Gniew aniołów / Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Gniew aniołów / Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Projektant: Daniel Fryxelius
Przez pomyłkę natknąłem się na tą pozycję. To gra wydawnictwa braci Fryxelius (FryxGames) od Terraformacji Marsa. Najciekawsze że Rebel wydaję Polską wersję.
Po przeczytaniu instrukcji wydaję się że może być całkiem ciekawa.
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/337853/angel-fury
Polska instrukcja: https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... niolow.pdf
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Gniew aniołów /Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Poza okładką to gra jest brzydka jak d*pa Belzebuba
Chętnie postawiłbym tak ze 100 zł że Gniew aniołów podzieli los Mezo, czyt. będzie bardzo często przyznawany jako nagroda w konkursach
Chętnie postawiłbym tak ze 100 zł że Gniew aniołów podzieli los Mezo, czyt. będzie bardzo często przyznawany jako nagroda w konkursach
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11090
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3385 times
- Been thanked: 3284 times
Re: Gniew aniołów /Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Mezo to nie jest zła gra i przyrównywanie tego do niej to jednak pomyłkaBartoszeg02 pisze: ↑18 sie 2021, 11:11 Chętnie postawiłbym tak ze 100 zł że Gniew aniołów podzieli los Mezo, czyt. będzie bardzo często przyznawany jako nagroda w konkursach
Gniew Aniołów wyglada... słabo - 400 zł za tone figurek, mechanike na kilkunastu kartach - ta gra na KSie zainteresowala 250 osób... nie wiem co Rebel z tego ma ze ja wydaje
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Bartoszeg02
- Posty: 567
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Gniew aniołów /Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Dla mnie Mezo jest po prostu miałki aczkolwiek mogłem się za bardzo sugerować opiniami innych - biorę to pod uwagę. Wychodzę jednak z założenia że jest obecnie zbyt duży wybór gier żeby zaśmiecać swoją półkę totalnymi średniakami. W gniew aniołów chyba nikt z tego forum nie grał więc ciężko żebyśmy dyskutowali o tym czy to dobra gra czy nie; z całą pewnością brzydkajapanczyk pisze: ↑18 sie 2021, 11:22Mezo to nie jest zła gra i przyrównywanie tego do niej to jednak pomyłkaBartoszeg02 pisze: ↑18 sie 2021, 11:11 Chętnie postawiłbym tak ze 100 zł że Gniew aniołów podzieli los Mezo, czyt. będzie bardzo często przyznawany jako nagroda w konkursach
Gniew Aniołów wyglada... słabo - 400 zł za tone figurek, mechanike na kilkunastu kartach - ta gra na KSie zainteresowala 250 osób... nie wiem co Rebel z tego ma ze ja wydaje
Re: Gniew aniołów / Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Mam za sobą rozgrywkę w rzeczoną pozycję 1 vs 1 i garść spostrzeżeń po niej.
- Lektura instrukcji z marszu nasunęła porównania z M44 czy serią Comand and Colours. Oczywiście czysto mechanicznie gry nie są identyczne, ale powiedzmy, że można pewne mechaniki (w tym rzut wiaderkiem kości) porównać.
- W trakcie gry zależność od rzutów się uwidacznia jeszcze bardziej. Dzisiaj szczęście mi sprzyjało; mojemu oponentowi nie i w połączeniu z cechami wiodących bohaterów (archanioła/arcydemona) doprowadziło to do rozwalcowania sił anielskich
- teoretycznie Deckbuilding; w praktyce na to budowanie decku nie ma czasu - przy 12 kartach w decku i doborze kart do czterech na ręce; przy ograniczeniach w ich kupowaniu i zagrywaniu niektórych z nich efekt był taki, że talię zdążyłem przemielić raz. A obowiązuje zasada, że jak jest karta +2 to trzeba ją podmienić z posiadaną na ręku kartą +1 a kartę +3 z kartą +2.
- zróżnicowanie wiodących bohaterów które może prowadzić do dysbalansu w grze (w dzisiejszej rozgrywce przeciwnik miał archanioła Kamaela, którego siłą jest walka wręcz i potężna szarża i który "produkował" kryształy stanowiące główną walutę w grze podczas gdy mój Baal dysponował zwiększonymi możliwościami przywoływania posiłków co w pewnym momencie doprowadziło wprost do zadeptania przeciwnika liczebnie). Do tego dochodzi kwestia tego, że bohaterowie z KS mają trzy dodatkowe karty podczas gdy standardowi tylko dwie oraz kwestia tego, że niektórzy bohaterowie są zwyczajnie słabi - gdyby na miejscu Kamaela był np. Rafał, którego umiejętnością jest jedynie to, że jedną z kart taktyki zagrywa jakby to nie była karta taktyki [normalnie można zagrać tylko jedną taka kartę w turze a są one zwykle mniej lub bardziej potężne] to anioły nawet by nie kwiknęły.
