Wlascicielem tlumaczenia pewnie jest lokalny wydawca ktory moze wydac tylko standardowa wersje a deluxe tylko GB.mistrz_yon pisze: ↑12 mar 2021, 12:42 Zadałem pytanie i już odpisali. Polska instrukcja będzie w wersji podstawowej, ale nie w deluxe
Czasami nie rozumiem świata (zapewne dlatego, że nie rozumiem tego biznesu)
Stroganov (Andreas Steding)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- brazylianwisnia
- Posty: 4099
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 934 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 3385
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 559 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Zagrane dzisiaj pierwszy raz, wybaczcie, że nie zdążyłem przed końcem KS-a
Zacznę od oprawy i jak sprawdzają się w praktyce wszystkie odcienie bieli i błękitu jakie w życiu widziałem. Nie powiem, wygląda to bardzo estetycznie, ale mogłoby być trochę czytelniej. Niektóre pola na obozy nie są wcale polami na obozy, tylko dekoracyjnym krzyżykiem, do tego część ikonografii jest tu, część tam, trochę to było upierdliwe. Najbardziej rozwaliło mnie to, że punktacja za obozy na mapie jest tak mało widoczna, że zauważyłem ją w 3/4 gry jako jedyny z grających. Trochę przesadzili z minimalizmem oprawy. Przy drugiej grze większość tych rzeczy już na szczęście nie będzie boleć, ale przy pierwszej można się trochę naciąć. Ogólnie na plus, mogłoby być troszkę lepiej. Na pewno przydałoby się umieścić pewne elementy w trochę innych miejscach, bo punktowanie jest strasznie rozsiane po elementach. Do tego fajny by był skrót złotych akcji, którego po prostu nie ma.
Sama rozgrywka jest bardzo przyjemna. Gra bardzo ciekawie pcha nas na wschód i ciężko mi wyobrazić sobie rundę, gdzie nie chcemy będzić w głąb. Zbieramy futerka, wymieniamy na różne bonusy i jakoś to wszystko się dość przyjemnie kręci. Mechanicznie wszystko wygląda ok, aczkolwiek nam wyjątkowo mało atrakcyjne wydawały się trofea, które są rzadkie jako akcja i po prostu drogie. W zasadzie przez całą grę w trójkę może raz ruszyliśmy tą akcję. Mechanicznie się wszystko w miarę spina, ale dla mnie jest parę zgrzytów np. banery wydają się mocno są doczepkę do projektu a cała gra ma dość sporo elementów losowych (u nas dosłownie nie wyszła ani jedna misja na niedźwiedzie przez całą grę).
No i niestety musi być większe ale. Gra jest kosmicznie podatna na AP. Ilość opcji w rundzie jest baaardzo szeroka, wybieramy realnie jedną z 4 lokacji, gdzie możemy zrobić w sumie 3 akcje w różnych kombinacjach wybierając z mniej więcej 8 opcji. Trochę tego jest. Do tego plansza w zasadzie co chwilę zmienia obraz zmuszająć nas do przeplanowania swojego ruchu, bardzo rzadko można coś zaplanować "bezpiecznie". Ilość pierdół, które trzeba policzyć, kiedy robimy podwójną złotą akcję bywa czasami przytłaczająca i upierdliwa, co chwilę doliczamy się czy mamy te 3 jelenie czy nie, po czym jednak zmieniamy plan na 4 lisy.
Fajnym pomysłem jest jak działa kolejność graczy, bo przeskakujemy się na wschód i dzięki temu zyskujemy pierwszeństwo. Niestety w połączeniu z wyżej wymienionym AP dochodzi do sytuacji jak z Grand Austria Hotel, że jedną turę zaczynamy, drugą kończymy, co może okazać się dosłownie 15 minutowym przestojem. Momentami można spokojnie iść na kawę z dość sporym ciastkiem. Boję się co się dzieje na 4 graczy. Kolega ze stołu zresztą stwierdził, że gra wydaje się o 1 rundę za długa i rzeczywiście jakoś te kombinowanie w rundach 1-3 było ciekawe ze względu na skromniejsze zasoby a czwarta runda trochę była już kombinowaniem jak wyoptymalizować ten 1 punkt więcej z 10 000 zasobów.
Dla mnie to takie 6,5-7/10 na razie. Niedługo jeszcze pewnie siądziemy, i za drugim razem AP może będzie mniejsze, ale obawiam się, że dla niektórych zabije to frajdę z gry.
Zacznę od oprawy i jak sprawdzają się w praktyce wszystkie odcienie bieli i błękitu jakie w życiu widziałem. Nie powiem, wygląda to bardzo estetycznie, ale mogłoby być trochę czytelniej. Niektóre pola na obozy nie są wcale polami na obozy, tylko dekoracyjnym krzyżykiem, do tego część ikonografii jest tu, część tam, trochę to było upierdliwe. Najbardziej rozwaliło mnie to, że punktacja za obozy na mapie jest tak mało widoczna, że zauważyłem ją w 3/4 gry jako jedyny z grających. Trochę przesadzili z minimalizmem oprawy. Przy drugiej grze większość tych rzeczy już na szczęście nie będzie boleć, ale przy pierwszej można się trochę naciąć. Ogólnie na plus, mogłoby być troszkę lepiej. Na pewno przydałoby się umieścić pewne elementy w trochę innych miejscach, bo punktowanie jest strasznie rozsiane po elementach. Do tego fajny by był skrót złotych akcji, którego po prostu nie ma.
