Przeszedłem 2 razy z dwoma innymi ekipami było spoko.playerator pisze: ↑09 sie 2021, 21:33Kurier oczywiście z firmy InPostApo?
Dopytam jeszcze o regrywalność, a w zasadzie o jej brak. Czy podstawkę też przeszliście jednokrotnie? Czy po poznaniu fabuły rzeczywiście nie ma po co wracać do gry?
Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Łowcy A.D. 2114/The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Serenicus
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 lip 2010, 15:04
- Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
- Been thanked: 3 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Wiecie może, czy autor planuje jakiś nowy print w niedalekiej przyszłości? Chciałbym spróbować tę grę, ale ciężko znaleźć oferty sprzedaży za nią.
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Jezeli sie nie myle pod koniec miesiaca staruje znowu na zagram.to
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Z rozmowy wynikało że dopiero w przyszłym roku będzie nowy print. Na samym początku ma być nowa gra Mateusza.
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 507 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 17:11 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Mam nadzieję, że to prawda z tym nowym printem. Za każdym razem do tej pory nie było mi finansowo po drodze. Za trzecim razem musi się udać bo grę obserwuje już kilka lat
-
- Posty: 724
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 483 times
- Been thanked: 407 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Ta gra to dla mnie był test czy tego typu planszówki mi podejdą. Pierwsze 2 partie tak średnio, toporne to było, bardziej się zmuszałem niż czerpałem przyjemność. Aż w końcu siadłem z nastawieniem, że po prostu gram w grę RPG, łykam wybory, które podjąłem, nieważne czy to będzie znaczyło czasem koniec przygody. Bo wiecie, to co cenię mocno w planszówkach to możliwość, że się po prostu przegra i dalej ma się 'fun' z poświęconego czasu. Zauważyłem, że przy grach komputerowych bardzo się denerwuję ( tak, stary koń i dalej się wkurza) jak się coś nie uda, jak się przegra i znowu coś trzeba powtarzać, mam poczucie straconego czasu. A w planszówkach mam poczucie miło spędzonego czasu. Więc porzuciłem te głupie nawyki z gier video i zacząłem grać w Łowców tak jak się powinno grać.
O jejuśkuuuuu, 3 godziny nie wiem kiedy zleciały. Ta gra wciąga jak bagno, wrażenie typu 'a jeszcze zobaczę co to za karta pod sklepem, a może tylko sprawdzę pustkowia i zrobię przerwę, to może wrócę po jedzonko by przygotować się na....o ja cię, tutaj mogę kupić pancerz i mam już kasę z tego zadania, to tylko tam dojdę.
Gra okazała się strzałem w dziesiątkę, historia czy też poboczne zdarzenia są bardzo fajnie napisane, gdzie wybory naprawdę w tym świecie nie są jednoznaczne i nigdy nie wiesz czy opcja teoretycznie dobra da ci np. punkty doświadczenia czy akurat zdarzenie przejedzie się po twojej naiwności (przy jednym zostałem na środku bezdroży praktycznie bez prowiantu, a ten jest bardzo ważny w tej grze).
Nawet walka, która początkowo mnie irytowała, po zdobyciu lepszego wyposażenia sprawia frajdę.
Jedyny minus, który mi się nasuwa w tym momencie to ilość miejsca na stole, karty lokacji w pewnym momencie zajmują tyle, że jak musiałem komuś delikatnie wyjaśnić, że z łowcami się nie zadziera, no to musiałem wyjaśniać to na podłodze, normalnie miejsca na stole brakowało, jedyna gra w mojej kolekcji, która wymaga aż tyle przestrzeni.
