2021, 15:07 Ale chodziło o grę, w której to dobrze działa. Od połowy rozgrywki z reguły nie kupuję kart w Brzdęku, chyba że akurat są punktujące. Albo dlatego, że boję się o kartę ze smoczym atakiem albo nie chcę odsłonić kart przeciwnikowi. Z reguły mam już ogarnięty zbalansowany deck do tego czasu. W połowie rozgrywek talia właściwie sobie tylko leży na stole.
Ale wiesz wlasnie, ze to jest clue marketu w brzdeku? Ze im dalej w las tym większa obawa o atak smoka, wiec ryzykujesz kupujac itd

Ja naprawde nie rozumiem problemu z rynkiem w Dune, w moich rozgrywkach NIKT nie zwrocil uwagi na ten aspekt gry, mam poczucie ze to troche kwestia braku ogrania? Szczegolnie ze karty maja 3 funkcje i naprawdę ciężko mi uwierzyć ze zadna z 6 kart nie oferuje czegoś do rozbudowy decku
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Losiek »

Wydaje mi się, że mamy zupełnie inne podejście do Diuny czy Brzdęka. Dla mnie to gry korzystające z DB ale to nie są wyłącznie DB!
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 28 cze 2021, 15:17
Tachion pisze: 28 cze 2021, 15:07 Ale chodziło o grę, w której to dobrze działa. Od połowy rozgrywki z reguły nie kupuję kart w Brzdęku, chyba że akurat są punktujące. Albo dlatego, że boję się o kartę ze smoczym atakiem albo nie chcę odsłonić kart przeciwnikowi. Z reguły mam już ogarnięty zbalansowany deck do tego czasu. W połowie rozgrywek talia właściwie sobie tylko leży na stole.
Ale wiesz wlasnie, ze to jest clue marketu w brzdeku? Ze im dalej w las tym większa obawa o atak smoka, wiec ryzykujesz kupujac itd

Ja naprawde nie rozumiem problemu z rynkiem w Dune, w moich rozgrywkach NIKT nie zwrocil uwagi na ten aspekt gry, mam poczucie ze to troche kwestia braku ogrania? Szczegolnie ze karty maja 3 funkcje i naprawdę ciężko mi uwierzyć ze zadna z 6 kart nie oferuje czegoś do rozbudowy decku
Trafisz rynek gdzie masz 5 kart za 1 to pogadamy ;)
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Losiek »

Nie podkręcajcie bo nie doczekam do pierwszej gry ;)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11175
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3391 times
Been thanked: 3309 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk »

Fojtu pisze: 28 cze 2021, 15:21 Trafisz rynek gdzie masz 5 kart za 1 to pogadamy ;)
Takich kart jest w całym decku 9 (sic!)
Z czego jak budujesz pod Bene Gesserit to masz niesamowicie silna Missionaria Protectiva, Próba zamachu daje punkty walki/monety jesli ja zniszczysz, Doktor Yueh dodatkowa karte na łapce, Piechota Sardaukarów walke w Reveal, i czatownik abilitke pozwalajaca wycofac do 2 żołnierzy

Serio, z tych kart Czatownik, Doktor i Missionara to są dla mnie piekne i bezpieczne wybory jesli cały amrket byłby zapchany tymi kartami.
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 28 cze 2021, 15:29
Fojtu pisze: 28 cze 2021, 15:21 Trafisz rynek gdzie masz 5 kart za 1 to pogadamy ;)
Takich kart jest w całym decku 9 (sic!)
Z czego jak budujesz pod Bene Gesserit to masz niesamowicie silna Missionaria Protectiva, Próba zamachu daje punkty walki/monety jesli ja zniszczysz, Doktor Yueh dodatkowa karte na łapce, Piechota Sardaukarów walke w Reveal, i czatownik abilitke pozwalajaca wycofac do 2 żołnierzy

Serio, z tych kart Czatownik, Doktor i Missionara to są dla mnie piekne i bezpieczne wybory jesli cały amrket byłby zapchany tymi kartami.
Mi się zdarzyła taka sytuacja (4-5 kart za 1) już 3 razy w 15 grach. Doktor i missionara to są dośc dobre karty (aczkolwiek missionara potrafi poleżeć jak nie ma w obiegu BG), ale pozostałe za 1 w drugiej połowie gry to raczej szrot, szczególnie, że nie ma się jak ich pozbyć a nie mają symbolu żeby ich zagrać dla workera. Na reveal w endgame chcesz mieć karty robiące faktyczną robotę a nie dające 1 mieczyk i 1 kasy.

