KeyForge (Richard Garfield)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Istnieje takie ryzyko, niestety... A może po prostu zwalniają miejsce przed nową odsłoną?
Rebelu, jak to jest?
ps. zamówienie złożone
Rebelu, jak to jest?
ps. zamówienie złożone
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
To dwa osobne wątki, mimo, że podobne. To zależy od tego jaki pomysł będzie miało FFG na przyszłość. Z naszej strony drzwi są cały czas otwarte.trance-atlantic pisze: ↑02 lis 2021, 14:00 Istnieje takie ryzyko, niestety... A może po prostu zwalniają miejsce przed nową odsłoną?
Rebelu, jak to jest?
ps. zamówienie złożone
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ja takoż po dwie talie z każdego cyklu dokupiłem na "pożegnanie" . Ale nie ma co płakać, to co już zostalo wydane wystarczy do końca świata .
Najbardziej chyba liczę na oficjalny tryb online/apkę... Oby, kiedyś...
Najbardziej chyba liczę na oficjalny tryb online/apkę... Oby, kiedyś...
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Evokenx
- Posty: 275
- Rejestracja: 10 lip 2020, 16:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 52 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
A właśnie kupiłem 10 zestawów mrocznego odpływu, a tu taka promocja... No cóż muszę szybko anulować zamówienie Z jednej strony fajna promocja, zaś z drugiej strony smucę się bo takie promocje w 98% przypadków oznaczają zamknięcie wydawania danego tytułu. A bardzo ciekawie wyglądał nadchodzący dodatek...
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Rozumiem że Rebel wyprzedaje KeyForge bo kolejne edycje nie będą już wspierane na polskim rynku? Dla mnie to nie jest żadna strata bo i tak zamierzam grac tylko w domowym gronie. Z wyprzedaży skorzystałem i za niewielkie pieniądze zakupiłem sporo dobrodziejstwa która starczy na lata grania.
Szkoda że takie losy spotykają grę ale było to do przewidzenia .....nie można przecież wiecznie mieć doją krowę na łańcuchu.
Szkoda że takie losy spotykają grę ale było to do przewidzenia .....nie można przecież wiecznie mieć doją krowę na łańcuchu.
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Z chęcią bym skorzystał z obecnej promocji na Rebelu i zakupił kilka talii do Keyforge. Ale przyznam, że tyle tego jest, że ciężko się odnaleźć, a zanim przerobie wszelkie wątki pewno promocja się skończy:)
Co więc zakupić, który pakiet startowy wybrać (bo rozumiem, że jeden wystarczy) i które talie do tego? Powiedzmy, że chciał bym się zamknąć w 200-300zl.
Z góry dzięki za pomoc
Co więc zakupić, który pakiet startowy wybrać (bo rozumiem, że jeden wystarczy) i które talie do tego? Powiedzmy, że chciał bym się zamknąć w 200-300zl.
Z góry dzięki za pomoc
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Dołączam się do pytania. Które dodatki warto kupić? Za niecałe 100zł jest 12 talii, grzech nie skorzystać ale jest obecnie 5 dodatków i nie wiem, które są najciekawsze. Co polecacie?Lion86 pisze: ↑02 lis 2021, 18:38 Z chęcią bym skorzystał z obecnej promocji na Rebelu i zakupił kilka talii do Keyforge. Ale przyznam, że tyle tego jest, że ciężko się odnaleźć, a zanim przerobie wszelkie wątki pewno promocja się skończy:)
Co więc zakupić, który pakiet startowy wybrać (bo rozumiem, że jeden wystarczy) i które talie do tego? Powiedzmy, że chciał bym się zamknąć w 200-300zl.
Z góry dzięki za pomoc
- ArnhemHorror
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 161 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Osobiście polecam pierwszy set, a więc Call of the Archons, bo był… pierwszy, a mimo to nic nie stracił w porównaniu do najnowszych dodatków. Jest też najmniej skomplikowany w mechanizmach, więc najlepiej nadaje się do wprowadzania nowych graczy. Ponadto oryginalny zestaw domów podobał mi się jak dotąd najbardziej. Age of Ascension było trochę przekombinowane, a dodatkowe mechanizmy rozwlekały moim zdaniem niepotrzebnie rozgrywkę (kilka kart z Alpha, Omega, czy Deploy jest jak najbardziej ok, ale połowa talii to przesada). Kolejne dwa dodatki (Worlds Collide i Mass Mutation) wprowadziły nowe domy i nowe mechanizmy, ale w bardziej wyważony sposób. Z tych dwóch ciekawszy wydaje mi się Mass Mutation. Najnowszego dodatku, Dark Tidings, wciąż jeszcze nie ograłem, ale jak dotąd mnie nie porwał. Podsumowując (bardzo subiektywny ranking):
MM = CotA > WC > DT > AoA
P.s. A jeśli chodzi o zestaw startowy, to lepiej wybrać ten z ostatnich dodatków (pełen zestaw żetonów wspierających najnowsze mechanizmy).
MM = CotA > WC > DT > AoA
P.s. A jeśli chodzi o zestaw startowy, to lepiej wybrać ten z ostatnich dodatków (pełen zestaw żetonów wspierających najnowsze mechanizmy).
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Popieram - zestawy startowe najlepiej kupować z jakiegoś nowszego dodatku (najlepiej chyba z Masowej Mutacji, ale Zderzenie Światów czy Mroczny Przypływ też będą ok). Natomiast pojedyncze talie najlepiej z pierwszego, czerwonego zestawu (Zew Archontów).
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Jedyny "minus" pierwszego i drugiego zestawu jest taki, że do nich wyszła - niewielka, ale jednak - errata, którą po prostu trzeba sobie wydrukować i mieć gdzieś z boku, żeby korzystać z uaktualnionej treści kart.
Polecam też zakup jakiegoś nowszego zestawu startowego - raz, że będą w nim wszystkie potrzebne żetony a dwa, że w jednym pudełku, jeśli nie wrzucicie kart w koszulki, zmieści się aż 18 talii; wydaje mi się, że to całkiem sporo. Ja żetony i tak trzymam w osobnym organizerze, więc opakowanie po starterze idealnie się sprawdza właśnie jako box na karty.
Ogólnie jednak KeyForge jest tak pomyślany, że poszczególne zestawy można ze sobą swobodnie mieszać i gra nie traci na atrakcyjności, choć oczywiście zdarzają się lepsze i gorsze talie, ale to taki urok gry. Jeśli jednak macie podejście typu challenge accepted, czyli po naszemu "zagram słabszymi kartami i zobaczę jak mi pójdzie", to bierzcie śmiało cokolwiek.
Polecam też zakup jakiegoś nowszego zestawu startowego - raz, że będą w nim wszystkie potrzebne żetony a dwa, że w jednym pudełku, jeśli nie wrzucicie kart w koszulki, zmieści się aż 18 talii; wydaje mi się, że to całkiem sporo. Ja żetony i tak trzymam w osobnym organizerze, więc opakowanie po starterze idealnie się sprawdza właśnie jako box na karty.
Ogólnie jednak KeyForge jest tak pomyślany, że poszczególne zestawy można ze sobą swobodnie mieszać i gra nie traci na atrakcyjności, choć oczywiście zdarzają się lepsze i gorsze talie, ale to taki urok gry. Jeśli jednak macie podejście typu challenge accepted, czyli po naszemu "zagram słabszymi kartami i zobaczę jak mi pójdzie", to bierzcie śmiało cokolwiek.
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
wziąłem sobie wasze rady do serca i zmieniłem swoje zamówienie na jeden pakiet startowy Mroczny Przypływ + 12 talii Zew Archontów. To mi powinno wystarczyć na mase grania domowego. Korci mnie żeby coś jeszcze wziąć ale pytanie czy jest sens się zapychać?
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
W tej grze zawsze kusi, żeby coś tam dokupić, ale wstrzymaj się na razie . Pograj na pierwszym cyklu. Jak złapiesz bakcyla, to mimo wszystko proponuję kupić po kilka paczek z każdego cyklu, tak, żeby mieć przekrojówkę życia całej gry .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- AntBehindLeaf
- Posty: 376
- Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 137 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ale ta gra jest miodna. Jestem po pierwszej rozgrywce, więc jeszcze emocjonalnie o tego podchodzę, ale warto było skusić się na rebelowską promocje. Brakowało mi takiej gry w kolekcji. Satysfakcja z odpalania combosów jest przednia .
Pierwszy mecz zakończył się wynikiem 3:2, gdzie do końca przegrany bronił się kradnąc mi aember / podnosząc koszt wykucia i grę konczyłem mając 12 aemberu.
Wiadomo, im dalej w las, tym bardziej gra się zgodnie z zasadami, ale chyba uniknąłem większych problemów. Na początek ofc czerwona talia.
A zakupiłem 8 czerwonych talii i reszty po 6, wiec na jakiś czas powinno starczyć .
Pierwszy mecz zakończył się wynikiem 3:2, gdzie do końca przegrany bronił się kradnąc mi aember / podnosząc koszt wykucia i grę konczyłem mając 12 aemberu.
Wiadomo, im dalej w las, tym bardziej gra się zgodnie z zasadami, ale chyba uniknąłem większych problemów. Na początek ofc czerwona talia.
A zakupiłem 8 czerwonych talii i reszty po 6, wiec na jakiś czas powinno starczyć .
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Zgadzam się z przedmówcą!
Kurczę, a gdyby nie promka u REBELa to pewnie bym się nią nie zainteresował. Wczoraj miałem czas zagrać tylko 2/3 gry, ale już widzę, że będę się przy niej dobrze bawił. Są decyzje, kombosy większe i mniejsze, fajne przeciąganie liny. W każdej turze coś tam miałem do zrobienia.
Za młodego grałem dużo w MtG na podwórku, każdy z nas miał talię albo dwie i graliśmy na luzie albo robiliśmy sobie mini turnieje, świetne czasy. Teraz w życiu nie miałbym czasu na MtG, nie mówiąc o koszcie fajniejszych kart. Keyforge jest zupełnie różny, ale dał mi dosyć podobne odczucia i to mi zupełnie wystarcza.
Polecam Pewnie do końca promocji dokupię jeszcze kilka talii bo w sumie fajnie mieć różnorodność domów.
Kurczę, a gdyby nie promka u REBELa to pewnie bym się nią nie zainteresował. Wczoraj miałem czas zagrać tylko 2/3 gry, ale już widzę, że będę się przy niej dobrze bawił. Są decyzje, kombosy większe i mniejsze, fajne przeciąganie liny. W każdej turze coś tam miałem do zrobienia.
Za młodego grałem dużo w MtG na podwórku, każdy z nas miał talię albo dwie i graliśmy na luzie albo robiliśmy sobie mini turnieje, świetne czasy. Teraz w życiu nie miałbym czasu na MtG, nie mówiąc o koszcie fajniejszych kart. Keyforge jest zupełnie różny, ale dał mi dosyć podobne odczucia i to mi zupełnie wystarcza.
Polecam Pewnie do końca promocji dokupię jeszcze kilka talii bo w sumie fajnie mieć różnorodność domów.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Mam w to na koncie blisko 300 partii i razem z Władcą Pierścieni LCG (ponad 400 partii) to moje dwie topowe gry . KeyForge bawi mnie niezmiennie, wspaniała karcianka, która nie wymaga poświęcania na nią czasu między partiami, a oferuje nieskończoną zmienność i regrywalność
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Kupiłem zestaw startowy Masowa mutacja + 2 talie czyli łącznie Masowa mutacja 4 talie
Zew Archontów 4 talie
Mroczny przypływ 2 talie
Zderzenie Światów 2 talie
Czy uważacie to za błąd? Może trzeba było wziąć więcej Zewu Archontów zamiast tych nowszych cykli?
Zew Archontów 4 talie
Mroczny przypływ 2 talie
Zderzenie Światów 2 talie
Czy uważacie to za błąd? Może trzeba było wziąć więcej Zewu Archontów zamiast tych nowszych cykli?
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Niee, jeśli Ci się gra spodoba to masz fajny różnorodny zestaw
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ja co prawda kilka deckow juz mialem wczesniej, ale za dyszke to szkoda bylo nie dokupic
Uwazam ze lepiej miec talie z kilku zestawow (wieksza roznorodnosc, nowe domy w kolejnych dodatkach) niz brac wszystko z jednego, ale rozumiem tez inny punkt widzenia.
Uwazam ze lepiej miec talie z kilku zestawow (wieksza roznorodnosc, nowe domy w kolejnych dodatkach) niz brac wszystko z jednego, ale rozumiem tez inny punkt widzenia.
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Gdyby ktoś chciał wydać stówkę na KF (na start ), to zarekomendowałbym kupno dwóch talii z każdego zestawu - choćby po to, żeby poznać zmieniające się w grze mechanizmy, tzn. dochodzące nowe opcje, oraz sposób, w jaki ewoluowały karty w poszczególnych frakcjach (domach).
Minusem takiego rozwiązania mogłaby być sytuacja, w której w obrębie danego cyklu trafią nam się mniej zbalansowane talie - wiadomo, że na początek najlepiej jest zmierzyć się deckami z tego samego startera. Tak czy inaczej, powtarzając się po raz n-ty, gra została tak pomyślana, że z góry nie można przyjąć, że jakakolwiek talia nie ma szans w starciu z inną, dowolną talią z dowolnego zestawu. Więc to nie jest tak, że zestaw pierwszy (czerwony) jest najsłabszy a kto kupi Mroczny Przypływ ten zleje wszystkich jak popadnie. Choć mój wpis ma charakter ogólny. to odpowiadając na pytanie osoby cytowanej - nie, nie zrobiłeś błędu. Przeciwnie - kupiłeś zestaw startowy, w którym masz wszystkie żetony niezbędne do gry (niebieski i czerwony były uboższe, bo i nie wszystkie mechanizmy zostały tam jeszcze wprowadzone), więc teraz pozostaje tylko grać, grać i jeszcze raz grać.
W KeyForge, o czym też warto pamiętać, nie zostało zaimplementowane rozwiązanie znane z innych gier, że przewiniesz swoją talię i zabawa się kończy. Tutaj karty, które raz zagrałeś, mogą wrócić na rękę (tyczy się to także przeciwnika), więc to samo stworzenie może za chwil kilka pojawić się w zupełnie innym "otoczeniu", co stworzy nam nieco inną sytuację taktyczną, że tak się wyrażę. Co więcej, czasem celowo będziesz chciał pozbyć się swoich kreatur ze środka stołu, aby mogły ponownie zostać wprowadzone do gry z jakimś fajnym bonusem.
Ze względu na wspomnianą kompatybilność talii/zestawów, KF, jako całość, musi się poruszać w obrębie ustalonych wcześniej zasad, rozbudowując dotychczasowe opcje zamiast wprowadzać dziesiątki nowych słów kluczowych. Weźmy dla przykładu rozjuszenie. Normalnie stworzenie może albo wykonać atak, albo zbierać aember; rozjuszenie powoduje, że przy aktywacji stworzenia możemy nim tylko zaatakować. Łatwizna, no nie? Tak samo alfa i omega, prosty myk żeby "zmusić" gracza aby daną kartę zagrał jako pierwszą lub ostatnią w swojej turze.
warto wydrukować sobie glosariusz z instrukcji i mieć go zawsze pod ręką
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... yForge.pdf
Wydaje mi się, że wszystkie pojęcia zostały w nim dobrze wyjaśnione. Ta ulotka, która dołączona jest do starterów, w sposób wystarczający tłumaczy koncept gry, cała reszta to tylko i aż stosowanie się do treści zawartych na kartach, w czym ów słowniczek wydatnie pomoże.
ps. dawkę osobliwego humoru zapewniają grze losowo generowane nazwy talii. W Masowej Mutacji trafił mi się m.in. Brajan, Patron Sandomierza
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
- AntBehindLeaf
- Posty: 376
- Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 137 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
uważajcie z tą promocją rebela zacząłem od 2-3 talii każdego sezonu, a po paru dniach mam po 8-10 będę domki z tego budował
i nawet nie sprawdzajcie siły swoich talii, bo zaczniecie gonić za silniejszymi
i nawet nie sprawdzajcie siły swoich talii, bo zaczniecie gonić za silniejszymi
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Znam ten ból A właściwie to mój portfel go zna.
Przy okazji podbijam raz jeszcze link, który już wcześniej się tu pojawił - podsumowuje on bardzo fajnie wszystkie zmiany w poszczególnych zestawach
https://docs.google.com/document/d/1nKp ... -JU3s/edit
A ja na szybko wypiszę zmiany w mechanice w poszczególnych setach:
Czas Wstąpienia:
- alfa - w fazie 3. karta musi być zagrana jako pierwsza
- omega - karta z tym słowem kluczowym zagrana w w fazie 3. kończy tę fazę
- zrzut - karta stworzenia może być zagrana w dowolne miejsce szyku, nie tylko na flance
- dziedzictwo - zabawa z dostępnością kart, nie ma żadnego wpływu na grę
Zderzenie Światów:
- awansowanie - jednostka umieszcza na sobie 1 aember z puli ogólnej
- osłonięcie - żeton chroni jednostkę przed atakiem - zaatakowana jednostka traci żeton osłony, ale nie ponosi obrażeń
- rozjuszenie - jednostka zmuszona jest zaatakować (nie może zbierać)
- anomalia - kolejny bajer z dostępnością kart, mechanicznie nie wpływa na grę
Masowa Mutacja:
- wzmocnienie - część kart w talii wzmacnia inne karty poprzez symbole, które aktywowane są podczas zagrywania karty, samo wzmocnienie nic nie robi, jedynie sygnalizuje, że dzięki danej karcie na kilku innych pojawiły się dodatkowe symbole (chodzi zapewne o to, że te same stworzenia/artefakty w różnych taliach mogą dawać różne efekty wzmocnienia)
- olbrzymie stworzenia - składające się z dwóch kart, należy posiadać na ręku obie połówki aby stworzenie mogło zostać wprowadzone do gry
Mroczny Przypływ:
- pływ - twist polegający na wprowadzeniu karty przypływu/odpływu, która wpływa na niektóre karty gracza w zależności od jej położenia
- mroczny bliźniak - czyli kolejny bajer, tym razem - niejako wbrew temu, czym KF ma być - dostajemy kopię innej talii ale ze zmienionymi grafikami (mrocznymi) oraz cechami niektórych jednostek (nie wiem czy wszystkich, bo nie trafiłem jeszcze na żadną parę )
Przy okazji podbijam raz jeszcze link, który już wcześniej się tu pojawił - podsumowuje on bardzo fajnie wszystkie zmiany w poszczególnych zestawach
https://docs.google.com/document/d/1nKp ... -JU3s/edit
A ja na szybko wypiszę zmiany w mechanice w poszczególnych setach:
Czas Wstąpienia:
- alfa - w fazie 3. karta musi być zagrana jako pierwsza
- omega - karta z tym słowem kluczowym zagrana w w fazie 3. kończy tę fazę
- zrzut - karta stworzenia może być zagrana w dowolne miejsce szyku, nie tylko na flance
- dziedzictwo - zabawa z dostępnością kart, nie ma żadnego wpływu na grę
Zderzenie Światów:
- awansowanie - jednostka umieszcza na sobie 1 aember z puli ogólnej
- osłonięcie - żeton chroni jednostkę przed atakiem - zaatakowana jednostka traci żeton osłony, ale nie ponosi obrażeń
- rozjuszenie - jednostka zmuszona jest zaatakować (nie może zbierać)
- anomalia - kolejny bajer z dostępnością kart, mechanicznie nie wpływa na grę
Masowa Mutacja:
- wzmocnienie - część kart w talii wzmacnia inne karty poprzez symbole, które aktywowane są podczas zagrywania karty, samo wzmocnienie nic nie robi, jedynie sygnalizuje, że dzięki danej karcie na kilku innych pojawiły się dodatkowe symbole (chodzi zapewne o to, że te same stworzenia/artefakty w różnych taliach mogą dawać różne efekty wzmocnienia)
- olbrzymie stworzenia - składające się z dwóch kart, należy posiadać na ręku obie połówki aby stworzenie mogło zostać wprowadzone do gry
Mroczny Przypływ:
- pływ - twist polegający na wprowadzeniu karty przypływu/odpływu, która wpływa na niektóre karty gracza w zależności od jej położenia
- mroczny bliźniak - czyli kolejny bajer, tym razem - niejako wbrew temu, czym KF ma być - dostajemy kopię innej talii ale ze zmienionymi grafikami (mrocznymi) oraz cechami niektórych jednostek (nie wiem czy wszystkich, bo nie trafiłem jeszcze na żadną parę )
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Mi też on nie leży, wraz z Lagosem, ale chyba to czysty los. Również bym poznał opinie doświadczonych, czy zmieniają się domy w następnych pudełkach, jakieś odpadają, czy tylko rośnie póla.
- ArnhemHorror
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 161 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Mars jest tylko w pierwszych dwóch. Ma wrócić wraz z zapowiedzianym dodatkiem.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- trance-atlantic
- Posty: 686
- Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
- Lokalizacja: Wlkp
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 225 times
- Kontakt:
Re: KeyForge (Richard Garfield)
No to jeszcze na szybko lista domów w kolejności poszczególnych setów:
ZA: Brobnar, Cienie, Dis, Logos, Mars, Nieokiełznani, Sanctum
CW: Brobnar, Cienie, Dis, Logos, Mars, Nieokiełznani, Sanctum
ZŚ: Brobnar, Cienie, Dis, Gwiezdny Sojusz, Logos, Nieokiełznani, Rzymozaury
MM: Cienie, Dis, Gwiezdny Sojusz, Logos, Nieokiełznani, Rzymozaury, Sanctum
MP: Cienie, Gwiezdny Sojusz, Logos, Nautilianie, Nieokiełznani, Rzymozaury, Sanctum
ZA: Brobnar, Cienie, Dis, Logos, Mars, Nieokiełznani, Sanctum
CW: Brobnar, Cienie, Dis, Logos, Mars, Nieokiełznani, Sanctum
ZŚ: Brobnar, Cienie, Dis, Gwiezdny Sojusz, Logos, Nieokiełznani, Rzymozaury
MM: Cienie, Dis, Gwiezdny Sojusz, Logos, Nieokiełznani, Rzymozaury, Sanctum
MP: Cienie, Gwiezdny Sojusz, Logos, Nautilianie, Nieokiełznani, Rzymozaury, Sanctum
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|