Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
shuji
Posty: 1281
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

McNab pisze: 09 wrz 2021, 20:08 Uwielbiam tą grę, partnerka przeciwnie dlatego większość z kilkuset partii rozegrałem cyfrowo.
Wczoraj nie było czasu na większy tytuł i graliśmy kilka partii neuroshimy, przyglądał się temu prawie 7-mio letni syn.
Dziś wyraził chęć zagrania, spoko mówię, wytłumaczę zasady i gramy. Stwierdził, że szkoda czasu na tłumaczenie. No spoko chce dostać baty, nie widzę przeszkód.
Po ośmiu partiach (różne kombinacje armii z podstawki), 3 remisy i 5 moich przegranych moje rozproszenie dezorientacji sięga zenitu.
Kolejna partia syn coś mamrocze nad kartą referencyjną, pytam co tam opowiada, mówi,że liczy ile zostało mi i jemu bitew i jaka jest szansa, że wyjdzie mi bomba (grałem molochem).
I kolejna moja przegrana, głupa ta gra i jakaś losowa, chyba ją spale.
Spoiler:
A jakimi armiami graliście ? Bo jedne są dużo mocniejsze od drugich
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4132
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

shuji pisze: 09 wrz 2021, 21:54
A jakimi armiami graliście ? Bo jedne są dużo mocniejsze od drugich
Powiedziałbym - łatwiejsze.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
McNab
Posty: 221
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 139 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: McNab »

Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
azazelmo
Posty: 899
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 151 times
Been thanked: 283 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: azazelmo »

McNab pisze: 09 wrz 2021, 22:14 Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.
Ha! Też tak zawsze mam :D
Możesz małemu podłożyć ten jeden pusty kafel, który jest w każdej wyprasce, zamiast np. atomówki albo Juggernauta. W posterunku podmień na tego kolesia w pancerzu wspomaganym.
tommyray
Posty: 1312
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 407 times
Been thanked: 548 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tommyray »

McNab pisze: 09 wrz 2021, 22:14 Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.
:D, impossibru! ja mam tak samo! Zawsze ta słabsza armia mi się trafia 😉.

Neuroshima plus 7 latek = kombo jak infinite loop Doomsday machine.
Arius
Posty: 1417
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 298 times
Been thanked: 159 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Arius »

tommyray pisze: 10 wrz 2021, 07:59 Neuroshima plus 7 latek = kombo jak infinite loop Doomsday machine.
Co to za kombo?
Możesz rozwinąć temat?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: paracelsus444 »

Arius pisze: 10 wrz 2021, 09:29

Co to za kombo?
Możesz rozwinąć temat?
Jak się uzyje stanowiska zmieniającego kierunek strzału oraz 2 roztrajaczy, ustawi wszystkich w kółku to uzyskujesz kombo które zadaje nieskończoną ilosc obrażeń tam gdzie skierowane są roztrajacze bo strzał krąży w kółku nieskonczenie wiele razy ale jako efekt uboczny masz strzały w bok dzięki roztrajaczom i jest to wspomniane w instrukcji do doomsday machine że to nie błąd.

Wyłapałem też na filmiku portalu "biggest portal game" czy jakoś tak, że Ignacy Trzewiczek (o ile dobrze zrozumiałem) zapowiada zakończenie sprzedaży dodatków do neuroshimy w sklepach. Od tej pory ma być tak, że tylko najnowsza armia dodatkowa będzie w sklepach internetowych, a stare armie będzie można dokupić tylko w sklepie portalu. Troche słabo bo skończy się tanie źródło armii.
Atk
Posty: 1399
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 495 times
Been thanked: 285 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Atk »

Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: longmen76 »

Atk pisze: 10 wrz 2021, 20:55 Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?
Jeżeli policzysz Doomsday Machine to 19 armii. 20 armia to Bestie, które mają wyjść.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Edwardo »

Atk pisze: 10 wrz 2021, 20:55 Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?
Licząc z Doomsday Machine, Beasts i czterema z podstawki to jest ich 20 :) i wszystkie widzę w sklepie Portalu ;)
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Kisun »

