Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pouzy pisze: ↑01 wrz 2021, 13:37
Hej!
Każda karta składa się z akcji górnej i dolnej. Na akcje składają się jedna lub więcej zdolności. Każdą akcję lub zdolność można pominąć i jej nie wykonywać. Ale czy można pominąć część zdolności jeżeli zdecydowaliśmy się z niej jednak skorzystać? Na przykład w ramach jednej zdolności zadać obrażenia ale nie wykonać efektu odepchnięcia?
Generalnie to zależy. W przykładzie Atak X, Pchnięcie Y możesz nie wykonać pchnięcia, ale jeśli akcja to Atak X, wzmocnij żywioł (jako osobny samodzielny symbol)- jeśli
zaatakujesz, musisz wzmocnić żywioł i nie możesz wzmocnić żywiołu, jeśli nie zaatakujesz. Poniżej wklejam fragment z FAQ na temat
Spoiler:
Can I choose to not perform specific parts of an action and what is considered a negative effect?
You may not skip the following abilities/effects:
* Negative effects: Effects that when performed will (not may) reduce hit points, lose cards, or apply a negative condition to yourself or an ally .
* Stand alone infusions (i.e. not attached to a specific ability). Note that infusions gained from modifier cards are considered attached to the attack so they can be skipped. Also, for characters, at least one ability on the action must be performed in order to gain the standalone Infusion. This is not true for monsters, they cannot skip abilities and do perform their infusion even if they can't perform another ability during their action.
* XP granting abilities, whether standalone or attached to another ability. If standalone, at least one ability on the action must be performed in order to gain the XP.
* +/- X ability adjustments from modifier cards.
* Individual targets of an AoE attack - if you do the attack, all eligible targets in the area must be attacked. Note that Add Target and Target X are not AoE abilities and can be skipped. For Target X, you may attack less than X targets.
* Charges and their effects of a multi-use item or ability if the triggering conditions have been met
You may skip any other ability or effect, including some or all effects attached to an attack but you must chose to do so BEFORE drawing an attack modifier card. In the case of a skippable effect attached to a multi-target attack (like an AoE with a Push), you may skip the effect on an attack-by-attack bases unless the card states the effect applies to all targets (or something similar). Some modifier cards have their own attack effects and you can choose to apply them after you draw if they qualify as optional effects
Nie do końca rozumiem to co jest w FAQ
Spoiler:
1. W Porażającym Natarciu góra: rozumiem że wystarczy zużyć żywioł żeby dostać PD1, jednym słowem po dwukropku wybieramy z czego korzystamy?
2. W Tarcza Pustyni góra: To samo pytanie: wystarczy zużyć żywioł żeby dostać PD1 albo żywioł i +1 atak, albo żywioł i odepchnięcie żeby dostać PD1?
3. W Tarcza Pustyni góra: mogę najpierw użyć odepchnięcia potem atak siła 3+1 (jeżeli mam żywioł ognia a bez ognia atak 3)?
4. Działanie tarczy: rozumiem że działa od momentu zagrania do końca rundy i na wszystkie ataki? czyli na wcześniejsze ataki w rundzie (potwór miał mniejsza inicjatywę) nie działa?
5. Tarcza Pustyni dół: Czy bez użycia tarczy (nikt nie zaatakuje) mogę naładować żywioły (albo nie) i dostać PD1? Albo w podobnej sytuacji (karta Leczące Piaski) gdy nie wykonam leczenia (bo mam full) i nic nie zrobię z karty a na niej jest osobno PD1 to rozumiem że dostaję to PD1?
6. Tarcza Pustyni dół: Czy jak zrobię cokolwiek (użyję tarczy-ktoś zaatakuje, żywioł, PD1) to karta idzie do straconych? A jak użyję karty i nikt nie zaatakuje i nie dodam żywiołów to karta idzie do straconych?
7. Na jakiej odległości działa przyciągnięcie i odepchnięcie - w jakiej odległości musi być potwór żeby z tego skorzystać? Jeżeli jest przyciągnięcie o 2 to potwór może być oddalony o 3? Odepchnięcie działa tylko do sąsiadujących potworów?
