X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: BOLLO »

1) tak
Awatar użytkownika
shahiye
Posty: 91
Rejestracja: 27 sty 2021, 17:01
Has thanked: 61 times
Been thanked: 18 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: shahiye »

charlie brown pisze: 24 wrz 2021, 15:04 pytania do 2.0

1. Namierzanie. Czy korzystając z ataku specjalnego, wymagającego wcześniejszego namierzenia (np. torpedy protonowe), powinienem po ataku automatycznie odrzucić żeton namierzania?
2. Wiązka ściągająca. Chcę użyć akcji przyspieszenia na ściąganym statku. Czyli jeśli ten statek będzie odwrócony do mnie tyłem, to się ode mnie oddali pod wpływem użycia wiązki? Trochę to bez sensu, bo wiązka powinna ściągać, a nie odpychać.
1. nie; namierzenie odrzucasz tylko przy wykorzystaniu - tj przerzuceniu kosci
2. tak, boost zawsze do przodu; jesli scigasz statek, to sie oddali
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

Indar pisze: 20 lut 2020, 14:11 Pamiętaj że możesz zrobić TYLKO jedna akcję w razie wykonywania akcji
Czesc. Nie zgodze sie. Tutaj w konkretnym pytaniu o serwomotory akcja łączona powinna być traktowana jako dodatkowa.
Cyt z instrukcji str 10 AKCJE: "Statek może wykonać 1 akcję podczas odpowiedniego etapu w swojej fazie aktywacji. Akcje dostępne dla statku są wymienione na pasku akcji po prawej stronie karty statku.
Poza akcją którą można wykonać podczas odpowiedniego etapu w fazie aktywacji zdolności niektórych kart pozwalają na wykonanie dodatkowych akcj Nie ma ograniczenia Ile takich dodatkowych akcji może wykonać statek jeden statek nie może jednak wykonać tej samej akcji więcej niż raz na rundę."

W zwiazku z tym Luke Skywalker może wykonać np akcję baczki a następnie dodatkowo przyspieszenie i skupienie lub skupienie z przydpieszeniem lub samo skupienie lub samo przyspieszenie.
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

djedi gamer pisze: 20 lut 2020, 22:58 Dzięki Indar! to wyjaśnia.

Mam dalsze pytanie: Gram Luke'm Skywalkerem (serwomotory, instynktowne celowanie, torpedy protonowe)

I jeszcze raz podchodzę do serwomotorów i oznaczenia skupienie - strzałka - czerwone przyspieszenie: Rozumiem, że po ruchu mam do wyboru akcje: skupienie lub namierzenie lub beczka lub przyspieszenie lub skupienie z przyspieszeniem, ale ze stresem?
Wykonujesz 1 akcje z karty Luka + dodatkowe z serwomotorów o ile sie nie były wykonane w tej rundzie wcześniej. Wynika to wprost z zapisu instrukcji do zestawu podstawowego str. 10.

Tutaj w konkretnym pytaniu o serwomotory akcja łączona powinna być traktowana jako dodatkowa.
Cyt z instrukcji str 10 AKCJE: "Statek może wykonać 1 akcję podczas odpowiedniego etapu w swojej fazie aktywacji. Akcje dostępne dla statku są wymienione na pasku akcji po prawej stronie karty statku.
Poza akcją którą można wykonać podczas odpowiedniego etapu w fazie aktywacji zdolności niektórych kart pozwalają na wykonanie dodatkowych akcj Nie ma ograniczenia Ile takich dodatkowych akcji może wykonać statek jeden statek nie może jednak wykonać tej samej akcji więcej niż raz na rundę."
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

Czesc,
uprzejma prośba o pomoc w zrozumieniu kart uszkodzeń krytycznych.

1. Wyciek paliwa statek - gdy przyjmiesz 1 uszkodzenie krytyczne przyjmujesz 1 uszkodzenie zwyczajne i naprawiasz tą kartę. Akcja napraw tę kartę.

Nic nie jest dla mnie z tej treści zrozumiałe. Czy to oznacza że ta karta ma stały efekt do momentu gdy przyjmę kolejne uszkodzenie zwyczajne z innej bitwy lub do momentu gdy w fazie akcji wykonam akcje dodatkowa z tej karty, czyli ja naprawie (odwrócę do zakrytej).?

2. Bezpośrednie trafienie statek - przyjmujesz jedno uszkodzenie zwyczajne. Następnie naprawdę kartę.

Czy to oznacza, że od razu obok kładę następną kartę uszkodzenia zwyczajnego, a tą krytyczną odwracam?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Dawici pisze: 24 lis 2021, 17:13
W zwiazku z tym Luke Skywalker może wykonać np akcję baczki a następnie dodatkowo przyspieszenie i skupienie lub skupienie z przydpieszeniem lub samo skupienie lub samo przyspieszenie.
Nie może. Akcje które "dostajesz" dzięki kartom ulepszeń (np serwomotory s-foils) stają się częścią Twojego "paska akcji". Nie możesz najpierw zrobić akcji z paska akcji Luka a później akcji z serwomotorow, poprostu nie. Robisz TYLKO jedna akcję - albo z dostepnych akcji dla swojego statku (w tym akcji z kart ulepszeń) albo akcje z kart które mają opis "AKCJA" (kondycja, karty uszkodzeń, upgrejdy). Jeżeli masz coś zlinkowane to oczywiście możesz zrobić akcje linkowaną. Inaczej ma się sprawa ze statkami w rodzaju TIE Defender - jego umiejka pozwala na wykonanie akcji evade po zrobieniu manewru 3-5, jest to bonusowa akcja PRZED faza wykonywania akcji, czyli dostajesz unik PLUS możesz zrobić normalnie jakąś akcję (poza unikiem).
Wyciek Paliwa - dostajesz kryta->rozpatrujesz kryta->dokladasz jeszcze jedną kartę uszkodzeń ->zakrywasz wyciek paliwa. Chyba że wcześniej naprawisz "Wyciek". I tu masz przykład - masz tego kryta na sobie, możesz naprawić "Wyciek Paliwa" wykonując akcje "Akcja - napraw tę kartę". Więcej już akcji nie zrobisz, chyba że ktoś Cię np skoordynuje.
Bezpośrednie trafienie - to tak jakbyś dostał dwa zwykle uszkodzenia-> zakryj kartę.
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

Indar pisze: 24 lis 2021, 22:23
Dawici pisze: 24 lis 2021, 17:13
W zwiazku z tym Luke Skywalker może wykonać np akcję baczki a następnie dodatkowo przyspieszenie i skupienie lub skupienie z przydpieszeniem lub samo skupienie lub samo przyspieszenie.
Nie może. Akcje które "dostajesz" dzięki kartom ulepszeń (np serwomotory s-foils) stają się częścią Twojego "paska akcji". Nie możesz najpierw zrobić akcji z paska akcji Luka a później akcji z serwomotorow, poprostu nie.
Czy możesz podać podstawę Twoich stwierdzeń. Ja w swoim poście wprost przepisałem instrukcje. Pisze w niej wyraźnie że akcji mogę wykonać wiele o ile pochodzą z innych kart niż karta statku.

Co do kart uszkodzeń mógłbyś bardziej łopatologicznie wyjaśnić jak należy się zachować gdy je otrzymuję? bo z Twojego posta nie zrozumiałem.
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Posługujesz się zasadami wprowadzajacymi, w "Rules Reference" jest rozwinięcie zasad - i z tym się powinieneś zapoznać

"When a ship is instructed to perform an action, the ship can perform a
standard action, which includes actions listed in that ship’s action bar,
as well as abilities that have the “Action:” header on that ship’s condition,
damage, ship, or upgrade cards.

• A ship cannot perform actions while stressed.
• Some upgrade cards have an action bar that lists one or more actions.
These actions are added to the ship’s action bar and therefore are
standard actions that the ship can perform.

• Some ship and upgrade cards have a linked action bar which allows the
ship to perform linked actions.

Aktywacja:
Perform Action: The ship may perform one action.

Zapis w zasadach podstawowych, który wspomniałeś, nie mówi Ci że możesz wykonać dodatkowe akcje "z automatu" - tylko że masz taką możliwość jak coś Ci na to pozwala. Np. Koordynacja innego statku, umiejętności z kart itd. ALE musi być konkretny zapis na karcie kiedy możesz tego użyć. Patrz np Myśliwiec Naboo:
After you fully execute a speed 3-5 maneuver, you may perform an Action: Evade action. Tu masz taki przykład - dostajesz niejako dodatkową akcję którą możesz zrobić po spełnieniu warunku, PLUS możesz zrobić normalnie akcje w fazie akcji.

Nie jest możliwe zrobienie akcji jak wspomniałeś przy Luku, raz - ogranicza Cię możliwość wykonania jednej akcji, a dwa - "Some upgrade cards have an action bar that lists one or more actions. These actions are added to the ship’s action bar and therefore are standard actions that the ship can perform.". Z tego fragmentu wynika jasno iż akcje które dostajesz np z S-Foilsów zostają dodane do listy akcji statku - nie są to dodatkowe akcje.
Ograniczona ilość akcji to "fundament" gry - inaczej mógłbyś sobie pozwolić na za wiele. Za jednym razem zrobić boosta, beczkę, przy okazji zakryć kartę uszkodzeń - nie, nie ma takiej możliwości.

Co do krytów:
Bezpośrednie trafienie, tak jak napisałeś - obok kładziesz kolejną kartę uszkodzeń, a "bezpośrednie trafienie" zakrywasz. Czyli to działa jakbyś dostał dwa uszkodzenia.
Wyciek Paliwa. Masz na sobie tego kryta - dostałeś go wcześniej i nie zakryłeś. W tej rundzie walki dostajesz kolejnego kryta - rozpatrujesz efekt obrażenia krytycznego które teraz dostałeś PLUS dostajesz dodatkowe obrażenie z efektu "Wyciek Paliwa" - i zakrywasz "Wyciek Paliwa".
Karta ma stały efekt do momentu kiedy zostanie zakryta - a to dzieje się gdy dostaniesz kolejne obrażenie krytyczne, albo zakryjesz uszkodzenie wykonując akcję.
Pomogłem jakoś?
Jeżeli dalej uważasz że się mylę zapraszam na grupę FB poświęconą X Wingowi, ew. na diskordowy kanał X Wing Polska - ale powiedzą Ci to samo.
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

Indar pisze: 25 lis 2021, 08:33 Posługujesz się zasadami wprowadzajacymi, w "Rules Reference" jest rozwinięcie zasad - i z tym się powinieneś zapoznać
Dziękuję Ci bardzo. Zdecydowanie pomogłeś. Odnalazłem Księgę Zasad i tam jest rzeczywiście szerzej opisane.

Żargon z XWing jest dla mnie momentami nie zrozumialy.

Teraz rozumiem że "kryt" = uszkodzenie krytyczne :-)

Ale "S-Foils" dalej nie kumam.
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

S-foils , przepraszam, posługuję się angielskimi nazwami. S-Foils, Serwomotory , czyli skrzydełka do X Winga T-65 i T 70.
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

Pytanie o tworzenie eskadr.

1.Czy karty do szybkiego tworzenia eskadr lub aplikacja to jest mus ktorego trzeba sie jednoznacznie trzymac zeby zagrac "zgodnie z zasadami"? Aplikacja i karty wprost wskazuja typy rozszerzen (talent, torpedy itp) jak rowniez w ramach kazdego typu konkretne karty. Czy ja musze sie trzymac typow i konktretnych kart? Nie moge nic spoza zakresu dolaczyc. P.S to co jest w kartach rozni sie troche z tym na co pozwala aplikacja. Aplikacja daje wiecej mozliwosci.

2.niektóre karty rozszerzen posiadaja po lewej na dole wpisane ograniczenie co do frakcji, rozmiaru statku lub inne. Jezeli karta nie posiada takiego ograniczenia to rozumiem ze mozna je stosowac do wszelkich frakcji i statkow jakie mam w kolekcji tak?

3. Jak rozwiazuje sie problem gdy przeciwnicy chca wykorzystac ta sama karte rozszerzen a w kolekcji jest tylko 1 sztuka?
Awatar użytkownika
shahiye
Posty: 91
Rejestracja: 27 sty 2021, 17:01
Has thanked: 61 times
Been thanked: 18 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: shahiye »

Dawici pisze: 27 gru 2021, 10:46 Pytanie o tworzenie eskadr.

1.Czy karty do szybkiego tworzenia eskadr lub aplikacja to jest mus ktorego trzeba sie jednoznacznie trzymac zeby zagrac "zgodnie z zasadami"? Aplikacja i karty wprost wskazuja typy rozszerzen (talent, torpedy itp) jak rowniez w ramach kazdego typu konkretne karty. Czy ja musze sie trzymac typow i konktretnych kart? Nie moge nic spoza zakresu dolaczyc. P.S to co jest w kartach rozni sie troche z tym na co pozwala aplikacja. Aplikacja daje wiecej mozliwosci.

2.niektóre karty rozszerzen posiadaja po lewej na dole wpisane ograniczenie co do frakcji, rozmiaru statku lub inne. Jezeli karta nie posiada takiego ograniczenia to rozumiem ze mozna je stosowac do wszelkich frakcji i statkow jakie mam w kolekcji tak?

3. Jak rozwiazuje sie problem gdy przeciwnicy chca wykorzystac ta sama karte rozszerzen a w kolekcji jest tylko 1 sztuka?
1. nie do konca wiem, o co pytasz... Eskadre budujesz w aplikacji, trzymajac sie zasady 200 pkt na gracza. Do tego wazny jest format gry (hyperspace, extended, epic) - ktory dodatkowo moze ograniczac dostepne karty. Karty szybkiego budowania dobre sa dla poczatkujacych graczy - wtedy gwarantem zrownowazenia sil nie sa punkty, tylko stopien zagrozenia (bodaj zolty, pomaranczowy i czerwony o ile dobrze pamietam). Natomiast jesli chodzi o dobor kart - to zeby dodac czlonka zalogi - statek musi miec na niego miejsce, zeby zabrac na poklad bomby - podobnie musi miec na to miejsce, itd.
2. generalnie tak. Pamietac nalezy o formacie gry (czy karta jest dozwlona) i czy sam statek ma slota na dana karte.
3. W powaznym turnieju nie ma tego problemu - masz swoje karty i nie obchodzi cie przeciwnik. W lokalnych turniejach czy domowym graniu nie musisz uzywac oryginalnych kart. Wiekszosc graczy drukuje swoje eskadry z aplikacji :)
Dawici
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2015, 20:41
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Dawici »

Dzieki za odpowiedz.

Ad. 1 pytam o to czy skoro aplikacja squad bilder np dla statku Jek Porkins pokazuje 11 kart rozszerzeń typu "modyfikacja" to :

A) czy ja moge wybierac tylko z tych 11 ? (mam wieksza kolekcje tych kart tego typu z innych zestawow i moze mialbym ochote wybrac cos innego)

B) w aplikacj Jek porkins nie ma mozliwosci dodania np m.in. czlonka zalogi. Rozumiem ze to oznacza ze nie ma na niego miejsca i takiego w grz nie moge dobrac?

Czy moglbys wyjasnic formaty gier? Czy to gdzies ustawiam w aplikacj o co w tym chodzi?

Jezeli chodzi o drukowanie. Jest gdzies jakis pdf lub cos przystepnego do wydrukowania szczegolowych cech poszczegolnych kart rozszerzen. Aplikacja squad bilder pokazuje tylko pdf do druku z tytulami tych kart.
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

1. Kartami szybkiego tworzenia się nie przejmuj, schowaj do kartonu. Rozpiski buduj używając aplikacji - ale nie oryginalnej, ta nie jest wspierana. Używaj albo "Launch Bay Next" na Androida albo YASB 2.0 z poziomu przeglądarki. Te dwa buildery są bardzo intuicyjne i wygodne, dużo wygodniejsze niż ta oryginalna od FFG.

2. Po lewej stronie karty są wymagania i restrykcje żeby włożyć kartę -ale żeby użyć danego upgrade musisz mieć odpowiedni slot. Do X Winga nie włożysz załoganta ani gunnera bo nie mają odpowiedniego slotu. Używając w/w builderow wszystko będzie jasne, jak czegoś nie będziesz mógł włożyć to apka Ci na to nie pozwoli.

3. Kartami się nie przejmuj, ważne żeby przeciwnik miał jasność jak co działa - i żebyś Ty pamiętał.

Formaty - Epic to format specjalny, w którym używasz statków epikowych w rodzaju Tantive IV i spalefjalnych kart formacj. Musisz kupić specjalne rozszerzenie. Extended to pełna gra, nie ma żadnych ograniczeń. Hyperdpace to format ograniczony, część statków jest niedostępna , tak samo jak część kart upgrade.
Awatar użytkownika
shahiye
Posty: 91
Rejestracja: 27 sty 2021, 17:01
Has thanked: 61 times
Been thanked: 18 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: shahiye »

Dawici pisze: 27 gru 2021, 12:57 Dzieki za odpowiedz.