Ale to blednie przy całej reszcie, no i jestem zaskoczony, ale bardzo pozytywnie, że tego typu planszówka tak mocno wryła mi się w głowę, że nie mogę się doczekać kolejnego posiedzenia
O jejuśkuuuuu, 3 godziny nie wiem kiedy zleciały. Ta gra wciąga jak bagno, wrażenie typu 'a jeszcze zobaczę co to za karta pod sklepem, a może tylko sprawdzę pustkowia i zrobię przerwę, to może wrócę po jedzonko by przygotować się na....o ja cię, tutaj mogę kupić pancerz i mam już kasę z tego zadania, to tylko tam dojdę.
Gra okazała się strzałem w dziesiątkę, historia czy też poboczne zdarzenia są bardzo fajnie napisane, gdzie wybory naprawdę w tym świecie nie są jednoznaczne i nigdy nie wiesz czy opcja teoretycznie dobra da ci np. punkty doświadczenia czy akurat zdarzenie przejedzie się po twojej naiwności (przy jednym zostałem na środku bezdroży praktycznie bez prowiantu, a ten jest bardzo ważny w tej grze).
Nawet walka, która początkowo mnie irytowała, po zdobyciu lepszego wyposażenia sprawia frajdę.
Jedyny minus, który mi się nasuwa w tym momencie to ilość miejsca na stole, karty lokacji w pewnym momencie zajmują tyle, że jak musiałem komuś delikatnie wyjaśnić, że z łowcami się nie zadziera, no to musiałem wyjaśniać to na podłodze, normalnie miejsca na stole brakowało, jedyna gra w mojej kolekcji, która wymaga aż tyle przestrzeni.
Ale to blednie przy całej reszcie, no i jestem zaskoczony, ale bardzo pozytywnie, że tego typu planszówka tak mocno wryła mi się w głowę, że nie mogę się doczekać kolejnego posiedzenia
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Planujemy reprint, ale to na razie melodia przyszłości, w tym roku nie ma szans
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Hej!
Szok i niedowierzanie ale mam okazję kupić jeszcze od Mateusza kopię gry z dodatkami Huntsville i Shiptown. Chciałam się podpytać jakie są Wasze wrażenia z gry z dodatkami? Czy są one niezbędne? Czy jednak dla dosyc casualowego gracza podstawka sama będzie ok?
Zdjaę sobie sprawe ile trzeba miejsca, niestety ale też w tym roku chciałabym trochę pograć i mieć z tego trochę zabawy. Polecacie dodatki bardzo, czy jednak sama gra podstawowa jest na tyle bogata, że mogę je pominąć?
Szok i niedowierzanie ale mam okazję kupić jeszcze od Mateusza kopię gry z dodatkami Huntsville i Shiptown. Chciałam się podpytać jakie są Wasze wrażenia z gry z dodatkami? Czy są one niezbędne? Czy jednak dla dosyc casualowego gracza podstawka sama będzie ok?
Zdjaę sobie sprawe ile trzeba miejsca, niestety ale też w tym roku chciałabym trochę pograć i mieć z tego trochę zabawy. Polecacie dodatki bardzo, czy jednak sama gra podstawowa jest na tyle bogata, że mogę je pominąć?
- garg
- Posty: 4501
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1455 times
- Been thanked: 1105 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Podstawka wystarczy na mnóstwo zabawy (patrz moje wcześniejsze posty), a Huntsville i Shiptown to po prostu więcej kart spotkań i dodatkowe lokacje. Na pierwszą rozgrywkę nie są potrzebne. Dopiero później (przy ponownym przechodzeniu albo razem z dodatkiem Hybrids) mogą się przydać.Isandri pisze: ↑02 wrz 2021, 08:42 Hej!
Szok i niedowierzanie ale mam okazję kupić jeszcze od Mateusza kopię gry z dodatkami Huntsville i Shiptown. Chciałam się podpytać jakie są Wasze wrażenia z gry z dodatkami? Czy są one niezbędne? Czy jednak dla dosyc casualowego gracza podstawka sama będzie ok?
