Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hej mam pytanie odnośnie zasad do gry Talisman magia i miecz
Ruszam się na pole ( WYLOSUJ 1 KARTĘ / Nie losujesz karty jeśli jakaś już się na niej tutaj znajduję) na tym polu znajdują się karty:
1. Nieznajomy - zostań tu do końca gry....
LUB
2. Miejsce - zostań tu do końca gry...
Co powinienem zrobić ?
1. Wylosować kartę potem zrobić akcje opisaną w Nieznajomym lub Miejscu.
2. Wykonać akcje opisaną w Nieznajomym lub Miejscu potem wylosować kartę.
3. Wykonuje tylko akcje z Nieznajomym lub Miejscem.
Theylen pisze: ↑22 wrz 2020, 22:55
Hej mam pytanie odnośnie zasad do gry Talisman magia i miecz
Ruszam się na pole ( WYLOSUJ 1 KARTĘ / Nie losujesz karty jeśli jakaś już się na niej tutaj znajduję) na tym polu znajdują się karty:
1. Nieznajomy - zostań tu do końca gry....
LUB
2. Miejsce - zostań tu do końca gry...
Co powinienem zrobić ?
1. Wylosować kartę potem zrobić akcje opisaną w Nieznajomym lub Miejscu.
2. Wykonać akcje opisaną w Nieznajomym lub Miejscu potem wylosować kartę.
3. Wykonuje tylko akcje z Nieznajomym lub Miejscem.
Czy może jeszcze coś innego
Jeśli tekst opisujący to pole nie jest wystarczająco jasny, to instrukcja na stronie 9 już nie zostawia pola żadnym wątpliwościom.
Theylen pisze: ↑22 wrz 2020, 22:55
Hej mam pytanie odnośnie zasad do gry Talisman magia i miecz
Ruszam się na pole ( WYLOSUJ 1 KARTĘ / Nie losujesz karty jeśli jakaś już się na niej tutaj znajduję) na tym polu znajdują się karty:
1. Nieznajomy - zostań tu do końca gry....
LUB
2. Miejsce - zostań tu do końca gry...
Co powinienem zrobić ?
1. Wylosować kartę potem zrobić akcje opisaną w Nieznajomym lub Miejscu.
2. Wykonać akcje opisaną w Nieznajomym lub Miejscu potem wylosować kartę.
3. Wykonuje tylko akcje z Nieznajomym lub Miejscem.
Czy może jeszcze coś innego
Jeśli tekst opisujący to pole nie jest wystarczająco jasny, to instrukcja na stronie 9 już nie zostawia pola żadnym wątpliwościom.
No chyba skoro pytam to znaczy że mam dylemat i nie wiem ? Nie prościej mi jest napisać odpowiedź na pytanie a nie przedłużać niepotrzebnie ?
Theylen pisze: ↑23 wrz 2020, 10:19
No chyba skoro pytam to znaczy że mam dylemat i nie wiem ? Nie prościej mi jest napisać odpowiedź na pytanie a nie przedłużać niepotrzebnie ?
Przepraszam, wyciąłem i zapomniałem wkleić fragment postu.
instrukcja strona 9 pisze:
Jeśli na danym obszarze znajdują się już
jakieś karty (np. karty Przygód, Ekwipunku lub Zaklęć), gracz losuje
tylko tyle kart Przygód, aby na danym obszarze było ich w sumie
tyle, ile wynika z polecenia zawartego na tym obszarze.
Witajcie. Mam pyt. dot. cech charakteru ponieważ coś mi tutaj nie gra, a nie moge nigdzie znaleźć odpowiedzi w instrukcji.
Otóż, w pudełku znajdują się 4 karty charakteru po jednej stronie strona dobra, po drugiej strona zła.
Według instrukcji, karty te dajemy tylko poszukiwaczom, którzy zmienili charakter np. Elf na start jest dobry, wiec karty "dobry" mu nie dajemy, ale kiedy zamieni się w złego to dajemy mu odwróconą kartę "zły"
No i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że co w przypadku kiedy Elf zostaje neutralny?? Takich kart w pudełku nie ma.
Jeśli jednak pójdziemy tokiem myślenia, że poszukiwać neutralny karty nie dostaje, zły poszukiwać dostaje karte "zły", a dobry poszukiwać "dobry" to dalej jest problem, ponieważ mamy tylko 4 karty cech w pudełku. Jeśli hipotetycznie gramy w 6 osób i mamy 4 bohaterów dobrych i 2 neutralnych i w przeciągu kilku rund wszyscy staną się źli to nie mam dla wszystkich kart zmiany cechów.