Można by jeszcze doliczyć 4 podstawowe armie z nowymi grafikam (w edycji rok molocha). Dodatkowo na przestrzeni ostatnich lat wyszły chyba również 4 armie z alternatywnymi grafikami, a były do zdobycia jako nagrody w turniejach i w sklepiku. Czyli w edycji 3.0 mamy wybór z pośród 28 zestawów :)
wisniax
Posty: 142
Rejestracja: 02 gru 2019, 18:21
Has thanked: 24 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: wisniax »

Proszę o rozjaśnienie jednej kwestii w sprawie big boxa. Jak to jest z popiersiem Borga. To był exclusive ze sklepu portalu czy ogólnie z przedsprzedaży, niezależnie od sklepu?
kiniol1
Posty: 134
Rejestracja: 23 mar 2020, 10:15
Has thanked: 221 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: kiniol1 »

wisniax pisze: 11 wrz 2021, 13:51 Proszę o rozjaśnienie jednej kwestii w sprawie big boxa. Jak to jest z popiersiem Borga. To był exclusive ze sklepu portalu czy ogólnie z przedsprzedaży, niezależnie od sklepu?
Exclusive w sklepie Portalu
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: paracelsus444 »

Dzisiaj pisałem na facebooku o takiej tabelce która pozwala rozgrywać mecze we wszystkich kombinacjach bez ryzyka że powtórzymy mecz.
Postanowiliśmy sobie taką zrobić do domowego użytku i muszę się pochwalić również na forum a nie tylko na fb.
Żona przygotowała tabelę gdzie każdy ma przypisane armie i wybieramy wg uznania czym chcemy zagrać.
Każda komórka ma tyle miejsca, że można wpisać kilka wyników jesli chcielibyśmy jednak powtórzyć dany mecz tymi samymi armiami.
Zostało też miejsce na ewentualne kolejne dodatki.
Teraz musimy rozegrać wszystkie kombinacje, jesteśmy własnie po partyjce, zostało jeszcze 379 meczy :D
Spoiler:
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Nabuchodonozor »

Chciałbym wrócić do tematu Neodżungli.
Od momentu kupienia Babel13 stała się moją ulubioną armią. Mój styl gry opiera się na kontroli pola bitwy, utrudniania życia przeciwnikowi, a Neodżungla świetnie pasuje do tej strategii (ostatnio odkrywam też jak świetna pod tym względem jest Missisipi). Niestety wydaje się, że armia ta zaczyna wyraźnie odstawać od kolejnych, staje się coraz bardziej niezbalansowana i to nie tylko moje zdanie. Przede wszystkim problem stanowi jej podstawowa wada, a mianowicie, że bardzo łatwo zablokować macierz. Przy starych armiach, tę wadę dało się jeszcze w miarę zakryć przez ostrożną grę, ale mam wrażenie, że coraz to nowe armie, są dla Neodżungli niszczycielskie.
Wczoraj dostałem w prezencie jedną z nowszych armii "Sand Runners". Gdy przeczytałem instrukcję to jedna z pierwszych rzeczy jakie pomyślałem, to, że znowu Neodżungla ma przechlapane. Wystarczyłoby przecież w każdej bitwie położyć Burzę Piaskową na sztabie Neodżungli. Tego nie da się w żaden sposób skontrować! Bez macierzy tak naprawdę w Neodżungli możesz tylko liczyć na dobrze użytych trucicieli i sieciarzy, a przeciwko ogarniętemu przeciwnikowi bardzo trudno wykorzystać te atuty tak aby wygrać.
A jakby mało było z ograniczeniem macierzy to przecież są też armie, które można określić jako "dewastujące", które niszczą wielkie obszary pola bitwy. One również poważnie szkodzą Neodżungli.
Czy wy też macie wrażenie, że moje ukochane roślinki potrzebują małego uaktualnienia?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Nabuchodonozor pisze: 04 paź 2021, 09:55 Czy wy też macie wrażenie, że moje ukochane roślinki potrzebują małego uaktualnienia?
Może i potrzebują, ale porzuć wszelką nadzieję ;) Autorzy nie bawią się w rebalans armii, bo zrobiłby się niezły bałagan. Trzeba zaakceptować specyfikę gry daną frakcją i starać się czerpać radość, nawet gdy się przegrywa.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
azazelmo
Posty: 899
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 151 times
Been thanked: 283 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: azazelmo »