Zdjaę sobie sprawe ile trzeba miejsca, niestety ale też w tym roku chciałabym trochę pograć i mieć z tego trochę zabawy. Polecacie dodatki bardzo, czy jednak sama gra podstawowa jest na tyle bogata, że mogę je pominąć?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
potwierdzam. Małe dodatki tak, jesli zamierzasz grać więcej niz 1 raz. Biorąc pod uwage, że gra skupia się na fabule, sporo osób nie zamierza jej więcej przechodzić. Ale też są tacy, co chętnie zagrają w nią sto razy. Jeśli grałeś w komputerowe jagged alliance 2 to zadaj sobie pytanie ile razy - raz żeby poznać fabułę czy 100 jak np. ja, bo gra jest genialnagarg pisze: ↑02 wrz 2021, 08:54Podstawka wystarczy na mnóstwo zabawy (patrz moje wcześniejsze posty), a Huntsville i Shiptown to po prostu więcej kart spotkań i dodatkowe lokacje. Na pierwszą rozgrywkę nie są potrzebne. Dopiero później (przy ponownym przechodzeniu albo razem z dodatkiem Hybrids) mogą się przydać.Isandri pisze: ↑02 wrz 2021, 08:42 Hej!
Szok i niedowierzanie ale mam okazję kupić jeszcze od Mateusza kopię gry z dodatkami Huntsville i Shiptown. Chciałam się podpytać jakie są Wasze wrażenia z gry z dodatkami? Czy są one niezbędne? Czy jednak dla dosyc casualowego gracza podstawka sama będzie ok?
Zdjaę sobie sprawe ile trzeba miejsca, niestety ale też w tym roku chciałabym trochę pograć i mieć z tego trochę zabawy. Polecacie dodatki bardzo, czy jednak sama gra podstawowa jest na tyle bogata, że mogę je pominąć?
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Właśnie się zastanawiam czy się nie szarpnąć. Nie powiem, gra kusi i to bardzo. Wiem, że nie łatwo będzie naleźć czas i ekipę. Czy ktoś mógłby jakieś najpoważniejsze wady i zalety wyłuszczyć. Może dzięki temu ochłonę.....albo kupię z miejsca.
- garg
- Posty: 4501
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1455 times
- Been thanked: 1105 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Te wady i zalety są w wątku kilka stron wcześniej .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Dzięki, znalazłem Twoją "mini recenzję", dużo ciekawych odczuć i informacji. Raczej mnie to zachęca niż odrzuca. Bałem się najbardziej instrukcji i mnogości mikro zasad. Stół mam duży ale widzę, że mogę mieć i tak problem. Czekam na wypłatę, może do tego czasu ochłonę albo znikną oferty polskiej edycji z olx. Na razie jestem na tak.
- SwistakCZC
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Zacząłem grać, pierwsze posiedzenie i już 15 dni zleciało, będę też homerulowac że chodzenie do bazy nie zjada czasu... bo leci strasznie szybko, a drugi raz raczej nie usiądę do podstawki (chyba że za dłuższy czas jak zapomnę fabułę bo gra się super), więc chcę wycisnąć jak najwięcej zadań i scenariuszy z niej
Rzeczywiście zajmuje bardzo dużo miejsca na stole ale komponenty służące do walk trzymam w pudle i wyciągam na tę okazję, a plansze taktyczne rozkładam na kartach miejsc i lokacji i jakoś idzie się zmieścić.
Tak czy siak zgodnie z tym co przeczytałem w tym temacie jest tutaj turbo sztos- fabułą z wyborami na solidnych paragrafach, baza z kraftowaniem, sensowny rozwój postaci - zdobywanie coraz lepszych itemow oraz system zdobywania nowych skilli w kartach co przekłada się na coraz lepszy performance w taktycznych walkach (które są świetnie zrealizowane). Na razie spokojnie 9/10 (tylko ten bieg po mapie jak w Podróżach przez Śródziemie bo czas ucieka niemiłosiernie szybko) i wrócę jak skończę podstawową kampanię.