Ad. 1. Unieruchomienie jest opcjonalne. Jeśli zużyjesz Słońce, 1 punkt doświadczenia jest obligatoryjny, Tarcza jest opcjonalna.
Ad. 2. Jeśli zużyjesz Słońce, 1 punkt doświadczenia jest obligatoryjny. Premia do ataku i odepchnięcie jest opcjonalne.
Ad. 3. Nie możesz użyć najpierw odepchnięcia - odepchnięcie tutaj jest dodane do Ataku, a w wszystkie efekty przy atakach nakładane są po ataku (z wyjątkiem Przebicia, które działa w trakcie). Ogień sprawia, że możesz zaatakować dwóch wrogów (jak narysowano na karcie), Słońce daję premię do ataku, możliwość odepchnięcia i obowiązkowy punkt doświadczenia.
Ad. 4. Tak, Tarcza z kart zdolności działa od momentu ich zagrania do czasu określonego na karcie. Tutaj jest symbol oznaczający, że Tarcza działa do końca rundy. Działa na wszystkie ataki od momentu aktywacji, ale nie działa na potwory, które atakowały Strażnika przed jego turą.
Ad. 5. Nie, samodzielne wzmocnienia żywiołów możesz wykorzystać tylko, jeśli zrobisz jakąś inną część akcji - tutaj jest do wyboru wyłącznie Tarcza 3. Wzmacniasz żywioły i otrzymujesz doświadczenie wtedy i tylko wtedy, jeśli włączysz Tarczę 3. Co do Leczących Piasków, możesz wykonać Leczenie na postaci, która ma full punktów życia i także dostajesz wtedy doświadczenie.
Ad. 6. Tak, idzie do straconych, jeśli użyjesz dolnej akcji. Jednakże w trakcie swojej tury powinieneś wiedzieć, czy warto kartę spalić - tzn. użyć Tarczy 3 + żywioły - czy wykorzystać akcję podstawową Ruch 2. Jeśli wiesz, że nie grozi Ci żadne zagrożenie (albo potwory nie atakują w tej rundzie), możesz po prostu użyć dołu karty jako Ruch 2 i nie idzie ona na spalenie.
Ad. 7. Zależy od konkretnej karty. W Porażającym Natarciu odepchnięcie jest przy ataku wręcz, więc działa tylko przy ataku na sąsiadującego wroga. Na Płonącym Sierpie (tłumaczenie moje) przyciągnięcie także działa na cel ataku (w zasięgu 2) i przyciąga o 1 pole. Są karty, gdzie odepchnięcie i przyciągnięcie są samodzielnymi zdolnościami (nie są modyfikatorami ataku) i wtedy jest wyraźnie określony zasięg (czyli jak daleko może stać odpychany/przyciągany potwór) i jak daleko/o ile pól go odpychasz/przyciągasz. EDIT: znalazłem kartę X Czerwonego Strażnika - Precyzyjne Uderzenie (moje tłumaczenie) -> dolna akcja to Ruch 2, Przyciągnięcie 2, Zasięg 3 -> to znaczy, że możesz przyciągnąć wroga, który stoi w zasięgu 3 o 2 pola w kierunku Strażnika.
@up
5. Czy mi się wydaje czy „włączeniu” tarczy nie przeszkadza potencjalny brak ataku. Po prostu sama zejdzie i w zasadzie problem przedstawiony sam w sobie (trochę) nie istnieje ?
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Azazelek pisze: ↑02 wrz 2021, 21:30
@up
5. Czy mi się wydaje czy „włączeniu” tarczy nie przeszkadza potencjalny brak ataku. Po prostu sama zejdzie i w zasadzie problem przedstawiony sam w sobie (trochę) nie istnieje ?