Zwłaszcza, że Neodżungla zawsze była bardziej podatna na dobry/zły dociąg. Jedna z ciekawszych armii moim zdaniem. Prawie daje uczucie rozwoju, ale, jak ktoś ci puści sieciarza, to robi się ciężko.

Teraz doczytałem i z tą burzą to faktycznie trochę przegięcie. 5 żetonów i możesz jej użyć nawet, jak się masz zasieciowany sztab! Autor ma pseudonim artystyczne „walec”. Nomen omen chyba.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Nauroshima to gra bardzo podatna na dociąg i dlatego tak ciężko mówić o balansie armii. Trzeba rozegrać setki (tysiące??) partii, żeby móc cokolwiek stwierdzić w tej kwestii.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: paracelsus444 »

W neuroshimie trzeba sie pogodzić z brakiem balansu, wiadomo że nie da sie zrobić tak że wszystko ma równe szanse przy asymetrycznej grze.
Neodżungla moze jest słabsza ale to nie jest problem, w koncu można próbować nią wygrać przeciwko słabszym graczom albo po prostu mieć frajdę gdy uda się wygrać mimo słabszej armii. Jest 20 armii do wyboru, nie ma co plakać nad jedną armią. Tak na marginesie też ją bardzo lubię :D
Frozenwar
Posty: 71
Rejestracja: 02 paź 2019, 07:48
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Frozenwar »

Przykład podany przez ciebie ma również odniesienie np. Borgo kontra sand runner's.
Borgo wygra w 90 % przypadków. Piaskowi chłopcy nie zdążą zatakowac.

Są rlarmie równe sobie, ale słabsze przeciwko innym. Przy 20 armiach to już nie wykonalne, aby wszystkie armię były sobie równe.
azazelmo
Posty: 899
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 151 times
Been thanked: 283 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: azazelmo »

Ale tak się zastanawiam. Jest przecież aplikacja. Czy dla nowej nowej armii w stanie podstawowym nie można zapuścić na parę godzin kilkuset tysięcy partii?
Następnie przy niezbalansowanych wynikach, coś tak dodać czy odjąć i kolejna sesja, aż wyniki się uśrednią? W sensie: po co w ogóle testować fizyczny egzemplarz? Puszczasz AI na AI 1000 walk z np. Borgo i idziesz na lunch. Albo pewniej: na papierosa.
Zakładam tutaj oczywiście, że wydawca nie korzysta z apki, tylko napuszcza na siebie dwa algorytmy. Pewnie, nie wyjdzie idealnie - to tylko komputer, ale myślę, że w walkach Piaskowi vs. Neo zaznaczyłaby się wyraźna przewaga.
Dla laika, który nie ma pojęcia jak się testuje gry to brzmi naprawdę prosto ;)

Alternatywnie wrzucasz nową armię do apki jako „betę” (czy jak tam się nazywa robocza wersja) i prosisz graczy o testowanie. Po jakimś czasie zbierasz wyniki.
Frozenwar
Posty: 71
Rejestracja: 02 paź 2019, 07:48
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Frozenwar »

Portal nie jest giga molochem, sama aplikacja ma opóźnienie ponad dwa lata. Starają się dostarczać na mobilne urządzenia ich gry, ale nie są fantastyczne. Potrzebują dużej wprawy.

Niestety przygotowanie testów trwa, dodatkowo analiza tego itp. To niestety jak na aplikację kosztująca normalnie 10 zł się nie opłaca. Głównym produktem jest neroshima Hex 3.0 w wersji fizycznej i armię zostały tak wydane i bym nie grzebał przy balansie.
Dodatkowo żeby takie rozwiązania się sprawdzały gra musiała by sprzedać się w milionach sztuk, aby zwróciły się koszty wdrożenia takich rozwiązań.