Ad. 1 pytam o to czy skoro aplikacja squad bilder np dla statku Jek Porkins pokazuje 11 kart rozszerzeń typu "modyfikacja" to :

A) czy ja moge wybierac tylko z tych 11 ? (mam wieksza kolekcje tych kart tego typu z innych zestawow i moze mialbym ochote wybrac cos innego)

B) w aplikacj Jek porkins nie ma mozliwosci dodania np m.in. czlonka zalogi. Rozumiem ze to oznacza ze nie ma na niego miejsca i takiego w grz nie moge dobrac?

Czy moglbys wyjasnic formaty gier? Czy to gdzies ustawiam w aplikacj o co w tym chodzi?

Jezeli chodzi o drukowanie. Jest gdzies jakis pdf lub cos przystepnego do wydrukowania szczegolowych cech poszczegolnych kart rozszerzen. Aplikacja squad bilder pokazuje tylko pdf do druku z tytulami tych kart.
A - generalnie mozesz uzyc wszystkich legalnych modyfikacji :) Dlaczego apka moze pokazywac mniej:
- wiekszosc apek nie pokazuje rozszerzen, ktorych nie masz - na pewno masz uzupelniona cala posiadana kolekcje w apce?
- rozszerzenie moze nie byc dostepne w ustawionym w apce formacie gry
- rozszerzenie moze nie byc dostepne dla x-winga (np jest tylko dla imperoum, albo tylko dla duzych statkow)
B - x wing nie ma miejsca na zaloganta (ma natomiast miejsce na astromecha)

W tej chwili masz formaty:
hyperspace (niektore statki i rozszerzenia sa wykluczone) - typowo turniejowy, nikt w to nie gra ;)
extended - wszystko dozwolone oprocz wielkich statkow i rozszerzen zwiazanych z wielkimi statkami
epic - extended+wielkie statki
Lada chwila te formaty odejda do lamusa i zostana wprowadzone nowe.

Ja do druku rozpisek korzystam z https://raithos.github.io/
ponczekus
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2020, 16:51

X-Wing - Inicjatywa - po co to jest?

Post autor: ponczekus »

Sorki za głupie pytanie, ale nie bardzo rozumiem tej całej inicjatywy. Możliwe, że coś mi umknęło w zasadach gry. A przecież było napisane po "polskiemu".
Co daje mi, że strzelam do kogoś pierwszy, albo ruszam się pierwszy skoro i tak jest zasada jednoczesnego strzału i nawet zestrzelony statek w tej samej turze może oddać strzał. Dopiero po tej turze zestrzelone statki są zdejmowane z planszy.

Sorki. Próbowałem w to zagrać, ale tej inicjatywy nie rozumiem. Ktoś mi to wytłumaczy?
ponczekus
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2020, 16:51

Re: X-Wing - Inicjatywa - po co to jest?

Post autor: ponczekus »

O ile mogę sobie wyobrazić, że pilot z największą inicjatywą może wybrać łatwiejszy kąsek w fazie walki strzelając na końcu tury (bo np. ktoś ten cel już wczesniej zniszczyl i mozna wybrac inny), o tyle nie rozumiem tego samego w fazie aktywacji. Przecież i tak wszystkie ruchy są zaplanowane w fazie planowania. Chyba, że jeden statek najdzie na inny i trzeba go trochę przesunąć. Jakieś to wszystko jest dla mnie niedopracowane.
Awatar użytkownika
korbol
Posty: 48
Rejestracja: 29 lip 2018, 20:07
Has thanked: 30 times
Been thanked: 11 times

Re: X-Wing - Inicjatywa - po co to jest?

Post autor: korbol »

ponczekus pisze: 16 gru 2022, 01:30 Sorki za głupie pytanie, ale nie bardzo rozumiem tej całej inicjatywy. Możliwe, że coś mi umknęło w zasadach gry. A przecież było napisane po "polskiemu".
Co daje mi, że strzelam do kogoś pierwszy, albo ruszam się pierwszy skoro i tak jest zasada jednoczesnego strzału i nawet zestrzelony statek w tej samej turze może oddać strzał. Dopiero po tej turze zestrzelone statki są zdejmowane z planszy.

Sorki. Próbowałem w to zagrać, ale tej inicjatywy nie rozumiem. Ktoś mi to wytłumaczy?
ponczekus pisze: 16 gru 2022, 01:57 O ile mogę sobie wyobrazić, że pilot z największą inicjatywą może wybrać łatwiejszy kąsek w fazie walki strzelając na końcu tury (bo np. ktoś ten cel już wczesniej zniszczyl i mozna wybrac inny), o tyle nie rozumiem tego samego w fazie aktywacji. Przecież i tak wszystkie ruchy są zaplanowane w fazie planowania. Chyba, że jeden statek najdzie na inny i trzeba go trochę przesunąć. Jakieś to wszystko jest dla mnie niedopracowane.

