Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Abstrakcyjne przewalanie się kafelkami i żetonami po kociołkach i kulach magicznych od starego dobrego Knizii
W końcu doczekaliśmy się instrukcji.
Bardzo to feldowsko wygląda jak na Knizię (kooperacja z innym autorem, wiem), ale jest intrygująco.
Link BGG
[Poniżej opis użytkownika XLR8 z połączonego tematu - mod]
Na czym to polega?
Podczas rozgrywek w Wiedźmią Skałę każdy z graczy wykorzystuje własny zestaw płytek akcji, które będzie umieszczał w kociołku według własnego uznania. W swojej turze wybieramy 1 z dostępnych płytek i umieszczamy ją w taki sposób, by zakryć 2 puste pola swojego kociołka, a następnie wykonujemy akcje związane z zagranymi symbolami.
Akcja energii - daje natychmiastowe punkty zwycięstwa poprzez łączenie obszarów na kryształowej kuli za pomocą ładunków energii.
Akcja kryształu - służy do przesuwania kryształów znajdujących się w naszych kociołkach, co pozwala odblokować dodatkowe pola i wykonywać dodatkowe akcje.
Akcja wiedźmy - pozwala na wystawianie i wysyłanie naszych wiedźm na obszary kryształowej kuli, dzięki czemu otrzymujemy punkty i spełniamy przepowiednie.
Akcja różdżki - pozwala przesunąć pionek na torze różdżki, na którym czekają na nas dodatkowe punkty zwycięstwa i rozmaite bonusy.
Akcja pentagramu - umożliwia poruszanie się pionkami po pentagramie, który pozwala uzyskać wartościowe żetony i dodatkowe płytki, które mogą pomóc w realizowaniu przyjętej strategii.
Akcja zwoju - umożliwia zdobywanie cennych kart: zaklęć, które wzmacniają efekty naszych akcji oraz przepowiedni, czyli wysoko punktowanych celów sprawdzanych pod koniec gry.
Kluczowym elementem strategii w Wiedźmiej Skale jest zagrywanie płytek akcji w taki sposób, by grupować identyczne symbole, a tym samym zwiększać liczbę akcji danego rodzaju, które możemy jednorazowo wykonać.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Wiedźmia skała opiera się na prostym mechanizmie wyboru i zagrywania kafelków na planszę, oferując jednocześnie graczom różne strategie, za którymi mogą podążać. To od uczestników zależy, w którym kierunku pójdą i jakie akcje będą chcieli wzmocnić w danej rozgrywce.
To gra wielu kluczowych decyzji. Od tego, jaki kafelek wybrać, poprzez to, jakie symbole będziemy chcieli ze sobą grupować, aż do kolejności wykonywanych akcji - wszystko zależy od gracza i taktyki, jaką obierze, a każdy ruch będzie miał znaczenie.
Niezależnie od tego, czy dostępne kafelki doskonale łączą się z naszą strategią, czy też niekoniecznie, zagrane zawsze dadzą nam natychmiastowy efekt i popchną nas do przodu, dzięki czemu nie mamy poczucia marnowania tur.
Dzięki temu, że jednorazowo korzystamy tylko z części naszych płytek akcji, w każdej partii spotykamy się z zupełnie innymi możliwościami i inną sytuacją na planszy, musimy też na nowo rozplanować swoją strategię.
W końcu doczekaliśmy się instrukcji.
Bardzo to feldowsko wygląda jak na Knizię (kooperacja z innym autorem, wiem), ale jest intrygująco.
Link BGG
[Poniżej opis użytkownika XLR8 z połączonego tematu - mod]
Na czym to polega?
Podczas rozgrywek w Wiedźmią Skałę każdy z graczy wykorzystuje własny zestaw płytek akcji, które będzie umieszczał w kociołku według własnego uznania. W swojej turze wybieramy 1 z dostępnych płytek i umieszczamy ją w taki sposób, by zakryć 2 puste pola swojego kociołka, a następnie wykonujemy akcje związane z zagranymi symbolami.