Tak, w tej kwestii jest tak, jak piszesz, brak ataku nie przeszkadza. Aktywacja Tarczy nie ma związku z tym, czy w jakikolwiek ta Tarcza się przyda w danej rundzie. Samo aktywowanie tej Tarczy jest warunkiem wystarczającym i koniecznym do wzmocnienia żywiołów i otrzymania punktu doświadczenia. Pozostaje tylko problem: czy jeżeli w danej rundzie potwory już atakowały albo nie będą atakować Strażnika, czy warto spalić kartę, żeby wzmocnić dwa żywioły? Czasami będzie warto, ale myślę, że główna siła tej karty, to jednak bardzo mocna Tarcza, zwłaszcza w połączeniu z Kolczastą Tarczą (moje tłumaczenie, karta z premią stałą, która przy atakach od sąsiadujących wrogów zadaje im obrażenia równe wartości Tarczy Strażnika).
aeiou871 pisze: ↑02 wrz 2021, 17:06
Ad. 5. Nie, samodzielne wzmocnienia żywiołów możesz wykorzystać tylko, jeśli zrobisz jakąś inną część akcji - tutaj jest do wyboru wyłącznie Tarcza 3. Wzmacniasz żywioły i otrzymujesz doświadczenie wtedy i tylko wtedy, jeśli włączysz Tarczę 3. Co do Leczących Piasków, możesz wykonać Leczenie na postaci, która ma full punktów życia i także dostajesz wtedy doświadczenie.
Ad5 Czyli jak dobrze zrozumiałem w Porażającym Natarciu dół muszę zrobić jakikolwiek ruch żeby naładować żywioł? Czyli zdolność robię jak całą część karty od góry do dołu?
i już sam sobie częściowo odpowiedziałem bo znalazłem w instrukcji: "Akcja (czyli cała połowa karty) musi zostać przeprowadzona po kolei, zgodnie z jej opisem,"
piter555 pisze: ↑03 wrz 2021, 11:09
Ad5 Czyli jak dobrze zrozumiałem w Porażającym Natarciu dół muszę zrobić jakikolwiek ruch żeby naładować żywioł? Czyli zdolność robię jak całą część karty od góry do dołu?
i już sam sobie częściowo odpowiedziałem bo znalazłem w instrukcji: "Akcja (czyli cała połowa karty) musi zostać przeprowadzona po kolei, zgodnie z jej opisem,"
Żeby naładować żywioł będący samodzielnym symbolem (tak jak w Porażającym Natarciu), musisz wykonać jakąkolwiek inną zdolność z danej akcji, w przypadku Porażającego Natarcia jest to zdolność Ruch 3. Jeśli Strażnik jest zimmobilizowany, nie może wykonać zdolności Ruchu i nie może wzmocnić żywiołu tą kartą. Natomiast, jeśli nie jesteś zimmobilizowany, możesz wykonać Ruch 0 (czyli mając dostępne punkty Ruchu, nie ruszyć się wcale) i liczy się to jako Ruch, wtedy możesz wzmocnić żywioł (może to mieć znaczenie, gdy jesteś otoczony ze wszystkich stron przez wrogów i nie możesz się poruszyć -> wtedy Ruch 0 pozwala na wzmocnienie).
Pytanko o AWANS. W instrukcji jest napisane dodaj jedną kartę umiejętności (dokładnie weź dwie i wybierz 1), np. z poziomu 2 (awansuję z 1 na 2), ale nie ma nic o oddaniu jakiejś posiadanej karty. Więc teraz mam mieć +1 kartę więcej (ponad to co jest na kartoniku postaci, czyli np. tam jest oznaczenie z 9, po dodaniu mam na ręku kart 10 od początku). Dobrze to rozumiem?
YoYo pisze: ↑06 wrz 2021, 22:43
Pytanko o AWANS. W instrukcji jest napisane dodaj jedną kartę umiejętności (dokładnie weź dwie i wybierz 1), np. z poziomu 2 (awansuję z 1 na 2), ale nie ma nic o oddaniu jakiejś posiadanej karty. Więc teraz mam mieć +1 kartę więcej (ponad to co jest na kartoniku postaci, czyli np. tam jest oznaczenie z 9, po dodaniu mam na ręku kart 10 od początku). Dobrze to rozumiem?
