Wielki połów - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 284 times
Wielki połów - pytania i wątpliwości
1. Czy karta impetu jest aktywna natychmiast po jej dobraniu? Czy w następnej rundzie? Graliśmy, że aktywuje się w następnej rundzie.
2. Co z wychyleniem kołowrotka po wyciągnięciu ryby? Zostawiacie go w takim położeniu jak się zatrzymał? Czy przywracacie do poziomu 0? My przywracalismy do neutralnego.
3. Czy dopuszcacie mieszanie akcji finezji i impetu? Np zaczynacie akcje impetu "+1 finezji oraz zarzuć na 4" po czym po dodaniu 1 pkt finezji zmieniacie muchę żeby zarzucić 4. Uznaliśmy że tak nie można..
4. Czy wolno zmienić kolor muchy w trakcie holowania ryby? Graliśmy że tak..
Any ideas? Oczywiście wertowalem instrukcję, nic w temacie, ale mogłem coś przeoczyć.. dopuszczam myśl, że jednak jest to określone wprost w zasadach..
2. Co z wychyleniem kołowrotka po wyciągnięciu ryby? Zostawiacie go w takim położeniu jak się zatrzymał? Czy przywracacie do poziomu 0? My przywracalismy do neutralnego.
3. Czy dopuszcacie mieszanie akcji finezji i impetu? Np zaczynacie akcje impetu "+1 finezji oraz zarzuć na 4" po czym po dodaniu 1 pkt finezji zmieniacie muchę żeby zarzucić 4. Uznaliśmy że tak nie można..
4. Czy wolno zmienić kolor muchy w trakcie holowania ryby? Graliśmy że tak..
Any ideas? Oczywiście wertowalem instrukcję, nic w temacie, ale mogłem coś przeoczyć.. dopuszczam myśl, że jednak jest to określone wprost w zasadach..
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 mar 2012, 09:13
- Lokalizacja: Wrzesiny
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 1 time
Re: Wielki połów
1. My gramy że można. W zasadach jest, że można użyć przed lub po akcji z kości.
2. Kołowrotek wraca do poziomu neutralnego.
3. Można wykonać w swojej turze kilka akcji dodatkowych - a akcje finezji i impetu są właśnie akcjami dodatkowymi.
4. W trakcie holowania nie można zmienić koloru muchy.
2. Kołowrotek wraca do poziomu neutralnego.
3. Można wykonać w swojej turze kilka akcji dodatkowych - a akcje finezji i impetu są właśnie akcjami dodatkowymi.
4. W trakcie holowania nie można zmienić koloru muchy.
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 284 times
Re: Wielki połów
To jasne. Ale pytanie dotyczyło czego innego: chodziło mi o to czy można przerwać jedną akcję dodatkową inną akcją?
Instrukcja mówi wprost, że akcję z kości można przerwać akcją dodatkową. Np w trakcie dryfowania można podrzucić sobie znacznik zanęty akcją finezji na pole, na które nas znioslo. Ale czy można tak robić w przypadku akcji dodatkowych..?
I jeszcze jedna wątpliwość:
5. Punktowanie końcowe zestawu trzech ryb. Zestaw tzn ten sam gatunek ? Czy trzy dowolne byle w różnym kolorze? Punktowalismy wg tego drugiego..
Ps. Zasady, o których piszesz to Wasza interpretacja? Czy przeoczyłem w instrukcji?
1 i 4 w sumie brzmią sensownie.. 1 A dlaczego nie? Jest łatwiej.. 4. Dopóki nie wyciagniesz ryby nic nie kombinujesz z muchą.
Dzięki
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 20 mar 2012, 09:13
- Lokalizacja: Wrzesiny
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 1 time
Re: Wielki połów
1. muszę jeszcze poszukać,
2. jest w instrukcji - "Gdy gracz złapie rybę na haczyk, zaczynana holowanie z pola początkowego z symbolem...w górnej części kołowrotka",
3. wydaję mi się , że w przykładzie 3 w instrukcji jest to o co Ci chodzi.
4.jest w instrukcji - nie można skorzystać z tej akcji finezji jeśli ma się rybę na lince.
5. Zestaw ryb - 3 pkt za każdy zestaw kart ryb (po 1 w żółtym, czarnym i zielonym) str 16.
2. jest w instrukcji - "Gdy gracz złapie rybę na haczyk, zaczynana holowanie z pola początkowego z symbolem...w górnej części kołowrotka",
3. wydaję mi się , że w przykładzie 3 w instrukcji jest to o co Ci chodzi.
4.jest w instrukcji - nie można skorzystać z tej akcji finezji jeśli ma się rybę na lince.
