Wielki połów - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Uncle_Grga
Posty: 561
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Wielki połów - pytania i wątpliwości

Post autor: Uncle_Grga »

1. Czy karta impetu jest aktywna natychmiast po jej dobraniu? Czy w następnej rundzie? Graliśmy, że aktywuje się w następnej rundzie.

2. Co z wychyleniem kołowrotka po wyciągnięciu ryby? Zostawiacie go w takim położeniu jak się zatrzymał? Czy przywracacie do poziomu 0? My przywracalismy do neutralnego.

3. Czy dopuszcacie mieszanie akcji finezji i impetu? Np zaczynacie akcje impetu "+1 finezji oraz zarzuć na 4" po czym po dodaniu 1 pkt finezji zmieniacie muchę żeby zarzucić 4. Uznaliśmy że tak nie można..

4. Czy wolno zmienić kolor muchy w trakcie holowania ryby? Graliśmy że tak..

Any ideas? Oczywiście wertowalem instrukcję, nic w temacie, ale mogłem coś przeoczyć.. dopuszczam myśl, że jednak jest to określone wprost w zasadach..
jarekw
Posty: 48
Rejestracja: 20 mar 2012, 09:13
Lokalizacja: Wrzesiny
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Wielki połów

Post autor: jarekw »

1. My gramy że można. W zasadach jest, że można użyć przed lub po akcji z kości.

2. Kołowrotek wraca do poziomu neutralnego.

3. Można wykonać w swojej turze kilka akcji dodatkowych - a akcje finezji i impetu są właśnie akcjami dodatkowymi.

4. W trakcie holowania nie można zmienić koloru muchy.
Uncle_Grga
Posty: 561
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Wielki połów

Post autor: Uncle_Grga »

jarekw pisze: 12 wrz 2020, 09:07
3. Można wykonać w swojej turze kilka akcji dodatkowych - a akcje finezji i impetu są właśnie akcjami dodatkowymi.
To jasne. Ale pytanie dotyczyło czego innego: chodziło mi o to czy można przerwać jedną akcję dodatkową inną akcją?

Instrukcja mówi wprost, że akcję z kości można przerwać akcją dodatkową. Np w trakcie dryfowania można podrzucić sobie znacznik zanęty akcją finezji na pole, na które nas znioslo. Ale czy można tak robić w przypadku akcji dodatkowych..?

I jeszcze jedna wątpliwość:

5. Punktowanie końcowe zestawu trzech ryb. Zestaw tzn ten sam gatunek ? Czy trzy dowolne byle w różnym kolorze? Punktowalismy wg tego drugiego..

Ps. Zasady, o których piszesz to Wasza interpretacja? Czy przeoczyłem w instrukcji?

1 i 4 w sumie brzmią sensownie.. 1 A dlaczego nie? Jest łatwiej.. 4. Dopóki nie wyciagniesz ryby nic nie kombinujesz z muchą.
Dzięki
jarekw
Posty: 48
Rejestracja: 20 mar 2012, 09:13
Lokalizacja: Wrzesiny
Has thanked: 49 times
Been thanked: 1 time

Re: Wielki połów

Post autor: jarekw »

1. muszę jeszcze poszukać,
2. jest w instrukcji - "Gdy gracz złapie rybę na haczyk, zaczynana holowanie z pola początkowego z symbolem...w górnej części kołowrotka",
3. wydaję mi się , że w przykładzie 3 w instrukcji jest to o co Ci chodzi.
4.jest w instrukcji - nie można skorzystać z tej akcji finezji jeśli ma się rybę na lince.

5. Zestaw ryb - 3 pkt za każdy zestaw kart ryb (po 1 w żółtym, czarnym i zielonym) str 16.
Uncle_Grga
Posty: 561
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Wielki połów

Post autor: Uncle_Grga »

jarekw pisze: 12 wrz 2020, 09:49 1. muszę jeszcze poszukać,
2. jest w instrukcji - "Gdy gracz złapie rybę na haczyk, zaczynana holowanie z pola początkowego z symbolem...w górnej części kołowrotka",
3. wydaję mi się , że w przykładzie 3 w instrukcji jest to o co Ci chodzi.
4.jest w instrukcji - nie można skorzystać z tej akcji finezji jeśli ma się rybę na lince.

5. Zestaw ryb - 3 pkt za każdy zestaw kart ryb (po 1 w żółtym, czarnym i zielonym) str 16.
1. A to nie, spoko. Szkoda tracić czasu. Nie ma zakazu wprost, więc .. po przemysleniu sprawy, podoba mi się Wasze podejście.. zagranie od razu po wzięciu na rękę daje kombo, o jakie w grze chodzi. Wątpliwości rozwiane. Ok

2. Nie ma wątpliwości, przegapiłem zapis. Z neutralnego. Ok

3. Przykład tego nie opisuje. To jeden przypadek.. karta 3A impetu, strona z pkt finezji. Po przemysleniu zostaje na stanowisku że akcja nie jest podzielna. Nie można dobrać punktu.. następnie go zagrać np. przesuwając zanętę a następnie wrócić do nęcenia.

4. Bez wątpliwości, instrukcja rozstrzyga. Ok

5. Każdy.. hmm.. W sumie czemu nie? Każdy to każdy, a nie każdy tego samego gatunku. Czyli zagraliśmy dobrze. Ok

Dzięki za podpowiedzi. Teraz już chyba wszytko bangla. Można łowić.. :mrgreen:
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Wielki połów

Post autor: cahir »

mam pytanie o tryb jednoosobowy- czyli milczący puszkarz. W 4 rundy złowił mi 7 ryb, więc chyba coś robię nie tak.
1) On ma w jednej rundzie dwa zarzucenia ( dwie kości) czyli może spokojnie wyciągnąć dwie ryby. Chyba, że: pierwszy zarzut, losuje jedna kartę, wiadomo. powiedzmy nie trafia, wedka dryfuje w górę na druga rybe w kolumnie i teraz pytanie: 1a)ciagnie jedna karte zarzucenia z trzech pozostałych,a jak nie trafi powtarzam manewr (w trzeciej karcie w kolumnie) i ciagnie z dwóch pozostałych / 1b)czy też może , za każdym razem losuje mu jedną kartę z czterech?
2) a może on ma limilt jednej ryby na runde czyli jak wyciagnie z 1 zarzutu to nie ma drugiego?
3) inne pytanko, a co jak w kolumnije, gdzie ciagnie Muszkarz,, pojawi się kamień?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
jakubski
Posty: 83
Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
Lokalizacja: Zamość
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości

Post autor: jakubski »

Cześć, proszę o ewentualne korekty moich błędów. Dopiero przeczytałem instrukcję i jak zwykle będę tłumaczył grę żonie "bo nie chce Jej się uczyc zasad".

1. Kafelki impetu rozkładamy losowo czy po kolei. Jak je zdobywamy możemy sobie wybrać dowolny (lub odwrócić ten co mamy)?

2. Na początku każdej tury każdy gracz wybiera żeton muchy w dowolnym kolorze?

3. Przy zdryfowaniu ryby na kamień można od razu wziąć kartę kamienia z wierzchu?

4. W zależności od koloru różne ryby wymagają 1, 2 lub 3 obroty kołowrotka?

Z góry dziękuję za Wasze podpowiedzi.
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości

Post autor: Babik »

Cześć, odpowiedzi na Twoje pytania:
Ad. 1.
Kolejność układania kafelków impetu nie ma znaczenia - wybierasz dowolny. Znaczenie ma strona kafelka - na początku rozgrywki wszystkie układasz stroną A do góry. Po tym jak wykorzystasz kafelek impetu, odkładasz go z powrotem na swoje miejsce ale już stroną B do góry.
Ad. 2.
Żeton muchy wybierasz na początku rozgrywki, to Twoja darmowa akcja. Aby podczas dalszej gry zmienić muchę (na dowolny kolor) musisz wykorzystać akcję impetu.
Ad. 3.
Ryby nie dryfują, rybę holujesz. Zdryfować na kamień może Twoja mucha w konsekwencji braku brania i wtedy dobierasz kartę kamienia.
Ad. 4.
Tak, w zależności od koloru (i wartości/siły) różne ryby wymagają 1., 2., 3. obrotów kołowrotka, zanim uda się je wyholować na brzeg.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
jakubski
Posty: 83
Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
Lokalizacja: Zamość
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości

Post autor: jakubski »

Ad. 3.
A jeśli wybiorę pierwsza kolumnę z lewej przy zarzucaniu i nie będzie gdzie zdryfować to po prostu koniec kolejki?

5. Znaczniki brania uzupełniam tylko po każdej rundzie na ostatnim kafelku rzeki, poza planszą - nie uzupełniamy ich na planszy po każdym wzięciu na kołowrotek?
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości

Post autor: Babik »

2 x tak. Jeśli nie zatniesz ryby w kolumnie I, to runda dobiega końca. Znaczniki brania uzupełniamy na ostatnim kafelku, który "wyjechał" z kolumny I i ustawił się za kolumną VI, przy czym zdejmujemy z niego wszystkie znaczniki i układamy nowe z woreczka. Te odrzucone trzymamy gdzieś na boku, do woreczka wrzucamy je dopiero, gdy woreczek będzie pusty.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Awatar użytkownika
Skorzeny
Posty: 125
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:36
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 146 times
Been thanked: 6 times

Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości

Post autor: Skorzeny »

Babik pisze: 26 cze 2021, 13:59 Ad. 2.
Żeton muchy wybierasz na początku rozgrywki, to Twoja darmowa akcja. Aby podczas dalszej gry zmienić muchę (na dowolny kolor) musisz wykorzystać akcję impetu.
lub finezji ;) Będąc na polu finezji 2,3 lub 4 możesz zmienić żeton muchy z puli lub odwrócić na drugą stronę.
Wiem skąd w ogóle pytanie o to. Miałem też z tym dylemat. W instrukcji (str 5.) jest napisane, że:"Wybieranie 1. muchy. Podczas swojej tury gracz wybiera żeton muchy dowolnego koloru i umieszcza go w wycięciu po prawej stronie swojej planszy kołowrotka. To jednorazowa darmowa akcja"
Też myślałem na początku, że żeton muchy możesz podmienić na początku każdej swojej tury, ale powyższe wyjaśnienie znajduje się w sekcji PRZYGOTOWANIE DO GRY. W sumie gdyby można było z każdą turą podmieniać byłoby za łatwo ;)

Mam natomiast pytanie, raczej fundamentalne związane z zarzucaniem - dryfowanie. W instrukcji napisane jest, że jeżeli podczas dobierania karty zacięcia w fazie nęcenia gracz nie złapał ryby na haczyk musi zdryfowac znacznik zarzucania maks 2 razy. Czy nie powinno to wynosić 1 raz?

Sytuacja: 1. Umieszczam znacznik na karcie ryby (znacznik brania odpowiada kolorowi muchy) 2. Losuję jedną kartę z czterech kart zacięcia - pudło) 3. Dryfuję pierwszy raz, przestawiam znacznik na koleją kartę ryby po lewej stronie, kolor muchy się zgadza 4. Losuję dwie karty z pozostałych trzech kart zacięcia - pudło 5. Dryfuję drugi raz, przestawiam znacznik na kolejną kartę ryby po lewej stronie, kolor muchy się zgadza 6. Wtedy dobieram ostatnią kartę zacięcia, która wiadomo, że jest sukcesem? To trochę bez sensu bo tak (przy założeniu odpowiedniego koloru mucha - znacznik brania) to zawsze uda się wyciągnąć rybę.
ODPOWIEDZ