Haha miałem to samo spawn supportu za plecamiMoonday pisze: ↑20 wrz 2021, 16:03To prawda. Jakbym miał całe zbudowane podziemia trzymać na stole, to miejsca nie starczyłoby na nic więcej. Ja po prostu usuwam pewne elementy mapy, aczkolwiek w pierwszym scenariuszu to się na mnie zemściło i musiałem dokładać z powrotem część usuniętych elementów. Warto poczekać z posprzątaniem mapy do ostatniej chwili (jak już na stole faktycznie nie ma miejsca).
Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gab
- Posty: 623
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 87 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
To zależy od misji, ale fajnie to ogarnęli. Czas nas goni, bo dzieją się jakieś niekorzystne dla nas wydarzenia scenariusza, jak w Posiadłości Szaleństwa.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Wszystkie rzuty na ataki i obronę są praktycznie cały czas jedną kostką. Brakuje mi rzucania większą ich ilością. Lubię rzucać całą garścią
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Na razie zagrałem tylko dwa scenariusze z córką, ale muszę przyznać, że gra się bardzo przyjemnie i mozno coś tam pokombinować. Chyba przez to, że nie trzeba o tylu rzeczach pamiętać jak przy S&S bawię się o wiele lepiej .
- Desaix1800
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ja używam lakieru do dequpage który kładzie sie z pędzla poszukam nazwy malowałem nim nawet żetony -staja sie pancerne. Mozna tez kupic fajne elementy 3d plastikowe od firmy mantic.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Zagrałem sobie solo samouczek i fajnie się gra na dwie postacie. Mam problem z wyznaczaniem celu dla wroga ... Jak to jest np. Bandyta idzie najpierw do wyznaczonego celu, nie dochodzi i dopiero szuka innego? Czy od razu wie, że nie będzie mógł zaatakować danego celu i szuka najbliższego wroga?
- psia.kostka
- Posty: 3652
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 461 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Kartonowi weterani stosuja klej wikol, ktory mozna rozcienczac woda i tez nakladac pedzelkiem. Mozna tak usztywniac krawedzie, rozwarstwione narozniki kafli itp. Nasączony wikolem karton tez bedzie pancerny co ma wady i zalety. Np jesli usztywnimy "na beton" kolumny, w ktore wsuwa sie plansze, to potem moga powstac jakies zarysowania, zdarcia wierzchniej grafiki wiec trzeba to robic z glowa.
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Zasady wrogów z glosariusza z bbgpawianlsm pisze: ↑24 wrz 2021, 01:06 Zagrałem sobie solo samouczek i fajnie się gra na dwie postacie. Mam problem z wyznaczaniem celu dla wroga ... Jak to jest np. Bandyta idzie najpierw do wyznaczonego celu, nie dochodzi i dopiero szuka innego? Czy od razu wie, że nie będzie mógł zaatakować danego celu i szuka najbliższego wroga?
Spoiler:
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Spoiler:
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ja właśnie tak gram, zgodnie z zasadą jeśli wróg nie może ruszyć się tak, że jego cel (wskazany w aplikacji) znajduje się w jego zasięgu to wybiera inny cel (zgodnie z zasadami opisanymi w części szybkość i zasięg).
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Z kronikarskiego obowiązku
Spoiler:
psia.kostka pisze: ↑12 sie 2021, 05:26 Tymczasem Descent dzielnie wspina sie w rankingach i ocenach BGG!
Pokonal juz jednego giganta gier przygodowych, teraz toczy zacieta walke z tymi dwoma klasykami:
Spoiler:
- psia.kostka
- Posty: 3652
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 461 times
- Been thanked: 1075 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
farmer pisze: ↑24 wrz 2021, 12:09 Z kronikarskiego obowiązku
Spoiler:psia.kostka pisze: ↑12 sie 2021, 05:26 Tymczasem Descent dzielnie wspina sie w rankingach i ocenach BGG!
Pokonal juz jednego giganta gier przygodowych, teraz toczy zacieta walke z tymi dwoma klasykami:
Spoiler:
Spoiler:
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 22 wrz 2005, 16:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
I to mnie stanowczo odrzuca od zakupu. Właśnie obawiałem się, że mechanika będzie zbyt prosta. Tak samo Wrath of Ashardalon już się zaczyna u mnie kurzyć.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nie jest zbyt prosta, jest po prostu inaczej rozwiązana. Optymalizujesz ruchy, po przez wyczerpywanie: karty bohatera, kart broni (które rozwijasz w aplikacji), kart umiejętności itd. Dajesz im odpocząć w odpowiedniej chwili (obracając na drugą stronę), by skorzystać z innych zdolności/broni na następne ruchy. Jasne lubimy rzucać duża ilością kości, ale jednak rzucając jedną, mamy większą kontrolę nad atakiem, zmniejszając losowość.
PS. Mogę jeszcze dodać, że w nowym Descencie, zamiast rzucać większą ilością kości, by zadać więcej obrażeń (choć też są jakieś zdolności, które pozwalają dołożyć kości do puli), rozbudowujesz swoje bronię. Udoskonalone zadają więcej hitów. Jest to czasem procentowo (np. + 5-15%), albo w konkretnych sytuacjach (np. przy słabości potwora na cięte +50%) itp. Kości są tu mnożnikiem zadanych obrażeń.
PS. Mogę jeszcze dodać, że w nowym Descencie, zamiast rzucać większą ilością kości, by zadać więcej obrażeń (choć też są jakieś zdolności, które pozwalają dołożyć kości do puli), rozbudowujesz swoje bronię. Udoskonalone zadają więcej hitów. Jest to czasem procentowo (np. + 5-15%), albo w konkretnych sytuacjach (np. przy słabości potwora na cięte +50%) itp. Kości są tu mnożnikiem zadanych obrażeń.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2021, 09:49 przez Soul_oka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 22 wrz 2005, 16:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
No właśnie odnoszę wrażenie, że Descent 2ed jest bardziej złożony. Gram głównie z kumplem i po ograniu takiego S&S najbardziej nam odpowiadają DC, gdzie jest dużo zależności, coś jak w klasycznych RPGach na kompa.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Późniejsze umiejętności dodają kości, nie za dużo, ale zawsze. Druga sprawa, że więcej kombinowania jest ze zmęczeniem i piorunami .
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Jesteśmy po pierwszej kampanii S&S. Descent po 3 scenariuszach. Główna różnica jaka jest między tymi grami, to obsługa gry. Jeżeli lubisz wszystko przeliczać, kalkulować, pamiętać o każdej regule, to Descent jest nie dla Ciebie. Tu dba o to aplikacja. Jeżeli chcesz się skupić na planowaniu i taktyce swojego zespołu, nie tracąc czasu na mozolną obsługę gry, to descent zjada S&S. A dla prawdziwych fanów DC, oba obowiazkowe (nie zapominając jeszcze o nadchodzącej Machinie ;-D)
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 22 wrz 2005, 16:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
W Descencie 2ed grałem z apką i było ok. To był tylko taki DM, resztę trzeba było zrobić samemu. To właśnie nam się podoba, że przeliczamy wszystko sami, kombinujemy, żeby wyszło jak najlepsze kombo. Jeśli miałbym polegać całkowicie na aplikacji, to wolę już odpalić na konsoli Divinity, czy Pillars of Eternity. Wychodzi na to, że ten Descent to nie dla mnie.Soul_oka pisze: ↑25 wrz 2021, 08:12 Jesteśmy po pierwszej kampanii S&S. Descent po 3 scenariuszach. Główna różnica jaka jest między tymi grami, to obsługa gry. Jeżeli lubisz wszystko przeliczać, kalkulować, pamiętać o każdej regule, to Descent jest nie dla Ciebie. Tu dba o to aplikacja. Jeżeli chcesz się skupić na planowaniu i taktyce swojego zespołu, nie tracąc czasu na mozolną obsługę gry, to descent zjada S&S. A dla prawdziwych fanów DC, oba obowiazkowe (nie zapominając jeszcze o nadchodzącej Machinie ;-D)
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Mogę jedynie zachęcić Cie do spróbowania tym, że o ile w S&S, wiesz co zrobi przeciwnik, znasz jego ruchy z karty wroga, to w nowym Descencie (w 2ed nigdy nie grałem, nie mam porównania) aplikacja przed tura bohaterów, generuje nieprzewidywalne ruchy przeciwnika. Nigdy nie wiesz co wykona, ale możesz się domyślać. Np. aplikacja informuje, że potwór zaczyna jakieś modły, pewnie będzie chciał coś na was rzucić, lub bierze do ręki jakiś luźny przedmiot, pewnie po waszej rundzie bedzie chciał w was rzucić, mimo że nie ma dystansowych. Wtedy dumacie, czy odsuwamy się, czy dobijamy gościa. Wbrew pozorom aplikacja daje dużo fajnych motywów tej grze. Nas kupiła
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 10 mar 2020, 12:30
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nie lubię gier z aplikacją elektroniczną. Odpadam
- choczkins
- Posty: 341
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 39 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ja dopiero zacząłem ale przyznaję się, że ściągam od Sorastro
Czyli mogę ci polecić Sorastro i Nerd Knight na YouTube.
Pierwszy to mój mistrz a drugi w sumie też przyzwoicie maluje
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Znam i sam będę się wzorował na tych poradnikach . Lubię po prostu pooglądać pracę innych . Fajnie wyszedł!
- choczkins
- Posty: 341
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 39 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Dzięki, jeszcze muszę rozjaśnić i będzie gotowa. W sumie z chęcią wrzucę fotki jak już kilka pomaluje, ale przyznaję, że długo to trwa.