Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Myślę, że jeden temat wystarczy na obie gry spod tego szyldu
Mam pytanie odnośnie kart wasali.
Mam zagrane takie karty:
Spoiler:
Czy ja dobrze rozumiem?
1. Karta Erica pozwala mi usunąć za darmo żeton barbarzyńców i dodatkowo zrekrutować jedną jednostkę widoczną na tym żetonie? I to w każdej turze? Gram dopiero pierwszy raz, ale wydaje mi się to dość przegięte.
2. Żeby aktywować zdolność Giseli muszę tam wcześniej położyć dysk, czyli poświęcić na to jedną swoją turę?
1. Wasali można użyć tylko, jeśli nie ma na nim dysku. Czyli możesz użyć raz pomiędzy każdym pasem. Można za to powtórzyć tę akcję za pomocą tytułu i dotyczy to każdego wasala. Oni ogólnie są mocni - koleś, który za jedno złoto pozwala zrekrutować jednostkę ignorując koszt i zrobić akcję Manewrów? Szaleństwo!
2. Tak, dlatego warto sobie to przygotować w ten sposób, żeby mieć 2-3 takie prowincje i załatwić je wszystkie ze zniżką.
To są statystyki do solo. Odwróć te karty, będziesz miał karty ze statystykami jednostek dla barbarzyńców, takie z dużymi ilustracjami. Są stałe, nie zmieniają się w trakcie gry.
Ja to mam wątpliwości co do 2 kart ale nawet twórcy gry nie potrafią mi pomóc w HRE są 2 karty z którymi zaczynają władcy.
Jedna to konnica która ma 2 poziom i 3 tarczy. Uważam że powinna mieć 3 poziom, za wcześnie wchodzi do gry i robi ogromne zniszczenia.
Karta Reliktu która daje +5 VP. Jest napisane na niej od 3+ graczy. Ale to władca +2. To by oznaczało że ten władca na na 2 osoby miał by 1 kartę a na 3+ graczy miałby 2 karty xD.
Ciekawy jestem czy kiedyś to wyjaśnią.
W HoC jest jeszcze inaczej. Jest władca (Garcia I Sanchez), który jest przeznaczony do gry 4+, ale ma jedną swoją kartę oznaczoną 3+. I analogicznie Aethelflaed, przeznaczona do gry 3+, a w jej zasobach 1 karta 2+
Coen pisze: ↑13 wrz 2021, 22:39
W HoC jest jeszcze inaczej. Jest władca (Garcia I Sanchez), który jest przeznaczony do gry 4+, ale ma jedną swoją kartę oznaczoną 3+. I analogicznie Aethelflaed, przeznaczona do gry 3+, a w jej zasobach 1 karta 2+
Na razie ogrywamy jedno pudło potem zabieram się na drugie
Ale sporo błędów...
Kto w bitwie z barbarzyńcami podejmuje w ich imieniu decyzje o kolejności przydzielania obrażeń, kolejności niszczenia jednostek i ich rodzaju po stronie gracza?
Instrukcja nie daje żadnych wytycznych.
Oczywiście można sobie ustalić, że robi to gracz atakujący (gdy chcemy ułatwić) lub gracz przeciwny (utrudnienie), ale to będzie już jakiś Home Rule, tym bardziej w partii na większą ilość graczy, gdzie interesy mogą być różne i może się opłacać np. graczowi nr 3 ułatwiać losy gracza nr 2 bo rywalem jest gracz nr 1 itd.
Wydaje się że optymalne byłoby ustalenie jednej zasady (tak jak np. w Eclipse) w jakiej kolejności mają być przydzielane obrażenia. Może jakieś FAQ by to jednoznacznie wyjaśniło...
tejot pisze: ↑14 wrz 2021, 09:32
Kto w bitwie z barbarzyńcami podejmuje w ich imieniu decyzje o kolejności przydzielania obrażeń, kolejności niszczenia jednostek i ich rodzaju po stronie gracza?
Instrukcja nie daje żadnych wytycznych.
W instrukcji tego nie ma, jest w FAQ. Może to być dowolny gracz (np. gracz po prawej od aktywnego) albo można użyć wytycznych do gry solo (strona 27):
Spoiler:
If you fight a battle with any opponent (Barbarian, Lordling, Raider), distribute hits rolled in that phase against yourself using the following logic:
•Kill injured units before injuring new units.
•Kill as many units able to roll in the following phases as possible.
•If you cannot kill any units, injure units using the same priority.
•When deciding between multiple units, hit ones with less Armour remaining.
•When deciding between multiple units with the same remaining Armour, hit the ones with higher unit level.
•If still tied: hit Cavalry first, Archers second, and Infantry last.
If one of your units is killed and there are Transient and non-Transient units to select from, kill the non-transient unit.
Coen pisze: ↑13 wrz 2021, 22:48
To po prostu błąd w instrukcji HoC?
Tak, moduł korzysta z czterech kart, WE01-WE04.
Coen pisze: ↑13 wrz 2021, 22:48
Wydaje mi się, że brakuje mi jednej karty z modułu Patronage. Ktoś mógłby podrzucić fotkę karty nr WP05?
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 08:47 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
To i ja zadam pytanko. Chodzi mi o wielkie budowle z gry DA:HRE. 2 'frakcje' mają juz na starcie budowle które mają 1-razowe działanie. Pytanie czy ma to jakieś znaczenie gdzie je postawimy? Czy ich utrata boli jakkolwiek? Są jakieś karty albo inne cosie które wpływają na te budowle? Pozostałe 4 które mogą wyskoczyć z talii już mają swoje efekty specjalne ale te z drugiej strony można wystawić w stolicy i wtedy nie możemy już ich stracić. Czy coś mylę ?
Sprawdziłem i u jednego lidera wielka budowla faktycznie ma tylko efekt natychmiastowy, natomiast u drugiego jest też efekt stały. Pamiętaj też, że w każdej prowincji może być tylko jedna wielka budowla, więc stolica ochroni Ci tylko jeden z takich budynków.
mat_eyo pisze: ↑14 wrz 2021, 10:22
W instrukcji tego nie ma, jest w FAQ. Może to być dowolny gracz (np. gracz po prawej od aktywnego) albo można użyć wytycznych do gry solo (strona 27):
Dzięki. Nie wiedziałem, że jest już FAQ - gdzie można je znaleźć?
Zdolności kart technologii: instrukcja mówi, że w punkcie 6 procedury pasowania wykonuje się efekty kart technologii zawierające zwrot: "immediately after passing". I rzeczywiście szereg kart zawiera tego typu określenia (czasem np. "immediately after you pass").
Jednak tafiła mi się karta "Masonry" ze zwrotem "Receive 1 stone when you pass".
Jest to niewątpliwie inny zwrot niż ten wspomniany z instrukcji, jednak nie wiem czy to oznacza, że powinienem wziąć kamień na innym etapie pasowania? A może przed rozpoczęciem procedury? Jak wiadomo ma to duże znaczenie, czy robimy to przed akcjami Magazynu, czy nie. Nie wiem jednak czy ta różnica sformułowań była zamierzona, czy to tylko przeoczenie...
tejot pisze: ↑16 wrz 2021, 16:43
Zdolności kart technologii: instrukcja mówi, że w punkcie 6 procedury pasowania wykonuje się efekty kart technologii zawierające zwrot: "immediately after passing". I rzeczywiście szereg kart zawiera tego typu określenia (czasem np. "immediately after you pass").
Jednak tafiła mi się karta "Masonry" ze zwrotem "Receive 1 stone when you pass".
Jest to niewątpliwie inny zwrot niż ten wspomniany z instrukcji, jednak nie wiem czy to oznacza, że powinienem wziąć kamień na innym etapie pasowania? A może przed rozpoczęciem procedury? Jak wiadomo ma to duże znaczenie, czy robimy to przed akcjami Magazynu, czy nie. Nie wiem jednak czy ta różnica sformułowań była zamierzona, czy to tylko przeoczenie...
Surowce z kart typu masonry bierzesz w kroku 6. Ogl wszystkie karty po pasie używa się w kroku 6.
Kilka pytań po rozgrywce:
(1) Czy wiadomo już jak wygląda sprawa startowego władcy "Gero I the Great"? W rozgrywce 2-osobowej rozpoczyna on z jedną czy dwiema kartami? Przypisana do tego władcy karta Relikwii C059 jest oznaczona "3+".
(2) Czy mogę mieć dwie te same karty Technologii wyłożone pod swoją planszą gracza (np. dwie karty "Cultural conquest" obok siebie)? Czy kumulują się efekty?
(3) Czy posiadając dwa Tytuły mogę wykonać dwa razy darmową akcję i dwukrotnie powtórzyć akcję wykonaną dzięki Noble Disc?
(4) I jeszcze jedno pytanie, aby się upewnić: liczba poziomów wieży (Keep) w mieście, w którym toczy się Bitwa (i sąsiedniej), pozwala mi dodać za każdy jej poziom +1 do pojedynczej kostki - czy mając 3-poziomową wieżę mogę dodać +3 do jednej kostki czy tylko +1 do trzech różnych kostek podczas Fazy Walki Wręcz?
(5) Miałem też wątpliwość co do tego, kto przydziela obrażenia w imieniu Barbarzyńców, ale przeczytałem wyżej, że trzeba zastosować home rules lub skorzystać z zasad solo.
wronek_87 pisze: ↑22 wrz 2021, 11:02
Kilka pytań po rozgrywce:
(1) Czy wiadomo już jak wygląda sprawa startowego władcy "Gero I the Great"? W rozgrywce 2-osobowej rozpoczyna on z jedną czy dwiema kartami? Przypisana do tego władcy karta Relikwii C059 jest oznaczona "3+".
(2) Czy mogę mieć dwie te same karty Technologii wyłożone pod swoją planszą gracza (np. dwie karty "Cultural conquest" obok siebie)? Czy kumulują się efekty?
(3) Czy posiadając dwa Tytuły mogę wykonać dwa razy darmową akcję i dwukrotnie powtórzyć akcję wykonaną dzięki Noble Disc?
(4) I jeszcze jedno pytanie, aby się upewnić: liczba poziomów wieży (Keep) w mieście, w którym toczy się Bitwa (i sąsiedniej), pozwala mi dodać za każdy jej poziom +1 do pojedynczej kostki - czy mając 3-poziomową wieżę mogę dodać +3 do jednej kostki czy tylko +1 do trzech różnych kostek podczas Fazy Walki Wręcz?
(5) Miałem też wątpliwość co do tego, kto przydziela obrażenia w imieniu Barbarzyńców, ale przeczytałem wyżej, że trzeba zastosować home rules lub skorzystać z zasad solo.
ad. 1. też czekam na odpowiedź, ale według mnie jest to błąd w druku
ad. 2. nie można
ad. 3. nie można
ad. 4. można dodać +3 do jednej kostki
Pytanie dotyczące dwóch kart z DA HoC
(1) Karta Fyrd W096 przypisana jako startowa do karty władcy Aethelflaed jest oznaczona 2+ (a władca ma 3+)
(2) Karta Jinete W094 przypisana jako startowa do karty władcy Garcia I Sanchez jest oznaczona 3+ (a władca ma 4+)
Czy to są ponownie literówki tak jak w przypadku startowego władcy Gero w DA HRE? Przy czym tam można było się zastanawiać czy startowy władca rozpoczyna grę z jedną czy z dwiema kartami, a tutaj raczej chodzi o kosmetyczną sprawę.
W grze dwuosobowej prowincja Austria nie jest dostępna (jest dostępna od 3+ graczy). Czy mogę ciągle zbudować warsztat skórzany na Morawach w grze 2 osobowej?
Glory: A Game of Knights - rzuć okiem na grę, którą przygotowujemy! Zagramw.to / FB
Przeżyłem lekki szok; w Heritage of Charlemagne mamy dla piechoty II poziomu opcje: infantry oraz light footmen. Generalnie obie karty są identyczne oprócz tego że infantry trafia na 4+ a light footmen na 5+ ... Czy ktoś rozumie o co tutaj chodzi? Jedna karta jest po prostu lepsza od drugiej ...