Rzeczywiście zajmuje bardzo dużo miejsca na stole ale komponenty służące do walk trzymam w pudle i wyciągam na tę okazję, a plansze taktyczne rozkładam na kartach miejsc i lokacji i jakoś idzie się zmieścić.
Tak czy siak zgodnie z tym co przeczytałem w tym temacie jest tutaj turbo sztos- fabułą z wyborami na solidnych paragrafach, baza z kraftowaniem, sensowny rozwój postaci - zdobywanie coraz lepszych itemow oraz system zdobywania nowych skilli w kartach co przekłada się na coraz lepszy performance w taktycznych walkach (które są świetnie zrealizowane). Na razie spokojnie 9/10 (tylko ten bieg po mapie jak w Podróżach przez Śródziemie bo czas ucieka niemiłosiernie szybko) i wrócę jak skończę podstawową kampanię.
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Bardzo zły pomysł z homerulem, gra polega na umiejętnym zarządzaniu zasobami (niebieskimi/jedzeniem/czasem), chodzenie do bazy i zostawianie elementów do ulepszenia pokoi/robienia rzeczy czy ich podnoszenia to jeden z głownych mechanizmów grze. Robisz main questa, a pomiędzy chodzisz na sidequesty/ogarniasz bazę :p Czyli co jak masz zespół każdy po 1 hp? Przejdzie się do bazy 8 razy wszyscy full hp za darmo ?:DSwistakCZC pisze: ↑28 sie 2022, 20:11 Zacząłem grać, pierwsze posiedzenie i już 15 dni zleciało, będę też homerulowac że chodzenie do bazy nie zjada czasu... bo leci strasznie szybko, a drugi raz raczej nie usiądę do podstawki (chyba że za dłuższy czas jak zapomnę fabułę bo gra się super), więc chcę wycisnąć jak najwięcej zadań i scenariuszy z niej
Rzeczywiście zajmuje bardzo dużo miejsca na stole ale komponenty służące do walk trzymam w pudle i wyciągam na tę okazję, a plansze taktyczne rozkładam na kartach miejsc i lokacji i jakoś idzie się zmieścić.
Tak czy siak zgodnie z tym co przeczytałem w tym temacie jest tutaj turbo sztos- fabułą z wyborami na solidnych paragrafach, baza z kraftowaniem, sensowny rozwój postaci - zdobywanie coraz lepszych itemow oraz system zdobywania nowych skilli w kartach co przekłada się na coraz lepszy performance w taktycznych walkach (które są świetnie zrealizowane). Na razie spokojnie 9/10 (tylko ten bieg po mapie jak w Podróżach przez Śródziemie bo czas ucieka niemiłosiernie szybko) i wrócę jak skończę podstawową kampanię.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- SwistakCZC
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Ok racja, jest jeszcze leczenie... To inaczej to ogarnę, tak jak tutaj pisali tu ludzie parę stron wcześniej - scraftowany sprzęt można wysłać kurierem nie trzeba po niego iść, inaczej rozwój bazy i craftowanie to nie ma za dużego sensu bo lepiej sprzedawać zasoby i kupować equipment na mieście a samo rozwinięcie jednego pomieszczenia na maxa plus wycraftowanie jednej rzeczy na najwyższym poziomie to zajmuje strzelam (nie liczyłem) z ponad połowę czasu gry a jeszcze trzeba zebrać do tego moduły i tracić czas na chodzenie do bazy.
