https://boardgamegeekstore.com/products ... et-orleans#
Tanio w BGG Store nie będzie, ale ja kupiłam Orlean w drewnie i średnio mi się podoba.
Bardziej ekonomicznie wyjdzie włożyć żetony w kapsle numizmatyczne.
https://boardgamegeekstore.com/products ... et-orleans#
Kapsle są fajne ale pracownicy w kapslach nie mieszczą się na planszy ratusza tzn na siłę tak ale rozjeżdżają się względem miejsc na nie wyznaczone co mnie osobiście przeszkadza więc z kapsli zrezygnowałem. Miej to na uwadze podejmując decyzję.
Rozpisujesz sobie żetony, które losowo dobierasz z worka? W pewnym momencie nie da rady rozpisać, chyba że grałbyś minimalną ilością żetonów ciągnąc zawsze wszystkie. Ale tak nie wygrasz.
Rozumiem, że skoro piszesz to z przekonaniem to już to sprawdzałeś, że tak nie można wygrać?
Mając tak ograniczoną ilość akcji bez możliwości jej poszerzenia o kolejne żetony nie widzę szans. Są jeszcze budynki, które też kupujesz pod konkretną grę i skoro grasz z dodatkiem to i całkiem pokaźny ratusz, do którego wstawiać się mogą wszyscy gracze. Chyba że z tego też rezygnujesz? A jeśli nie, to ilość "jeśli" jest zbyt duża, żebyś mógł tę grę rozpisać. Chyba że rozpiszesz ja dla wszystkich graczy. Tylko po co wówczas grać?XLR8 pisze: ↑14 wrz 2021, 22:33Rozumiem, że skoro piszesz to z przekonaniem to już to sprawdzałeś, że tak nie można wygrać?
Napisałeś "GRAMY" i to jeszcze z dodatkiem
By był rozwiązywalny, to Twój algorytm IMHO musiałby spełniać poniższe założenia :
Moja partnerka wykręciła 219 pkt w pierwszej swojej partii na 2cactusse pisze: ↑15 wrz 2021, 13:43By był rozwiązywalny, to Twój algorytm IMHO musiałby spełniać poniższe założenia :
- Prowadzić do wygrywającego wyniku
- Działać bez zważania na akcje przeciwników
- Działać przy wystąpieniu najbardziej niefortunnego układu, np. ostatnie miejsce w kolejności czy nieodpowiednia kolejność wydarzeń
Przy tych założeniach, algorytm nie może opierać na elementach, które mogą zgarnąć ci inni gracze, czyli nie może korzystać z budynków, nie może opierać punktacji na obywatelach (czy jak ich tam przetłumaczyli na polski), nie może opierać punktacji na kafelkach materiałów.
Dla porównania, najwyższy wynik z moich karteluszków to 175 punktów (na samej podstawce, aczkolwiek pewnie da się więcej), jak Twój algorytm to przebija to brawo, dawaj rozpiskę.
No to masz jeszcze lepszy cel do osiągnięciaXLR8 pisze: ↑15 wrz 2021, 14:11 Moja partnerka wykręciła 219 pkt w pierwszej swojej partii na 2
Co do mojego pytanie to wzięło się ono stąd, że na bgg znalazłem jaki temat i mieliśmy na jego temat dyskusję. Oczywiście dla nas, jako grupy jest to duża ulga, że zgodnie twierdzicie, iż taka strategia nie ma sensu![]()
My gramy wyłącznie w Inwazję. Inne warianty mogłyby nie istnieć.
I tak i nie.wrojka pisze: ↑24 lut 2022, 22:00 Z jakichś głównych zarzutów, to "rdzeń" punktowy jest zbyt jednolity i sztywny. Nabij (faktorii+mieszczan) * (4-5 gwiazdek). Pieniądze/Towary/Dobudówki/Kontrakty zdają się grać drugie skrzypce. Może ktoś mnie wyprowadzi z tego błędu, ale faktorie wydają się sztywną drogą do wygranej. Zwłaszcza, że wiele dobudówek II i eventów współgra z faktoriami/gwiazdkami (Kasa Miejska, Złotnik, Lazaret).
Ja powycinałem se okręgi z papieru, podbarwiłem pisakiem. Jednym rzutem oka na mapę można ogarnąć bonusowe lokalizacje.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑25 lut 2022, 12:06 Jeśli chodzi o cele z kart, to ja za pomocą swoich znaczników zaznaczam na mapie o jakie miasta chodzi.
Miałem na myśli gry w które ja grałem czy miałem i wyszło, że Orlean jest dla mnie w odbiorze grą zdecydowanie lepszą. I nie ruch po torach tylko podróżowanie a to cecha wspólna tych gier. Owszem nie twierdzę że są 1:1 ale jak mam robić akcje i pochodzić sobie po mapie to Orlean is King