Akcja energii - daje natychmiastowe punkty zwycięstwa poprzez łączenie obszarów na kryształowej kuli za pomocą ładunków energii.
Akcja kryształu - służy do przesuwania kryształów znajdujących się w naszych kociołkach, co pozwala odblokować dodatkowe pola i wykonywać dodatkowe akcje.
Akcja wiedźmy - pozwala na wystawianie i wysyłanie naszych wiedźm na obszary kryształowej kuli, dzięki czemu otrzymujemy punkty i spełniamy przepowiednie.
Akcja różdżki - pozwala przesunąć pionek na torze różdżki, na którym czekają na nas dodatkowe punkty zwycięstwa i rozmaite bonusy.
Akcja pentagramu - umożliwia poruszanie się pionkami po pentagramie, który pozwala uzyskać wartościowe żetony i dodatkowe płytki, które mogą pomóc w realizowaniu przyjętej strategii.
Akcja zwoju - umożliwia zdobywanie cennych kart: zaklęć, które wzmacniają efekty naszych akcji oraz przepowiedni, czyli wysoko punktowanych celów sprawdzanych pod koniec gry.
Kluczowym elementem strategii w Wiedźmiej Skale jest zagrywanie płytek akcji w taki sposób, by grupować identyczne symbole, a tym samym zwiększać liczbę akcji danego rodzaju, które możemy jednorazowo wykonać.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Wiedźmia skała opiera się na prostym mechanizmie wyboru i zagrywania kafelków na planszę, oferując jednocześnie graczom różne strategie, za którymi mogą podążać. To od uczestników zależy, w którym kierunku pójdą i jakie akcje będą chcieli wzmocnić w danej rozgrywce.
To gra wielu kluczowych decyzji. Od tego, jaki kafelek wybrać, poprzez to, jakie symbole będziemy chcieli ze sobą grupować, aż do kolejności wykonywanych akcji - wszystko zależy od gracza i taktyki, jaką obierze, a każdy ruch będzie miał znaczenie.
Niezależnie od tego, czy dostępne kafelki doskonale łączą się z naszą strategią, czy też niekoniecznie, zagrane zawsze dadzą nam natychmiastowy efekt i popchną nas do przodu, dzięki czemu nie mamy poczucia marnowania tur.
Dzięki temu, że jednorazowo korzystamy tylko z części naszych płytek akcji, w każdej partii spotykamy się z zupełnie innymi możliwościami i inną sytuacją na planszy, musimy też na nowo rozplanować swoją strategię.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- sydonia
- Posty: 353
- Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 389 times
- Kontakt:
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Witchstone (Reiner Knizia)
Równo z premierą wersji ENG/DE?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Witchstone (Reiner Knizia)
Łii! Będzie od rebela! https://boardgamegeek.com/image/6038942/witchstone
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Witchstone (Reiner Knizia)
Jest i oficjalna zapowiedź:
Wiedźmia Skała
"Reiner Knizia w szczytowej formie." - zespół Rebel, opinia własna
Raz na 100 lat wybitne wiedźmy i znakomici czarodzieje gromadzą się w odległym zakątku świata, którego lokalizacja jest pilnie strzeżonym sekretem. Spotykają się, by odnowić sieć energii wytwarzanej przez legendarną Wiedźmią Skałę. Tajemne zaklęcia i rytuały pozwalają im zachować i wzmocnić własne moce, a temu, kto wykaże się największą biegłością w dziedzinie magii, zapewnią ogromną energię i prestiż na kolejne 100 lat, aż do kolejnego zgromadzenia.
