Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Dla dwójki graczy chyba szkoda zachodu. Ta gra jest stworzona z myślą o komplecie przy stole, a z pewnością jest wówczas ciekawsza.
- Otorek
- Posty: 663
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie byłbym tak surowy, tryb 2 osobowy działa w pełnowymiarowym wydaniu, tracimy głównie na module bitewnym i ciasnocie na planszy, co minimalizuje automa-przeszkadzajka. Diuna nie ma aż tak dużo interakcji, więc na 2 jest w pełni grywalna, rumieńców nabiera przy 3-4 graczach jak 90% gier przeznaczonych na 2 i więcej graczy.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 14 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Bierz na 2. Bot daje dość ciasnoty. Gra daje pełną satysfakcję i pokazuje czym jest, czy to na 2 graczy czy solo. A ci co mają ochotę niech się spuszczają, że to gra projektowana na 4 i niech sobie tak grają. Grałem we wszystkich konfiguracjach, i w każdej gra się bardzo agresywnie.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
powiem tak - warto miec gre w kolekcji nawet jesli bedziecie grac w nia w dwie osoby, a z raz do roku uda wam sie usiasc na 4:) dla tej jednej pelnokrwistej czteroosobowej rozgrywki warto miesc ta gre w kolekcji, a tak na codzien to nadal bardzo dobra gra na dwie osobyArachion pisze: ↑14 lis 2021, 00:08 Czytam, analizuje i zadaje pytanie-
Nigdy wcześniej żadne z naszej dwójki nie miało kontaktu z tym tematem diuny, nie jesteśmy fanami fantastyki - nie mieści nam się to w głowach ale nie mówimy "nie - planujemy jutro obejrzeć ten nowy film i jeżeli podejdzie temat filmu to gra diuna dla dwóch wymagajacych graczy będzie dobrym pomysłem?
Czytałem mieszane uczucia, że bot itp itd ale tak nakręcacie ze portfel sam się otwiera
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
A czy ktoś się orientuje, czy dodatek, który ma niedługo wyjść, poprawia jakoś doznania w rozgrywce solo lub na 2 osoby?
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Wg mnie Diuna jest bardzo przyjemną grą na 2-3 graczy. Odradzałbym gry na 4 osoby.
Na 4 osoby gra dla mnie jest frustrująca, szczególnie dla 4-tego gracza w kolejce. (Czysty masochizm, patrzeć jak współgracze zostawiają ostatnie miejsca dla pionka.)
Wczoraj obejrzałem stream MvM i stwierdzam, że dodatek najprawdopodobniej sprawi, że zmienię zdanie o grze w 4 osoby. Jest luźniej, a dodatkowe kafelki pozwalają na postępującą asymetrię.
PS. Trochę dziwię się stwierdzeniu, że na 2 osoby "szkoda zachodu", to jest taka sama gra jak w 3 osoby. Jedynie z tą różnicą, że automa praktycznie co rundę zajmuje "najlepsze" pola. Prawdziwy 3-ci gracz, nie zawsze posiadałby zasoby na wykonanie takich akcji co rundę.
Na 4 osoby gra dla mnie jest frustrująca, szczególnie dla 4-tego gracza w kolejce. (Czysty masochizm, patrzeć jak współgracze zostawiają ostatnie miejsca dla pionka.)
Wczoraj obejrzałem stream MvM i stwierdzam, że dodatek najprawdopodobniej sprawi, że zmienię zdanie o grze w 4 osoby. Jest luźniej, a dodatkowe kafelki pozwalają na postępującą asymetrię.
PS. Trochę dziwię się stwierdzeniu, że na 2 osoby "szkoda zachodu", to jest taka sama gra jak w 3 osoby. Jedynie z tą różnicą, że automa praktycznie co rundę zajmuje "najlepsze" pola. Prawdziwy 3-ci gracz, nie zawsze posiadałby zasoby na wykonanie takich akcji co rundę.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Wczoraj pierwsza rozgrywka - 4 osoby. Wszyscy pierwszy raz. Gra jest petardą. Mechaniki inspirowane innymi grami, ale tak pięknie jest to połączone, że mi osobiście nie przeszkadza. Nie mam porównania do gier w mniejszym składzie, ale żadnego masochizmu nie czułem. Mimo wleczenia się z tyłu (punkty) cały czas czułem satysfakcję. Kocham deckbuilder, nie cierpię worker-placement, ale tutaj jest to elegancko wkomponowane. Obserwuję (surowce), które pola mogą zająć inni, ważna kolejność w danej rundzie. Oprócz wymagania surowców, pola mają wymagania kart. Tych podglądnąć przeciwnikowi się nie da. Grę miałem na radarze, ale później spadła, kumpel kupił, siadałem do partii z pesymistycznym podejściem. Już się nie mogę doczekać dzisiejszej partii w tym samym czteroosobowym składzie.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
U mnie większość partii to gra na 2 osoby z automą. Co ważne - automa jest prościutka w obsłudze i nie generuje przestojów. W 90% rozgrywek końcowy wynik jest bardzo zbliżony, a często szala zwycięstwa przechyla się na drugą stronę w ostatniej rundzie. Nie wiem czy chciałbym w to grać w pełnym składzie - właśnie z powodu argumentu przytoczonego wyżej (czwarty gracz w kolejce, przy niefortunnym doborze kart, może nie mieć w ogóle możliwości by zrobić coś sensownego).