Doszliśmy do wniosku, że grę trzeba wypróbować w trybie,do którego chyba byłą projektowana, tj. do gry na 4 graczy 2 vs 2. To pozwoli na przyspieszenie przemiału talii jak również wymusi większe myślenie nad planszą. Niemniej jednak mimo tego, że pozycja nie budzi niesmaku (chociaż to zależy co kto lubi) wizja wydania na tę grę kwoty, za którą można ją nabyć mówi stanowcze "nie".
- Lektura instrukcji z marszu nasunęła porównania z M44 czy serią Comand and Colours. Oczywiście czysto mechanicznie gry nie są identyczne, ale powiedzmy, że można pewne mechaniki (w tym rzut wiaderkiem kości) porównać.
- W trakcie gry zależność od rzutów się uwidacznia jeszcze bardziej. Dzisiaj szczęście mi sprzyjało; mojemu oponentowi nie i w połączeniu z cechami wiodących bohaterów (archanioła/arcydemona) doprowadziło to do rozwalcowania sił anielskich
- teoretycznie Deckbuilding; w praktyce na to budowanie decku nie ma czasu - przy 12 kartach w decku i doborze kart do czterech na ręce; przy ograniczeniach w ich kupowaniu i zagrywaniu niektórych z nich efekt był taki, że talię zdążyłem przemielić raz. A obowiązuje zasada, że jak jest karta +2 to trzeba ją podmienić z posiadaną na ręku kartą +1 a kartę +3 z kartą +2.
- zróżnicowanie wiodących bohaterów które może prowadzić do dysbalansu w grze (w dzisiejszej rozgrywce przeciwnik miał archanioła Kamaela, którego siłą jest walka wręcz i potężna szarża i który "produkował" kryształy stanowiące główną walutę w grze podczas gdy mój Baal dysponował zwiększonymi możliwościami przywoływania posiłków co w pewnym momencie doprowadziło wprost do zadeptania przeciwnika liczebnie). Do tego dochodzi kwestia tego, że bohaterowie z KS mają trzy dodatkowe karty podczas gdy standardowi tylko dwie oraz kwestia tego, że niektórzy bohaterowie są zwyczajnie słabi - gdyby na miejscu Kamaela był np. Rafał, którego umiejętnością jest jedynie to, że jedną z kart taktyki zagrywa jakby to nie była karta taktyki [normalnie można zagrać tylko jedną taka kartę w turze a są one zwykle mniej lub bardziej potężne] to anioły nawet by nie kwiknęły.
Doszliśmy do wniosku, że grę trzeba wypróbować w trybie,do którego chyba byłą projektowana, tj. do gry na 4 graczy 2 vs 2. To pozwoli na przyspieszenie przemiału talii jak również wymusi większe myślenie nad planszą. Niemniej jednak mimo tego, że pozycja nie budzi niesmaku (chociaż to zależy co kto lubi) wizja wydania na tę grę kwoty, za którą można ją nabyć mówi stanowcze "nie".
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Gniew aniołów / Angel Fury (Daniel Fryxelius)
Po pierwszej rozgrywce miałem podobne odczucia, jednak po kilku rozegranych partiach można doszukać się wielu możliwości taktycznych. W talii startowej jest dużo kart taktycznych, więc trzeba się niektórych pozbyć, żeby nie zapychały ręki. Wczoraj grałem Rafałem i myślę, że możliwość zagrania dodatkowej karty taktycznej to duża przewaga, trzeba tylko dobrze to wykorzystać. Ważne jest zwiększanie potencjału; limit kart na ręce i liczba rozkazów. Jeśli zwiększymy limit kart do maksimum (6) to przewijamy talie co drugą swoją rundę. Myślę, że instrukcja jest trochę słabo napisana. Niektórych rzeczy trzeba się domyślać innych ciężko się doszukać. No i największy minus jak dla mnie to rozmiar kart. Karty archaniołów i arcydemonów mają standardowy rozmiar classic card game, ale karty z talii treningowych są w rozmiarze Fryxgames Standard (55x77mm). Lubię mieć zakoszulkowane karty, a jedyną ofertę znalazłem na stronie Fryxgames. Rebel chyba powinien się tym zainteresować jeśli wydają taka grę. Ogólnie u nas gra się przyjęła, na pewno będziemy ją dalej ogrywać.