Wiedźmia Skała to gra planszowa, w której wcielacie się w uczonych mistrzów gildii zebranych wokół pradawnego świętego kamienia. Każda osoba zajmuje 1 z 4 wież i stamtąd rozpoczyna grę. Szykujcie w swoich kociołkach zaklęcia i stwórzcie wokół Wiedźmiej Skały sieć magicznej energii. Rozsyłajcie swoje wiedźmy, wyławiajcie z kociołków magiczne kryształy i zróbcie dobry użytek z pentagramu i czarodziejskich różdżek. Nie zapominajcie jednak o przepowiedniach, jeśli chcecie zapewnić sobie zwycięstwo! Nie wszystkie możliwości są zawsze dostępne, więc trzeba mądrze wykorzystywać okazje, które się nadarzają. Po 11 rundach to z Was, które zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa, wygra rozgrywkę i zostanie Wybrańcem Wiedźmiej Skały.
Planowana data premiery: III kwartał 2021 r.
Sugerowana cena detaliczna: 159,95 zł
Instrukcja PL: https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... -skala.pdf
Wiedźmia Skała
"Reiner Knizia w szczytowej formie." - zespół Rebel, opinia własna
Raz na 100 lat wybitne wiedźmy i znakomici czarodzieje gromadzą się w odległym zakątku świata, którego lokalizacja jest pilnie strzeżonym sekretem. Spotykają się, by odnowić sieć energii wytwarzanej przez legendarną Wiedźmią Skałę. Tajemne zaklęcia i rytuały pozwalają im zachować i wzmocnić własne moce, a temu, kto wykaże się największą biegłością w dziedzinie magii, zapewnią ogromną energię i prestiż na kolejne 100 lat, aż do kolejnego zgromadzenia.
Wiedźmia Skała to gra planszowa, w której wcielacie się w uczonych mistrzów gildii zebranych wokół pradawnego świętego kamienia. Każda osoba zajmuje 1 z 4 wież i stamtąd rozpoczyna grę. Szykujcie w swoich kociołkach zaklęcia i stwórzcie wokół Wiedźmiej Skały sieć magicznej energii. Rozsyłajcie swoje wiedźmy, wyławiajcie z kociołków magiczne kryształy i zróbcie dobry użytek z pentagramu i czarodziejskich różdżek. Nie zapominajcie jednak o przepowiedniach, jeśli chcecie zapewnić sobie zwycięstwo! Nie wszystkie możliwości są zawsze dostępne, więc trzeba mądrze wykorzystywać okazje, które się nadarzają. Po 11 rundach to z Was, które zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa, wygra rozgrywkę i zostanie Wybrańcem Wiedźmiej Skały.
Planowana data premiery: III kwartał 2021 r.
Sugerowana cena detaliczna: 159,95 zł
Instrukcja PL: https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... -skala.pdf
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- rand
- Posty: 498
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 88 times
Re: Witchstone (Reiner Knizia)
Przeczytałem wczoraj instrukcjei wygląda to jak lżejsza/uboższa wersja Bonfire. Główny mechanizm czyli robienie akcji w zależności jak się zagra żeton akcji, kombosowanie tychże akcji jeśli utworzą grupę, to jawna zrzyna z Felda.
Mojej lubej Bonfire nie podpasowało przez to, że jest zbyt optymalizacyjne i jak plany nie wychodzą to jednak mocno ją to dobija, tak więc będę obserwować Witchstone zobaczymy co z tego wyjdzie po jakiś unboxingach/gameplayach bo narazie nic na youtube o grze nie ma.
Mojej lubej Bonfire nie podpasowało przez to, że jest zbyt optymalizacyjne i jak plany nie wychodzą to jednak mocno ją to dobija, tak więc będę obserwować Witchstone zobaczymy co z tego wyjdzie po jakiś unboxingach/gameplayach bo narazie nic na youtube o grze nie ma.
- kurdzio
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 384 times
Re: Witchstone (Reiner Knizia)
W wolnej chwili rzucę okiem na instrukcję, ale po wstępnych oględzinach gra trafiła na radar. Jeśli będzie możliwość fajnego pokombinowania to zapowiada się przyjemnie, dobrze jakby nie okazała się to płytką wydmuszką. Czekam na gameplay.
