Arché - kra karciana (print and play)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Łukasz Smykla
Posty: 18
Rejestracja: 07 lip 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Arché - kra karciana (print and play)

Post autor: Łukasz Smykla »

Drodzy,

Chciałbym przedstawić Wam projekt studencki, który jest zabawą związaną z odkrywaniem Archetypów w formie gry karcianej.
Obrazek

Celem naszej gry jest odkrywanie prawdy o sobie i współgraczach, a także otaczającym nas świecie. Odkrywanie nieuświadomionych aspektów naszych osobowości.
Całą zabawę traktujemy jako eksperyment poznania świata, pozwalający koncentrować się na istotnych dla nas wartościach.

Jeśli ktoś zna teorię nieświadomości zbiorowej oraz archetypów K.G.Junga ma okazję wejść w nią głębiej. Jeśli nie, to jest okazja do eksperymentu poznawczego ;)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Nie%C5%9B ... 7_zbiorowa

„Odkryj nieuświadomione. Poznaj nieuświadomione”

zapraszam do pobrania plików PNP pod druk ekonomiczny B&W w PDF (instrukcja na ostatniej stronie) --> https://bit.ly/3ewpy4s
oraz do wypełnienia ankiety po odbytej rozgrywce --> https://bit.ly/3skMCLx

Jak grać?
Talia kart składa się z 84 kart: 12 kart archetypów i 72 kart cech/wartości.
Każda z kart archetypu posiada jasną i ciemną stronę archetypu. W talii jest 12 sztuk kart archetypów: po 3 karty jasnej strony archetypu i po 3 karty ciemnej strony archetypu, które pasują do poszczególnych archetypów, tj. 72 kart.
Przetasowane karty układamy na jednym stosie. Zabawę rozpoczyna najstarszy gracz, dobierając ze stosu 4 karty. Nikt nie wie czy ze stosu zostanie wylosowany archetyp, czy też karty jasnej/ciemnej strony archetypu. Wylosowane karty są trzymane przez graczy w tajemnicy. Gracz dobiera zatem 4 karty i jeśli mu któraś nie odpowiada, to może odrzucić jedną z nich, przekazując graczowi po lewej. Jednocześnie w miejsce odrzucanej karty dobiera kolejną ze stosu. Z dobranych kart musi ujawnić minimum jedną kartę, rozpoczynając w ten sposób ujawnianie swojego archetypu. Maksymalnie może w danej kolejce ujawnić 4 karty, np. jeśli ma jeden kompletny archetyp. Ujawnioną kartę odkłada na stół.
Każda kolejka składa się z: dobrania 4 kart, opcjonalnego odrzucenia wybranych kart do gracza po lewej stronie, ujawnienia wybranych kart, tj. min. 1 – maks. 4.

Wygrana:
Grę wygrywa ten, kto ujawni więcej kompletnych archetypów. Za archetyp kompletny uznajemy minimum 3 a maksymalnie 6 wartości.
Zwycięzca będzie miał możliwość określenia publicznie czy „odnajduje siebie” w wybranym w trakcie rundy archetypie.
Pozostali uczestnicy będą mieli możliwość zawetowania i swoistego podważenia wyniku, informując wygranego, że ów archetyp jest w rzeczywistości zupełnie inny.

Co wy na to? Będzie grane?

Obrazek

Obrazek
Łukasz Smykla
Posty: 18
Rejestracja: 07 lip 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Arché - kra karciana (PRINT AND PLAY)

Post autor: Łukasz Smykla »

Ogrywamy prototyp, rzućcie okiem może się spodoba pomysł.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