Dodajesz kartę 2. poziomu do puli kart, z których możesz wybierać rękę do danego scenariusza. Liczba kart na ręce nie zmienia się z awansem, np. Topór zawsze zaczyna scenariusz z 10 kartami.
YoYo pisze: ↑06 wrz 2021, 22:43
Pytanko o AWANS. W instrukcji jest napisane dodaj jedną kartę umiejętności (dokładnie weź dwie i wybierz 1), np. z poziomu 2 (awansuję z 1 na 2), ale nie ma nic o oddaniu jakiejś posiadanej karty. Więc teraz mam mieć +1 kartę więcej (ponad to co jest na kartoniku postaci, czyli np. tam jest oznaczenie z 9, po dodaniu mam na ręku kart 10 od początku). Dobrze to rozumiem?
Dodajesz kartę 2. poziomu do puli kart, z których możesz wybierać rękę do danego scenariusza. Liczba kart na ręce nie zmienia się z awansem, np. Topór zawsze zaczyna scenariusz z 10 kartami.
A ok, czyli po prostu mam więcej aktywnych kart do wyboru, ale w ręku na poczatku scenariusza zawsze musze mieć ilość z kartonika, czyli dla Topora 10 szt. niezależnie od poziomu. No to jeden scenariusz oszukaliśmy, ale uznaję, że był to dar od Boga .
1. Po trzecim scenariuszu pisze ze zdobywamy 6 pkt doświadczenia za każdy scenariusz z "zasad wprowadzających" czyli do 5 scenariusza. Pytanie czy te 6 pkt doświadczenia dajemy za 3 , 4 i 5 scenariusz czy po tej informacji na koniec 3 scenariusza powinniśmy od razu dodać też doświadczenie za wcześniejsze scenariusze ( 1, 2 ) - czyli po trzecim powinienem mieć 6 pkt czy 18 pkt doświadczenia ?
2. Trudny teraz ( fioletowy) nie ma w "środku" oddzielonych pół - czy cały teren liczy sie jako 1 pole ?czy ten trudny teren w środku ma takie same różne pola ? jak tak czy tylko wejście na trudny teren kosztuje 2 i poruszanie się po nim jest za 1 czy każdy ruch po tych polach to 2 pkt ruchu ?
simpsonowie pisze: ↑13 wrz 2021, 10:01
Mam 2 pytania ( dla pewności ) :
1. Po trzecim scenariuszu pisze ze zdobywamy 6 pkt doświadczenia za każdy scenariusz z "zasad wprowadzających" czyli do 5 scenariusza. Pytanie czy te 6 pkt doświadczenia dajemy za 3 , 4 i 5 scenariusz czy po tej informacji na koniec 3 scenariusza powinniśmy od razu dodać też doświadczenie za wcześniejsze scenariusze ( 1, 2 ) - czyli po trzecim powinienem mieć 6 pkt czy 18 pkt doświadczenia ?
2. Trudny teraz ( fioletowy) nie ma w "środku" oddzielonych pół - czy cały teren liczy sie jako 1 pole ?czy ten trudny teren w środku ma takie same różne pola ? jak tak czy tylko wejście na trudny teren kosztuje 2 i poruszanie się po nim jest za 1 czy każdy ruch po tych polach to 2 pkt ruchu ?
Ad. 1. Wydaj mi się, że po scenariuszu 3 jest informacja, że od tej pory dostajesz 6 punktów doświadczenia za scenariusz, więc dostaniesz za scenariusze 3, 4 i 5, ale nie za 1 i 2.
Ad. 2. Musisz rozróżnić pojedyncze pola wewnątrz takiego obszaru. Wejście na każde pole trudnego terenu kosztuje 2 punkty.
simpsonowie pisze: ↑13 wrz 2021, 10:01
Mam 2 pytania ( dla pewności ) :
1. Po trzecim scenariuszu pisze ze zdobywamy 6 pkt doświadczenia za każdy scenariusz z "zasad wprowadzających" czyli do 5 scenariusza. Pytanie czy te 6 pkt doświadczenia dajemy za 3 , 4 i 5 scenariusz czy po tej informacji na koniec 3 scenariusza powinniśmy od razu dodać też doświadczenie za wcześniejsze scenariusze ( 1, 2 ) - czyli po trzecim powinienem mieć 6 pkt czy 18 pkt doświadczenia ?