Swoją drogą czy Scouts jest przetłumaczone na Czatownik!? :D
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 28 cze 2021, 15:29
Fojtu pisze: 28 cze 2021, 15:21 Trafisz rynek gdzie masz 5 kart za 1 to pogadamy ;)
Takich kart jest w całym decku 9 (sic!)
Z czego jak budujesz pod Bene Gesserit to masz niesamowicie silna Missionaria Protectiva, Próba zamachu daje punkty walki/monety jesli ja zniszczysz, Doktor Yueh dodatkowa karte na łapce, Piechota Sardaukarów walke w Reveal, i czatownik abilitke pozwalajaca wycofac do 2 żołnierzy

Serio, z tych kart Czatownik, Doktor i Missionara to są dla mnie piekne i bezpieczne wybory jesli cały amrket byłby zapchany tymi kartami.
Mi się zdarzyła taka sytuacja (4-5 kart za 1) już 3 razy w 15 grach. Doktor i missionara to są dośc dobre karty (aczkolwiek missionara potrafi poleżeć jak nie ma w obiegu BG), ale pozostałe za 1 w drugiej połowie gry to raczej szrot, szczególnie, że nie ma się jak ich pozbyć a nie mają symbolu żeby ich zagrać dla workera. Na reveal w endgame chcesz mieć karty robiące faktyczną robotę a nie dające 1 mieczyk i 1 kasy.

Swoją drogą czy Scouts jest przetłumaczone na Czatownik!? :D
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gizmoo »

Kuba, grałem tylko raz, a stagnacja u nas trwała blisko trzy rundy. Jak raz się "poświęciłem", bo miałem dosyć, że nic nie ma ciekawego na rynku, to odkryłem oponentom świetną kartę. Skoro już w jednej grze wydarzyła się taka sytuacja, to mniemam, że będzie się ona powielać w kolejnych rozgrywkach.

No i umiejka jednego z graczy (rezerwowanie kart i kupowanie później za jeden punkt taniej), wydawała mi się porażająco mocna. Nie wspominam nawet, że są karty, które bywają game-changerami. Wspomniana Jessica choćby, czy Gurney Halleck, Stilgar i kilka innych. Jest spory rozstrzał w użyteczności takich kart.

A można było chociaż podzielić tą talię na trzy fazy i na początku wychodziłyby dla wszystkich karty słabsze, a później coraz mocniejsze. Zastosowano takie rozwiązanie choćby w Podwodnych Miastach. Tymczasem zdobycie mocnej karty w Diunie na samym początku przez jednego z graczy - daje mu mocnego boosta i czasami może ustawić rozgrywkę. ;)
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Gizmoo pisze: 28 cze 2021, 15:39 A można było chociaż podzielić tą talię na trzy fazy i na początku wychodziłyby dla wszystkich karty słabsze, a później coraz mocniejsze. Zastosowano takie rozwiązanie choćby w Podwodnych Miastach. Tymczasem zdobycie mocnej karty w Diunie na samym początku przez jednego z graczy - daje mu mocnego boosta i czasami może ustawić rozgrywkę. ;)
Mi się raz zdarzyło kupić Kwisatz Haderach w trzeciej rundzie, a i tak przegrałem :lol:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11175
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3391 times
Been thanked: 3309 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk »

Gizmoo pisze: 28 cze 2021, 15:39 Kuba, grałem tylko raz, a stagnacja u nas trwała blisko trzy rundy. Jak raz się "poświęciłem", bo miałem dosyć, że nic nie ma ciekawego na rynku, to odkryłem oponentom świetną kartę. Skoro już w jednej grze wydarzyła się taka sytuacja, to mniemam, że będzie się ona powielać w kolejnych rozgrywkach.
IMHO to bledne zalozenie - gdyby nie to, ze tak rzadko sie widzimy to bym pyknal z Tobą w Diune ;-)
I to tez nie ejst tak, ze ta gra jakos mega mnie powalila - jest bardzo dobra w tym segmencie, który zajmuje i szczerze to nie znam lepszych gier, które by dawały podobne wrażenia
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 28 cze 2021, 15:55
Gizmoo pisze: 28 cze 2021, 15:39 Kuba, grałem tylko raz, a stagnacja u nas trwała blisko trzy rundy. Jak raz się "poświęciłem", bo miałem dosyć, że nic nie ma ciekawego na rynku, to odkryłem oponentom świetną kartę. Skoro już w jednej grze wydarzyła się taka sytuacja, to mniemam, że będzie się ona powielać w kolejnych rozgrywkach.
IMHO to bledne zalozenie - gdyby nie to, ze tak rzadko sie widzimy to bym pyknal z Tobą w Diune ;-)
Założenie może błędne, ale u mnie w rozgrywkach się powtarza. Nawet w pierwszych rundach ludzie w moich grach unikali kart za 1 (poza może yueh), więc siłą rzeczy one zostają na stole. Bardzo szybko robi się ich 2-3 i już wtedy gra zaczyna trochę kuleć. Próbowałem zagrać kiedyś kupując te tanie karty na początku, ale pojawia się wtedy potencjalnie problem z wysyłaniem agentów. Dostajesz rękę, gdzie 4 karty nigdzie Ci wejścia nie dają i kicha. To jest imo największy problem tych kart, brak jakiegokolwiek symbolu.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2021, 16:45 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 424
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 169 times
Been thanked: 210 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Tachion »

japanczyk pisze: 28 cze 2021, 15:17
Tachion pisze: 28 cze 2021, 15:07 Ale chodziło o grę, w której to dobrze działa. Od połowy rozgrywki z reguły nie kupuję kart w Brzdęku, chyba że akurat są punktujące. Albo dlatego, że boję się o kartę ze smoczym atakiem albo nie chcę odsłonić kart przeciwnikowi. Z reguły mam już ogarnięty zbalansowany deck do tego czasu. W połowie rozgrywek talia właściwie sobie tylko leży na stole.
Ale wiesz wlasnie, ze to jest clue marketu w brzdeku? Ze im dalej w las tym większa obawa o atak smoka, wiec ryzykujesz kupujac itd

Ja naprawde nie rozumiem problemu z rynkiem w Dune, w moich rozgrywkach NIKT nie zwrocil uwagi na ten aspekt gry, mam poczucie ze to troche kwestia braku ogrania? Szczegolnie ze karty maja 3 funkcje i naprawdę ciężko mi uwierzyć ze zadna z 6 kart nie oferuje czegoś do rozbudowy decku
Chodziło mi tylko o suchą mechanikę rotacji, ja rozumiem, że to tam ma tak działać, bo to jest deckbuilder, a nie cardcollector :D
W sensie dałem jako przykład, że tam też może nastąpić stagnacja z dobieraniem kart po pewnym stopniu zaawansowania danej partii. W Diunę grałem raz, ale potem dokładnie przeanalizowałem dostępne karty i policzyłem sobie ile daje jaki element i co się może "kombić". I faktycznie sporo kart nie chciałbym kupić, bo do niczego nie są mi potrzebne, a jest ich na tyle dużo, że problem może często występować. Zwłaszcza jak pisałem w wariantach 2-os.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11175
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3391 times
Been thanked: 3309 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk »

Fojtu pisze: 28 cze 2021, 16:00 Dostajesz rękę, gdzie 4 karty nigdzie Ci wejścia nie dają i kicha. To jest imo największy problem tych kart, brak jakiegokolwiek symbolu.
No jasne, ale np. jak bierzesz taka próbe zamachu, to później próbujesz zdobyc karte, ktora CI pozwala wyrzucic cos z decku.
Sam w pierwszych rozgrywkach popelnilem ten blad - później juz byłem troche bardziej swiadomy budujac sobie reke zeby mniej wiecej balansowac na kartach to gdzie moge sie poruszac workerami - IMHO wlasnie to jest jeden z wazniejszych aspektów tej gry
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 967
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 337 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: yrq »

Piszę po dwóch rozgrywkach we dwie osoby.
Tak, statyczny rynek nieco przeszkadza, choć nie mieliśmy sytuacji, gdy stać nas było na super karty i nie kupiliśmy nic. Raz bliżej końca rozgrywki mogłem kupić coś za 2 i żadna z kart mnie nie przekonała, więc odpuściłem zakup.

Inne gry z rynkiem kart:
- Clank - tu potrzebna była aplikacja, która zrzucała karty z rynku. Szczególnie w grze we dwoje się przydawała.
- Ascension - tu czasem trafiają się zdolności, które usuwają karty z rynku, choć bywa, że np. wyjdą same mocne potwory i nie ma czym ich tłuc, więc w turze bijemy kultystę i kupujemy zawsze dostępne standardy. Rzadko ale zapchanie się zdarza i nie ma mechaniki zrzucania starych kart.
- Star Realms - jedna z frakcji, Blob, ma często możliwość mielenia kart z rynku, co jest dla nich cechą charakterystyczną - przed zakupami można trochę kompostu przerzucić, też któreś wydarzenie resetowało rynek.
- Mystic Vale - nie ma odrzucania kart z rynku, czasem można się przytkać i trzeba kupować nieoptymalne rozwinięcia.
- Space Base - kategoria gier luźnych, więc statyczność rynku bardzo nie przeszkadza. Karty są w trzech widełkach cenowych i denerwują raczej sytuacje kiedy mamy 11 kasy, brakuje 1 do dobrej karty a kolejna tańsza jest za 8.
- DC Deckbuilding - też lajtowa gra, nie przeszkadza zapychanie
- Tyrants of the Underdark - było parę kart w którejś półtalii na odrzucanie kart z rynku, parę razy grałem ale nie pamiętam żeby statyczna oferta rynku mi przeszkadzała
- Harry Potter Hogwarts Battle - z tego co pamiętam nie było mielenia rynku? Generalnie nudna gra :)

W sumie: póki co w Diunie brak rotacji mi nie przeszkadza, choć jakiś system mielenia w grze dwuosobowej mógłby się przydać - np. karty bota mogłyby mieć nadrukowane które karty "kupiłby" bot albo reshuffle jego talii wywalałby też cały rynek. Mogłyby też znaleźć się karty z umiejką na reveal: "gdy ujawniasz - odrzuć dwie karty z rynku".
Za to podoba mi się zasada o natychmiastowym uzupełnianiu oferty. Można zaryzykować i kupić coś za 1 żeby liczyć na jakąś fajną kartę za pozostałe 3-4.
sasquach
Posty: 1854
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 944 times
Been thanked: 591 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

Takie luźne spostrzeżenie:
> ktoś zagrał w grę wielokrotnie - gra ok, mechaniki działają,
> ktoś zagrał raz czy dwa - tragedia, mechaniki zwalone, brak balansu

Zostawię wam do przemyślenia.

Swoją drogą w kwestii balansu gier to od razu przypomina mi się SW: Rebelia gdzie co trochę pojawiają się wątki o braku balansu jednej ze stron. Tylko, że raz wskazują one Imperium, a raz Rebelię :D
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gizmoo »

yrq pisze: 28 cze 2021, 16:16 Tyrants of the Underdark - było parę kart w którejś półtalii na odrzucanie kart z rynku, parę razy grałem ale nie pamiętam żeby statyczna oferta rynku mi przeszkadzała
Bo w TOA akurat nie ma słabych kart i niemal zawsze można kupić coś przydatnego. W Clanku i Diunie jest mocno "zapychaczy", których przydatność jest mocno dyskusyjna.
yrq pisze: 28 cze 2021, 16:16 Można zaryzykować i kupić coś za 1 żeby liczyć na jakąś fajną kartę za pozostałe 3-4.
Ale nie jest to optymalne zagranie. Powiększasz sobie talię w grze, w której akurat dostęp do dobrych kart i jak najmniejszy rozmiar talii ma ogromny wpływ na rozgrywkę. W Diunie każda ręką, która daje Ci elastyczność, jest na wagę złota! Talia powinna być jak najmniejszych rozmiarów, by cały czas mieć dostęp do najlepszych kart i mieć jakiś "plan B", gdy przeciwnicy zajmą nam upatrzone pola. W ogóle, skoro już przy tym jesteśmy, to brakowało mi jakiś dobrych opcji na trashowanie kart. Ot choćby takie rozwiązanie jak zastosowano w Dark Gothic, gdzie jak nie było co zrobić z "walutą", to zawsze była opcja na usunięcie słabej karty z decku. ;) Właśnie to mnie trochę boli, że można było tyle fajnych pomysłów ściągnąć z innych gier, by uczynić Diunę: Imperium jeszcze lepszą, ale jakoś nie chciało się skorzystać z gotowych, dobrych rozwiązań. Nie chcę "ulepszać" gry za twórcę. Zresztą znam i gram między innymi z takimi graczami, którzy zawsze będą chcieli grać według zasad z instrukcji, więc domowe poprawki nie mają prawa bytu. ;)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gizmoo »

sasquach pisze: 28 cze 2021, 16:53 Takie luźne spostrzeżenie:
> ktoś zagrał w grę wielokrotnie - gra ok, mechaniki działają,
> ktoś zagrał raz czy dwa - tragedia, mechaniki zwalone, brak balansu
Zakochany człowiek nie dostrzega wad. :lol:

Zostawię Wam to do przemyślenia.
Awatar użytkownika
Lucky Duck Games
Posty: 478
Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
Has thanked: 50 times
Been thanked: 1031 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Lucky Duck Games »

Hej,

to jeszcze oficjalnie errata:

https://luckyduckgames.com/errata-do-gry-diuna-imperium

Niestety pojawił się błąd w postaci brakującego zdania w karcie solo. O ile babol z błędnym tłumaczeniem to absolutnie nasza wina, to przy brakującym zdaniu w karcie solo karta została przez nas przygotowana prawidłowo, ale zdanie "wyleciało" przy skłądzie u oryginalnego wydawcy, a my tego nie zauważyliśmy przy sprawdzaniu proofa. Żadne to tłumaczenie tak finalnie, ale to nie tak, że zasada nam się nie spodobała ;)
W drugim druku niestety błędy będą obecne (gry są już gotowe), ale może uda się dorzucić do środka karteczkę z erratą.
Do trzeciego druku, który mamy już zamówiony zostaną wprowadzone korekty. Poprosimy też wtedy oryginalnego wydawcę o trochę instrukcji i tej karty i będziemy wysyłać do zainteresowanych osób. Jeszcze raz najmocniej przepraszamy.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Gizmoo pisze: 28 cze 2021, 16:55
yrq pisze: 28 cze 2021, 16:16 Tyrants of the Underdark - było parę kart w którejś półtalii na odrzucanie kart z rynku, parę razy grałem ale nie pamiętam żeby statyczna oferta rynku mi przeszkadzała
Bo w TOA akurat nie ma słabych kart i niemal zawsze można kupić coś przydatnego. W Clanku i Diunie jest mocno "zapychaczy", których przydatność jest mocno dyskusyjna.
Właśnie dlatego DB w Arnaku mi się tak podobał, bo kart nie było zbyt dużo, ale były dość mocno zróżnicowane przez co można było na nich budować strategię. Tutaj i w Clanku jest meh.
Niestety po Star Realms wszystkie DB wypadają blado.
buhaj
Posty: 1049
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 870 times
Been thanked: 524 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: buhaj »

sasquach pisze: 28 cze 2021, 16:53 Takie luźne spostrzeżenie:
> ktoś zagrał w grę wielokrotnie - gra ok, mechaniki działają,
> ktoś zagrał raz czy dwa - tragedia, mechaniki zwalone, brak balansu

Zostawię wam do przemyślenia.

Swoją drogą w kwestii balansu gier to od razu przypomina mi się SW: Rebelia gdzie co trochę pojawiają się wątki o braku balansu jednej ze stron. Tylko, że raz wskazują one Imperium, a raz Rebelię :D
Ty jak rozumiem pociskasz w grę, która Ci się nie podoba, tak jeszcze że dwadzieścia razy? Żeby ugruntować nienawiść? :)
manicminer
Posty: 867
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 117 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: manicminer »

Wy tak na serio myślicie że ta gra nie była testowana pod kątem statycznego rynku?
Coś co po kilku grach można zauważyć?
Z tego co mówiono to dodatek jest już zaplanowany... Myślicie że tam nie będzie dodatkowych kart? Karcianki planuje się na kilka dodatków do przodu by zachować balans...
Druga rzecz że ten statyczny rynek jest dla wszystkich graczy... No i dość łatwo wprowadzić home rules tutaj...
Awatar użytkownika
fafer3000
Posty: 43
Rejestracja: 18 lis 2019, 22:44
Lokalizacja: Cieszyn
Been thanked: 7 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: fafer3000 »

Hmmm ja uważam, że ten rynek nie jest taki zły, bo możesz kupować wiele kart w jednej rundzie. Wystarczy poświęcić ten dodatkowy 1 i odkryć super kartę, a tę słabą można sobie wywalić u BG na planszy. Wiadomo to jest jakieś ryzyko, ale na tym to polega w karciankach i deck builderach, że trzeba wygrywać tym co jest ;) Lepiej pokupic te karty za 1 i być do przodu na początku niż czekać 5 kolejek aż w końcu wypad ie coś dobrego. Moim zdaniem gra jest spoko, choć nie przeczę, że ba pewno dałoby się niektóre rzeczy (rynek też) lepiej rozwiązać.
sasquach
Posty: 1854
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 944 times
Been thanked: 591 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: sasquach »

buhaj pisze: 28 cze 2021, 18:34 Ty jak rozumiem pociskasz w grę, która Ci się nie podoba, tak jeszcze że dwadzieścia razy? Żeby ugruntować nienawiść? :)
A ty jak rozumiem, nie zrozumiałeś coś napisałem? ;) Tu nie o to chodzi, że masz zaraz grać we wszystko wiele razy obowiązkowo. Gra ci się nie podoba, spoko, twoje prawo. Ale rozpisywanie się o błędach w mechanice czy braku balansu po jednej grze jest co najmniej zabawne. No chyba, że ktoś faktycznie ma taki dar, ale wtedy to się marnuje tutaj. Takie asmodee czy inny cmon zapłacili by przecież takiej osobie krocie, zamiast tracić czas i pieniądze na tradycyjne testy. Pamiętajmy, że jest różnica między "nie podoba mi się uzależnień możliwości akcji od kard w Brassie" od " Brass jest zwalony mechanicznie bo nie da się zrobić w turze tego co się chce".

I żeby nie było, zdarzają się gry tak zwalone, że widać to na pierwszy rzut oka, ale to nie przypadek Diuny.
dannte
Posty: 739
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 105 times
Been thanked: 441 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

Wydaje mi się, że ta gra ma jeden duży problem (sądząc po opiniach i po mojej pierwszej grze). Ludzie, którzy oczekiwali od niej tematycznego ameritrashu (albo po prostu DB) dostali kolejne euro. Ludzie, którzy oczekiwali tematycznego euro (bo WP), dostali grę zbyt losową na ich gust. Dla mnie jest to fajna hybryda. Nie lubię WP, a tę grę kupiłem właśnie dlatego, że tutaj WP jest ciekawy i każda rozgrywka toczy się inaczej dzięki elementowi DB.

Moje opinie będą dla wielu nieistotne, bo zagrałem póki co dwa razy solo. Tutaj (w grze solo) wydawałoby się, że problem statycznego rynku też będzie zauważalny, ale podobnie jak niektórzy - nie uważam tego za wadę. W grze nie jest aż tak istotne kupować karty (chyba, że Przyprawa Musi Płynąć pod koniec gry). Bardzo istotne jest przyspieszanie schodzenia z talii, poprzez usuwanie słabych kart i dodatkowy dociąg. Bo bez tego przez całą talię przejdziemy tylko 5 razy (bo gramy 10 rund), a to niewiele jak na DB. W moich rozgrywkach kończyłem odpowiednio z 5 i 8 usuniętymi kartami.

Słyszałem też dużo narzekań na pole Mentata - że jest niepotrzebne. To też kwestia ogrania - ja w swoich dwóch grach użyłem Hrabiego Ilbana Richese i dzięki jego specjalnej umiejętności to pole staje się bardzo mocne. Używałem go chyba w co drugiej turze (jeśli nie częściej).

Jedna rzecz, która mi nie odpowiada to czas gry (jest przydługa) oraz spory potencjał na AP (ze względu na różne przeznaczenia kart). Ale póki co, za każdym razem dobrze się bawię.

Co do solo: ze strony technicznej, bardzo nie odpowiada mi to w jak losowy i nieprzewidywalny sposób boty potrafią zajmować (albo olewać) pole konfliktu. Nawet sądziłem, że nie dam rady przełknąć mechaniki tej automy, ale obie rozgrywki były ciekawe i trzymały w napięciu, a o to chyba chodziło. Czyli nawet do automy da się człowieka tutaj przekonać :)


A tak z innej beczki: miał ktoś okazję przetestować fanowski dodatek albo dodatkowe postacie z BGG? Jakieś opinie?
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wosho »

dannte pisze: 28 cze 2021, 23:02 Słyszałem też dużo narzekań na pole Mentata - że jest niepotrzebne.
Jesli kto twierdzi ze mentat jest bezuzyteczny tzn ze nie ma pojecia jak grac.
ODPOWIEDZ