Too Many Bones - pytania, zasady
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Czy macie jakiś sposób na rozróżnienie, który Tyrant jest z której podstawki, ergo które Złole do niego pasują? W TMB były czarne Złole i wszystko jasne. W Undertow, niebieskie. W Age of Tyranny za to zielone. No i jak z nimi gracie, mieszacie je, łączycie? Ja póki co łączę czarne z zielonymi, ale np. w trakcie ostatniej rozgrywki "okazało się", że tyrant Nobulous jest z Undertowa i trzeba było dołożyć cztery niebieskie mechy (a ja przygotowałem tylko czarne i zielone). Oczywiście dobieram przeciwników na podstawie symboli na żetonach, ale czy można sobie łączyć wszystkich ze wszystkimi? Czy może przed każdą rozgrywką mam sprawdzać instrukcję i na tej podstawie dobierać przeciwników?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Najprościej mówiąc, ja traktuje TMB i Undertow osobno(oprócz gearloców nic z tych dwóch podstawek nie łączę).
Żetony i karty z dodatków łączę tylko z TMB.
Żetony i karty z dodatków łączę tylko z TMB.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ja zrobiłem dokładnie tak samo jak polwac. Mam wrażenie, że mieszanie złoli, tyranów czy wydarzeń mogłoby nie wyjść grze na dobre z uwagi na odmienne środowisko potyczek i wydarzeń w Undertow. Szczerze, nie grałem jeszcze z niczym z Undertow ale nie planuje mieszać.
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ja na początku nie zorientowałem się, że Undertow ma zupełnie inne mechaniki związane z polem bitwy i pierwszą partię próbowałem rozegrać ze wszystkim. Nope. Podobnie jak koledzy - trzeba oddzielić podstawkę od Undertow, bo one się nie kleją ani mechanicznie, ani fabularnie.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam pewne wątpliwości odnośnie gearlocka Tink i jego botów, jeśli ktoś grał to może pomoże.
-Jeśli przeniesiemy bota już na matę za 1 dex to rozumiem, ze bot porusza się w tej samie fazie tury co Tink i korzystają z wspólnie z wartości dex Tinka z tym , ze zarówno Tink jak i jego bot mogą mieć różne lub wspólny cel
- automatyczny atak bota. Tu mam największe wątpliwości co on oznacza. Jesli aktywujemy bota wyczerpując jego baterie to jeśli się ruszy lub nie to automatycznie atakuje swój cel, czyli rozumiem, ze rzuca 1 kostka atk (ten podstawowy)i to nie zużywa dex, chyba ze użyje attachment a wtedy każda kostka udoskonalenia kosztuje 1 dex. Czy dobrze to interpretuje ?
-Jeśli przeniesiemy bota już na matę za 1 dex to rozumiem, ze bot porusza się w tej samie fazie tury co Tink i korzystają z wspólnie z wartości dex Tinka z tym , ze zarówno Tink jak i jego bot mogą mieć różne lub wspólny cel
- automatyczny atak bota. Tu mam największe wątpliwości co on oznacza. Jesli aktywujemy bota wyczerpując jego baterie to jeśli się ruszy lub nie to automatycznie atakuje swój cel, czyli rozumiem, ze rzuca 1 kostka atk (ten podstawowy)i to nie zużywa dex, chyba ze użyje attachment a wtedy każda kostka udoskonalenia kosztuje 1 dex. Czy dobrze to interpretuje ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Bota możesz umieścić na macie na początku fazy ruchu, więc będzie mógł się ruszyć i w tej i w kolejnych rundach. Ruch bota kosztuje dex (Tinka).jnowaczy pisze: ↑14 maja 2021, 07:36 Mam pewne wątpliwości odnośnie gearlocka Tink i jego botów, jeśli ktoś grał to może pomoże.
-Jeśli przeniesiemy bota już na matę za 1 dex to rozumiem, ze bot porusza się w tej samie fazie tury co Tink i korzystają z wspólnie z wartości dex Tinka z tym , ze zarówno Tink jak i jego bot mogą mieć różne lub wspólny cel
- automatyczny atak bota. Tu mam największe wątpliwości co on oznacza. Jesli aktywujemy bota wyczerpując jego baterie to jeśli się ruszy lub nie to automatycznie atakuje swój cel, czyli rozumiem, ze rzuca 1 kostka atk (ten podstawowy)i to nie zużywa dex, chyba ze użyje attachment a wtedy każda kostka udoskonalenia kosztuje 1 dex. Czy dobrze to interpretuje ?
Automatyczny atak bota oznacza, że automatycznie zadaje tyle obrażeń, ile jest wypisane (nie rzuca się kością, podobnie jak dla zwierzaków Ghilliego). Rzuca się tylko attachments, każdy za 1 dex. Po rzucie kostki attachments wracają na matę gearlocka i są możliwe do wykorzystania w kolejnej rundzie.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 254 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam pytanie odnośnie Encountera Solo 004 A dire Situation - BQ: 1pt and 5pt Wolf
Gram z Nom'em, on nie ma w swoich Złolcach Wilków, czy wykładam je z pudełka ?
