Zakładam, że chodzi o to, że pledge grupowe / sklepowe dostarczane są na samym końcu. Priorytet mają pojedyncze pledge.
Machina Arcana (Juraj Bilić)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Administrator
- Posty: 4750
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1257 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Lustrował ktoś może tłumaczenie instrukcji udostępnione na stronie Machiny Arcany (https://machinaarcana.com/#components)?
Jakieś babole, kaleczenie stylu oryginału, czy jednak można utrzymać optymizm przed polską premierą?
Jakieś babole, kaleczenie stylu oryginału, czy jednak można utrzymać optymizm przed polską premierą?
- aduko
- Posty: 421
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Statek jeszcze płynie, 15 grudnia zawija do UK.
https://www.vesselfinder.com/vessels/MO ... -538007606
-
- Administrator
- Posty: 4750
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1257 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
No i pojawiła się recenzja wersji polskiej od On Table:
https://www.youtube.com/watch?v=lVHxbSichUk
https://www.youtube.com/watch?v=lVHxbSichUk
- Yuri
- Posty: 2765
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Jak najbardziej. Grałem kilka misji w wersje ANG i rewelacja.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
-
- Posty: 2600
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1237 times
- Been thanked: 1459 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Potwierdzam, solo gra się świetnie. Wręcz nie polecałbym grania w pełne 4 osoby, bo jedna postać zazwyczaj dość mało ma do zrobienia w swojej kolejce i taka gra sprowadzałaby się do ciągłego czekania na swoją kolej tylko po to by niewiele zrobić* a potem znów czekać.
Pierwsze podejścia solo robiłem na dwie postacie i było dość nudno, za to na cztery, jak zwiększyła się liczba opcji i kombinacji było już super![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Optymalne doświadczenie moim zdaniem to solo czterema poszukiwaczami albo w dwie osoby, po dwóch poszukiwaczy każda.
*- zwłaszcza jak inni gracze będą ciągle mówić co postać powinna zrobić.
Pierwsze podejścia solo robiłem na dwie postacie i było dość nudno, za to na cztery, jak zwiększyła się liczba opcji i kombinacji było już super
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Optymalne doświadczenie moim zdaniem to solo czterema poszukiwaczami albo w dwie osoby, po dwóch poszukiwaczy każda.
*- zwłaszcza jak inni gracze będą ciągle mówić co postać powinna zrobić.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Świetnie. W takim razie wypróbuję. Szkoda tylko, że bohaterowie też są tekturowi - wolałbym figurki, a tekturowe tylko potwory, jak w Gloomhaven. Nie wspierałem gry, ale retail chyba jakoś Q1 2022 ma być, tak? Jest jakaś konkretna data?
-
- Administrator
- Posty: 4750
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1257 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Cytują Galaktę z FB (z dzisiaj):
planowo w styczniu i trzymajmy kciuki, żeby wszystko poszło zgodnie z planem!
Dla mnie jeśli bohaterowie będą się wyraźnie odróżniać od potworów, to wszystko może być w tekturze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Pewnie się powtórzę, ale co tam, dla mnie Machina to naprawdę ukryty diament w grach przygodowych w klimacie horroru z domieszką dungeon crawler'a. Solo jest świetne, czy to na jedną postać, 2 czy 3 nie sprawia problemu, tury idą szybko a co najważniejsze tury gry/potworów są super szybkie, nie ma nawet co porównywać do gier spod szyldu Arkham, tam się idzie tym zmęczyć, tutaj po naszych akcjach szybkie ogarnięcie i znowu wracamy do bohaterów.
Rozwój bohaterów przez zdobycie nowych przedmiotów, te dają dodatkowe akcje oraz inne kości, nie rzucamy tutaj k6 i liczymy na cud wypadnięcia 5 i 6 (pozdro Arkham!) tylko mamy 2 rodzaje kości, słabsze i mocniejsze, ale co za tym idzie czuć ten rozwój i nie jest przypadkowe, że z lepszym sprzętem pokonamy mocniejszego potwora a po słabszych się w późniejszych turach przejedziemy.
Nie jest łatwo wygrać, ale nie jest też przesadnie trudno, nigdy nie natrafiłem na sytuację jak kiedyś gdy grałem w Magiczny Miecz z dodatkiem Gród, mój dopakowany Błędny Rycerz wyciągnął kartę, coś z mostem, rzut kością, rzuciłem 6 a tam 'wpadłeś w dziurę moście, dla ciebie to koniec przygody'. Nosz rwa mać, nie znoszę takich akcji w grach i na szczęście tutaj tego nie ma, poziom jest dobrze zrobiony, przy czym jak się będziemy ociągać i dojdzie najmocniejszy typ potworów no to wesoło nie będzie, nawet z najlepszym sprzętem.
Standy tekturowe są klimatyczne, bohaterowie są w kolorze sepii i nie ma problemu by ich dostrzec, potwory są fajnie pomyślane, im mocniejsze tym tekturki trochę większe, fajnie obrazuje zagrożenie.
Jedyny minus to instrukcja, niby jest tam wszystko co ma w niej być, ale strasznie się z nią męczyłem dopóki nie oglądnąłem jakiegoś przejścia, potem już było wszystko jasne.
Aha, długość scenariusza - jest długo, nawet 5/6 godzin, ale ale, zawsze po paru rozdziałach jest chwila oddechu, gdzie jak trzeba można spauzować grę i łatwo zrobić save'a, dlatego ten minus jest łatwo niwelowany, ale żeby nie było o tym wspominam.
Rozwój bohaterów przez zdobycie nowych przedmiotów, te dają dodatkowe akcje oraz inne kości, nie rzucamy tutaj k6 i liczymy na cud wypadnięcia 5 i 6 (pozdro Arkham!) tylko mamy 2 rodzaje kości, słabsze i mocniejsze, ale co za tym idzie czuć ten rozwój i nie jest przypadkowe, że z lepszym sprzętem pokonamy mocniejszego potwora a po słabszych się w późniejszych turach przejedziemy.
Nie jest łatwo wygrać, ale nie jest też przesadnie trudno, nigdy nie natrafiłem na sytuację jak kiedyś gdy grałem w Magiczny Miecz z dodatkiem Gród, mój dopakowany Błędny Rycerz wyciągnął kartę, coś z mostem, rzut kością, rzuciłem 6 a tam 'wpadłeś w dziurę moście, dla ciebie to koniec przygody'. Nosz rwa mać, nie znoszę takich akcji w grach i na szczęście tutaj tego nie ma, poziom jest dobrze zrobiony, przy czym jak się będziemy ociągać i dojdzie najmocniejszy typ potworów no to wesoło nie będzie, nawet z najlepszym sprzętem.
Standy tekturowe są klimatyczne, bohaterowie są w kolorze sepii i nie ma problemu by ich dostrzec, potwory są fajnie pomyślane, im mocniejsze tym tekturki trochę większe, fajnie obrazuje zagrożenie.
Jedyny minus to instrukcja, niby jest tam wszystko co ma w niej być, ale strasznie się z nią męczyłem dopóki nie oglądnąłem jakiegoś przejścia, potem już było wszystko jasne.
Aha, długość scenariusza - jest długo, nawet 5/6 godzin, ale ale, zawsze po paru rozdziałach jest chwila oddechu, gdzie jak trzeba można spauzować grę i łatwo zrobić save'a, dlatego ten minus jest łatwo niwelowany, ale żeby nie było o tym wspominam.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 405 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Wystarczy zrobić zdjęcie planszy bohatera z przedmiotami, planszy pokazującej poziom zagrożenia/strachu, talie potworów odkładamy tak jak została po ostatniej turze, tak samo przedmioty i tyle. Od nowego rozdziału wchodzi nowa plansza więc nie trzeba nic na samych planszach ogarniać, bardzo eleganckie rozwiązanie i przez to łatwe jest przerwanie gry w takim momencie.
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Orientujecie się może jak będzie wyglądała dostawa polskiej wersji językowej dla wspierających z KS? Byłem przekonany, że dostawą zajmować będzie się galakta, a okazuje się, że nie. Oni tylko retailem mają się zająć. Za chwilę się okaże, że gra pojawi się w sklepach szybciej niż dostaną ją Ci co wsparli ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11177
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3311 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Galakta przewiduje retail na luty, a KS ma byc dostarczany w styczniu
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Gra na którą mam mega ochotę, ale dużo jej cech może sprawić, że nie siądzie. Może pomożecie się zdecydować? ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Z dungeon crawlerami czy przygodówkami mam male doświadczenie. Sword and Sorcery nie podeszło mi przez niski poziom trudności, mało porywająca historię, żmudną obsługę, długi setup i ogólnie mało było satysfakcjonujące. Lubię zagrać w Nemesis. Losowość mi tam nie przeszkadza. Natomiast ta odrzuciła mnie od Eldritch Horror i poniekąd Posiadłości. Gloomhaven JotL jest spoko.
W MA trochę martwi mnie to, że rozgrywka wydaje mi się dosyć abstrakcyjna (chociaż to nienajlepsze słowo). Chodzimy po onirycznych kazamatach wypełnionych plugawymi bestami, a wszędzie rozsiane są skrzynie ze sprzętem z grubej rury. Do tego zaczynamy naszą podróż goli. Spawn potworów w po kątach pomieszczeń też chyba nie ma jakiegoś uzasadnienia ? Scenariusze (widziałem pojedyncze rozdziały) to raczej zajawka klimatyczna, niż jakaś fabuła? Czy scenariusze różnią się między sobą jakoś zasadniczo?
Nie wiem czy mi powyższe bardzo przeszkadza, ale rzuciło mi się to w oczy. Chyba właściwym jest mieć podejście, że to jest skirmish, a nie eksploracje "podziemi" i poznawanie fabuły?
Druga sprawa to losowość. Wydaje mi się że przez system 1 atak/1 obrażenie nie ma sytuacji, że jesteśmy nagle zabijani od jednego bardzo udanego ciosu jakiegoś słabego miniona? Jak rozumiem tu bardziej czuć będzie zbliżający się koniec i będzie on "zdeterminowany" (mam słaba broń, mało życia, przeciwnicy przeważają, mogłem uciec, a wdałem się w walkę, mogłem wziąć inny przedmiot) przez sytuację na planszy, a nie zbieg 2 rzutów kością, które z bezpiecznej sytuacji pogrąża biednych badaczy?
Losowość dociągu kart zawsze jakoś łatwiej mi przełknąć, chociaż wiem, że w MA może on dać tragiczne skutki![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Z dungeon crawlerami czy przygodówkami mam male doświadczenie. Sword and Sorcery nie podeszło mi przez niski poziom trudności, mało porywająca historię, żmudną obsługę, długi setup i ogólnie mało było satysfakcjonujące. Lubię zagrać w Nemesis. Losowość mi tam nie przeszkadza. Natomiast ta odrzuciła mnie od Eldritch Horror i poniekąd Posiadłości. Gloomhaven JotL jest spoko.
W MA trochę martwi mnie to, że rozgrywka wydaje mi się dosyć abstrakcyjna (chociaż to nienajlepsze słowo). Chodzimy po onirycznych kazamatach wypełnionych plugawymi bestami, a wszędzie rozsiane są skrzynie ze sprzętem z grubej rury. Do tego zaczynamy naszą podróż goli. Spawn potworów w po kątach pomieszczeń też chyba nie ma jakiegoś uzasadnienia ? Scenariusze (widziałem pojedyncze rozdziały) to raczej zajawka klimatyczna, niż jakaś fabuła? Czy scenariusze różnią się między sobą jakoś zasadniczo?
Nie wiem czy mi powyższe bardzo przeszkadza, ale rzuciło mi się to w oczy. Chyba właściwym jest mieć podejście, że to jest skirmish, a nie eksploracje "podziemi" i poznawanie fabuły?
Druga sprawa to losowość. Wydaje mi się że przez system 1 atak/1 obrażenie nie ma sytuacji, że jesteśmy nagle zabijani od jednego bardzo udanego ciosu jakiegoś słabego miniona? Jak rozumiem tu bardziej czuć będzie zbliżający się koniec i będzie on "zdeterminowany" (mam słaba broń, mało życia, przeciwnicy przeważają, mogłem uciec, a wdałem się w walkę, mogłem wziąć inny przedmiot) przez sytuację na planszy, a nie zbieg 2 rzutów kością, które z bezpiecznej sytuacji pogrąża biednych badaczy?
Losowość dociągu kart zawsze jakoś łatwiej mi przełknąć, chociaż wiem, że w MA może on dać tragiczne skutki
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Posty: 1353
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 573 times
- Kontakt:
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Pytasz o uzasadnienie logiczne wykreowanego światakhomaniac pisze: ↑08 sty 2022, 21:41
W MA trochę martwi mnie to, że rozgrywka wydaje mi się dosyć abstrakcyjna (chociaż to nienajlepsze słowo). Chodzimy po onirycznych kazamatach wypełnionych plugawymi bestami, a wszędzie rozsiane są skrzynie ze sprzętem z grubej rury. Do tego zaczynamy naszą podróż goli.
i gameplayowych decyzji projektanta? Na moje oko uzasadnienia te istnieją i z tego co się orientuję są częścią poznawanej fabuły i/albo są częścią Codexów.
Czy w kontekście zaproponowanych ram fabularnych albo struktury przedstawianej fikcyjnej rzeczywistości pytania typu "a dlaczego jest tak", "a dlaczego nie jest inaczej" uzyskują odpowiedź to odpowiem tak - autorem nie jest Rainer Knizia, więc praca nad uzasadnieniami na pewno została wykonana.
Jeżeli autor, Juraj Bilić, zadał już sobie trud opracowania tego świata to myślę, że i zasadnienie spaw pointów się tam znajduje. Ale czy to jest istotne dla gracza albo opowiadanej historii, tego nie wiem.Spawn potworów w po kątach pomieszczeń też chyba nie ma jakiegoś uzasadnienia ?
Ja bym powiedział, że scenariusze tutaj to raczej klimatyczna fabuła aniżeli zajawka. Co masz na myśli pisząc o fabule?Scenariusze (widziałem pojedyncze rozdziały) to raczej zajawka klimatyczna, niż jakaś fabuła?
Jeżeli kampanię z księgą skryptów to tego tu nie ma.
A fabuły aby opowiadać ciekawą historię mogą przecież być krótkie (o ile 4-5 godzinny scenariusz uznamy za krótki), mogą być jednostrzałami, mogą być na szynach, nie muszą być od razu drzewiastymi kampaniami.
Na poziomie opowiadanej historii? Oczywiscie.Czy scenariusze różnią się między sobą jakoś zasadniczo?
Na poziomie ogólnych mechanik? Raczej nie.
Na poziomie mechanik szczegółowych? Tak - są determinowane zdobywanym osprzętem oraz zdarzeniami scenariuszowymi.
Czy partie w ten sam scenariusz różnią się? Tak.
Różnice są na poziomie struktury pomieszczeń, bo są ustalane losowo. I na poziomie dobieranych monstrów i dobieranych przedmiotów.
To nie jest paragrafówka, ani skirmish, ale gra taktyczna o której niektórzy tu piszą, że jest raczej takim X-Comem na planszy.Nie wiem czy mi powyższe bardzo przeszkadza, ale rzuciło mi się to w oczy. Chyba właściwym jest mieć podejście, że to jest skirmish, a nie eksploracje "podziemi" i poznawanie fabuły?
Trudno doradzić komuś aby wydawał lub nie wydawał swoje pieniądze - ale w tym wątku raczej wszyscy ci odpowiemy twierdząco. Pytasz już przekonanych
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Rozumiem że gra ma być wydana przez Galaktę w polskiej wersji językowej? A kiedy odpali się jakaś przedsprzedaż b nic nic nie widać na "szukajkach"i czy jest juz znana orientacyjna cena?
- Shodan
- Posty: 1236
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 477 times
- Been thanked: 447 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Jak to u Galakty przedsprzedaż ruszy krótko przed premierą czyli pewnie pod koniec stycznia.
Cena pozostaje zagadką
Wersja KS (podstawka + dodatki Beyond oraz To Eternity) była wcześniej dostępna w sklepach za około 430 zł. Samą podstawkę szacowałbym w retailu za około minimum 300?
Cena pozostaje zagadką
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 1353
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 573 times
- Kontakt:
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Dopiero trafiło na cło... A dokładniej, dopiero wydano decyzję, że można rozładować kontenery do sprawdzenia. Dwa tygodnie to chyba minimum aby przeszło przez cło, dostarczone zostało do lokalnych hubów i wysłane do wspierających. Zakładam, że otrzymamy pudła dopiero na początku lutego.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/RV576ryk/Full-Size-Render.jpg)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/RV576ryk/Full-Size-Render.jpg)
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1372 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Będzie w sprzedaży normalnie. Galakta jest polski wydawcą. Niestety póki co jedyne co zapowiedzieli to, że premiera w lutym. Nic niewiadomo więcej.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)