Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości
Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości
Przeglądam sobie instrukcję i mam pytanie do strony 17 - jeżeli fanatyk przesuwa się na pole z oznaczone haczykiem to czy ciagle ma lOS. Wcześniej jest napisane, że LOS wyznacza się od środka pola, na którym stoi figurka do środka pola celu - czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
To Ty wstawiłeś to pytanie na BGG? Tam chyba jest odpowiedź : https://boardgamegeek.com/thread/272396 ... e-17-wrongslawoj pisze: ↑13 wrz 2021, 13:42 Przeglądam sobie instrukcję i mam pytanie do strony 17 - jeżeli fanatyk przesuwa się na pole z oznaczone haczykiem to czy ciagle ma lOS. Wcześniej jest napisane, że LOS wyznacza się od środka pola, na którym stoi figurka do środka pola celu - czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Jak sobie to ułożysz na stole i położysz linijkę to wchodzi na styk. Moim zdaniem kwalifikuje się, bo linia nie przechodzi przez regał.
- Gab
- Posty: 653
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 106 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Mam pytanie co do 2/3 misji (w tytule na pewno był książę). Misja polega na znalezieniu obozowiska banitów, wszystko idzie płynnie fajnie do momentu kiedy trafiam na miejsce gdzie gra po każdej turze nakazuje przyjąć 7 obrażeń każdej postaci, jest napisane że cyt " zwinność niweluje". Czy ja trafiłem na jakiś arcytrudny moment czy apka jest przepraszam za określenie "spieprzona"? - dodam, że na tych kaflach respi się 3 przeciwników i nie widzę możliwości nie spędzenia na tych kaflach przynajmniej 2/3 tur.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Skoro z niwelowaniem, to zmniejszasz te obrażenia o liczbę sukcesów uzyskanych na dwóch czarnych kościach (uwzględniając oczywiście modyfikator z karty postaci), więc na dobrą sprawę otrzymasz 0-3 obrażeń. Nie brzmi jakoś dramatycznie.
- Gab
- Posty: 653
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 106 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Kuźwa tak myślałem, mogli natomiast to trochę precyzyjniej opisać, że chodzi w tym przypadku o test czy coś. Wg mnie tam i tak się robi turbo combo bo tak jak wspomniałem jest tam jeszcze 3 przeciwników.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ale niwelowanie jest przecież opisane w instrukcji przy testach na str. 19 

- Gab
- Posty: 653
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 106 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ale jaja, okazuje się, że w mojej instrukcji brak 2 kartek/4 stron
ściągnąłem sobie w pdf kompletną instrukcję.
Dzięki!

Dzięki!
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Ja mam dwa pytania.
1. Jak traktujecie "piorun" (zamiast tradycyjnego symbolu pioruna, to kolorowa grafika) na karcie bohatera?
Czy wydajecie/zużywacie go normalnie, gdy taki wypadnie na kości, tak jak to się robi dla broni, lub umiejętności. Czy traktujecie go, jako dodatkowy bonus, zdolność bohatera, tworząc combo z jednym z piorunów na broni, lub umiejętności, gdzie jest liczba wymaganych piorunów.
(Aktualnie traktujemy jako bonus postaci)
2. Jak podchodzicie do trudnego/niebezpiecznego terenu. Czy kary na nim, przyjmujecie wyłącznie jednorazowo, gdy na niego wpadniecie, czy za każda wykonaną akcję ruchu na tym terenie, albo jeszcze trzecia hardcorowa opcja, za każdy kwadracik poruszony
.
Pytanie to dotyczy osób, które już trochę pograły, ponieważ, instrukcja nie jest szczegółowa, a dopiero w czasie gry, znając scenariusze, mamy doświadczenie z sytuacjami, gdy gra nas wrzuca w taki teren, a nim uciekniemy z niego, musimy trochę po przebywać na takim terenie.
(Aktualnie traktujemy jako karę, za każdą akcje ruchu w takim terenie, po 1 scenariuszu Fuksa)
1. Jak traktujecie "piorun" (zamiast tradycyjnego symbolu pioruna, to kolorowa grafika) na karcie bohatera?
Czy wydajecie/zużywacie go normalnie, gdy taki wypadnie na kości, tak jak to się robi dla broni, lub umiejętności. Czy traktujecie go, jako dodatkowy bonus, zdolność bohatera, tworząc combo z jednym z piorunów na broni, lub umiejętności, gdzie jest liczba wymaganych piorunów.
(Aktualnie traktujemy jako bonus postaci)
2. Jak podchodzicie do trudnego/niebezpiecznego terenu. Czy kary na nim, przyjmujecie wyłącznie jednorazowo, gdy na niego wpadniecie, czy za każda wykonaną akcję ruchu na tym terenie, albo jeszcze trzecia hardcorowa opcja, za każdy kwadracik poruszony
Pytanie to dotyczy osób, które już trochę pograły, ponieważ, instrukcja nie jest szczegółowa, a dopiero w czasie gry, znając scenariusze, mamy doświadczenie z sytuacjami, gdy gra nas wrzuca w taki teren, a nim uciekniemy z niego, musimy trochę po przebywać na takim terenie.
(Aktualnie traktujemy jako karę, za każdą akcje ruchu w takim terenie, po 1 scenariuszu Fuksa)
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Wg. mnie instrukcja wyjaśnia kiedy:
- korzystamy z pioruna - tylko przy rzucie kostką.
- efekt trudnego terenu - każdorazowo po wejściu na pole na danym podłożu.
- korzystamy z pioruna - tylko przy rzucie kostką.
- efekt trudnego terenu - każdorazowo po wejściu na pole na danym podłożu.
Spoiler:
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nigdzie nie napisałem, iż używamy pioruna na karcie bohatera, bez wystąpienia go, po rzucie na kości. Tylko, czy mozemy za 1 piorun na kości, użyć jednocześnie z karty bohatera i z broni, czy musimy wybrać, z której korzystamy.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 11 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nie wiem jak w tej grze, ale we wszystkich w jakie do tej pory grałem z tym systemem, 1 piorun na kości równa się możliwość skorzystania z jednej akcji/umiejętności/czegokolwiek o koszcie 1 piorunka.
Jak w sklepie, mając 1 plna, nie dostaniesz za niego dwóch rzeczy kosztujących złotówkę, trza coś wybrać;)
Jak w sklepie, mając 1 plna, nie dostaniesz za niego dwóch rzeczy kosztujących złotówkę, trza coś wybrać;)
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Aby użyć zdolności wzmocnienia musisz zużyć 1 symbol wzmocnienia. Po prostu na karcie bohatera zdolność wzmocnienia jest oznaczona wielkim symbolem i tyle.
W zasadach nie ma ani słowa o tym, że "wystarczy wyrzucić symbol". Jeśli jakiś efekt wymaga tylko wyrzucenia czegoś na kości, to jest to jasno napisane w treści takiego efektu.
W zasadach nie ma ani słowa o tym, że "wystarczy wyrzucić symbol". Jeśli jakiś efekt wymaga tylko wyrzucenia czegoś na kości, to jest to jasno napisane w treści takiego efektu.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Niby ma to sens, ale z drugiej strony, przy broniach, lub umiejętnościach jest napisane 1 piorun, na karcie bahetara nie ma cyfry, dlatego pomyślałem, iż to może być stała, bez kosztu premia dla tej postaci, gdy wyrzucimy piorun.
Być może tylko doszukuje się jakiś epickich comb w tej grze
.

Być może tylko doszukuje się jakiś epickich comb w tej grze

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Kiedy rzucasz kostkami przy testach to może wypaść piorun i wtedy możesz wykorzystać daną zdolność 
Pioruny "wydajesz" jak krzyże/plusy - nie ma co bardziej komplikować zasad.

Pioruny "wydajesz" jak krzyże/plusy - nie ma co bardziej komplikować zasad.
- choczkins
- Posty: 379
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 46 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Może mi ktoś wyjaśnić jak działa Skrzydlaty Miecz Brynn?
"Gdy atakujesz albo się bronisz, ty i(lub) sąsiadujący bohater możecie się ruszyć w sumie maksymalnie o 2 pola "
To działa jak powiedzmy przerwanie, czy najpierw kończę atak, obronę i następnie mogę się poruszyć o 2 pola?
I jej umiejętność wezwanie do boju i okrzyk bitewny nie działa na nią samą?
"Gdy atakujesz albo się bronisz, ty i(lub) sąsiadujący bohater możecie się ruszyć w sumie maksymalnie o 2 pola "
To działa jak powiedzmy przerwanie, czy najpierw kończę atak, obronę i następnie mogę się poruszyć o 2 pola?
I jej umiejętność wezwanie do boju i okrzyk bitewny nie działa na nią samą?
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Najpierw kończysz atak/obronę i następnie możesz się poruszyć.
Okrzyki działają na Brynn (jest bohaterem w odległości 0 od wyznaczonego miejsca).
Okrzyki działają na Brynn (jest bohaterem w odległości 0 od wyznaczonego miejsca).
- Kondzio167
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 57 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Pytanie do pierwszej misji:
Dziękuję za pomoc. Czuję że tutaj trochę oszukiwaliśmy w ostatnim starciu.
Spoiler:
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nie możesz - na karcie może być tylko jeden żeton stanu danego rodzaju. Jeśli masz położyć kolejny to ignorujesz.Kondzio167 pisze: ↑07 lis 2021, 23:32 Czy mogę wybierać opcję z żetonem blizny mając juz bliznę na każdej karcie?
Oczywiście nie dotyczy to żetonów zmęczenia, które nakłada się do maksymalnej wartości dla danej karty.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
To uzasadnienie nie jest odpowiedzią na pytanie dotyczące konkretnej sytuacji opisanej przez Kondzio.morthi pisze: ↑08 lis 2021, 06:36Nie możesz - na karcie może być tylko jeden żeton stanu danego rodzaju. Jeśli masz położyć kolejny to ignorujesz.Kondzio167 pisze: ↑07 lis 2021, 23:32Czy mogę wybierać opcję z żetonem blizny mając juz bliznę na każdej karcie?
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).
Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.sirafin pisze: ↑08 lis 2021, 08:16
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).
Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
Spoiler:
- Kondzio167
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 57 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
To by oznaczało, że w przypadku jak jest 2 bohaterów w odległości do 3 i choć jeden z nich nie ma karty na której może położyć bliznę to musisz odjąc sukces?morthi pisze: ↑08 lis 2021, 11:09Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.sirafin pisze: ↑08 lis 2021, 08:16
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).
Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.Spoiler:
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Nie, nie działa, bo to, co znajduje się po "albo", to nie jest żaden warunek. W podanym przykładzie po "albo" są podane konsekwencje nieodjęcia sukcesu, a nie warunek. To, czy konsekwencje faktycznie coś zrobią, to już zupełnie inna sprawa.
Gdybyś chciał, aby przyjęcie blizny było warunkiem, musiałbyś to zapisać np. tak:
JEŚLI każdy bohater w zasięgu 3 pól nie położy po żetonie blizny na karcie, odejmij 1 sukces.
- Kondzio167
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 57 times
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Znalazłem zbliżone pytanie na bgg.
https://boardgamegeek.com/thread/275163 ... ay-ability
Tutaj gracz pytał czy jak nie ma żadnego z bohaterów do 3 pól to czy jest zmuszony usunąć jeden sukces. Dostal odpowiedź od designera, że nie. Czyli można wybrać stronę z bliznami jeżeli nie ma się możliwości ich położyć na karcie.
https://boardgamegeek.com/thread/275163 ... ay-ability
Tutaj gracz pytał czy jak nie ma żadnego z bohaterów do 3 pól to czy jest zmuszony usunąć jeden sukces. Dostal odpowiedź od designera, że nie. Czyli można wybrać stronę z bliznami jeżeli nie ma się możliwości ich położyć na karcie.
Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)
Jak interpretujecie zasadę wstrzymania? Bohater podchodzi do wroga i normalnie powinien mieć jeszcze 3 punkty ruchu, ale został wstrzymany i jego ruch został obcięty do 1. W drugiej akcji zabija wroga i czy teraz kiedy nie jest już wstrzymany, może wykorzystać tę brakujące 3 punkty ruchu z pierwszej akcji?