Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Jestem ciekaw czy ktoś też się nad tym zastanawiał. Znacie jakieś ciekawe przykłady wykorzystania komponentów z jednych gier do drugich, dzięki którym stają się bardziej zaawansowane, dodają ciekawy aspekt estetyczny (np. zastąpienie drewnianych znaczników armii figurkami), lub po po prostu rozszerzają grę o ciekawe home rules ?
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Kiedyś użyłem figurek z Clash of Cultures w Ciwilizacji Sida Meyiera. Zastąpienie mepli w Grze o Tron figurkami to też dobry pomysł.
Z nowszych pomysłów Champions of Midgard z figurkami z Blood Rage i rzeczami z Stonemaier treasure chests.
Z nowszych pomysłów Champions of Midgard z figurkami z Blood Rage i rzeczami z Stonemaier treasure chests.
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Miksowanie zasad celem uczynienia gry bardziej złożoną to sobie nie przypominam.
Użycie komponentów jednej gry w innej, celem poprawy estetyki zdarzało się z różnym skutkiem.
W Grze o Tron próbowaliśmy zamiast drewnianych znaczników plastikowych figurek (z Conquest of Empire - epoka może nie do końca ta co trzeba, ale były wszystkie potrzebne rodzaje jednostek i było sześć kolorów). Po dwóch rozgrywkach jednogłośnie doszliśmy do wniosku, że to nie jest fajna zmiana.
Dużo lepszy efekt przyniosło zastosowanie w Space Hulku, zamiast tekturowych drzwi, plastikowych elementów z Sedition Wars, o takich:
Gry Sedition Wars nie polecam, ale w.w. zestaw jak najbardziej.
W Descencie, nie mieliśmy plastikowych figurek popleczników, a żetonami gra się słabo. Tutaj nieźle zdały egzamin figurkowe zamienniki z innych gier (D&D: Wrath of Ashardalon i Castle Ravenloft).
Użycie komponentów jednej gry w innej, celem poprawy estetyki zdarzało się z różnym skutkiem.
W Grze o Tron próbowaliśmy zamiast drewnianych znaczników plastikowych figurek (z Conquest of Empire - epoka może nie do końca ta co trzeba, ale były wszystkie potrzebne rodzaje jednostek i było sześć kolorów). Po dwóch rozgrywkach jednogłośnie doszliśmy do wniosku, że to nie jest fajna zmiana.
Dużo lepszy efekt przyniosło zastosowanie w Space Hulku, zamiast tekturowych drzwi, plastikowych elementów z Sedition Wars, o takich:
Gry Sedition Wars nie polecam, ale w.w. zestaw jak najbardziej.
W Descencie, nie mieliśmy plastikowych figurek popleczników, a żetonami gra się słabo. Tutaj nieźle zdały egzamin figurkowe zamienniki z innych gier (D&D: Wrath of Ashardalon i Castle Ravenloft).
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Ja nie próbowałem tego robić. Natomiast słyszałem, że karty z Dixita można użyć w Tajemniczym Domostwie lub w Tajniakach.
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
ja wymienilem oblesne kostki w tzolkinie na surowce ze stone age'a
- Legun
- Posty: 1795
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 167 times
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
My używaliśmy kart z Tajemniczego Domostwa w Dixicie. Natomiast pomysł z graniem w Tajniaków kartami do Dixita lub TD jest niezły - choć to naprawdę ostra jazdaDanielf pisze:Ja nie próbowałem tego robić. Natomiast słyszałem, że karty z Dixita można użyć w Tajemniczym Domostwie lub w Tajniakach.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2655 times
- Been thanked: 2564 times
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Kupiłem Super Dungeon Explore: Forgotten King w zasadzie wyłącznie dla figurek, których będę używał w Arcadia Quest. Na BGG ktoś umieścił zresztą doskonały edytor kart do Arcadii i można sobie wykreować niemal wszystko. Samo SDE: FK niezbyt mi podeszło i próbuję stworzyć od nowa zasady dla arcade mode, by sprawiało prawdziwą frajdę.
W ogóle jestem miłośnikiem custom-made rzeczy do planszówek i jak jakiś komponent mi się w grze nie podoba do tego stopnia, że rozgrywka przestaje mi sprawiać przyjemność - to wymieniam go na inny. I tutaj najczęściej wymieniam pionki i znaczniki. Nie mieszam jednak samych komponentów, bo wolę mieć kompletną grę, by z miejsca coś ściągnąć z półki i zagrać.
Jeżeli chodzi o miksowanie zasad, to raczej zawsze jeżeli coś mi się nie podoba (lub znajomym), to staramy się wprowadzić nasze house rules. Staram się jednak kupować wyłącznie gry, w których mechanika jest na tyle doskonała, by owe hosue-huless były zbędne, bądź kosmetyczne.
W ogóle jestem miłośnikiem custom-made rzeczy do planszówek i jak jakiś komponent mi się w grze nie podoba do tego stopnia, że rozgrywka przestaje mi sprawiać przyjemność - to wymieniam go na inny. I tutaj najczęściej wymieniam pionki i znaczniki. Nie mieszam jednak samych komponentów, bo wolę mieć kompletną grę, by z miejsca coś ściągnąć z półki i zagrać.
Jeżeli chodzi o miksowanie zasad, to raczej zawsze jeżeli coś mi się nie podoba (lub znajomym), to staramy się wprowadzić nasze house rules. Staram się jednak kupować wyłącznie gry, w których mechanika jest na tyle doskonała, by owe hosue-huless były zbędne, bądź kosmetyczne.
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Ładnie wygląda plansza z gry "Shogun"
https://cf.geekdo-images.com/mzwPW2f9yx ... 155936.jpg
z figurkami z gry "Ikusa"
https://cf.geekdo-images.com/5Bjt5NxWWw ... 978486.jpg
https://cf.geekdo-images.com/mzwPW2f9yx ... 155936.jpg
z figurkami z gry "Ikusa"
https://cf.geekdo-images.com/5Bjt5NxWWw ... 978486.jpg
- hipcio_stg
- Posty: 1803
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 334 times
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Tylko jak te figurki wrzucać do maszynki do mięsa? Akurat wieża z kosteczkami w Shogunie to coś pięknego.Gamleer pisze: ↑25 wrz 2021, 12:17 Ładnie wygląda plansza z gry "Shogun"
https://cf.geekdo-images.com/mzwPW2f9yx ... 155936.jpg
z figurkami z gry "Ikusa"
https://cf.geekdo-images.com/5Bjt5NxWWw ... 978486.jpg
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Często się przecież modyfikuje zasady wykorzystując udane knify z innych gier.
Draft kart w Agri
Licytacja (chyba z Ewolucji ) w Projekcie Gaja
Zsuwanie się kart w Diunie:Imperium żeby się ryneczek kart nie zapychał crapem (z zyliiona gier z ryneczkiem kart).
Draft kart w Agri
Licytacja (chyba z Ewolucji ) w Projekcie Gaja
Zsuwanie się kart w Diunie:Imperium żeby się ryneczek kart nie zapychał crapem (z zyliiona gier z ryneczkiem kart).
Re: Planszowe hybrydy - mixowanie komponentów i zasad
Link do kreatora mapy lub podziemi:
https://dynamicdungeons.com/editor_player/
Dogitalizowana mapa do gry Zombicide. Na zdjęciu tego nie widać, ale na tej mapie płynie rzeka, dym unosi się ze spalonego pomieszczenia, płoną pochodnie.
https://dynamicdungeons.com/editor_player/
Dogitalizowana mapa do gry Zombicide. Na zdjęciu tego nie widać, ale na tej mapie płynie rzeka, dym unosi się ze spalonego pomieszczenia, płoną pochodnie.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2021, 03:41 przez Gamleer, łącznie zmieniany 1 raz.