Gram z Nom'em, on nie ma w swoich Złolcach Wilków, czy wykładam je z pudełka ?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 15 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
No wlasnie po zobaczeniu tego spolszczenia nabralem watpliwosci, wydawalo mi sie, ze zadaje jednemu wybranemu, a tu, ze jednak kazdemu. Stad moje pytanie
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Moim zdaniem wyłapałeś właśnie błąd w tłumaczeniu. "Deal # True Dmg to any Baddie." Liczba pojedyncza "Baddie" wyjaśnia wątpliwość, że "any" tłumaczymy jako "dowolny", a nie jako "każdy".
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 309 times
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
Wydaje mi się że jest to błąd w tłumaczeniu, "any" w sensie dowolnemu a nie wszystkim
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Arkusz Patchesa PL poprawiony w folderze z tłumaczeniem.
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Gdyby wszystkim to ten skill byłby bardzo OP
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Zgłaszać! Natychmiast zgłaszać do weryfikacji. Nawet jeśli to tylko podejrzenia, to na pewno się temu przyjrzymy.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Szybkie pytanie czy prawidłowo interpretuje:
Tylko jednopunktowe złolce
Tylko jeden (gram true solo - jeden gearlock) na macie bitwy; jak utłuke dziada obracam go i wchodzi następny jednopunktowiec i tak do spełnienia warunków "zwycięstwa"
Ale:
Wszystkie złolce wchodzą na pierwszy tor?
Co jak na polach staryosych (meele i range) już leży padlina?
Czy może być utworzony "stos trupów" na jednym polu? I jak ewentualnie przesuwać (zurzywając dex'a) padlinę na sąsiednie pola?
Tylko jednopunktowe złolce
Tylko jeden (gram true solo - jeden gearlock) na macie bitwy; jak utłuke dziada obracam go i wchodzi następny jednopunktowiec i tak do spełnienia warunków "zwycięstwa"
Ale:
Wszystkie złolce wchodzą na pierwszy tor?
Co jak na polach staryosych (meele i range) już leży padlina?
Czy może być utworzony "stos trupów" na jednym polu? I jak ewentualnie przesuwać (zurzywając dex'a) padlinę na sąsiednie pola?
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 309 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
JAk ja to rozumiem:
Padlina niczego nie blokuje - może ktoś na nią wejśc / zespawnować się.
Z tego też wynika że może się zrobić stos na jednym polu. Wydając 1 dex i stojąc koło takiego pola możesz przesunąć pojedyńcze zwłoki na inną pozycję koło siebie (pamiętaj że "adjacent" oznacza pola ortogonalne (góra/dół/lewo/prawo) ale nie diagonalnie (po skosie))
4 pola ze zwłokami powinny być proste w uzyskaniu - wystarczy się dobrze ustawiać i każdego kolejnego złola naprowadzać na właściwe pole (no chyba że trafią się zasięgowcy)
Padlina niczego nie blokuje - może ktoś na nią wejśc / zespawnować się.
Z tego też wynika że może się zrobić stos na jednym polu. Wydając 1 dex i stojąc koło takiego pola możesz przesunąć pojedyńcze zwłoki na inną pozycję koło siebie (pamiętaj że "adjacent" oznacza pola ortogonalne (góra/dół/lewo/prawo) ale nie diagonalnie (po skosie))
4 pola ze zwłokami powinny być proste w uzyskaniu - wystarczy się dobrze ustawiać i każdego kolejnego złola naprowadzać na właściwe pole (no chyba że trafią się zasięgowcy)
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 15:58 przez khuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak właśnie gram.
Spasiba za potwierdzenie poprawności interpretacji
P. S. Najbardziej "upierdliwe" wydarzenie EVER.
Spasiba za potwierdzenie poprawności interpretacji
P. S. Najbardziej "upierdliwe" wydarzenie EVER.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2500 times
- Kontakt:
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ja jeszcze dodam od siebie jedno, bo graliśmy już z tym eventem i kolega sprawdzał na BGG: nie można "wyciągać" padliny spod przeciwnika (czyli nie może stać na tym polu, na którym są zwłoki), nie można też przesuwać zwłok "pod siebie" ani pod przeciwnika. Graliśmy w trzy osoby i było to dla nas baaaardzo upierdliwe zadanie. Męczyliśmy się z nim około 30-40 minut z powodu wrogów z atakiem "ranged".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Ardel12
- Posty: 3569
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1140 times
- Been thanked: 2333 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Pytanie względem Boomer. Mając 3 Dexa mogę rzucić 2 granatami w dowolne jedno pole i zaatakować dowolnego przeciwnika na dowolnym polu - tym samym lub różnym od pola, w które trafiam granatami. Jeśli mam gnaty dostępne to mogę wydać je by zadać 1 obrażenie celowi ataku(nie granatów) - umiejętność przewaga rzutów(z forumowego tłumaczenia).
