Skąd czerpać inspiracje

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami RPG, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami RPG, nie powiązane z konkretnym tytułem.
ponika
Posty: 530
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 440 times

Skąd czerpać inspiracje

Post autor: ponika »

Wiadomo, że im więcej książek, filmów, sesji, dyskusji mamy za sobą, tym łatwiej jest nam później improwizować i odgrywać postacie.

Wiadomo, że grając druidem niekoniecznie trzeba studiować zielniki przed sesją, ale czasem taki smaczek jak opisanie znalezionego kwiatka czy przygotowania mikstury dodaje dużo kolorytu do sesji.

Skąd bierzecie pomysły?
Jakie źródła (ogóle lub szczegółowe) możecie polecić? Co sprawdziło wam się najlepiej?
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Skąd czerpać inspiracje

Post autor: suibeom »

ponika pisze: 15 sie 2021, 09:19 Wiadomo, że im więcej książek, filmów, sesji, dyskusji mamy za sobą, tym łatwiej jest nam później improwizować i odgrywać postacie.

Wiadomo, że grając druidem niekoniecznie trzeba studiować zielniki przed sesją, ale czasem taki smaczek jak opisanie znalezionego kwiatka czy przygotowania mikstury dodaje dużo kolorytu do sesji.

Skąd bierzecie pomysły?
Jakie źródła (ogóle lub szczegółowe) możecie polecić? Co sprawdziło wam się najlepiej?
Jeśli chodzi o pomysły to na razie mistrzuję tylko w świecie sf, a że jest on bardzo bliski i mojej dziewczynie i mnie, do tego oboje chcieliśmy tworzyć swoje historie w tym gatunku i korzystamy z tego teraz na każdym kroku, to szczególnych przygotowań nie robimy. Natomiast niedawno odsłuchiwałem na kanale Aine Universe sesję "Pulp Cthulhu - Interiorem Circulum" rozgrywającą się w klimacie II RP https://www.youtube.com/channel/UCH36bG ... -2OUJ0C9nw i tam trochę mi przeszkadzało, że mistrzyni gry, którą bardzo sobie cenię jako gracza, niezbyt przygotowała się w realiach tamtego czasu. Zdaję sobie sprawę,że szukanie materiałów bywa męczące i frustrujące dlatego ponika duży plusik za temat, bo tu możemy mieć wszystko w jednym miejscu.

jeśli ktoś chciałby umieścić swoją historię w okresie II RP to ze swej strony polecam następujące źródła:
https://audiovis.nac.gov.pl/ przebogata biblioteka zdjęć z czasów II RP, ale i powojennych. Według mnie podstawa do opisu świata takiej gry.
http://mbc.malopolska.pl/dlibra/publica ... 4232&tab=3 IKC, dziennik największego potentata prasowego w tej części Europy, co pozwoli podbić dodatkowymi smaczkami każdą sesję.
Z książek natomiast polecam lekturę książki Urszuli Giensk "Historia słabych. Reportaż i życie w dwudziestoleciu (1918-1939)".
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 477
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 389 times
Been thanked: 330 times

Re: Skąd czerpać inspiracje

Post autor: cactusse »

Nie wiem czy o ten typ inspiracji chodzi, ale spróbujmy.

Na forum.rpg.net co jakiś powstawały wątki "setting-riff", gdzie autor brał na warsztat istniejący setting bądź jakiś standardowy fantastyczny świat czy historyczną rzeczywistość, zmieniał element lub dwa i razem z resztą forumowiczy próbował logicznie "ekstrapolować" świat poddany proponowanej zmianie.

Dzięki temu powstało kilka rewelacyjnych konceptów, jak :
- Miasto zbudowane wokół Tarrasque - gdzie armie zostają poświęcone by pokonać i unieruchomić Tarrasque (najpotężniejszego potwora z D&D), a fort powstały do utrzymania go w unieruchomieniu rozrasta się do miasta, bo ktoś zorientował się, że potwór ten może służyć za niewyczerpywalne źródło magicznych materiałów i substancji.

- Magicpunk - gdzie elfi narkotyk pozwala na wprowadzenie człowiek w taki euforyczno-religijny stan, że bóstwa nie są w stanie odmówić takiej modlitwie i obdarzają modlącego się maną, przez co kościoły zamieniają się w fabryki magicznej energii sprzedawanej na lewo i prawo.

- Era hipernapędu za 200$ - gdzie w jednym z garaży udaje się stworzyć tani napęd pozwalający na FTL-ową podróż w dowolne miejsce (nawet na inną planetę) i dla zwykłych ludzi przestają całkowicie istnieć granice.

Przez te wątki, lekturę czaderskiego artykułu "Thaumaturgical Proliferation and Spells of Mass Destruction" (o tym jak społeczeństwo powinno traktować magów, którzy przecież zwykłym fajerbolem mogą niechcący puścić z dymem miasto i okoliczny las) oraz aktywny wówczas udział w forum dot. tworzenia rpgów, została mi chęć do obmyśliwania światów, gdzie do najzwyklejszego fantasy wpada jakiś nietypowy koncept.
Do takiej zabawy inspiracją może być wszystko, opis czaru (co było gdyby praktycznie każdy mógł się nauczyć zaklęcia wskrzeszania), planszówka (jak wyglądałaby "Zimna Wojna" w fantasy), czy artykuł (jestem w trakcie czytania "1619 Project" i jakkolwiek treść jest dosyć przerażająca a temat wrażliwy, to zaczyna gryź mnie koncept fantasy z aż takim poziomem industrialnego niewolnictwa).
ponika
Posty: 530
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 440 times

Re: Skąd czerpać inspiracje

Post autor: ponika »

Na Kickstarterze właśnie ufundował się projekt uniwersalnego zielnika polskiej autorki.
Książka jest przepięknie zedytowana, będzie zarówno w wersji fizycznej jak i pdf, i EPUB. https://www.kickstarter.com/projects/ex ... sts-primer
ODPOWIEDZ