5. Zestaw ryb - 3 pkt za każdy zestaw kart ryb (po 1 w żółtym, czarnym i zielonym) str 16.
-
- Posty: 561
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 284 times
Re: Wielki połów
1. A to nie, spoko. Szkoda tracić czasu. Nie ma zakazu wprost, więc .. po przemysleniu sprawy, podoba mi się Wasze podejście.. zagranie od razu po wzięciu na rękę daje kombo, o jakie w grze chodzi. Wątpliwości rozwiane. Okjarekw pisze: ↑12 wrz 2020, 09:49 1. muszę jeszcze poszukać,
2. jest w instrukcji - "Gdy gracz złapie rybę na haczyk, zaczynana holowanie z pola początkowego z symbolem...w górnej części kołowrotka",
3. wydaję mi się , że w przykładzie 3 w instrukcji jest to o co Ci chodzi.
4.jest w instrukcji - nie można skorzystać z tej akcji finezji jeśli ma się rybę na lince.
5. Zestaw ryb - 3 pkt za każdy zestaw kart ryb (po 1 w żółtym, czarnym i zielonym) str 16.
2. Nie ma wątpliwości, przegapiłem zapis. Z neutralnego. Ok
3. Przykład tego nie opisuje. To jeden przypadek.. karta 3A impetu, strona z pkt finezji. Po przemysleniu zostaje na stanowisku że akcja nie jest podzielna. Nie można dobrać punktu.. następnie go zagrać np. przesuwając zanętę a następnie wrócić do nęcenia.
4. Bez wątpliwości, instrukcja rozstrzyga. Ok
5. Każdy.. hmm.. W sumie czemu nie? Każdy to każdy, a nie każdy tego samego gatunku. Czyli zagraliśmy dobrze. Ok
Dzięki za podpowiedzi. Teraz już chyba wszytko bangla. Można łowić..
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Wielki połów
mam pytanie o tryb jednoosobowy- czyli milczący puszkarz. W 4 rundy złowił mi 7 ryb, więc chyba coś robię nie tak.
1) On ma w jednej rundzie dwa zarzucenia ( dwie kości) czyli może spokojnie wyciągnąć dwie ryby. Chyba, że: pierwszy zarzut, losuje jedna kartę, wiadomo. powiedzmy nie trafia, wedka dryfuje w górę na druga rybe w kolumnie i teraz pytanie: 1a)ciagnie jedna karte zarzucenia z trzech pozostałych,a jak nie trafi powtarzam manewr (w trzeciej karcie w kolumnie) i ciagnie z dwóch pozostałych / 1b)czy też może , za każdym razem losuje mu jedną kartę z czterech?
2) a może on ma limilt jednej ryby na runde czyli jak wyciagnie z 1 zarzutu to nie ma drugiego?
3) inne pytanko, a co jak w kolumnije, gdzie ciagnie Muszkarz,, pojawi się kamień?
1) On ma w jednej rundzie dwa zarzucenia ( dwie kości) czyli może spokojnie wyciągnąć dwie ryby. Chyba, że: pierwszy zarzut, losuje jedna kartę, wiadomo. powiedzmy nie trafia, wedka dryfuje w górę na druga rybe w kolumnie i teraz pytanie: 1a)ciagnie jedna karte zarzucenia z trzech pozostałych,a jak nie trafi powtarzam manewr (w trzeciej karcie w kolumnie) i ciagnie z dwóch pozostałych / 1b)czy też może , za każdym razem losuje mu jedną kartę z czterech?
2) a może on ma limilt jednej ryby na runde czyli jak wyciagnie z 1 zarzutu to nie ma drugiego?
3) inne pytanko, a co jak w kolumnije, gdzie ciagnie Muszkarz,, pojawi się kamień?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
- Lokalizacja: Zamość
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości
Cześć, proszę o ewentualne korekty moich błędów. Dopiero przeczytałem instrukcję i jak zwykle będę tłumaczył grę żonie "bo nie chce Jej się uczyc zasad".
1. Kafelki impetu rozkładamy losowo czy po kolei. Jak je zdobywamy możemy sobie wybrać dowolny (lub odwrócić ten co mamy)?
2. Na początku każdej tury każdy gracz wybiera żeton muchy w dowolnym kolorze?
3. Przy zdryfowaniu ryby na kamień można od razu wziąć kartę kamienia z wierzchu?
4. W zależności od koloru różne ryby wymagają 1, 2 lub 3 obroty kołowrotka?
Z góry dziękuję za Wasze podpowiedzi.
1. Kafelki impetu rozkładamy losowo czy po kolei. Jak je zdobywamy możemy sobie wybrać dowolny (lub odwrócić ten co mamy)?
2. Na początku każdej tury każdy gracz wybiera żeton muchy w dowolnym kolorze?
3. Przy zdryfowaniu ryby na kamień można od razu wziąć kartę kamienia z wierzchu?
4. W zależności od koloru różne ryby wymagają 1, 2 lub 3 obroty kołowrotka?
Z góry dziękuję za Wasze podpowiedzi.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości
Cześć, odpowiedzi na Twoje pytania:
Ad. 1.
Kolejność układania kafelków impetu nie ma znaczenia - wybierasz dowolny. Znaczenie ma strona kafelka - na początku rozgrywki wszystkie układasz stroną A do góry. Po tym jak wykorzystasz kafelek impetu, odkładasz go z powrotem na swoje miejsce ale już stroną B do góry.