Czy ktoś mi może dokładnie wytłumaczyć jak rozdaje się te karty cech i jak to powinno wyglądać?
Z tego co pamiętam w podstawce nie da się stać neutralnym dopiero w którymś dodatku masz taką możliwość i tam powinny być odpowiednie karty. W starej Magii i miecz neutralnym można było się stać dopiero w dodatku Miasto. Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty, oczywiście można grać w więcej bo jedynie ilość bohaterów cię ogranicza a ich jest dużo. Jeśli brakuje ci kart charakterów to je sobie dorób lub w jakiś inny sposób zaznaczaj zmianę charakteru.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
anonim pisze: ↑16 gru 2021, 12:04
Z tego co pamiętam w podstawce nie da się stać neutralnym dopiero w którymś dodatku masz taką możliwość i tam powinny być odpowiednie karty. W starej Magii i miecz neutralnym można było się stać dopiero w dodatku Miasto. Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty, oczywiście można grać w więcej bo jedynie ilość bohaterów cię ogranicza a ich jest dużo. Jeśli brakuje ci kart charakterów to je sobie dorób lub w jakiś inny sposób zaznaczaj zmianę charakteru.
"Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty..." No własnie na pudełku jest napisane 2-6 graczy. Ale dziękuje i tak za informację. Coś się wymyśli
anonim pisze: ↑16 gru 2021, 12:04
Z tego co pamiętam w podstawce nie da się stać neutralnym dopiero w którymś dodatku masz taką możliwość i tam powinny być odpowiednie karty. W starej Magii i miecz neutralnym można było się stać dopiero w dodatku Miasto. Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty, oczywiście można grać w więcej bo jedynie ilość bohaterów cię ogranicza a ich jest dużo. Jeśli brakuje ci kart charakterów to je sobie dorób lub w jakiś inny sposób zaznaczaj zmianę charakteru.
"Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty..." No własnie na pudełku jest napisane 2-6 graczy. Ale dziękuje i tak za informację. Coś się wymyśli
mechanika gry praktycznie nie ogranicza ilości osób...ale w podstawce masz pewnie rzeczy tylko razy 4 ...np 4 żaby
anonim pisze: ↑16 gru 2021, 12:04
Z tego co pamiętam w podstawce nie da się stać neutralnym dopiero w którymś dodatku masz taką możliwość i tam powinny być odpowiednie karty. W starej Magii i miecz neutralnym można było się stać dopiero w dodatku Miasto. Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty, oczywiście można grać w więcej bo jedynie ilość bohaterów cię ogranicza a ich jest dużo. Jeśli brakuje ci kart charakterów to je sobie dorób lub w jakiś inny sposób zaznaczaj zmianę charakteru.
"Gra jest przewidziana dla 4 osób stąd masz tylko 4 karty..." No własnie na pudełku jest napisane 2-6 graczy. Ale dziękuje i tak za informację. Coś się wymyśli
mechanika gry praktycznie nie ogranicza ilości osób...ale w podstawce masz pewnie rzeczy tylko razy 4 ...np 4 żaby
Rzeczywiście, masz racje. Ale to np. w dodatkach dodają dodatkowe żaby dla wiekszej ilości graczy?
No bo to w sumie bez sensu gra piszę 2-6 graczy, a wszystko przygotowane dla 4 graczy
Maniik96 pisze: ↑16 gru 2021, 12:42
Chyba ze na wiekszą ilość graczy to musisz sobie sam dodrukować
prawdopodobieństwo że wszyscy zostaną żabami jest raczej małe ...
W grach często jest tak , że niektóre nieograniczone surowce "można zastąpić dowolnymi substytutami" - nigdy mi się to nie zdażyło ale taki zapis występuje całkiem często.
Maniik96 pisze: ↑16 gru 2021, 12:42
Rzeczywiście, masz racje. Ale to np. w dodatkach dodają dodatkowe żaby dla wiekszej ilości graczy?
No bo to w sumie bez sensu gra piszę 2-6 graczy, a wszystko przygotowane dla 4 graczy
Nie, ale też nie ma takiej potrzeby. Na ponad 400 partii 3 ropuchy widziałem raz, a 2 na raz tylko kilka razy. 4 na raz nie widziałem nigdy.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Obrońca (wróg- kultysta) vs Chwilowa zmiana (zaklęcie)
Mam zły charakter.
Wylosowalem obrońcę więc:
Jeśli jestem zły ma siłę 9.
Jeśli jestem dobry ma siłę 3.
Rzucam zaklęcie chwilowa zmiana charakteru w dowolnym momencie i staje się dobry.
1. Czy obrońca ma siłę 9 bo najpierw rozpatrzylem kartę przygody obrońca ma siłę 9 i dopiero potem zmieniłem charakter zaklęciem?
2. Czy też obrońca ma siłę 3 bo zaklęcie działa w chwili po wyciągnięciu karty a przed jej rozpatrzeniem?
Proszę o uargumentowane odpowiedzi bo toczy się poważna dyskusja na ten temat.
Argumenty #2
- zaklęcie nie ma "numeru zdarzenia"
- ma to sens fabularny: zła postać udaje dobra przed obrońca przy pomocy magii
- jest czar "sfera stagnacji" który rzuca się po odczytaniu karty ale przed rozpatrzeniem.
Argument #1
- Skoro przeczytałem spotkanie to już siła wroga się dopasowała do warunków, a tylko sama walka jest rozpatrzeniem karty.
Właśnie poznałem na imprezie firmowej super fajnego typa który twierdzi że rozegrał ponad 100 gier z rodziną w STARĄ Magię i Miecz. Założyliśmy się o 2 PLN że: Wygrał kiedyś tą grę w 2 rundach. Temu nie przeczę przy czym ja twierdzę że coś z zasadami pomieszali. Mówił że grał Astropatą. W pierwszej rundzie trafił na Koronę Władzy, ale na koronę władzy chyba trzeba było mieć Talisman w ekwipunku, a nawet jak go jakoś zdobył w pierwszej rundzie to pole korony władzy z tego co pamiętam mówi "wybierz gracza rzuć kostką itd." Zakładając że zawsze trafia a gracze się nie leczą to i tak trwa kilka co najmniej rund.
Błagam pomóżcie. Mam dwójkę dzieci i nie stać mnie na 2 PLN o które się Założyliśmy.
Pozdrawiam Przemek Coval Kowalski
Przyszły premier i/lub prezydent wszystkich Polaków.
Właśnie poznałem na imprezie firmowej super fajnego typa który twierdzi że rozegrał ponad 100 gier z rodziną w STARĄ Magię i Miecz. Założyliśmy się o 2 PLN że: Wygrał kiedyś tą grę w 2 rundach. Temu nie przeczę przy czym ja twierdzę że coś z zasadami pomieszali. Mówił że grał Astropatą. W pierwszej rundzie trafił na Koronę Władzy, ale na koronę władzy chyba trzeba było mieć Talisman w ekwipunku, a nawet jak go jakoś zdobył w pierwszej rundzie to pole korony władzy z tego co pamiętam mówi "wybierz gracza rzuć kostką itd." Zakładając że zawsze trafia a gracze się nie leczą to i tak trwa kilka co najmniej rund.
Błagam pomóżcie. Mam dwójkę dzieci i nie stać mnie na 2 PLN o które się Założyliśmy.
Pozdrawiam Przemek Coval Kowalski
Przyszły premier i/lub prezydent wszystkich Polaków.
Nie trzeba mieć talizmana aby wejść na koronę władzy. Są też alternatywne zakończenia gry i z tego co kojarzę jest takie, że pierwszy kto dotrze na koronę władzy wygrywa (nie chcę mi się wyciągać z szafy pudełek i sprawdzać jakie to zakończeniem).
Doczytam, że w starej więc na 99% było takie alternatywne zakończenie w dodatku podziemia.
Skoro był Astropatą to zaczynał grę w kosmicznej otchłani a tam jest karta Otchłani wszechmocna istota która po rzuceniu szóstki teleportuje cię gdziekolwiek, nawet na koronę władzy. Jeśli grał na zasadzie że wystarczy tylko dojść do korony władzy by wygrać to może wygrać w dwóch rundach a nawet w jednej. Mogli też gracze poddać rozgrywkę bo i tak czar rozkaz zabiłby ich zanim zdążyli by dojść do korony władzy i zabić Astropatę. Talizman jest potrzebny do przejścia doliny ognia a on jej nie przechodził więc go nie potrzebował.
Przykro mi zakład przegrałeś.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
Dla dobra gry powinno się z pomocą wszechmocnej istoty teleportować wszędzie poza polem z koroną władzy.
edit: a najlepiej wszędzie poza wewnętrzną krainą.
Nie grałem w MiM sto lat ale dziwię się, że nie ma na to żadnej erraty. Karta grubo przegięta choć prawdopodobieństwo wyciągnięcia jej i wyrzucenia akurat szczęśliwej szóstki znikome.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2023, 20:55 przez bdm, łącznie zmieniany 1 raz.