2. Trudny teraz ( fioletowy) nie ma w "środku" oddzielonych pół - czy cały teren liczy sie jako 1 pole ?czy ten trudny teren w środku ma takie same różne pola ? jak tak czy tylko wejście na trudny teren kosztuje 2 i poruszanie się po nim jest za 1 czy każdy ruch po tych polach to 2 pkt ruchu ?
1. Jest informacja, że od tej chwili, więc tylko za scenariusze 3-5.
2. Trudny teren ma pola wielkości normalnych, graficznie jest to pokazane tylko jako całość, pokonanie każdego kwadracika kosztuje 2 pkt. ruchu.
simpsonowie pisze: ↑13 wrz 2021, 10:01
Mam 2 pytania ( dla pewności ) :
1. Po trzecim scenariuszu pisze ze zdobywamy 6 pkt doświadczenia za każdy scenariusz z "zasad wprowadzających" czyli do 5 scenariusza. Pytanie czy te 6 pkt doświadczenia dajemy za 3 , 4 i 5 scenariusz czy po tej informacji na koniec 3 scenariusza powinniśmy od razu dodać też doświadczenie za wcześniejsze scenariusze ( 1, 2 ) - czyli po trzecim powinienem mieć 6 pkt czy 18 pkt doświadczenia ?
2. Trudny teraz ( fioletowy) nie ma w "środku" oddzielonych pół - czy cały teren liczy sie jako 1 pole ?czy ten trudny teren w środku ma takie same różne pola ? jak tak czy tylko wejście na trudny teren kosztuje 2 i poruszanie się po nim jest za 1 czy każdy ruch po tych polach to 2 pkt ruchu ?
1. Jest informacja, że od tej chwili, więc tylko za scenariusze 3-5.
2. Trudny teren ma pola wielkości normalnych, graficznie jest to pokazane tylko jako całość, pokonanie każdego kwadracika kosztuje 2 pkt. ruchu.
Rozumiem że wyjście z trudnego terenu nie kosztuje 2pkt ruchu tylko 1 (ruch z trudnego na zwykły teren)?
simpsonowie pisze: ↑13 wrz 2021, 10:01
Mam 2 pytania ( dla pewności ) :
1. Po trzecim scenariuszu pisze ze zdobywamy 6 pkt doświadczenia za każdy scenariusz z "zasad wprowadzających" czyli do 5 scenariusza. Pytanie czy te 6 pkt doświadczenia dajemy za 3 , 4 i 5 scenariusz czy po tej informacji na koniec 3 scenariusza powinniśmy od razu dodać też doświadczenie za wcześniejsze scenariusze ( 1, 2 ) - czyli po trzecim powinienem mieć 6 pkt czy 18 pkt doświadczenia ?
2. Trudny teraz ( fioletowy) nie ma w "środku" oddzielonych pół - czy cały teren liczy sie jako 1 pole ?czy ten trudny teren w środku ma takie same różne pola ? jak tak czy tylko wejście na trudny teren kosztuje 2 i poruszanie się po nim jest za 1 czy każdy ruch po tych polach to 2 pkt ruchu ?
1. Jest informacja, że od tej chwili, więc tylko za scenariusze 3-5.
2. Trudny teren ma pola wielkości normalnych, graficznie jest to pokazane tylko jako całość, pokonanie każdego kwadracika kosztuje 2 pkt. ruchu.
Rozumiem że wyjście z trudnego terenu nie kosztuje 2pkt ruchu tylko 1 (ruch z trudnego na zwykły teren)?