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Znaczy trzeba w bazie zostawić moduły, ulepszać pokoje/puszczać sprzęt można bez wizyty. Odbiór tylko na miejscu. I często nie masz rzeczy w sklepach tylko dt to raz, dwa znaleźć np 50 hajsu na start na pancerze chociaż resztkowe też ciężko po to są dt i robienie rzeczy 2-3 miejsca porobić i puszczać 3 rzeczy i je odbierać i tyle.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Nie wiem przeszedłem podstawkę 2 razy w dwóch różnych ekipach i hybrydy raz i nikt nie narzekał po prostu trzeba to robić z głową i przemyśleć kupic że 3-5 dt. Kamizelki, oczodoły, karabin czy upgrejdy maczety najczęściej robimy w early.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- SwistakCZC
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Pozostała nam ostatnia misja, gramy we dwójkę. Jest bardzo dobrze. Świetne przeniesienie gry RPG na planszę. Zbieranie przedmiotów, wątki główne i poboczne, wbijanie poziomów doświadczenia i zbieranie nowych kart akcji (ale wszystko to sensowne bez grindowania jakiegoś nadmiernego co np. w Tainted Grail słyszałem że bywa męczące), wybory, płynne przejście z zadań fabularnych w misje taktyczne (misje taktyczne wynikają bezpośrednio z kart fabularnych, jednym razem to ucieczka przed wrogami, innym razem naprawa dajmy na to radiostacji a jeszcze innym obrona obozu i wytrzymanie odpowiednio długiego czasu). Gra się przyjemnie, gra się nie nuży, bo jest różnorodnie- jest mnogość różnych ścieżek wyboru, wiele sposóbów na rozegranie misji taktycznych - jest sporo różnego ekwipunku, różne klasy postaci- można walczyć wręcz, zastawiać pułapki, są też misje gdzie nie trzeba pokonać wrogów tylko szybko osiągnąć cele i uciec. Podoba mi się też świat- sci-fi/cyberpunk okraszone post-apo flavourem.
Trochę mimo tej dużej różnorodności rzeczy do zrobienia- nie rozwijałem w ogóle bazy widząc ile zajmuje to czasu, jak pisano już w temacie, zaoszczędzony czas pozwolił mi zrobić więcej zadań pobocznych, zarobić więcej kasy/modułów i kupić wszystko co mi potrzebne w sklepie. Niby chciałoby się zrobić bardziej wypasione przedmioty, ale poziom trudności nie jest za wysoki (pod koniec w niektórych zadaniach grając w 2 osoby odpalaliśmy wariant na 4 osoby, można też użyć wyższego poziomu trudności wg zasad z instrukcji, więc nie jest to wada) i nie trzeba mieć tych przedmiotów z topu. Po przejściu mam wciąż masę przedmiotów do przetestowania, grałem tylko kilkoma przedmiotami. Nie udało mi się też ani razu użyć ukrycia sensownie, chciałem na wabia wystawiać jednego gracza w coverze i czekać w ukryciu aby wejść im na plecy, ale zazwyczaj byłem w polu widzenia wrogów i nie dało się nigdzie poza nie wyjść aby się ukryć (tu też mam nadzieję że grałem zgodnie z zasadami).
Jak dla mnie na trudność (a raczej łatwość) rozgrywki wpływało to, że:
Największa wada DLA MNIE SUBIEKTYWNIE to ten niemiecki system odwrotny do innych gier gdzie trafia się zamiast na + to na - czyli na "1" zawsze się trafia a nie na "6", NIE DAŁEM RADY TAK GRAĆ atak dystansowy o trudności trafienia 3 tłumaczyłem sobie na 4+ i tak grałem (bo po kilkunastu latach Warhammera 40k oraz m.in. Zombicide nie dałem rady się przestawić na odwrotny system
Generalnie polecam złowić Łowców gdzieś z drugiej ręki, warto też pewnie będzie wesprzeć nadchodzących Łowców w średniowieczno/renesansowym wydaniu, bo system działa bardzo fajnie. Pod koniec gry nadal daję 9/10- mimo że powyżej narzekam na kilka rzeczy (ale jak to Polak lubię ponarzekać, mimo tych kilku rzeczy oryginalność systemu i pomysł na tę grę jest imponujący), takiego doświadczenia oczekiwałbym od przygodowo-taktycznej (RPGowej) gry planszowej.