Dla mnie ta gra jest stworzona pod 3 osoby. Czy warto kupować dla 2 osób? Tak warto.
Tryb solo też śmiga całkiem dobrze - choć jest przepaść między wariantem łatwym i średnim. Gram w średni z lekkimi modyfikacjami w kierunku łatwego i końcowego wyniki są zawsze na granicy (50% zwycięstw, 50% porażek). Przy trybie solo, dokuczać może jedynie nieruchomy rynek.
Na dodatek czekam - to po prostu must have.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dla mnie ta gra jest stworzona pod 3 osoby. Czy warto kupować dla 2 osób? Tak warto.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tryb solo też śmiga całkiem dobrze - choć jest przepaść między wariantem łatwym i średnim. Gram w średni z lekkimi modyfikacjami w kierunku łatwego i końcowego wyniki są zawsze na granicy (50% zwycięstw, 50% porażek). Przy trybie solo, dokuczać może jedynie nieruchomy rynek.
Na dodatek czekam - to po prostu must have.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie, nie jest taka sama. Automa zajmuje losowe pola, nie najlepsze. Zajmuje je od czapy, przez co planowanie, albo obserwowanie poczynań przeciwnika i dopasowywanie kolejności naszych ruchów nie ma sensu. W dodatku w pierwszych dwóch-trzech rundach, o ile tylko automa wrzuci choć jednego żołnierza na pole bitwy to ma ją właściwie stuprocentowo wygraną, bo z kart zgarnia olbrzymie ilości dodatkowych punktów. Z żywymi graczami możesz od początku rywalizować na całej planszy. Automa psuje ten balans, powodując, że pewne elementy gry musisz w pierwszych turach olać, bo automa i tak Cię przebije. Czyli dokładnie to, co napisałeś - prawdziwy gracz nie zawsze posiadałby zasoby na wykonanie takich akcji co rundę. Dla mnie to minus.tomp pisze: ↑14 lis 2021, 09:59 PS. Trochę dziwię się stwierdzeniu, że na 2 osoby "szkoda zachodu", to jest taka sama gra jak w 3 osoby. Jedynie z tą różnicą, że automa praktycznie co rundę zajmuje "najlepsze" pola. Prawdziwy 3-ci gracz, nie zawsze posiadałby zasoby na wykonanie takich akcji co rundę.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 77 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Pojawił się gameplay z dodatku Rise of Ix od Man vs Meeple:
https://www.youtube.com/watch?v=F0OxtsHdgfA
https://www.youtube.com/watch?v=F0OxtsHdgfA
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
To jest gra głównie na 4 osoby bo wtedy jest ciasno i ciezko i o to w takich grach chodzi, na 3 jest za lóźno.tomp pisze: ↑14 lis 2021, 09:59 Wg mnie Diuna jest bardzo przyjemną grą na 2-3 graczy. Odradzałbym gry na 4 osoby.
Na 4 osoby gra dla mnie jest frustrująca, szczególnie dla 4-tego gracza w kolejce. (Czysty masochizm, patrzeć jak współgracze zostawiają ostatnie miejsca dla pionka.)
Wczoraj obejrzałem stream MvM i stwierdzam, że dodatek najprawdopodobniej sprawi, że zmienię zdanie o grze w 4 osoby. Jest luźniej, a dodatkowe kafelki pozwalają na postępującą asymetrię.
PS. Trochę dziwię się stwierdzeniu, że na 2 osoby "szkoda zachodu", to jest taka sama gra jak w 3 osoby. Jedynie z tą różnicą, że automa praktycznie co rundę zajmuje "najlepsze" pola. Prawdziwy 3-ci gracz, nie zawsze posiadałby zasoby na wykonanie takich akcji co rundę.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
O gustach się nie dyskutuje
Dla mnie dodatek jest bardzo dobrym rozwinięciem. Na papierze wygląda super. Na gameplay'u ok. Po zakupie hipoteza zostanie sprawdzona
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dla mnie dodatek jest bardzo dobrym rozwinięciem. Na papierze wygląda super. Na gameplay'u ok. Po zakupie hipoteza zostanie sprawdzona
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Spoiler:
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie wiem skąd wziąłęś info, że dodatek zmniejsza ciasnotę. Jedyne co jest, to te kilka kart, które pozwalają wejść na zajęte pole, ale to pomijalna różnica.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
W jednym z dzienników deweloperskich twórca tłumaczył, że poczucie ciasnoty to coś, co starano się w dodatku utrzymać, więc raczej nie będzie z tym problemu. Zresztą widać, że tracimy 4 pola i zyskujemy 4 nowe, więc przynajmniej w teorii powinno być ok.
Mnie najbardziej podoba się dodatkowe sposoby na wydawanie przyprawy. Po pierwsze trochę zaburzy to oklepany rytm zbieraj przyprawę - sprzedaj przyprawę, a po drugie solarisy zyskają na wartości, bo nie będzie można ich kupić jednym ruchem w hurtowych ilościach i mieć spokój na resztę gry.
Mnie najbardziej podoba się dodatkowe sposoby na wydawanie przyprawy. Po pierwsze trochę zaburzy to oklepany rytm zbieraj przyprawę - sprzedaj przyprawę, a po drugie solarisy zyskają na wartości, bo nie będzie można ich kupić jednym ruchem w hurtowych ilościach i mieć spokój na resztę gry.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Chodzi mi o to, że teraz wystarczy jeden raz sprzedać przyprawę i masz pieniędzy dosyć do końca gry. W dodatku przyprawy nie sprzedasz, więc na znaczeniu zyskają inne metody bogacenia się (np. pole Majątek, które jest w podstawce mega słabe).
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
A jak kupisz Miejsce w radzie + trzeciego Agenta + zapas na Mentatów? To jest łącznie np 8+5+6 = 19 solarisów. Bez sprzedania 5 przyprawy za 12 sol ciężko mieć na to budżet.
Nie mówię że jest to obowiązkowe, bo można skutecznie grać i bez tego. Jednakże w większości przypadków Raga i trzeci agent pomagają. Choć na siłę to forsować też nie zawsze ma sens.
I to jest całe piękno tej gry - szacowanie wyborów
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie dawno na stronie Direwolf'a https://www.direwolfdigital.com/news/pr ... ise-of-ix/ pojawiła się instrukcja do Dune: Imperium – Rise of Ix
Po wstępnym przejrzeniu wygląda super
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Kwestia gustu. "BGG'owy konsensus" na razie wskazuje na lekką preferencję w stronę 3 graczy.
Wariant na dwie osoby bardziej tu odstaje ze względu na pogłębienie losowości - zwłaszcza w początkowej fazie, kiedy to bot może wystawić do konfliktu duże siły z kapelusza, a my nie posiadamy środków na odpowiedź.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jestem lekko zaskoczony, ale jakbym miał się domyślać to stawiałbym na to, że to kwestia pierwszej tury. Poza tym dla mnie ciasnota w ogóle robi z tego interesującą grę, na 3 osoby jest strasznie luźno.
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 106 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Ja najczęściej gram na 3 osoby, około 10 partii, w partie w dwie osoby i jedna na 4. Najlepiej mi wchodzi jednak na 3 ze względu na mały downtime przy 4 i zapchanych polach. Natomiast, oczywiście to pewnie kwestia małego ogrania, zaczynam szukać alternatywnych otwarć. Z najbardziej ograna ekipą, obecnie w pierwszych ruchach polujemy na wodę, żeby pójść po przyprawę, sprzedać ja i odblować mepla. Wprowadzać to pewną schematyczność na samym początku i pewną frustrację u niektórych. Jak to wygląda u Was?
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Właśnie IMO to jest problem gry na 3 osoby. Trzeci agent jest zbyt wiele wart, żeby go odpuścić na początku. Przy 4 osobach można pokombinować więcej grając nawet i całą grę bez niego. Ciasnota powoduje, że alternatywne strategie zaczynają być bardziej grywalne.Muad'Dib pisze: ↑21 lis 2021, 09:28 Ja najczęściej gram na 3 osoby, około 10 partii, w partie w dwie osoby i jedna na 4. Najlepiej mi wchodzi jednak na 3 ze względu na mały downtime przy 4 i zapchanych polach. Natomiast, oczywiście to pewnie kwestia małego ogrania, zaczynam szukać alternatywnych otwarć. Z najbardziej ograna ekipą, obecnie w pierwszych ruchach polujemy na wodę, żeby pójść po przyprawę, sprzedać ja i odblować mepla. Wprowadzać to pewną schematyczność na samym początku i pewną frustrację u niektórych. Jak to wygląda u Was?
Otwarcie pójściem po wodę do fremenów jest u mnie ogólnie standardem przy stole. Poza tym część postaci ma swoje otwarcia, np. Rabban to spice->sell->agent jeżeli ikony pozwolą.
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Zdecydowanie brakuje mi w podstawce możliwości odchudzania talii, jest niby akcja Bene Gesserit (ale to 2 przyprawy...), są pojedyncze karty do kupienia z rynku, ale wydaje mi się że to zbyt mało. Cieszy nowa karta bazowa w dodatku.
Gra na pewno zagości u mnie na dłużej - rokuje zarówno podstawka, jak kierunek w którym ma rozwinąć ją dodatek.
![:+1:](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44d.svg)
Gra na pewno zagości u mnie na dłużej - rokuje zarówno podstawka, jak kierunek w którym ma rozwinąć ją dodatek.
- Shodan
- Posty: 1236
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 447 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Zgadzam się z kolegą wyżej. Rozgrywka nie jest zbyt długa i deck mieli się na tyle wolno, że często zakupione karty wchodzą tylko raz. Możliwość odchudzania talii jest bardzo pożądana.