51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mordajeza
Posty: 368
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:16
Has thanked: 176 times
Been thanked: 257 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: mordajeza »

Jestem po pierwszej partii z Molochem i inny odcień rewersów kart w ogóle mi nie przeszkadzał. Rzeczywiście w pierwszej chwili pomyślałem sobie "o ja, masakra", ale w czasie gry w ogóle nie zwracałem na to uwagi.

Co do rzeczy najważniejszej - to kolejny świetny dodatek do tej doskonałej gry. Dodaje sporo klimatu, wymusza nowe podejście do rozgrywki i daje jeszcze większe pole do kombiniwania. Mam tylko jedno zastrzeżenie - znacznie wydłuża rozgrywkę (na dwie osoby zeszło nam ponad 1,5h, a zwykle mieścimy się w 1h).
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1730
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 114 times
Been thanked: 86 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Tomzaq »

Ja nawet nie zauważyłem, że rewersy kart się różnią. A po pierwszej grze stwierdzam, że nie taki straszny Moloch jak go malują. Nie potrzeba w ogóle kooperacji żeby zneutralizować Molocha, natomiast możliwość zhakowania maszyn daje dostęp do mocnych kart lub wielu potrzebnych zasobów. Optyka gry zmienia się w taki sposób, że najpierw ścigamy się żeby zhakować karty a potem już po staremu. W sumie zupełnie udane rozszerzenie, aczkolwiek myślałem, że Moloch w jakiś znaczący sposób wpłynie na rozgrywkę. Nic z tych rzeczy. Po prostu przy budowie naszego stanu musimy uwzględnić zhakowania maszyny.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 568
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Bartoszeg02 »

Rozszerzenie całkiem udane aczkolwiek chyba jednak nie zdetronizują Zgliszczy :)

Graliśmy wczoraj w 51stan po długiej przerwie i mimo że gra była naprawdę przyjemna to jakoś zabolał nas balans kart. W sumie po raz pierwszy zwróciliśmy na to tak bardzo uwagę ale jednej osobie trafiły się umowy do podpisania za 1 niebieską strzałkę dające np. amunicję albo uniwersalne strzałki a ja z kolei dostawałem kanister albo śrubkę płacąc 2 strzałkami. Kurcze no... Generalnie po rozegraniu pierwszej tury byłem raczej na straconej pozycji no i niestety dystans między mną a przeciwnikiem z kolejnymi turami się tylko pogłębiał. Mieliśmy wyjątkowo pechowy układ i takie sytuacje zdarzają się u was sporadycznie? Czy ta gra po prostu tak ma i należy zacisnąć zęby?
gregoff
Posty: 803
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 550 times
Been thanked: 170 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: gregoff »

Uwielbiam 51 stan MS więc Moloch dodaje coś ektra do mojej ulubionej gry.

Sam dodatek moim zdaniem najlepszy z 4 wcześniejszych. Zmienia optyke gry oraz wydłuża całą grę.

To uczucie ciągłego ulepszania silniczka oraz przebudowanie swojego tableu jest fenomenalne a brak żetonów kontaktu i kombinowanie jak wyciagnąć kilka dodatkowych akcji jest takie "smooth". W żadnej innej grze z tej kategorii tego aż tak lekko nie odczuwam a do tego klimat post apo jest moim ulubionym więc gra to moje absolutne top3.

Oczywiście dociąg ciągle ważny ale trzeba to wkalkulować i dociagać jak najwiecej kart na początku rozgrywki żeby mieć z czego wybierać. Nawet poświęcając ludzików aby dobrać jedną kartę. Niestety są takie układy ze nic nie poradzisz... ale to większość tego typu gier ma ten problem. Sam myslalem czy by nie wprowadzić otwartego rynku z 4 lub 8 kart do wykorzystania przez kazdego z graczy.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 568
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 178 times
Been thanked: 44 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Bartoszeg02 »

gregoff pisze: 18 kwie 2021, 13:49 Uwielbiam 51 stan MS więc Moloch dodaje coś ektra do mojej ulubionej gry.

Sam dodatek moim zdaniem najlepszy z 4 wcześniejszych. Zmienia optyke gry oraz wydłuża całą grę.

To uczucie ciągłego ulepszania silniczka oraz przebudowanie swojego tableu jest fenomenalne a brak żetonów kontaktu i kombinowanie jak wyciagnąć kilka dodatkowych akcji jest takie "smooth". W żadnej innej grze z tej kategorii tego aż tak lekko nie odczuwam a do tego klimat post apo jest moim ulubionym więc gra to moje absolutne top3.

Oczywiście dociąg ciągle ważny ale trzeba to wkalkulować i dociagać jak najwiecej kart na początku rozgrywki żeby mieć z czego wybierać. Nawet poświęcając ludzików aby dobrać jedną kartę. Niestety są takie układy ze nic nie poradzisz... ale to większość tego typu gier ma ten problem. Sam myslalem czy by nie wprowadzić otwartego rynku z 4 lub 8 kart do wykorzystania przez kazdego z graczy.
Mi w molochu najbardziej nie podoba się to że gracz który pamięta pod którą maszyną znajduje się jaka zasada będzie miał przewagę.

Trochę sobie myslałem nad tym otwartym rynkiem o którym napisałeś i myślę że to byłby genialny pomysł; do tej pory na początku jedyny wyścig był o karty kontaktów. Teraz jak doszedł moloch to jeszcze o hakowanie maszyn ale gdyby podstawowym źródłem kart był współny rynek to walka byłaby zażarta jak diabli. Niestety to wyagałoby bardzo wielu innych zmian ale koncept świetny :)
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 507 times
Been thanked: 123 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: NestorZolo »

Wie ktoś może gdzie znaleźć instrukcję po polsku do poprzedniej wersji 51 stanu? Na bgg tylko pomoce gracze spotkałem.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: mat_eyo »

Wczoraj zagrałem pierwszą partię z Molochem i muszę powiedzieć, że jestem zadowolony. Bałem się tego dodatku, zwłaszcza wydłużenia gry i tracenia punktów na koniec przez lidera, co nieładnie zapachniało minidodatkiem Arena. Nie zauważyłem dłuższej rozgrywki, a na koniec nie było żadnych maszyn, więc nie straciłem punktów. Mi opłacało się je niszczyć i hakować, bo za obie rzeczy miałem punkty (więc każda wyeliminowana maszyna to niejako 3 punkty do przodu), a przeciwnik też nie zostawiał ich zbyt wiele bo raz, że z niektórych sam by oberwał, a dwa, że lokacje po drugiej stronie maszyn są naprawdę kuszące. Ogólnie przyjemny dodatek, w kolekcji zostanie, ale Sojusznicy nadal lepsi. Muszę w końcu sprawdzić Zgliszcza!
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: ko2a »

Ło mamo. Miałem napisać słów parę dni temu, dobrze że twój post mi przypomniał o tym.

Generalnie zgliszcza > moloch > sojusznicy > zima i nowa era.


Moloch miło tworzy grę na nowo. Robi to w bardzo podobny sposób jak zgliszcza. Jeden z tych dodatków który każe zmienić schematy myślenia. Nie gramy z serwerownia (jakoś opis nam nie przypada do gustu).

Ps. Co było do wyrwania w przedsprzedaży zgliszcz od portalu?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4127
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2599 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Gizmoo »

ko2a pisze: 23 maja 2021, 22:07 zgliszcza > moloch > sojusznicy > zima i nowa era.
Ciekawe to, co piszecie. Ja po lekturze instrukcji do Molocha stwierdziłem, że to pierwszy dodatek, którego nie kupię. Miałem olbrzymie wrażenie, graniczące z pewnością, że ten dodatek to kolejna "przeszkadzajka", która w ogóle nie zmienia charakteru rozgrywki i nie wprowadza nic ciekawego, a na pewno nie rewolucyjnego. A na taki właśnie dodatek czekam. Lekkich modyfikacji mam już pod sufit. Kart jest tyle, że grając codziennie raczej nie będzie tych samych układów, a gram rzadziej niż raz na miesiąc. :lol: Klimat i ogólne założenia Molocha też mi nie do końca leżą. Hakowanie i roboty jakoś do post apo mi nie pasują. (ja wiem, że w uniwersum istnieją, ale jednak). Semi-Coop też nie wygląda tutaj jakoś powalająco ciekawie. Może się mylę, ale po lekturze instrukcji wiało jednak nudą.

P.S. Zgadzam się, że ze wszystkiego Zgliszcza są zdecydowanie najciekawsze. Molocha raczej odpuszczam. Poczekam na dodatek, który doda coś więcej. Jakąś szczyptę pieprzu, coś co znacząco zmieni grę. Przydałby się jakiś uber wymagający moduł dla gry kooperacyjnej. Trudny, mózgożerny. Takie coś chętnie przyjąłbym z otwartymi ramionami, bo grę uwielbiam.
Awatar użytkownika
Stary Madry Elf
Posty: 40
Rejestracja: 08 sty 2016, 15:55
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 90 times
Been thanked: 5 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Stary Madry Elf »

Bardzo mi się spodobał Moloch. Dynamiczna, płynna gra. Udany pomysł i realizacja. Polecam wszystkim fanom 51 stanu.
Pani Kijanka niech pracuje nad kolejnym dodatkiem.
A tak ogólnie to cieszy mnie, że moja ulubiona gra dostaje nowe nacje i dodatki.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: ko2a »

Stary Madry Elf pisze: 28 maja 2021, 16:29 Bardzo mi się spodobał Moloch. Dynamiczna, płynna gra. Udany pomysł i realizacja. Polecam wszystkim fanom 51 stanu.
Pani Kijanka niech pracuje nad kolejnym dodatkiem.
A tak ogólnie to cieszy mnie, że moja ulubiona gra dostaje nowe nacje i dodatki.
Proszę zatem głosować na nią wszędzie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: mat_eyo »

Długi weekend obrodził w rozgrywki, m.in. kolejną partię w 51MS. Tym razem zagrałem pierwszy raz ze Zgliszczami, tylko po to, żeby przypomnieć sobie, że to wcale nie był pierwszy raz :) Okazało się, że Zgliszcza poznałem od razu podczas mojej pierwszej partii w 51MS. Sam fakt, że o tym zapomniałem, już trochę mówi o mojej ocenie dodatku.

Jest ok i nadal oceniam go pozytywnie, choć podoba mi się najmniej ze wszystkich dodatków. Sojusznicy robią nowe, fajne rzeczy, Moloch dodaje trochę presji i nagrodę w postaci super kart lokacji, a Zgliszcza rozwijają strategię na przebudowy, co już w podstawce jest bardzo mocne. Od czasu do czasu z nimi zagram, ale sam będę proponował Sojuszników albo Molocha.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1804
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 78 times
Been thanked: 337 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: hipcio_stg »

Ma ktoś może dodatkowe plansze w pdf-ie, lub wie skąd można pobrać?
Grzess0
Posty: 149
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 54 times
Been thanked: 46 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Grzess0 »

hipcio_stg pisze: 22 cze 2021, 10:32 Ma ktoś może dodatkowe plansze w pdf-ie, lub wie skąd można pobrać?
https://portalgames.blob.core.windows.n ... RAKCJE.pdf
Atk
Posty: 1412
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 504 times
Been thanked: 295 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: Atk »

hipcio_stg pisze: 22 cze 2021, 10:32 Ma ktoś może dodatkowe plansze w pdf-ie, lub wie skąd można pobrać?
Właśnie otworzyłem karton z portalu z 2 dostępnymi, a 2 mam wydrukowane z w/w linku
radarek
Posty: 155
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: radarek »

Obrazek

Karta "Szerszeń" z dodatku moloch. Według mnie jest zepsuta. Jeśli za każdą przebudowę daje nabój, to oznacza, że w ostatniej rundzie możemy przebudować większość kart na ręce (płacąc zdobytym nabojem za następną, a potem kolejną itd). Wystarczy trochę pokombinować z kolejnością, tak aby ikony kategorii się zgodziły (co zwykle nie jest problemem w ostatniej rundzie). Ta gra mniej więcej opiera się na tym, że 1 surowiec = 1pkt. Np. przebudowa lokacji (za 1 cegłę/buldożer) daje 1pkt. Dzięki tej karcie, możemy zdobyć tyle punktów ile mamy kart na ręce za 1 cegłę/buldożer. Żadna inna karta w grze nie umożliwia tworzenie takich łańcuszków.
gregoff
Posty: 803
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 550 times
Been thanked: 170 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: gregoff »

Ale musisz mieć dużo kart na rece aby przebudować co nie jest moim zdaniem dobre bo znaczy ze wcześniej nie udało się duzo zbudować lokacji
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 430
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 199 times
Been thanked: 570 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: qreqorek »

Zgadzam się z radarek. Oto mój wynik grając solo: 8 rund, 85 z planszetki + 54 kart zagranych = 139 pts. Moloch tylko pomaga. Szerszeń (zawsze gdy przebudowujesz otrzymujesz jeden nabój) oraz Sieciarz (1 ruiny za każdą Zhakowaną lokację, max 3) spowodowały, że wydłużyłem grę do 8 rund i miałem prawie 20 ruin w pewnym momencie. Tylko 3 karty zostały w decku do dobierania.

Jestem zawiedziony tym dodatkiem, liczyłem na jakieś wyzwanie właśnie w trybie solo.
radarek
Posty: 155
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: radarek »

gregoff pisze: 02 lis 2021, 07:25 Ale musisz mieć dużo kart na rece aby przebudować co nie jest moim zdaniem dobre bo znaczy ze wcześniej nie udało się duzo zbudować lokacji
I dokładnie w tym jest problem. Moja żona miała w ostatniej rundzie jakieś 8 kart na ręce. Czyli niekoniecznie grała optymalnie, skoro nie była w stanie "zejść" z tych kart. Ale karta "Szerszeń" pozwoliła jej w ostatniej rundzie naprawić ten błąd schodząc ze wszystkich kart.

Inne spojrzenie dlaczego ta karta jest zepsuta: posiadając ją (dajmy na to od 1 rundy), wszystkie przebudowy w danej rundzie kosztują nas tylko 1 surowiec (ten, który musimy wydać jako pierwszy, kolejne są już za free). Dalej twierdzę, że ta karta jest zapsuta.
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: toblakai »

Miałem tę kartę przez chwilę zagraną. Mega mocna, ale żona mi ją złupiła zanim zdąrzyłem na niej mocno zapunktować. Wydaje mi się że to kolejna karta która jak wchodzi na stół to przeciwnik szykuje tokeny plądrowania.
radarek
Posty: 155
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: radarek »

toblakai pisze: 02 lis 2021, 11:12 Miałem tę kartę przez chwilę zagraną. Mega mocna, ale żona mi ją złupiła zanim zdąrzyłem na niej mocno zapunktować. Wydaje mi się że to kolejna karta która jak wchodzi na stół to przeciwnik szykuje tokeny plądrowania.
Istnienie karty, tylko po to, żeby musiała zostać od razu zkontratakowana jest bez sensu. Co więcej, to karta z cechą więc ma pancerz 4. Moja żona grała uniwersytetem więc miała dodatkowo tarczę. 5 czerwonych strzałek nie wyczarujesz od tak. Wymagałoby to prawdopodobnie przygotowania przez 2 rundy (dobranie 2 czerwonych kart). A niekoniecznie wiesz, że przeciwnik ma tę kartę na ręku (dobranie zhackowanej karty ze spodu stosu).
gregoff
Posty: 803
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 550 times
Been thanked: 170 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: gregoff »

Ale tez musisz mieć pasujące elementy. 8 kart były tak ze sobą ułożone aby je ciagle przebudowywać? W teorii można usunąć tą karte z talii Molocha. Ja wysle link do tej rozmowy Portalowi.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
radarek
Posty: 155
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: radarek »

gregoff pisze: 02 lis 2021, 11:52 Ale tez musisz mieć pasujące elementy. 8 kart były tak ze sobą ułożone aby je ciagle przebudowywać? W teorii można usunąć tą karte z talii Molocha. Ja wysle link do tej rozmowy Portalowi.
Na pewno będziesz mieć już jakieś istniejące wybudowane lokacje. Mając ich kilka, nie jest dużym problemem wykładanie kart w takiej kolejności, żeby zawsze zgadzała się chociaż 1 ikona.
mordajeza
Posty: 368
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:16
Has thanked: 176 times
Been thanked: 257 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: mordajeza »

Pamiętajmy, że żeby zdobyć tę kartę, trzeba ją najpierw zhakować (zazwyczaj). To też kosztuje surowce.
radarek
Posty: 155
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 56 times

Re: 51. Stan: Master Set (Ignacy Trzewiczek)

Post autor: radarek »

mordajeza pisze: 02 lis 2021, 16:43 Pamiętajmy, że żeby zdobyć tę kartę, trzeba ją najpierw zhakować (zazwyczaj). To też kosztuje surowce.
Grając z dodatkiem Moloch jesteś zmuszony de facto do hackowania/atakowania. Czy wyobrażasz sobie ignorować kompletnie karty maszyn przez całą grę?
ODPOWIEDZ