Tak, 2 pkt. ruchu kosztuje wejścia na kafelek trudnego terenu, a w tym przypadku wchodzisz na zwykły teren
Jeżeli na karcie z atakiem mam np cel: wszyscy sąsiadujący przeciwnicy, albo cel 3
To muszę wszystkie cele atakować jeżeli są w zasięgu, czy mogę wybrać mniej (np jeden cel)?
piter555 pisze: ↑17 wrz 2021, 13:27
Jeżeli na karcie z atakiem mam np cel: wszyscy sąsiadujący przeciwnicy, albo cel 3
To muszę wszystkie cele atakować jeżeli są w zasięgu, czy mogę wybrać mniej (np jeden cel)?
Możesz wybrać mniejszą ilość celów, z tym, że jeśli nie wybierzesz ani jednego to nie aktywujesz dalszych części danej akcji (wymienionych po ataku), chyba że są niekorzystne - te uaktywniają się zawsze. Warto zaznaczyć, że oczywiście nie możesz w ramach jednej akcji zaatakować dwa razy tego samego celu.
Mam problem z interpretacją zasad specjalnych dotyczących bossa, tzn. niemożliwości zadania mu obrażeń dopóki żyją zeloci. Scenariusz startujemy w pomieszczeniu z bossem i dwoma zelotami, pozostali są w innych pokojach. Potwory rozstawiamy dopiero po odkryciu pomieszczenia, czyli po aktywacji drzwi. Wygląda więc na to, że można zabić dwóch początkowych zelotów i skupić sie na bossie bez odkrywania pozostałych pomieszczeń, ale wydaje mi się to zwyczajnie niewłaściwe. Gdzie popełniam błąd?
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
sin pisze: ↑30 wrz 2021, 10:39
Spoiler do scenariusza 9.
Spoiler:
Mam problem z interpretacją zasad specjalnych dotyczących bossa, tzn. niemożliwości zadania mu obrażeń dopóki żyją zeloci. Scenariusz startujemy w pomieszczeniu z bossem i dwoma zelotami, pozostali są w innych pokojach. Potwory rozstawiamy dopiero po odkryciu pomieszczenia, czyli po aktywacji drzwi. Wygląda więc na to, że można zabić dwóch początkowych zelotów i skupić sie na bossie bez odkrywania pozostałych pomieszczeń, ale wydaje mi się to zwyczajnie niewłaściwe. Gdzie popełniam błąd?
Nie wiem, jak dokładnie sformułowane są Specjalne Zasady w tym scenariuszu w wersji polskiej, ale w wersji angielskiej stoi: "The Blood Horror cannot be damaged in any way untill all Zealots in the scenario have been killed". Musisz zatem odkryć wszystkie pomieszczenia i zabić wszystkich Zelotów, zanim zaczniesz tłuc Bossa.
sin pisze: ↑30 wrz 2021, 10:39
Spoiler do scenariusza 9.
Spoiler:
Mam problem z interpretacją zasad specjalnych dotyczących bossa, tzn. niemożliwości zadania mu obrażeń dopóki żyją zeloci. Scenariusz startujemy w pomieszczeniu z bossem i dwoma zelotami, pozostali są w innych pokojach. Potwory rozstawiamy dopiero po odkryciu pomieszczenia, czyli po aktywacji drzwi. Wygląda więc na to, że można zabić dwóch początkowych zelotów i skupić sie na bossie bez odkrywania pozostałych pomieszczeń, ale wydaje mi się to zwyczajnie niewłaściwe. Gdzie popełniam błąd?
Nie wiem, jak dokładnie sformułowane są Specjalne Zasady w tym scenariuszu w wersji polskiej, ale w wersji angielskiej stoi: "The Blood Horror cannot be damaged in any way untill all Zealots in the scenario have been killed". Musisz zatem odkryć wszystkie pomieszczenia i zabić wszystkich Zelotów, zanim zaczniesz tłuc Bossa.
Nieźle, w polskiej wersji przetłumaczono to na:
Spoiler:
"Krwawego Koszmaru nie można w żaden sposób uszkodzić, dopóki żyją jacyś Zeloci".
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
sin pisze: ↑30 wrz 2021, 10:39
Spoiler do scenariusza 9.
Spoiler:
Mam problem z interpretacją zasad specjalnych dotyczących bossa, tzn. niemożliwości zadania mu obrażeń dopóki żyją zeloci. Scenariusz startujemy w pomieszczeniu z bossem i dwoma zelotami, pozostali są w innych pokojach. Potwory rozstawiamy dopiero po odkryciu pomieszczenia, czyli po aktywacji drzwi. Wygląda więc na to, że można zabić dwóch początkowych zelotów i skupić sie na bossie bez odkrywania pozostałych pomieszczeń, ale wydaje mi się to zwyczajnie niewłaściwe. Gdzie popełniam błąd?
Nie wiem, jak dokładnie sformułowane są Specjalne Zasady w tym scenariuszu w wersji polskiej, ale w wersji angielskiej stoi: "The Blood Horror cannot be damaged in any way untill all Zealots in the scenario have been killed". Musisz zatem odkryć wszystkie pomieszczenia i zabić wszystkich Zelotów, zanim zaczniesz tłuc Bossa.
Nieźle, w polskiej wersji przetłumaczono to na:
Spoiler:
"Krwawego Koszmaru nie można w żaden sposób uszkodzić, dopóki żyją jacyś Zeloci".
Nie wiem, jak dokładnie sformułowane są Specjalne Zasady w tym scenariuszu w wersji polskiej, ale w wersji angielskiej stoi: "The Blood Horror cannot be damaged in any way untill all Zealots in the scenario have been killed". Musisz zatem odkryć wszystkie pomieszczenia i zabić wszystkich Zelotów, zanim zaczniesz tłuc Bossa.
Nieźle, w polskiej wersji przetłumaczono to na:
Spoiler:
"Krwawego Koszmaru nie można w żaden sposób uszkodzić, dopóki żyją jacyś Zeloci".
ewidentny błąd w tłumaczeniu
Nie przesadzałbym, że taki błąd, raczej niedoprecyzowanie. Mi grając nawet przez myśl nie przeszła błędna interpretacja.
sin pisze: ↑30 wrz 2021, 10:49
Nieźle, w polskiej wersji przetłumaczono to na:
Spoiler:
"Krwawego Koszmaru nie można w żaden sposób uszkodzić, dopóki żyją jacyś Zeloci".
ewidentny błąd w tłumaczeniu
Nie przesadzałbym, że taki błąd, raczej niedoprecyzowanie. Mi grając nawet przez myśl nie przeszła błędna interpretacja.
tak, ale wątpliwość powstała, w angielskiej wersji nie ma wątpliwości można było przetłumaczyć nie opuszczając tekstu. Na szczęście jest forum i osoby które nie mają wątpliwości
Tez mialem z tym problem. Niby wiemy ze w pozostałych pomieszczeniach będą pozostali Zealoci ale bohaterowie nie mają prawa tego wiedziec i mogliby zacząć atakować bossa. Fabularnie można sobie to dopowiedzieć ze te ataki jednak nic bossowi nie robią i bohaterowie w końcu zrozumieją że muszą być inni jeszcze w pobliżu:)
Czy ikona dotycząca usunięcia karty z akcji dolnej dotyczy tylko 2 części akcji ( za kreseczkami) czy również 1 części? Czy żeby karty nie usunąć trzeba wykonać akcję podstawową Ruch 2?
tomax-zielik pisze: ↑03 paź 2021, 14:10
Czy ikona dotycząca usunięcia karty z akcji dolnej dotyczy tylko 2 części akcji ( za kreseczkami) czy również 1 części? Czy żeby karty nie usunąć trzeba wykonać akcję podstawową Ruch 2?
Karta jest utracona, jeśli wykonujesz akcję (połowę karty), w której jest symbol utracenia karty, niezależnie od tego z ilu zdolności się składa. Tak, możesz zrobić jedynie podstawową akcję Ruch 2, żeby nie utracić kart ze zdjecia