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Witchstone (Reiner Knizia)
Zagrałem wczoraj na 2 i przyznam bez bicia, że jestem pod wrażeniem. Niby sałatka punktowa, gdzie nie spojrzeć punkty, ale żeby je mieć, trzeba coś zrobić. Mechanizm z przesuwaniem kryształków po kociołku - mega fajny, stresujący i utrudniający optymalizację układanki. Fakt, że wszystkie kafelki zobaczymy na swojej ręce oznacza, że można planować długofalowo. Podobieństwo do Bonfire jest w systemie otrzymywania akcji, ale to, że wykorzystujemy WSZYSTKIE od razu po dołożeniu kafelka, a nie falami, sprawia, że jest dynamiczniej. Nie nazwałbym tego uboższym Bonfire. W tym ostatnim mam momentami wrażenie, że pracuję (od pierwszej partii w sumie). Tu - ciągle chcę WSZYSTKO i chcę to już (tak, Queen)! :>
Polecam. Interakcja jest - nawet na 2 - wyścig po torze różdżki, po pentagrami i wyścig po najlepsze miejsca na kuli (+blokowanie ścieżek)... i nawet po karty (chociaż tu jednak nieco się różnicują).
Polecam. Interakcja jest - nawet na 2 - wyścig po torze różdżki, po pentagrami i wyścig po najlepsze miejsca na kuli (+blokowanie ścieżek)... i nawet po karty (chociaż tu jednak nieco się różnicują).
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Re: Wiedźmia Skała ( Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Zagraliśmy dzisiaj pierwszy raz na 2 i jakie to jest dobre w swojej kategorii! Wszystkie mechanik idealnie się łączą w spójną całość.
Niestety na 2 jest zdecydowanie za luźno i wszystko nam się udało co chcieliśmy osiągnąć. Na 4 graczy na pewno wyścig po karty i area control nabiorą rumieńców. Do tego gra jest dość szybka, a jednocześnie kołderka jest idealnie skrojona. Zrobimy sporo, ale nadal nie na tyle, żeby nie chcieć w nią grać drugi raz.
Niestety na 2 jest zdecydowanie za luźno i wszystko nam się udało co chcieliśmy osiągnąć. Na 4 graczy na pewno wyścig po karty i area control nabiorą rumieńców. Do tego gra jest dość szybka, a jednocześnie kołderka jest idealnie skrojona. Zrobimy sporo, ale nadal nie na tyle, żeby nie chcieć w nią grać drugi raz.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Połączyłem oba tematy, opis XLR8 wkleiłem do postu Furana
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Wiedźmia Skała ( Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Pytanie czy wszystko co MOŻNA osiągnąć. :> Bo po kolejnych partiach na 2 graczy widać, że można dobijać spokojnie do 150 punktów, przy czym to nie Feld i różnice są nieco większe na koniec niż 4-5 punktów.
Area control na 2 graczy jest takie, jakie gracze chcą żeby była (+ co przyniesie los w postaci kafelków z energią - jednemu wyjdą, drugiemu nie - pierwszy ma przewagę; obu nie wyjdą - przewagę ma ten, kto zbuduje dróżki bonusami; wyjdą obu - przewagę ma ten, kto w drogi inwestuje kosztem (tu zawsze coś jest kosztem czegoś) innych akcji, a odpuszcza np. pentagram albo różdżkę + bonusy). Bardzo fajnym elementem jest uzupełnianie kociołka kafelkami z pentagramu - zwykle nie warto, ale czasem pozwala to ,,wyprowadzić" jakiś symbol z ,,okrążenia".
Cholernie dobry Knizia.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
To w końcu - dobry wyrób dla dwóch?
Mam w koszyku i przez niejednoznaczne komentarze nie mogę być zdecydowany - proszę o określenie.
Mam w koszyku i przez niejednoznaczne komentarze nie mogę być zdecydowany - proszę o określenie.