W fazie aktywacji statki z wyższą inicjatywą aktywują się później. O ile ruchy masz już zaplanowane to o wyborze akcji decydujesz przy aktywacji. Masz więcej informacji jak będzie wyglądać ostateczny układ statków, co może wpłynąć na wybór akcji.

Podczas fazy walki, to tak jak piszesz. Można obrać sobie na cel statek z niższą inicjatywą. Np. Masz inicjatywę 5, niszczysz statek co ma inicjatywę 3. Statek z inicjatywą 3 robi "papa" i nie wykona już ataku (usuwany jest, gdy wszystkie statki z inicjatywą 5 wykonają atak).
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Post autor: Indar »

Im wyższa inicjatywa tym lepiej (wcześniej strzelasz, później się ruszasz). Tak jak kolega wyżej napisał - ruszając się późnej masz możliwość zrobienia repozycji (beczka, dopalacz) żeby np wyjść z zasięgu strzału wroga. I analogicznie - wyższa inicjatywa to wcześniejszy strzał. Zniszczysz wroga z niższą inicjatywa to nie zdąży strzelić.
ponczekus
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2020, 16:51

Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Post autor: ponczekus »

Chyba zrozumiałem o co w tym chodzi. Jednoczesność rozgrywania walki dotyczy statków z tą samą inicjatywą. Teraz to nabiera sensu. Instrukcja pod tym względem była dla mnie mało zrozumiała.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5210
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Post autor: BOLLO »

Indar pisze: 23 gru 2022, 00:46 Im wyższa inicjatywa tym lepiej (wcześniej strzelasz, później się ruszasz). Tak jak kolega wyżej napisał - ruszając się późnej masz możliwość zrobienia repozycji (beczka, dopalacz) żeby np wyjść z zasięgu strzału wroga. I analogicznie - wyższa inicjatywa to wcześniejszy strzał. Zniszczysz wroga z niższą inicjatywa to nie zdąży strzelić.
Niby tak ale trzeba tez wziac pod uwage ze statki z nizsza inicjatywa praktycznie wykonaja zaplanowany ruch a pozniejsze statki juz niekoniecznie
KanTTi
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2022, 20:35

X-wing zasięg 0

Post autor: KanTTi »

Cześć

Interesuje mnie czy na zasięgu 0, podczas fazy ataku, gdy atakuje obrońcę mam możliwość modyfikacji kości np mocą oraz czy obrońca też może modyfikować mocą? Nigdzie nie mogę znaleźć tego w instrukcji. Dziękuje za szybką odpowiedź
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1671
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 873 times

Re: X-wing zasięg 0

Post autor: XLR8 »

KanTTi pisze: 04 mar 2023, 11:10 Cześć

Interesuje mnie czy na zasięgu 0, podczas fazy ataku, gdy atakuje obrońcę mam możliwość modyfikacji kości np mocą oraz czy obrońca też może modyfikować mocą? Nigdzie nie mogę znaleźć tego w instrukcji. Dziękuje za szybką odpowiedź
Z tego co pamiętam, to wszystkie normalne zasady nadal działają. Jedynym wyjątkiem jest to, że nie możesz atakować statku, który jest w zasięgu 0 od ciebie. Choć i od tego są wyjątki.
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing zasięg 0

Post autor: Indar »

KanTTi pisze: 04 mar 2023, 11:10 Cześć

Interesuje mnie czy na zasięgu 0, podczas fazy ataku, gdy atakuje obrońcę mam możliwość modyfikacji kości np mocą oraz czy obrońca też może modyfikować mocą? Nigdzie nie mogę znaleźć tego w instrukcji. Dziękuje za szybką odpowiedź
Atak w R0 wykonujesz bazowa liczba kości bez żadnej możliwości modyfikacji. To co wypadnie to jest, nic nie zmienisz. Inaczej jest w przypadku obrońcy - ten może modyfikować wynik.
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 937
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 32 times
Been thanked: 119 times

Re: X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Post autor: Koshiash »

I obie powyższe odpowiedzi są poprawne, zależnie od tego, czy mówimy o 2.0, czy 2.5 :lol:
ODPOWIEDZ