Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Wygląda to całkiem nieźle. Ogólnie plansza zmienia dość sporo, bo nie ma pola wymiany przyprawy na kasę, więc strategie na szybkiego swordmastera będą musiały się trochę dostosować. Do tego technologie mogą też sporo namieszać nie będąc tak losowymi jak intrygi. W kartach wchodzi trochę nowych mechanik, głównie discard + efekty jak karta jest odrzucana/trashowana plus wisienka, czyli karty dające zawsze wejście do frakcji (niezatrzymywalny heighliner anyone? )
Wygląda to całkiem nieźle. Ogólnie plansza zmienia dość sporo, bo nie ma pola wymiany przyprawy na kasę, więc strategie na szybkiego swordmastera będą musiały się trochę dostosować. Do tego technologie mogą też sporo namieszać nie będąc tak losowymi jak intrygi. W kartach wchodzi trochę nowych mechanik, głównie discard + efekty jak karta jest odrzucana/trashowana plus wisienka, czyli karty dające zawsze wejście do frakcji (niezatrzymywalny heighliner anyone? )
Zobaczymy. Podstawka jest zrobiona strasznie zachowawczo i aż prosi się o pociągnięcie tematu dodatkami. Diuna to taka wydmuszka, ale sama skorupka jest całkiem dobra, tylko trzeba ją wypełnić dobrym contentem.
Pojawiło się info w temacie Epic Mode z dodatku. Dla mnie bomba, gra na 4 osoby o 9 punktów zwykle kończyła się gdy ktoś zgarnął konflikt za 2 punkty - 7-8 runda.Jak dla mnie o ta rundę czy dwie za krótko bo nie można się nacieszyć zbudowanym deckiem. Dodatkowo dzięki karcie Control The Spice deckbuilding będzie bardziej zauważalny - mozliwosc skracania talii od początku gry.
Świetna karta. Tego potrzeba. Gdyby ktoś wpadł na źródło z tą kartą do druku to podzielcie się informacją. Również chętnie wsadzę w koszulkę i zacznę z nią grać. Akurat dzisiaj grałem w Diunę na 3 graczy i już w pierwszej rundzie zakupiłem kartę umożliwiającą niszczenie kart, ale z jedną taką kartą w talii zbyt wiele się nie zdziała.
Przejrzałem instrukcję dodatku, ogólnie chyba wszystko już pokazali w zapowiedziach wcześniej, niespodzianek nie było.
Jedyne co mnie trochę zdziwiło, to że w dodatku nie wyciągają tych dwóch punktujących kart intryg jeżeli podobne rzeczy wrzucili na karty technologii. Imo te dwie karty potrafią trochę zepsuć grę, miałem dwa razy sytuację kiedy miałem obie na ręce i dawało mi to wygraną na luzaku. średnie uczucie jak ktoś wygrywa wyścig a tu z kapelusza losowa karta mu odbiera to zwycięstwo.
Fojtu pisze: ↑13 lis 2021, 18:01
Jedyne co mnie trochę zdziwiło, to że w dodatku nie wyciągają tych dwóch punktujących kart intryg jeżeli podobne rzeczy wrzucili na karty technologii. Imo te dwie karty potrafią trochę zepsuć grę, miałem dwa razy sytuację kiedy miałem obie na ręce i dawało mi to wygraną na luzaku. średnie uczucie jak ktoś wygrywa wyścig a tu z kapelusza losowa karta mu odbiera to zwycięstwo.
Zazwyczaj da się to wyczytać po tym, że ktoś siedzi na tych kartach całą grę, więc trzeba się pilnować na finiszu. Mnie ostatnio wyrwał grę przeciwnik, który przed ostatnią rundą miał 5 punktów, ale sam byłem sobie winien (a wygraj sobie ten konflikt za 2 pkt, i tak mi nic nie zrobisz). Generalnie nigdy nie można nikogo lekceważyć i koniec końców to chyba plus gry, mimo że bywa to frustrujące.
Fojtu pisze: ↑13 lis 2021, 18:01
Jedyne co mnie trochę zdziwiło, to że w dodatku nie wyciągają tych dwóch punktujących kart intryg jeżeli podobne rzeczy wrzucili na karty technologii. Imo te dwie karty potrafią trochę zepsuć grę, miałem dwa razy sytuację kiedy miałem obie na ręce i dawało mi to wygraną na luzaku. średnie uczucie jak ktoś wygrywa wyścig a tu z kapelusza losowa karta mu odbiera to zwycięstwo.
Zazwyczaj da się to wyczytać po tym, że ktoś siedzi na tych kartach całą grę, więc trzeba się pilnować na finiszu. Mnie ostatnio wyrwał grę przeciwnik, który przed ostatnią rundą miał 5 punktów, ale sam byłem sobie winien (a wygraj sobie ten konflikt za 2 pkt, i tak mi nic nie zrobisz). Generalnie nigdy nie można nikogo lekceważyć i koniec końców to chyba plus gry, mimo że bywa to frustrujące.
Ale co pilnować? Nic nie zrobisz że te karty ma, w zasadzie z każdej z nich 1 pkt można zrobić po prostu grając w grę bez większego wysiłku. U mnie przy stole konflikty za 2 pkty to już wojna na maksa, nie ma odpuszczania.
Chciałem tylko napisać, że po obejrzeniu filmu klimat w grze rośnie o 100%. Nagle zagrywanie kart zaczyna układać się w niesamowite historie
Dzisiaj grałem Richesami, a moi przeciwnicy Atrydami i Harkonenami. Długo nieznacznie prowadzili Atrydzi, ale w ostatniej rundzie Harkonneni zaatakowali z ostatniego miejsca, wygrali bitwę o Arrakis i dorównali swoim wrogom. Ale i tak wygrałem ja, bo przyprawa musi płynąć i zdobyłem przychylność (sojusz) imperatora padyszacha.
Nigdy wcześniej żadne z naszej dwójki nie miało kontaktu z tym tematem diuny, nie jesteśmy fanami fantastyki - nie mieści nam się to w głowach ale nie mówimy "nie - planujemy jutro obejrzeć ten nowy film i jeżeli podejdzie temat filmu to gra diuna dla dwóch wymagajacych graczy będzie dobrym pomysłem?
Czytałem mieszane uczucia, że bot itp itd ale tak nakręcacie ze portfel sam się otwiera