Sucharzysta
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Wg mnie jak wszystkie inne gry tego typu. Na 4 masz fajną walkę i wyścig, na 2 szachy i baczne patrzenie co robi przeciwnik. Np ja budowałem trasy, a moja partnerka szybko wysyłała wiedźmy żeby mi podebrać bonusy.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 22:25 przez XLR8, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Mam ten sam dylemat. Ja jeszcze sie zastanawiam, bo gra wyglada dosc dziecinnie, chyba glownie przez okladke i nie wiem cxy nie jest za lekka.
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
W takim razie nie polecam filmu z autorami w którym prezentują zasady gry.
Tego z żyrafoknizią też.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 2308
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1614 times
- Been thanked: 941 times
Re: Wiedźmia Skała ( Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
My na razie zatrzymaliśmy się w okolicy 120, przy czym to pewnie dlatego, że niekoniecznie potrafimy wykorzystać tor różdżki. Czy to tam są ukryte te dodatkowe punkty, czy też robicie jakieś szalone jazdy po pentagramie?
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Wiedźmia Skała ( Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Jedno i drugie. + zużyte wszystkie wiedźmy (raju, jak to brzmi...)feniks_ciapek pisze: ↑02 wrz 2021, 22:40My na razie zatrzymaliśmy się w okolicy 120, przy czym to pewnie dlatego, że niekoniecznie potrafimy wykorzystać tor różdżki. Czy to tam są ukryte te dodatkowe punkty, czy też robicie jakieś szalone jazdy po pentagramie?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Dzisiaj zagralismy pierwsze partie na dwoch graczy - jeju jakie to jest dobre. Dobrze, ze dalem tej grze szanse, bo dlugo sie wahalem, ale gra jest swietna. Niby lekka, ale w pewnym momencie zalacza sie wyzszy poziom rozkminy. Jedyny minus jaki mi swita po pierwszych grach to, ze na wieksza liczbe graczy moze sie troche dluzyc czas oczekiwania na swoj ruch, ale na 2-3 graczy polecam z czystym sumieniem.
- garg
- Posty: 4490
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Zagrałem w weekend trzy partie z jednym z moich synów i oficjalnie Wiedźmia Skała dołącza do grona naszych ulubionych gier:
1) Wykonanie jest doskonałe. Wypraska, kryształki, kafelki, ludziki, instrukcja - wszystkie elementy pasują do siebie i nie tylko pełnią dobrze swoją funkcję, ale są także czytelne. Zresztą czytając instrukcję miałem przed oczami inne klasyki od Reinera Knizii. Ta sama prostota struktury rundy i te same głębia oraz bogactwo rozgrywki.
2) Rozgrywki, która jest błyskawiczna. 45 minut na dwie osoby można osiągnąć już podczas drugiej partii. Co prawda widzę potencjał do zwiechów pod koniec, kiedy trzeba dobrze policzyć potencjalne ruchy, ale nawet wtedy czas niespecjalnie się dłuży. Zresztą doskonałym dowodem na "fajność" rozgrywki był tekst mojego syna po pierwszej partii: "To co, rewanż?" Rzadko nam się zdarza zagrać dwie partie pod rząd w nową grę, więc jest to solidna rekomendacja.
3) Jedyny element, który mi odrobinę zgrzyta, to karty kontraktów (czy jak tam się one nazywają). Są trochę monotonne i subiektywnie dziwnie punktowane, ale nadal nie jest to coś słabego - po prostu wszystko inne mi się w grze podoba, a to wzbudza jedynie moje wzruszenie ramion.
4) Odczucia mieliśmy podobne do Paladynów Zachodniego Królestwa. Niby Wiedźmia Skała jest o poziom mniej skomplikowana i wyraźnie bardziej taktyczna, ale - paradoksalnie - feeling ma bardzo podobny. Dokładamy jakiś element, dostajemy bonusowy zasób, który wykorzystujemy do zdobycia kolejnego, a ten z kolei daje nam jeszcze jakąś premię. I tak sobie skaczemy po kompletnie niepowiązanych ze sobą torach, ciułając punkty.
5) Regrywalność ma Wiedźmia Skała ogromną: różne karty, różny układ żetonów na pentagramie i w kuli, różna kolejność wchodzenia naszych kafelków. To wszystko sprawia, że można wypróbowywać najprzeróżniejsze strategie. Co było zresztą przyczyną mojej porażki w drugiej partii. W pierwszej przegrałem 103 do 95 i przy rewanżu postanowiłem wypróbować nową strategię. Cóż - wynik 115 do 86 pokazał mi jej słabość .
Na BGG dałem 9/10 i grę zatrzymuję w kolekcji. Jeden z moich najlepszych zakupów ostatnich miesięcy. Szczerze polecam wypróbować, bo nie dość, że gra jest niedroga, to jeszcze ma niski próg wejścia przy równoczesnej głębi rozgrywki. A to jest cecha, która ostatnio rzadko spotykam.
1) Wykonanie jest doskonałe. Wypraska, kryształki, kafelki, ludziki, instrukcja - wszystkie elementy pasują do siebie i nie tylko pełnią dobrze swoją funkcję, ale są także czytelne. Zresztą czytając instrukcję miałem przed oczami inne klasyki od Reinera Knizii. Ta sama prostota struktury rundy i te same głębia oraz bogactwo rozgrywki.
2) Rozgrywki, która jest błyskawiczna. 45 minut na dwie osoby można osiągnąć już podczas drugiej partii. Co prawda widzę potencjał do zwiechów pod koniec, kiedy trzeba dobrze policzyć potencjalne ruchy, ale nawet wtedy czas niespecjalnie się dłuży. Zresztą doskonałym dowodem na "fajność" rozgrywki był tekst mojego syna po pierwszej partii: "To co, rewanż?" Rzadko nam się zdarza zagrać dwie partie pod rząd w nową grę, więc jest to solidna rekomendacja.
3) Jedyny element, który mi odrobinę zgrzyta, to karty kontraktów (czy jak tam się one nazywają). Są trochę monotonne i subiektywnie dziwnie punktowane, ale nadal nie jest to coś słabego - po prostu wszystko inne mi się w grze podoba, a to wzbudza jedynie moje wzruszenie ramion.
4) Odczucia mieliśmy podobne do Paladynów Zachodniego Królestwa. Niby Wiedźmia Skała jest o poziom mniej skomplikowana i wyraźnie bardziej taktyczna, ale - paradoksalnie - feeling ma bardzo podobny. Dokładamy jakiś element, dostajemy bonusowy zasób, który wykorzystujemy do zdobycia kolejnego, a ten z kolei daje nam jeszcze jakąś premię. I tak sobie skaczemy po kompletnie niepowiązanych ze sobą torach, ciułając punkty.
5) Regrywalność ma Wiedźmia Skała ogromną: różne karty, różny układ żetonów na pentagramie i w kuli, różna kolejność wchodzenia naszych kafelków. To wszystko sprawia, że można wypróbowywać najprzeróżniejsze strategie. Co było zresztą przyczyną mojej porażki w drugiej partii. W pierwszej przegrałem 103 do 95 i przy rewanżu postanowiłem wypróbować nową strategię. Cóż - wynik 115 do 86 pokazał mi jej słabość .
Na BGG dałem 9/10 i grę zatrzymuję w kolekcji. Jeden z moich najlepszych zakupów ostatnich miesięcy. Szczerze polecam wypróbować, bo nie dość, że gra jest niedroga, to jeszcze ma niski próg wejścia przy równoczesnej głębi rozgrywki. A to jest cecha, która ostatnio rzadko spotykam.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- karmazynowy
- Posty: 1033
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 435 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
No i namówiłeś.garg pisze: ↑23 wrz 2021, 22:06 Na BGG dałem 9/10 i grę zatrzymuję w kolekcji. Jeden z moich najlepszych zakupów ostatnich miesięcy. Szczerze polecam wypróbować, bo nie dość, że gra jest niedroga, to jeszcze ma niski próg wejścia przy równoczesnej głębi rozgrywki. A to jest cecha, która ostatnio rzadko spotykam.
Jeszcze tylko pytanie, czy setup jest upierdliwy?
I jak ze skalowaniem? Na BGG (tak, wiem mało ocen) ale jednak sporo osób nie poleca na 3-4?
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
masz doslownie 2 posty wyzej z czego moze wynikac ze ludzie odradzaja na wiecej osobkarmazynowy pisze: ↑24 wrz 2021, 08:42No i namówiłeś.garg pisze: ↑23 wrz 2021, 22:06 Na BGG dałem 9/10 i grę zatrzymuję w kolekcji. Jeden z moich najlepszych zakupów ostatnich miesięcy. Szczerze polecam wypróbować, bo nie dość, że gra jest niedroga, to jeszcze ma niski próg wejścia przy równoczesnej głębi rozgrywki. A to jest cecha, która ostatnio rzadko spotykam.
Jeszcze tylko pytanie, czy setup jest upierdliwy?
I jak ze skalowaniem? Na BGG (tak, wiem mało ocen) ale jednak sporo osób nie poleca na 3-4?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Też się obawiałem rozgrywki na 4 osoby, ale nie było źle. Na dwie i trzy osoby jest bardzo dobrze, na cztery nie widzę dużej różnicy. Bardziej niż downtime odczuwalne jest przerzucenie akcentów punktowań. Sporo mniej punktów zbieramy z mapy, dlatego trzeba ich szukać gdzie indziej. Nie jest gorzej, jest odrobinę inaczej, ale nadal bardzo fajnie.
- garg
- Posty: 4490
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Dokładnie, jak piszesz .mat_eyo pisze: ↑24 wrz 2021, 09:12 Też się obawiałem rozgrywki na 4 osoby, ale nie było źle. Na dwie i trzy osoby jest bardzo dobrze, na cztery nie widzę dużej różnicy. Bardziej niż downtime odczuwalne jest przerzucenie akcentów punktowań. Sporo mniej punktów zbieramy z mapy, dlatego trzeba ich szukać gdzie indziej. Nie jest gorzej, jest odrobinę inaczej, ale nadal bardzo fajnie.
Myślę, że przy czterech osobach trzeba uważać, żeby nie siąść do stołu z jakimś liczykrupą, ale poza tym powinno się grać tak samo fajnie. Bo ostatnie dwa-trzy ruchy to już potrafi być ostra rozkmina: ten kafelek położony tutaj da mi 15 pkt, tamten da mi 17, ale potem otwieram sobie dodatkowy bonus, ale jeśli przeciwnik przesunie się na pentagramie... itd. itp. Po prostu ciekawa łamigłówka optymalizacyjna.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- garg
- Posty: 4490
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Normalny. Tak naprawdę każdy dostaje garść kafelków i swoje dwa woreczki z elementami, które wysypuje przed sobą, a najwięcej czasu zajmuje ułożenie żetoników na planszy: na pentagramie i na kuli. Ale to jakieś 2-3 minuty i wszystko.karmazynowy pisze: ↑24 wrz 2021, 08:42No i namówiłeś.garg pisze: ↑23 wrz 2021, 22:06 Na BGG dałem 9/10 i grę zatrzymuję w kolekcji. Jeden z moich najlepszych zakupów ostatnich miesięcy. Szczerze polecam wypróbować, bo nie dość, że gra jest niedroga, to jeszcze ma niski próg wejścia przy równoczesnej głębi rozgrywki. A to jest cecha, która ostatnio rzadko spotykam.
Jeszcze tylko pytanie, czy setup jest upierdliwy? [...]
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- warlock
- Posty: 4677
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Wiedźmia Skała / Witchstone (Martino Chiacchiera, Reiner Knizia)
Garg, tak nachwaliłeś że kupiłem, a w ogóle nie miałem w planach . Jak zagram skrobnę kilka zdań od siebie. Dzięki za polecajkę!
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)