Ad. 2.
Żeton muchy wybierasz na początku rozgrywki, to Twoja darmowa akcja. Aby podczas dalszej gry zmienić muchę (na dowolny kolor) musisz wykorzystać akcję impetu.
Ad. 3.
Ryby nie dryfują, rybę holujesz. Zdryfować na kamień może Twoja mucha w konsekwencji braku brania i wtedy dobierasz kartę kamienia.
Ad. 4.
Tak, w zależności od koloru (i wartości/siły) różne ryby wymagają 1., 2., 3. obrotów kołowrotka, zanim uda się je wyholować na brzeg.
Ad. 1.
Kolejność układania kafelków impetu nie ma znaczenia - wybierasz dowolny. Znaczenie ma strona kafelka - na początku rozgrywki wszystkie układasz stroną A do góry. Po tym jak wykorzystasz kafelek impetu, odkładasz go z powrotem na swoje miejsce ale już stroną B do góry.
Ad. 2.
Żeton muchy wybierasz na początku rozgrywki, to Twoja darmowa akcja. Aby podczas dalszej gry zmienić muchę (na dowolny kolor) musisz wykorzystać akcję impetu.
Ad. 3.
Ryby nie dryfują, rybę holujesz. Zdryfować na kamień może Twoja mucha w konsekwencji braku brania i wtedy dobierasz kartę kamienia.
Ad. 4.
Tak, w zależności od koloru (i wartości/siły) różne ryby wymagają 1., 2., 3. obrotów kołowrotka, zanim uda się je wyholować na brzeg.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
- Lokalizacja: Zamość
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości
Ad. 3.
A jeśli wybiorę pierwsza kolumnę z lewej przy zarzucaniu i nie będzie gdzie zdryfować to po prostu koniec kolejki?
5. Znaczniki brania uzupełniam tylko po każdej rundzie na ostatnim kafelku rzeki, poza planszą - nie uzupełniamy ich na planszy po każdym wzięciu na kołowrotek?
A jeśli wybiorę pierwsza kolumnę z lewej przy zarzucaniu i nie będzie gdzie zdryfować to po prostu koniec kolejki?
5. Znaczniki brania uzupełniam tylko po każdej rundzie na ostatnim kafelku rzeki, poza planszą - nie uzupełniamy ich na planszy po każdym wzięciu na kołowrotek?
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości
2 x tak. Jeśli nie zatniesz ryby w kolumnie I, to runda dobiega końca. Znaczniki brania uzupełniamy na ostatnim kafelku, który "wyjechał" z kolumny I i ustawił się za kolumną VI, przy czym zdejmujemy z niego wszystkie znaczniki i układamy nowe z woreczka. Te odrzucone trzymamy gdzieś na boku, do woreczka wrzucamy je dopiero, gdy woreczek będzie pusty.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
- Skorzeny
- Posty: 125
- Rejestracja: 29 sie 2011, 22:36
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 6 times
Re: Wielki połów - pytania i wątpliwości
lub finezji Będąc na polu finezji 2,3 lub 4 możesz zmienić żeton muchy z puli lub odwrócić na drugą stronę.
Wiem skąd w ogóle pytanie o to. Miałem też z tym dylemat. W instrukcji (str 5.) jest napisane, że:"Wybieranie 1. muchy. Podczas swojej tury gracz wybiera żeton muchy dowolnego koloru i umieszcza go w wycięciu po prawej stronie swojej planszy kołowrotka. To jednorazowa darmowa akcja"
Też myślałem na początku, że żeton muchy możesz podmienić na początku każdej swojej tury, ale powyższe wyjaśnienie znajduje się w sekcji PRZYGOTOWANIE DO GRY. W sumie gdyby można było z każdą turą podmieniać byłoby za łatwo
Mam natomiast pytanie, raczej fundamentalne związane z zarzucaniem - dryfowanie. W instrukcji napisane jest, że jeżeli podczas dobierania karty zacięcia w fazie nęcenia gracz nie złapał ryby na haczyk musi zdryfowac znacznik zarzucania maks 2 razy. Czy nie powinno to wynosić 1 raz?
Sytuacja: 1. Umieszczam znacznik na karcie ryby (znacznik brania odpowiada kolorowi muchy) 2. Losuję jedną kartę z czterech kart zacięcia - pudło) 3. Dryfuję pierwszy raz, przestawiam znacznik na koleją kartę ryby po lewej stronie, kolor muchy się zgadza 4. Losuję dwie karty z pozostałych trzech kart zacięcia - pudło 5. Dryfuję drugi raz, przestawiam znacznik na kolejną kartę ryby po lewej stronie, kolor muchy się zgadza 6. Wtedy dobieram ostatnią kartę zacięcia, która wiadomo, że jest sukcesem? To trochę bez sensu bo tak (przy założeniu odpowiedniego koloru mucha - znacznik brania) to zawsze uda się wyciągnąć rybę.