Obcy (Artur Górski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Obcy (Artur Górski)
Witam, Czy ktoś z Was posiada może skany do starej wersji gry planszowej obcy oraz dodatków o których mowa w tym temacie i mógłby się podzielić? Będę bardzo wdzięczny.
Re: Obcy (Artur Górski)
Znalazłem w piwnicy grę ale brakuje kilku żetonów i nie wiem których.
Ma ktoś listę ile czego powinno być: np broni? W rewanżu mogę zeskanować co się da...
Ma ktoś listę ile czego powinno być: np broni? W rewanżu mogę zeskanować co się da...
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Sprawdź tutaj
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Obcy (Artur Górski)
O! Dziękuję..
W międzyczasie, po prześledzeniu wątku, znalazłem na chomiku skan pierwszej edycji z dokładnym opisem (PDF).
Mógłbym go tu wrzucić ale można tylko obrazki.
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Takie coś dostałem ostatnio na urodziny:
https://images4.imagebam.com/64/fa/50/ME2I49Z_o.JPG
https://images4.imagebam.com/34/cf/ec/ME2I4A1_o.JPG
https://images4.imagebam.com/a8/6b/a3/ME2I4A2_o.JPG
https://images4.imagebam.com/06/84/83/ME2I4A4_o.JPG
https://images4.imagebam.com/5e/18/5f/ME2I4A6_o.JPG
https://images4.imagebam.com/86/8a/a8/ME2I4A8_o.JPG
https://images4.imagebam.com/24/e7/64/ME2I4AA_o.JPG
Pograliśmy wczoraj (7-godzinna partyjka) Kilka zmian w zasadach odświeżyło tę grę.
1) - strzelanie nie kończy tury, można strzelić i iść dalej
2) - znany z bitewniaków mechanizm z czekaniem na ruch przeciwnika (opóźnienie własnej akcji), daje spore pole do kombinowania.
3) dodanie do talii zadań kart zdarzeń (w przypadku wylosowania zdarzenia wykonuje się jego instrukcję i ciągnie się kolejną kartę) - przykładowo - Burke zdradza (gracz kontrolujący obcych przejmuje nad nim kontrolę na 4 tury), potrafi namieszać jak sobie stanie w korytarzu i zablokuje przejście.
4) dowodzenia - najwyższy stopniem wydaje rozkazy dając swoim podwładnym dodatkowe akcje
5) zwiększenie ilości obcych (wykluwają się na k12) i ich szybkości (6).
6) Transporter może zostać zniszczony
7) zamykane drzwi w korytarzach
Gra się zdecydoweanie ciekawiej.
partyjka zakończyła się zwycięstwem ekspedycji, które przypłacili życiem Drake i Vasquez, ale fakt faktem, było sporo szczęścia w losowaniu zadań. Gdyby nie to, mogło by się nie skończyć tak dobrze.
https://images4.imagebam.com/64/fa/50/ME2I49Z_o.JPG
https://images4.imagebam.com/34/cf/ec/ME2I4A1_o.JPG
https://images4.imagebam.com/a8/6b/a3/ME2I4A2_o.JPG
https://images4.imagebam.com/06/84/83/ME2I4A4_o.JPG
https://images4.imagebam.com/5e/18/5f/ME2I4A6_o.JPG
https://images4.imagebam.com/86/8a/a8/ME2I4A8_o.JPG
https://images4.imagebam.com/24/e7/64/ME2I4AA_o.JPG
Pograliśmy wczoraj (7-godzinna partyjka) Kilka zmian w zasadach odświeżyło tę grę.
1) - strzelanie nie kończy tury, można strzelić i iść dalej
2) - znany z bitewniaków mechanizm z czekaniem na ruch przeciwnika (opóźnienie własnej akcji), daje spore pole do kombinowania.
3) dodanie do talii zadań kart zdarzeń (w przypadku wylosowania zdarzenia wykonuje się jego instrukcję i ciągnie się kolejną kartę) - przykładowo - Burke zdradza (gracz kontrolujący obcych przejmuje nad nim kontrolę na 4 tury), potrafi namieszać jak sobie stanie w korytarzu i zablokuje przejście.
4) dowodzenia - najwyższy stopniem wydaje rozkazy dając swoim podwładnym dodatkowe akcje
5) zwiększenie ilości obcych (wykluwają się na k12) i ich szybkości (6).
6) Transporter może zostać zniszczony
7) zamykane drzwi w korytarzach
Gra się zdecydoweanie ciekawiej.
partyjka zakończyła się zwycięstwem ekspedycji, które przypłacili życiem Drake i Vasquez, ale fakt faktem, było sporo szczęścia w losowaniu zadań. Gdyby nie to, mogło by się nie skończyć tak dobrze.
- Yuri
- Posty: 2765
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Wydana lepiej jak oryginał
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
-
- Posty: 2598
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Mega! I są dodatkowe postacie... Jeszcze tylko jakby były figurki zamiast standów i żetonów (ksenomorfy mogłyby mieć siłę opisaną na podstawkach)...
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 lis 2021, 14:01
Re: Obcy (Artur Górski)
Będą i figurki, ale tylko dla ekspedycji. Obcy muszą zostać w formie żetonów - za duży koszt. Czasem jest ich na planszy ze 30-40 żetonów.
- choczkins
- Posty: 341
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 39 times
Re: Obcy (Artur Górski)
To będzie można kupić grę? Czy to jakieś PnP?pretorianstalker pisze: ↑07 lis 2021, 14:04 Będą i figurki, ale tylko dla ekspedycji. Obcy muszą zostać w formie żetonów - za duży koszt. Czasem jest ich na planszy ze 30-40 żetonów.
Wygląda fajnie no i pamięta się te czasy kiedy gra non stop lądowała na stole
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 lis 2021, 14:01
Re: Obcy (Artur Górski)
PnP - opcji sprzedazy nie bedzie ze wzgledu na prawa autorskie do samej gry jak i Obcego.
Re: Obcy (Artur Górski)
A ja chętnie bym nabył oryginał ale nie za tą cenę, za jaką chodzi, gdy tylko pojawi się na olx/allegro. Jeszcze rozumiem, gdyby jej stan był choćby przyzwoity, wszak gra ma swoje lata ale niektóre egzemplarze nie dość, że są niekompletne to jeszcze zawartość mocno zniszczona.
7-godzinna rozgrywka?
7-godzinna rozgrywka?
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
7-godzinna. W czym problem?
Raz, że 2 osoby z 4 pierwszy raz miały do czynienia z tą grą, trzecia pierwszy raz miała do czynienia z tą wersją. Sama wersja jest w fazie testów, więc czasami trzeba się było zastanawiać jak co powinno działać, w dodatku szereg nowych zasad dawał dodatkowe pole do kombinacji, więc nad ruchami trzeba było trochę pomyśleć. Tak czy inaczej oryginał w porównaniu wypada bardzo blado i już bym do niego nie miał ochoty wracać.
No a przy kilkunastogodzinnych godzinnych partyjkach Magii i Miecza na 10 planszach to i tak było jak z bicza strzelił
Raz, że 2 osoby z 4 pierwszy raz miały do czynienia z tą grą, trzecia pierwszy raz miała do czynienia z tą wersją. Sama wersja jest w fazie testów, więc czasami trzeba się było zastanawiać jak co powinno działać, w dodatku szereg nowych zasad dawał dodatkowe pole do kombinacji, więc nad ruchami trzeba było trochę pomyśleć. Tak czy inaczej oryginał w porównaniu wypada bardzo blado i już bym do niego nie miał ochoty wracać.
No a przy kilkunastogodzinnych godzinnych partyjkach Magii i Miecza na 10 planszach to i tak było jak z bicza strzelił
Re: Obcy (Artur Górski)
Problem z brakiem tego czasu na rozgrywkę.
Magia i Miecz na 10 planszach oczywiście trwała dłużej ale to były lata dzieciństwa i tego czasu było mnóstwo.
Jak tylko nowa wersja będzie gdzieś do kupienia to chętnie spróbuję choć sentyment do tamtej jest przeogromny.
Magia i Miecz na 10 planszach oczywiście trwała dłużej ale to były lata dzieciństwa i tego czasu było mnóstwo.
Jak tylko nowa wersja będzie gdzieś do kupienia to chętnie spróbuję choć sentyment do tamtej jest przeogromny.
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Do kupienia to jej raczej nie będzie, bo to nieoficjalna przeróbka.
A najdłuższe partie w MiMa rozgrywałem, gdy dzieciństwo było już tylko odległym wspomnieniem
A najdłuższe partie w MiMa rozgrywałem, gdy dzieciństwo było już tylko odległym wspomnieniem
- Gromb
- Posty: 2833
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Grałbym. I chętnie podpiąłbym się do grupowki PNP np. w MB PRINT gdyby ktoś to ogarniał w przyszłości. 7h mi nie straszne, ostatnio nad Zakazanymi Gwiazdami spędziliśmy porównywalny czas
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Re: Obcy (Artur Górski)
Drukował ktoś Obcego? Da radę wydrukować to na sztywnym papierze żeby już niczego nie podklejać? Karty zadań jako że są dwustronne to wiadomo, że trzeba skleić razem ale nie chciałbym się bawić w podklejanie każdego żetonu na tekturę.
No i najważniejsza sprawa czyli plansza. Na BGG jest plik składający się z kilku części planszy. Jak to później połączyć żeby jakoś wyglądało? I papier musiałby być śliski żeby łatwo było się poruszać żetonami obcych.
No i najważniejsza sprawa czyli plansza. Na BGG jest plik składający się z kilku części planszy. Jak to później połączyć żeby jakoś wyglądało? I papier musiałby być śliski żeby łatwo było się poruszać żetonami obcych.
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
To przyklej całą kartkę i dopiero wytnijnie chciałbym się bawić w podklejanie każdego żetonu na tekturę.
Jak drukowałem swoje dodatki do Magii i Miecza, gdzie wszystko było dwustronne, kleiliśmy za każdym razem dwie kartki papieru foto, wychodziło idealnie. To będzie nawet prościej, bo przy żetonach odpada koniecznośc idealnego spasowania awersu i rewersu. Tylko klej trzeba równo rozprowadzić.
Re: Obcy (Artur Górski)
Kiedyś się zagrywałem tytułem, więc dorzucę i swoją uwagę. Podoba mi się punkt 5. Najbardziej widoczna przewaga ludzi to ich większa szybkość niż obcych (6 akcji do 4 punktów ruchu) to praktycznie powodowało, że ostrożnie grający marines praktycznie nie mogli przegrać. Ale przypominam sobie też inną nie mądrą rzecz w "Obcym" - obcy mieli maks siłę (wytrzymałość) 4, a marines 5. To prowadziło do śmiesznych rzeczy, że nie opłacało się próbować ataku pojedynczym obcym o sile 1,2,3. 4-kowy obcy też miał sporą szansę by przegrać walkę wręcz. Hmmm. Jakim zatem cudem ci filmowi obcy atakując w pojedynkę zabijali tych odizolowanych ludzi? Wydaje mi się że w tej siłowej statystyce ludzi i obcych był ukryty największy babol tej gry. Dlatego cieszy mnie Twój punkt 2 "znany z bitewniaków mechanizm z czekaniem na ruch przeciwnika (opóźnienie własnej akcji), daje spore pole do kombinowania", ale nie rozwiązuje on do końca tego problemu większej siły marines w stosunku do obcych o którym pisałem. Może każdy obcy powinien rodzić się z min. 4+ siły (mniejszy rzut oznaczałby wyklucie facehugerra). Być może można by się pobawić z całym systemem walki wręcz (dodać inaczej walczące i działające (trudniejsze do trafienia) facehuggery, obcy rzadko mógłby być zraniony w walce wręcz, dodatkowo ryzyko oblania kwasem na krótkim dystansie itp) i strzelania (gdyby obcy mieli stać się silniejsi (widzę żeton 5kowego obcego) może inaczej powinny działać bronie - nie trzebaby sprowadzać siły obcego do zera). Dobry pomysł z Burke'm.Kilka zmian w zasadach odświeżyło tę grę.
1) - strzelanie nie kończy tury, można strzelić i iść dalej
2) - znany z bitewniaków mechanizm z czekaniem na ruch przeciwnika (opóźnienie własnej akcji), daje spore pole do kombinowania.
3) dodanie do talii zadań kart zdarzeń (w przypadku wylosowania zdarzenia wykonuje się jego instrukcję i ciągnie się kolejną kartę) - przykładowo - Burke zdradza (gracz kontrolujący obcych przejmuje nad nim kontrolę na 4 tury), potrafi namieszać jak sobie stanie w korytarzu i zablokuje przejście.
4) dowodzenia - najwyższy stopniem wydaje rozkazy dając swoim podwładnym dodatkowe akcje
5) zwiększenie ilości obcych (wykluwają się na k12) i ich szybkości (6).
6) Transporter może zostać zniszczony
7) zamykane drzwi w korytarzach
Gra się zdecydoweanie ciekawiej.
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Obcy mają tu (na chwilę obecną) siłę od 1 do 5, przy czym zawsze gdy człowieka atakuje więcej niż jeden obcy, dostają oni +1 do siły za każdego dodatkowego tylko nie pamiętam teraz czy ten bonus jest jeden dla wszystkich czy dla każdego z osobna (sprawdzę w instrukcji jak wrócę do domu).
Te jedyneczki tak naprawdę mają swoje zastosowanie, bo jak się wypuści chmarę takich (np w jednej kolejce wyskakuje takich 10 i blokują korytarz), to marines szybko schodzi amunicja, gdy próbują się przez nie przebić, bo na każdego trzeba zużyć pocisk (tylko miotacz ognia kosi ich szybciej, bo wg nowych zasad obejmuje zasięgiem trzy pola).
Te jedyneczki tak naprawdę mają swoje zastosowanie, bo jak się wypuści chmarę takich (np w jednej kolejce wyskakuje takich 10 i blokują korytarz), to marines szybko schodzi amunicja, gdy próbują się przez nie przebić, bo na każdego trzeba zużyć pocisk (tylko miotacz ognia kosi ich szybciej, bo wg nowych zasad obejmuje zasięgiem trzy pola).
W ostatniej partyjce gnojek najpierw stał sobie na skrzyżowaniu, blokując drogę ucieczki Vasquez, której kończyła się amunicja, a potem się odsunął, wpuścił jej obcych z drugiej strony i ją zjedliDobry pomysł z Burke'm.
Ma być grywalnie, niekoniecznie dokładnie tak, jak w filmie.ale nie rozwiązuje on do końca tego problemu większej siły marines w stosunku do obcych o którym pisałem.
Zbytnie komplikowanie zasad sprawi, że dnia zabraknie, żeby to rozegrać, nawet teraz trwa to już długo.Być może można by się pobawić z całym systemem walki wręcz (dodać inaczej walczące i działające (trudniejsze do trafienia) facehuggery, obcy rzadko mógłby być zraniony w walce wręcz, dodatkowo ryzyko oblania kwasem na krótkim dystansie itp) i strzelania (gdyby obcy mieli stać się silniejsi
Z tym, że to mogą robić tylko i wyłącznie członkowie ekspedycji (nie wszyscy), nie obcy, więc działa wyłącznie na ich korzyść.Dlatego cieszy mnie Twój punkt 2 "znany z bitewniaków mechanizm z czekaniem na ruch przeciwnika
Re: Obcy (Artur Górski)
Jakby nad tym posiedzieć to można by to znacznie uprościć, żeby system był szybszy niż jest obecnie (a - każdy obcy tyle samo siły, odpada liczenie przewagi w ataku, wyniki tylko zabity, ew. ranny, zmuszony do wycofania lub pudło, oblanie kwasem w walce wręcz lub przy strzelaniu z najbliższego dystansu to po prostu jakiś wynik na kostce np. feralna jedynka). Także masz rację z tą długością gry, ale nie w tym że nie da się tego uprościć. Jakbym miał skracać ten tytuł to przesunąłbym rozpoczęcie gry na moment gdy marines są już w jakimś miejscu bazy, mają już jakieś misje w ręku (i na planszy jest już nieco obcych), a nie wchodzą od włazu wejściowego.Być może można by się pobawić z całym systemem walki wręcz (dodać inaczej walczące i działające (trudniejsze do trafienia) facehuggery, obcy rzadko mógłby być zraniony w walce wręcz, dodatkowo ryzyko oblania kwasem na krótkim dystansie itp) i strzelania (gdyby obcy mieli stać się silniejsi
Zbytnie komplikowanie zasad sprawi, że dnia zabraknie, żeby to rozegrać, nawet teraz trwa to już długo.
Te jedyneczki mnie nie przekonują. Wystrzelasz 3, a jednego zostawisz. Spokojnie wchodzę do pomieszczenia z obcym i nawet do niego nie strzelam, bo to jedynkowy obcy. Niech to raczej on ucieka. I kto tu jest potworem.Te jedyneczki tak naprawdę mają swoje zastosowanie, bo jak się wypuści chmarę takich (np w jednej kolejce wyskakuje takich 10 i blokują korytarz), to marines szybko schodzi amunicja, gdy próbują się przez nie przebić, bo na każdego trzeba zużyć pocisk (tylko miotacz ognia kosi ich szybciej, bo wg nowych zasad obejmuje zasięgiem trzy pola).
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Ale nawet jedynkowy obcy sprawia, że nie możesz przejść - stoi pięciu takich w korytarzu i musisz wywalić na nich większość amunicji. A jak już wywalisz, to za nimi czeka jakaś 5tkaTe jedyneczki mnie nie przekonują. Wystrzelasz 3, a jednego zostawisz. Spokojnie wchodzę do pomieszczenia z obcym i nawet do niego nie strzelam, bo to jedynkowy obcy. Niech to raczej on ucieka. I kto tu jest potworem.
Jedynki są też doskonałym mięsem armatnim, do rzucania w kierunku członków ekspedycji, którzy czekają - strzelą raz czy dwa i zdejmą te atakujące ich jedynki (bo jak obcy do ciebie podejdzie to już czekać nie możesz), a potem atakują ich silniejsi obcy, którzy tylko czekali za rogiem na okazję.
- Muleq
- Posty: 620
- Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 167 times
- Been thanked: 163 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Ze wszystkimi dodatkami MiM zajmował nam około 40 minut . Nasz rekord na dwie osoby z 1994 roku to 37 minut
- Gieferg
- Posty: 46
- Rejestracja: 07 paź 2006, 17:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Been thanked: 6 times
Re: Obcy (Artur Górski)
Z tym, że graliśmy ze wszystkimi i do tego drugie tyle autorskich (Morze i szereg wysp, karty do Krainy wewnętrznej, Wioska itp.). Nie da się tego rozegrać w 40 minut