1. Co w przypadku gdy rzucam samymi granatami? Dalej wybieram cel jak w przypadku gdy atakuję z kości ataku i mogę zadać to obrażenie?
2. Trafiłem na pernamentne ulepszenie dające -1 Gnata dla każdej umiejętności. W przypadku Boomer rozumiem, że jej umiejętność za 1 tak na prawdę może być używana co turę, racja?
1. Co w przypadku gdy rzucam samymi granatami? Dalej wybieram cel jak w przypadku gdy atakuję z kości ataku i mogę zadać to obrażenie?
2. Trafiłem na pernamentne ulepszenie dające -1 Gnata dla każdej umiejętności. W przypadku Boomer rozumiem, że jej umiejętność za 1 tak na prawdę może być używana co turę, racja?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ad.1 Dalej wybierasz cel. Granaty u Boomer nie definują Baddies jako "target".Ardel12 pisze: ↑14 sie 2021, 16:29 Pytanie względem Boomer. Mając 3 Dexa mogę rzucić 2 granatami w dowolne jedno pole i zaatakować dowolnego przeciwnika na dowolnym polu - tym samym lub różnym od pola, w które trafiam granatami. Jeśli mam gnaty dostępne to mogę wydać je by zadać 1 obrażenie celowi ataku(nie granatów) - umiejętność przewaga rzutów(z forumowego tłumaczenia).
1. Co w przypadku gdy rzucam samymi granatami? Dalej wybieram cel jak w przypadku gdy atakuję z kości ataku i mogę zadać to obrażenie?
2. Trafiłem na pernamentne ulepszenie dające -1 Gnata dla każdej umiejętności. W przypadku Boomer rozumiem, że jej umiejętność za 1 tak na prawdę może być używana co turę, racja?
Ad.2 Pewnie chodzi o Exploding Shrooms - tak, to daje nieskończoną możliwość (co turę oczywiście) używania skilli wymajagących 1 kości w backup plan.
- miras23
- Posty: 588
- Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 12 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
1. Faza Poczatek tury (Patches i trucizna). Jest określona kolejność czy sam wybieram? Czasem lepiej odpalić truciznę najpierw (gdy mam full życia), czasem później (gdy zostało mi ostatnie życie).
2. Hardy. Złolec z tą zdolnością jest atakowany przez Boomer. Rozumiem, że niezależnie czy dostanie obrażenia z ataku, bomby czy Backup Plan Przewaga Rzutu i tak łącznie oberwie 1dmg? Nie za każdy z tych źródeł obrażeń po jednym dmg?
3. Złolec z multitarget przylega do jednego Gearloka. Czy wykona ruch jeśli ma możliwość przylegać do dwóch, żeby zmaksymalizować atak, czy zostaje w miejscu?
2. Hardy. Złolec z tą zdolnością jest atakowany przez Boomer. Rozumiem, że niezależnie czy dostanie obrażenia z ataku, bomby czy Backup Plan Przewaga Rzutu i tak łącznie oberwie 1dmg? Nie za każdy z tych źródeł obrażeń po jednym dmg?
3. Złolec z multitarget przylega do jednego Gearloka. Czy wykona ruch jeśli ma możliwość przylegać do dwóch, żeby zmaksymalizować atak, czy zostaje w miejscu?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ad.1 Sam wybierasz w jakiej kolejności.miras23 pisze: ↑22 sie 2021, 11:59 1. Faza Poczatek tury (Patches i trucizna). Jest określona kolejność czy sam wybieram? Czasem lepiej odpalić truciznę najpierw (gdy mam full życia), czasem później (gdy zostało mi ostatnie życie).
2. Hardy. Złolec z tą zdolnością jest atakowany przez Boomer. Rozumiem, że niezależnie czy dostanie obrażenia z ataku, bomby czy Backup Plan Przewaga Rzutu i tak łącznie oberwie 1dmg? Nie za każdy z tych źródeł obrażeń po jednym dmg?
3. Złolec z multitarget przylega do jednego Gearloka. Czy wykona ruch jeśli ma możliwość przylegać do dwóch, żeby zmaksymalizować atak, czy zostaje w miejscu?
Ad.2 Tak, bez wzgledu na to iloma sposobami zaatakujesz wroga z Hardy, i tak dostanie tylko 1DMG w każdej z tur.
Ad.3 Wg mnie się nie rusza. Instrukcja nic na ten temat nie mówi, że Buddy ma zmaksymalizować swój atak. Jeśli przylega do Gearlocka to go atakuje, nie szuka miesjca, gdzie będzie przylegał do dwóch albo słabszego.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Z racji że robiłem tłumaczenie, rozegrałem kilkadziesiąt gier a samą instrukcję czytałem wielokrotnie, na bieżąco zaglądam do wątków TMB. W postach z pytaniami o zasady będę się starał odpowiadać, zaś w sytuacjach gdy ktoś odpisze, jak na powyższe pytania odpowiedzi udzielił ckbucu, moje "Thanks" będzie oznaczało, że sprawdziłem pytania, odpowiedzi i je potwierdzam.
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek