Chciałbym oprzeć swoją pracę o kilka wstępnych założeń, tj.:
- celuję w tryb kampanii SOLO zdecydowanie i pod to projektuję zasady, ale wydaje mi się że będzie to-to grywalne i w trybie 1vs1
- oprzeć się w 95% o dostępne w grze elementy, jak najmniej dodatkowego druku
- wykorzystać mocno dodatki "Twilight at Area 51" (dorzuca kafle wewnątrz budynków) i "Abyss" (dorzuca kafle podwodne z wrakiem galeonu, wrakiem UFO i tankowcem/statkiem technicznym i osobny set kafli z podwodną świątynią)
- kampania składałaby się z kilku rodzajów misji opartych o dostępne zestawy kafli, tj.:
-SETTING MIEJSKI - 20 kafli
- chciałbym dostępne zestawy kafli troszkę pomieszać, tj. np. zrobić lokację portową w oparciu o kafle MIEJSKIE (DZIENNE + NOCNE) i kafle PODWODNE ze STAKIEM BADAWCZYM:
a) w pierwszym "członie" misji mielibyśmy za zadanie np. zaatakować nocą teren portu i przejąć stojącą tam łódź podwodną...
- mam kilka pomysłów na misje, które weszłyby do trybu fabularnego. M.in.:
a) atak zmasowany na naszą bazę (ta w oparciu o kafelki WNETRZE BUDYNKU i STATEK OBCYCH)
b) misja z przejęciem kontroli przez Obcych nad Robocopem naszym na kółkach i walka z nim (jest nawet taka karta dla niego w grze gotowa ). Może jako konsekwencja niepowodzenia obrony naszej bazy ? To chyba dobry trop.
c) misja w nocy bo Obcy zniszczyli/nie obroniłeś wielgachnej elektrowni na którymś z kontynentów i dodatkowe pkt dla Overminda, oraz walka na nocnych kafelkach dla wszystkich misji na tym kontynencie rozgrywanych
d) na pewno dwustopniowa misja z walką w tajnym laboratorium na Syberii z którego musimy podjąć dane. Pierwsza część po ciemku na kaflach miasta ozdobionych w choinki zimowe 3d dostarczanych z grą (dotarcie do bazy), później walka na kaflach WNĘTRZE BUDYNKU i zdobycie krytycznych danych
e) misja z podjęciem skarbu konkwistadorów z dna morza i kafli z galeonem, celem finansowania po prostu naszej działalności ? chciałbym wykorzystać te kafle na których jest zatopiona, stara, drewniana łajba
f) misja z zasadzka gdzie na początek jesteśmy od razu otoczeni przez widoczne od razy figsy alienow, moze jako efkt niepowodzenia poprzedniej ? jeżeli tak to kilka misji później dla zaskoczenia i trzeba to umotywować
g) misja z odbiciem jakiegoś Herosa ? Moze Pentagona ?
h) pierwsza śmierć Herosa kończy się misją jego odbicia, trafia on po prostu do niewoli. Następny ginie już "normalnie"
i) misja z odbiciem cywila/naukowca z laboratorium i wykorzystanie figsa spierdzielającego cywila z teczką
- dodatkowe, "punktowe" i generyczne misje w których możemy "podpakować" naszych herosów i powstrzymać progres Obcych na danej części globu, jeżeli nie idą nam misje fabularne i Obcy przejmują kolejne części globu. Poza tym przy użyciu opcji z Permadeath pozwoliłoby podbudować "świeżaków", gdy jakiś weteran nam zginie przy końcu, a późniejsze misje zjadałyby niedoświadczonych na miękko. To niemniej do rozważenia, bo troszkę znikałby "miecz Damoklesa" znad naszej głowy, musze to przemyśleć
- wykorzystam planszetke z trybu Conquest w trybie Kampanijnym, gdzie poszczególne misje przypisze do kontynentów (nazwy miast w których gramy misje są w Mission Booku) i jakbym misję "zawalił" to oznaczę, że Obcy przejmują kontrole nad tą częścią globu i będę im naliczał benefity (Abduction Tokeny odpowiadające regionowi). Jak wygram misje to oznaczę, że CX tutaj rządzi i dostanie analogicznie odpowiednie surowce. Ponadto przy 6 porażce gra się kończy, Obcy zajmują Ziemię. Po odblokowaniu mini-łodzi podwodnej pojawiłby sie tryb ataku zestrzelonych "spodków" pod wodą, który też działałby jak te generyczne misje.
- cos na kształt Shadow Track z AToE/SoB, tj. wraz z postępowaniem przejmowania globu przez Alienów rosną im pewne parametry. Np. 2/5 obszarów przejęte (przy 6 jest koniec gry wg. Instrukcji przypominam), dodaje im 1 kartę Mutations, 3/5 dodatkową 1 kość walki, 4/5 1 kość obrony dodatkową, itd. Kwestia to dobrze wyważyć, by nie przesadzić. Może to też np podwyższać koszt surowcowy naszych operacji typu rozbudowa Bazy/produkcja przedmiotów i w tym kierunku bym chyba szedł.
Zmiany w zasadach, które na pewno wprowadzę:
- chodzenie "na ukos" kosztuje 2 pkt ruchu
- w grze SOLO możesz odrzucić kartę Overminda/Mutations, którą losujemy na start tury Obcych, ale następna jest w sile SUPREME, bez możliwości odrzucenia
- permadeath bohaterów naszych
- jak Overmind zdobędzie odpowiednią ilość tokenów Abduction to losowa mutacja/wzmocnienie Alienów. Np. wybór z typów Obcych, którzy walczyli w ostatniej misji, rzut kością i przyznanie temu rodzajowi mutacji.
- stworzenie "koszyka" BlipTokenów do konkretnych misji z którego można losować/wybierać, by podbic przez to klimat misji i uniknac zgrzytów typu reptilianie na dnie morza
- w/w. "worek Obcych" ( albo, "worek Obcego" ) mógłby działać na zasadzie dorzucania coraz groźniejszych Obcych w miarę progresu kampanii
- ostrzeliwanie "zza rogu", również dodaje +1 do obrony
ZAPROPONOWANE:
- liczenie LoS. Instrukcja mówi, żeby liczyć od dowolnej krawędzi kwadratu do dowolnej krawędzi kwadratu co często doprowadza do absurdalnych sytuacjach. Ja zmieniłem to na liczenie od środka krawędzi. Tym bardziej jest to łatwe gdyż każda krawędź kwadrtu ma przedzielony środek kropką
- karty Hidden Agenda przechodzą na kolejne misje, aż do ich skompletowania
ZAPROPONOWANA ZMIANA PUNKTACJI WYSTAWIANIA OBCYCH:
Greys - bez zmian
Commander - 5 zamiast 6
Grey Heavy Infantry - 5 zamiast 6
Grey Tall Men - 5 zamiast 6
Grey Assassin - 2 zamiast 4 (jak dla mnie to ekwiwalent dwóch następnych oddziałów)
Devoli Ridgewalker - bez zmian
Grey Dominator - bez zmian
Devoli Reptilian - 2 zamiast 3
Arbiter - 2 zamiast 3
Alien Overmind - bez zmian
Gremulus - 5 zamiast 6
Annihilator - 7 zamiast 8
Devoli Ridgebeast - 6 zamiast 8
Greymaster - bez zmian
Karolina Riverfiend - 6 zamiast 8
Rameri - 6 zamiast 8
Ralavar Stramcaller - 2 zamiast 3
Raravar Waterbound - bez zmian
Ralavar Wildsflower - 7 zamiast 8
Na'vo Warrior - 4 zamiast 8
Co potrzebowałbym stworzyć graficznie, a czego nie ma w grze ? Nie za wiele, jak pisałem staram się to minimalizować maksymalnie, ale nie obeszłoby się bez:
- grafiki kart CASE SUMMARY/REPORT w duchu gry, pokazujące zlikwidowanych mini-bossów i info na nich o bonusie jaki nam to daje. Z jednej strony forma teczki (jak w Alien Files opisujących cechy Obcych w grze), a z drugiej foto małe potworzaka (wzięte z poprzednio wspomnianej jego karty cech) z np. pieczątką przez całą jape DECEASED.
- Invasion Track pokazujący co powoduje podbijanie kolejnych części Ziemi. Wspomniane podwyższone koszty produkcji/rozbudowy, by nie przegapić/zapomnieć. W sumie to zmieściłby sie na 1 karcie typu Standard taki spis.
Po zebraniu i oszlifowaniu wstępnym pomysłów, zrobię "siatkę rozgałęzień' jak do paragrafówki, które zbierze wszystkie misje i na tej podstawie będzie można ruszyć dalej.
Jestem bardzo otwarty na propozycje oczywiście.
EDIT: Opisałem się, a figsy same się nie pomalują. Do poczytania później