Co do statystyk one istnieją i są na grupach związanych z ligą neuroshimy Hex. Zakładam że każde z miasto z ligą ma takie statystki. W warszawskiej lidze są prowadzone globalne i per gracz.
tommyray
Posty: 1312
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 407 times
Been thanked: 548 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tommyray »

azazelmo pisze: 04 paź 2021, 13:04 Ale tak się zastanawiam. Jest przecież aplikacja. Czy dla nowej nowej armii w stanie podstawowym nie można zapuścić na parę godzin kilkuset tysięcy partii?
Następnie przy niezbalansowanych wynikach, coś tak dodać czy odjąć i kolejna sesja, aż wyniki się uśrednią? W sensie: po co w ogóle testować fizyczny egzemplarz? Puszczasz AI na AI 1000 walk z np. Borgo i idziesz na lunch. Albo pewniej: na papierosa.
Zakładam tutaj oczywiście, że wydawca nie korzysta z apki, tylko napuszcza na siebie dwa algorytmy. Pewnie, nie wyjdzie idealnie - to tylko komputer, ale myślę, że w walkach Piaskowi vs. Neo zaznaczyłaby się wyraźna przewaga.
Dla laika, który nie ma pojęcia jak się testuje gry to brzmi naprawdę prosto ;)

Alternatywnie wrzucasz nową armię do apki jako „betę” (czy jak tam się nazywa robocza wersja) i prosisz graczy o testowanie. Po jakimś czasie zbierasz wyniki.
Nie wiem jakie doświadczenie z AI masz ale deeplearning AI jest trudne dla tak złożonych systemów jak planszowki. Google może sobie na to pozwolić, ale Portal?
A AI rzeźbione z palca to możesz napuścić na siebie i nic ci z tego nie sensownego nie wyjdzie bo to nie jest kod który sam się uczy. Będzie tak samo głupi po jak i przed sesją tysiąca partii.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1118 times
Been thanked: 1282 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: seki »

Poza tym idealny balans nie jest wskazany w planszowksch. To gracz ma dostrzec mocne strony frakcji i je odpowiednio wykorzystać w kontekście losowego dociągu. Nie lubię uczucia gdy nie ma znaczenia co zagram bo summa summarum wszystko co zagrywam ma równą siłę. W tego typu grach losowość ma właśnie łagodzić nie idealnie zbalansowane elementy, tak by nawet teoretycznie słabsza frakcja miała szansę zwyciężyć. I tak się dzieje o czym świadczą statystyki.
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Nabuchodonozor »

Frozenwar pisze: 04 paź 2021, 12:47 Przykład podany przez ciebie ma również odniesienie np. Borgo kontra sand runner's.
Borgo wygra w 90 % przypadków. Piaskowi chłopcy nie zdążą zatakowac.

Są rlarmie równe sobie, ale słabsze przeciwko innym. Przy 20 armiach to już nie wykonalne, aby wszystkie armię były sobie równe.
Tylko, że takich przykładów jest cała masa, a w Neuroshimie jak do tej pory nie ma jakiejś armii przeciwko której Neodżungla jest szczególnie silna. Nie bez powodu nikt jej nie bierze na turnieje.
seki pisze: 04 paź 2021, 17:27 Poza tym idealny balans nie jest wskazany w planszowksch. To gracz ma dostrzec mocne strony frakcji i je odpowiednio wykorzystać w kontekście losowego dociągu. Nie lubię uczucia gdy nie ma znaczenia co zagram bo summa summarum wszystko co zagrywam ma równą siłę. W tego typu grach losowość ma właśnie łagodzić nie idealnie zbalansowane elementy, tak by nawet teoretycznie słabsza frakcja miała szansę zwyciężyć. I tak się dzieje o czym świadczą statystyki.
Statystyki mówią, że nawet losowość nie pomaga Neodżungli. Nie mówimy tu więc o drobnym braku balansu, ale o praktycznym wypadnięciu z gry.
ODPOWIEDZ