Trochę mimo tej dużej różnorodności rzeczy do zrobienia- nie rozwijałem w ogóle bazy widząc ile zajmuje to czasu, jak pisano już w temacie, zaoszczędzony czas pozwolił mi zrobić więcej zadań pobocznych, zarobić więcej kasy/modułów i kupić wszystko co mi potrzebne w sklepie. Niby chciałoby się zrobić bardziej wypasione przedmioty, ale poziom trudności nie jest za wysoki (pod koniec w niektórych zadaniach grając w 2 osoby odpalaliśmy wariant na 4 osoby, można też użyć wyższego poziomu trudności wg zasad z instrukcji, więc nie jest to wada) i nie trzeba mieć tych przedmiotów z topu. Po przejściu mam wciąż masę przedmiotów do przetestowania, grałem tylko kilkoma przedmiotami. Nie udało mi się też ani razu użyć ukrycia sensownie, chciałem na wabia wystawiać jednego gracza w coverze i czekać w ukryciu aby wejść im na plecy, ale zazwyczaj byłem w polu widzenia wrogów i nie dało się nigdzie poza nie wyjść aby się ukryć (tu też mam nadzieję że grałem zgodnie z zasadami).
Jak dla mnie na trudność (a raczej łatwość) rozgrywki wpływało to, że:
Spoiler:
Generalnie polecam złowić Łowców gdzieś z drugiej ręki, warto też pewnie będzie wesprzeć nadchodzących Łowców w średniowieczno/renesansowym wydaniu, bo system działa bardzo fajnie. Pod koniec gry nadal daję 9/10- mimo że powyżej narzekam na kilka rzeczy (ale jak to Polak lubię ponarzekać, mimo tych kilku rzeczy oryginalność systemu i pomysł na tę grę jest imponujący), takiego doświadczenia oczekiwałbym od przygodowo-taktycznej (RPGowej) gry planszowej.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2022, 11:13 przez SwistakCZC, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2601
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1237 times
- Been thanked: 1461 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Czemu "niemiecki" ? Mi się kojarzy praktycznie z wszystkimi bardziej klasycznymi RPGami, w które grałem (po pewnym czasie, wiadomo, różne systemy wprowadzały swoje multum różnorodnych rozwiązań, ale na początku wszystko w co grałem działało w ten sposób) i mechanika "im wyższa statystyka tym lepiej i dla sukcesu musisz się zmieścić w niej swoim rzutem" jest moim zdaniem nie mniej sensowna niż warhamerowe "im niższa statystyka tym lepiej".SwistakCZC pisze: ↑16 wrz 2022, 21:27
Największa wada to ten niemiecki system odwrotny do innych gier gdzie trafia się zamiast na + to na - czyli na "1" zawsze się trafia a nie na "6", NIE DAŁEM RADY TAK GRAĆ atak dystansowy o trudności trafienia 3 tłumaczyłem sobie na 4+ i tak grałem (bo po kilkunastu latach Warhammera 40k oraz m.in. Zombicide nie dałem rady się przestawić na odwrotny system.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- SwistakCZC
- Posty: 166
- Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
W Niemczech szkolna ocena "1" jest najlepsza, przeciwnie do naszego systemu. To co piszesz ma sens- OK, to moje subiektywne odczucie, nie umiem się przestawić, za dużo gier od Games Workshop
edit. nie wiem jak jest w innych RPG ale w klasycznym D&D jeśli dobrze kojarzę też wynik musi być równy lub wyższy od trudności testu.
edit. nie wiem jak jest w innych RPG ale w klasycznym D&D jeśli dobrze kojarzę też wynik musi być równy lub wyższy od trudności testu.
Re: Łowcy A.D. 2114 / The Hunters A.D. 2114 (Mateusz Albricht)
Gramy kampanię i mniej więcej w połowie się zacięliśmy - nie mamy już zakrytych kart z fabułą, zostały tylko jakieś zadania poboczne chyba.
Spoiler: