A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Projektant: Jeremy Stoltzfus
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 30-60 minut
Szybki i w miarę prosty miks area kontrol i worker placementu z kilkoma twistami. Głównym z nich jest fakt, że w grze nie kierujemy konkretnym królestwem. Na planszy jest ich pięć i w trakcie gry będą ze sobą walczyły, a gracze wcielają się w szare eminencje, które wpływają na losy wojny. Przed grą każdy gracz losuje jak będzie punktowała dla niego dana frakcja i jest to oczywiście informacja niejawna. Przeciwnicy widzą więc, że ewidentnie wykonuję ruchy umacniające Lwy. Nie wiedzą jednak, czy robię to dlatego, że Lwy mocno dla mnie punktują, czy to tylko blef i próba odwrócenia uwagi od moich prawdziwych celów, a może tak naprawdę chcę Lwami wyczyścić drogę dla Niedźwiedzi, więc moje ruchy tylko chwilowo są dla Lwów korzystne? Kapitalna sprawa. Dodatkowo 3 razy w trakcie gry można odsłonić dwa żetony królestw i zamienić je miejscami, co jest trochę kołem ratunkowym w przypadku, kiedy moje wysoko punktujące królestwo dostaje bęcki, bo najwidoczniej jest nisko u innych.
Akcje w grze wykonujemy instalując swoich agentów na dworach królestw. Każde królestwo ma cztery pozycje do obsadzenia, z przypisanymi na sztywno akcjami. Jeśli więc chcę wyprowadzić kampanię wojskową Słoni, to muszę mieć swojego agenta w odpowiednim miejscu. Bardzo fajna jest zasada rozpatrywania nieobsadzonych akcji. Mianowicie sprawdzamy, kto ma agenta na następnym obsadzonym na tym dworze miejscu. Jeśli więc trzy pierwsze pozycje są puste, a ja mam agenta na ostatnim, to dostanę wszystkie cztery akcje! Wprowadza to bardzo fajne dylematy, instaluję agenta na akcji, na której bardzo mi zależy czy próbuję wyłożyć go tak, żeby zagwarantował mi więcej akcji?
Same akcje są banalne. Dołożenie na mapę jednostek, dociągnięcie kart bądź atak. Walka jest deterministyczna, jeśli w atakowanej prowincji jest wieża, to zabija jednego agresora, a później armie wybijają się w stosunku 1:1. Jeśli jakaś prowincja jest pusta, to należy do tej frakcji, której ma kolor. Jednak już pojedyncza kosteczka przejmuje kontrolę. Na koniec gry punktują tylko regiony z miastami, ale na mapie są również obronne wieże i farmy, pozwalające na większe zgrupowanie armii.
Całą tę niemal szachową policzalność trochę łamią karty, które dają różne efekty typu zabijanie, przestawiania jednostek albo odpalanie innych akcji, niż te, na których mamy agenta. Efektów jest na szczęście niedużo, ale w pierwszej partii potrafią zaskoczyć i bardzo zmienić sytuację na planszy.
Ogólnie nie przepadam za grami area control i walką na planszy. Tutaj bawiłem się bardzo dobrze, głównie przez fakt, że nie wcielamy się w konkretne królestwa. Próby blefu i rozpracowania przeciwników dają sporą satysfakcję. Gra jest bardzo szybka, w cztery osoby graliśmy godzinę, a była to nasza pierwsza partia. Natomiast jak na czas gry i przystępność zasad, rozgrywka jest satysfakcjonująco głęboka.
- Beo
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 wrz 2018, 11:10
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 37 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Ruszyła przedsprzedaż, ale powiem, że cena mnie trochę zaskoczyła - 220zł SCD. Na 3trollach i aleplanszówkach w okolicy 185zł, gdzie na 3trollach wersja angielska kosztuje 170zł. Sytuacja w Chinach jest chyba naprawdę krytyczna, bo coraz więcej polskich wydań kosztuje więcej niż anglojęzyczne odpowiedniki.
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Podpinam się po pytanie.
Plus jeszcze pamiętam, że w oryginalnym (pierwszym?) wydaniu był jakiś problem z czytelnością. Piony zakrywały istotne fragmenty planszy, czy coś takiego. Czy ktoś wie, czy w polskiej wersji to zostało poprawione ?
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
W pudełku mamy 40 kart imperiów 56 żetonów 100 kosteczek oddziałów... plansza i w zasadzie wszystko. SCD 220 zł ? serio ?
Byłem pewien że ten tytuł kupię ale teraz bardzo poważnie się zastanowię; gdyby to był świat gry o tron to może by to było jakieś uzasadnienie
Byłem pewien że ten tytuł kupię ale teraz bardzo poważnie się zastanowię; gdyby to był świat gry o tron to może by to było jakieś uzasadnienie
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
ale wiesz, ze nie musisz jej kupowac za SCD?Bartoszeg02 pisze: ↑08 lip 2021, 20:13 W pudełku mamy 40 kart imperiów 56 żetonów 100 kosteczek oddziałów... plansza i w zasadzie wszystko. SCD 220 zł ? serio ?
Byłem pewien że ten tytuł kupię ale teraz bardzo poważnie się zastanowię; gdyby to był świat gry o tron to może by to było jakieś uzasadnienie
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Akurat to wiem ale cena w przedsprzedaży plasuje się na poziomie 180+ i jest to dla mnie sporym zaskoczeniem gdyż tacy O:NI za 100 zł mają 220 kart (ponad 5 razy więcej), 136 drewnianych komponentów o różnych kształtach (a nie zwykłe kosteczki) ponad 60 żetonów ekrany graczy... jedynie planszy brak
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Moim zdaniem to także kwestia cen ustalonych przez oryginalnego wydawcę. Starling Games w zasadzie od zawsze balansuje na granicy dobrego smaku nawet na rynku amerykańskim.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Galakta opublikowała polską instrukcję:
http://galakta.pl/wojna-szeptow/?postTabs=1
http://galakta.pl/wojna-szeptow/?postTabs=1
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Nasza recka tego tytułu, na podstawie edycji kolekcjonerskiej: https://dicelandblog.pl/recenzja-462-a-war-of-whispers/
-
- Posty: 2598
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Gra bardzo w stylu moim i moich współgraczy. Od początku na celowniku, tylko to ograniczenie do 4 dyskwalifikujące
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Właśnie rozpakowywuję. Głupie uczucie, gdy gra za 180 zł jest posortowana po 5 minutach... max 100 zł to powinno kosztować.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2021, 23:34 przez Fiacik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
W naszej wersji wszystkie znaczniki sa faktycznie zastapione kosteczkami ?
Kurcze kusi zakup tylko pytanie czy jest sens brac do rozgrywek w 2 osoby (90% moich gier).
Kurcze kusi zakup tylko pytanie czy jest sens brac do rozgrywek w 2 osoby (90% moich gier).
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Jezeli bannery mialyby byc jakosci pierwszego ks, to uwierz, ze te drewniane kosteczki sa 100 razy lepsze.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
A skąd. Kosteczki są tylko zamiast sztandarów (oddziały). Reszta to tekturowe żetony. A
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
W nowym wydaniu bannery są już rozsądniejsze. Cena cały czas za wysoka, ale gra niestety dobra.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Gra jest tak grywalna, szybka i ma tak ciekawy twist mechanizczny, że spokojnie zapłaciłbym za nią i dwie stówy. Od poprzedniego postu zagrałem jeszcze raz, dużo bardziej świadomie, i udało się wygrać rzutem na taśmę, po sprytnym kombosie z trzech kart
Bardzo dobry tytuł, zdecydowanie brakowało mi takiej gry w kolekcji.
Bardzo dobry tytuł, zdecydowanie brakowało mi takiej gry w kolekcji.
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
mat_eyo pisze: ↑22 lip 2021, 08:37 Gra jest tak grywalna, szybka i ma tak ciekawy twist mechanizczny, że spokojnie zapłaciłbym za nią i dwie stówy. Od poprzedniego postu zagrałem jeszcze raz, dużo bardziej świadomie, i udało się wygrać rzutem na taśmę, po sprytnym kombosie z trzech kart
Bardzo dobry tytuł, zdecydowanie brakowało mi takiej gry w kolekcji.
Mat_eyo, grywalna na 2 osoby i w jakim czasie zamyka się rozgrywka ?
Gram, więc jestem.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Na dwie osoby nie grałem, będzie pewnie mocno szachowo i przy zbieżnych punktacjach może być nudno. Na cztery osoby spokojnie do zagrania w 60-75 minut.
- kaimada
- Posty: 1135
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 131 times
- leszczorek
- Posty: 55
- Rejestracja: 17 sty 2017, 22:46
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 26 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Po kilku rozgrywkach mam wrażenie jakbym grał w nudną grę solo. Jeśli dwóch graczy ma podobnie ułożone tory lojalności to z reguły grają razem, a pozostałym pozostaje zamiana żetonów lojalności i dołączenie się do "zabawy".
Troszkę przewertowałem na bgg forum i rozwiązaniem wydaje się strona https://war-of-whispers.herokuapp.com/games/new
Mamy możliwość wylosowania żetonów na kilka ciekawych opcji.
Dodatkowo chcę wprowadzić wariant, który wydaje się atrakcyjniejszy:
- losujemy wg apki aby każdy miał inne żetony na najwyższym i najniższym miejscu
- podczas fazy lojalności można zamienić tylko żetony znajdujące się obok siebie + ujawniany tylko jeden żeton
Co myślicie? Macie jakieś własne ciekawe home rule?
Troszkę przewertowałem na bgg forum i rozwiązaniem wydaje się strona https://war-of-whispers.herokuapp.com/games/new
Mamy możliwość wylosowania żetonów na kilka ciekawych opcji.
Dodatkowo chcę wprowadzić wariant, który wydaje się atrakcyjniejszy:
- losujemy wg apki aby każdy miał inne żetony na najwyższym i najniższym miejscu
- podczas fazy lojalności można zamienić tylko żetony znajdujące się obok siebie + ujawniany tylko jeden żeton
Co myślicie? Macie jakieś własne ciekawe home rule?
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Ja zagrałem raz i jestem dość rozczarowany. Gra ma ogromny potencjał i wiele super ciekawych pomysłów, ale jest kilka rzeczy, które są jak dla mnie średnio przemyślane.
1. Design graficzny jest miejscami średni. Strasznie upierdliwe było liczenie wież i domków, bo wtapiają się mocno w planszę i kilka razy zdarzyło nam się coś źle policzyć.
2. Mega irytująca jest frakcja z 1 atakiem. Jedna osoba wsiada na to miejsce i z niej już nie schodzi no i super. Dla mnie to mało ciekawe i z czapy jeden gracz bardzo mocno kontroluje jedną frakcję.
3. Wydaje mi się, że gierka nabrałaby rumieńców przy trochę losowym setupie. Grałem raz, więc to takie czcze gadanie, ale kolega po 5 grach mówił, że trochę jednak sytuacje na planszy się ciągle powtarzają.
4. Wymiana frakcji jest za łatwa. Coś tutaj nie pykło z tym punktowaniem, moja gra na 4 osoby miała wyniki 32/33/34, bo tak blisko pozamienialiśmy sobie te żetony. Dobrze by było mieć tu jakieś urozmaicenie, albo jakiś scoring w środku, albo np brak zamiany w ostatniej turze (EDIT: chodziło mi o przed ostatnią turą) ? Cokolwiek, żeby nie było tak, że każdy w zasadzie ma prawie identycznie ustawione żetony. Na pewno ta apka powyżej ma sens
Nawet casuale przy moim stole kręcili nowem, że coś tutaj nie gra. Niby graliśmy jakieś szachy na tej mapie a koniec końców mieliśmy niemal identyczne punktowanie.
Może dodatki coś poprawią, coś zmienią, ale cena za tą grę w ogóle to jakiś absurd, więc płacenie jeszcze za dodatki już w ogóle wywala cena/wartość w kosmos.
1. Design graficzny jest miejscami średni. Strasznie upierdliwe było liczenie wież i domków, bo wtapiają się mocno w planszę i kilka razy zdarzyło nam się coś źle policzyć.
2. Mega irytująca jest frakcja z 1 atakiem. Jedna osoba wsiada na to miejsce i z niej już nie schodzi no i super. Dla mnie to mało ciekawe i z czapy jeden gracz bardzo mocno kontroluje jedną frakcję.
3. Wydaje mi się, że gierka nabrałaby rumieńców przy trochę losowym setupie. Grałem raz, więc to takie czcze gadanie, ale kolega po 5 grach mówił, że trochę jednak sytuacje na planszy się ciągle powtarzają.
4. Wymiana frakcji jest za łatwa. Coś tutaj nie pykło z tym punktowaniem, moja gra na 4 osoby miała wyniki 32/33/34, bo tak blisko pozamienialiśmy sobie te żetony. Dobrze by było mieć tu jakieś urozmaicenie, albo jakiś scoring w środku, albo np brak zamiany w ostatniej turze (EDIT: chodziło mi o przed ostatnią turą) ? Cokolwiek, żeby nie było tak, że każdy w zasadzie ma prawie identycznie ustawione żetony. Na pewno ta apka powyżej ma sens
Nawet casuale przy moim stole kręcili nowem, że coś tutaj nie gra. Niby graliśmy jakieś szachy na tej mapie a koniec końców mieliśmy niemal identyczne punktowanie.
Może dodatki coś poprawią, coś zmienią, ale cena za tą grę w ogóle to jakiś absurd, więc płacenie jeszcze za dodatki już w ogóle wywala cena/wartość w kosmos.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2021, 14:34 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: A War of Whispers / Wojna Szeptów (Jeremy Stoltzfus)
Ja byłem przekonany, iż zgodnie z:Fojtu pisze: ↑30 sie 2021, 13:56 4. Wymiana frakcji jest za łatwa. Coś tutaj nie pykło z tym punktowaniem, moja gra na 4 osoby miała wyniki 32/33/34, bo tak blisko pozamienialiśmy sobie te żetony. Dobrze by było mieć tu jakieś urozmaicenie, albo jakiś scoring w środku, albo np brak zamiany w ostatniej turze? Cokolwiek, żeby nie było tak, że każdy w zasadzie ma prawie identycznie ustawione żetony. Na pewno ta apka powyżej ma sens
https://boardgamegeek.com/thread/235984 ... 8#33932238
w ostatniej 4 rundzie nie ma podmiany lojalności. Wydaje mi się, że w filmach o grze też się ten motyw przewijał, może rzucę okiem na polską instrukcje jak wrócę do domu.