Sama rozgrywka jest bardzo przyjemna. Gra bardzo ciekawie pcha nas na wschód i ciężko mi wyobrazić sobie rundę, gdzie nie chcemy będzić w głąb. Zbieramy futerka, wymieniamy na różne bonusy i jakoś to wszystko się dość przyjemnie kręci. Mechanicznie wszystko wygląda ok, aczkolwiek nam wyjątkowo mało atrakcyjne wydawały się trofea, które są rzadkie jako akcja i po prostu drogie. W zasadzie przez całą grę w trójkę może raz ruszyliśmy tą akcję. Mechanicznie się wszystko w miarę spina, ale dla mnie jest parę zgrzytów np. banery wydają się mocno są doczepkę do projektu a cała gra ma dość sporo elementów losowych (u nas dosłownie nie wyszła ani jedna misja na niedźwiedzie przez całą grę).
No i niestety musi być większe ale. Gra jest kosmicznie podatna na AP. Ilość opcji w rundzie jest baaardzo szeroka, wybieramy realnie jedną z 4 lokacji, gdzie możemy zrobić w sumie 3 akcje w różnych kombinacjach wybierając z mniej więcej 8 opcji. Trochę tego jest. Do tego plansza w zasadzie co chwilę zmienia obraz zmuszająć nas do przeplanowania swojego ruchu, bardzo rzadko można coś zaplanować "bezpiecznie". Ilość pierdół, które trzeba policzyć, kiedy robimy podwójną złotą akcję bywa czasami przytłaczająca i upierdliwa, co chwilę doliczamy się czy mamy te 3 jelenie czy nie, po czym jednak zmieniamy plan na 4 lisy.
Fajnym pomysłem jest jak działa kolejność graczy, bo przeskakujemy się na wschód i dzięki temu zyskujemy pierwszeństwo. Niestety w połączeniu z wyżej wymienionym AP dochodzi do sytuacji jak z Grand Austria Hotel, że jedną turę zaczynamy, drugą kończymy, co może okazać się dosłownie 15 minutowym przestojem. Momentami można spokojnie iść na kawę z dość sporym ciastkiem. Boję się co się dzieje na 4 graczy. Kolega ze stołu zresztą stwierdził, że gra wydaje się o 1 rundę za długa i rzeczywiście jakoś te kombinowanie w rundach 1-3 było ciekawe ze względu na skromniejsze zasoby a czwarta runda trochę była już kombinowaniem jak wyoptymalizować ten 1 punkt więcej z 10 000 zasobów.
Dla mnie to takie 6,5-7/10 na razie. Niedługo jeszcze pewnie siądziemy, i za drugim razem AP może będzie mniejsze, ale obawiam się, że dla niektórych zabije to frajdę z gry.
-
- Posty: 3385
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 559 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Zagraliśmy dzisiaj drugi raz i w większości obawy się potwierdziły. Udało mi się losowo jako zaczynającemu złapać jakieś chore kombo i w zasadzie uciekłem z grą dość mocno. Jeden kolega poszedł w trofea i zadziałało w miarę ok, ale żeby to faktycznie pocisnąć, to chyba trzeba robić dosłownie trofea i nic innego.
Trzeba mocno się specjalizować, żeby wyciągnąć sensowne punkty, szczególnie, że płytki punktujące nie mają limitów. Płytki są strasznie słabo zbalansowane, niektóre dają spokojnie 7-10 punktów a inne dają punkt za monetę, których na koniec za bardzo nikt nie ma. Płytki wychodzą losowo i spore znaczenie ma komu podejdą.
Koniec końców gra i tak się całkiem przyjemnie, sporo ciekawego kombinowania z futrami, ale zbalansowanej rozgrywki bym się nie spodziewał. Jakby ktoś chciał, to bym pyknął, ale ze świadomością, że punkciki to tutaj można czasem wyturlać z nikąd.
Trzeba mocno się specjalizować, żeby wyciągnąć sensowne punkty, szczególnie, że płytki punktujące nie mają limitów. Płytki są strasznie słabo zbalansowane, niektóre dają spokojnie 7-10 punktów a inne dają punkt za monetę, których na koniec za bardzo nikt nie ma. Płytki wychodzą losowo i spore znaczenie ma komu podejdą.
Koniec końców gra i tak się całkiem przyjemnie, sporo ciekawego kombinowania z futrami, ale zbalansowanej rozgrywki bym się nie spodziewał. Jakby ktoś chciał, to bym pyknął, ale ze świadomością, że punkciki to tutaj można czasem wyturlać z nikąd.
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Czacha na swoim FB pisze ''Polska wersja językowa będzie miała swoją premierę na początku października - równolegle z edycją z Kickstartera''.
- Gizmoo
- Posty: 4112
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2655 times
- Been thanked: 2564 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Szkoda, że nie ogłosili tego wcześniej. Mam jednak cichą nadzieję, że skoro edycja deluxe miała być KS exclusive, to taką pozostanie. W przeciwnym wypadku - to będzie ostatnia kampanią Game Brewera, którą wsparłem. Coraz mniej opłaca się te kampanie wspierać... Niemniej, czekam na swój egzemplarz z niecierpliwością!
Optymistyczne jest to, że gra musi być bardzo dobra, skoro Czacha ryzykuje jej wydanie na bardzo zatłoczonym już polskim rynku. A co by o CG nie mówić, mają nosa do euro. Zaciskam więc kciuki, żeby im się ten projekt udał, dobrze sprzedał i był bez błędów. No i niezmiernie ciekaw jestem polskiej wersji instrukcji!
Optymistyczne jest to, że gra musi być bardzo dobra, skoro Czacha ryzykuje jej wydanie na bardzo zatłoczonym już polskim rynku. A co by o CG nie mówić, mają nosa do euro. Zaciskam więc kciuki, żeby im się ten projekt udał, dobrze sprzedał i był bez błędów. No i niezmiernie ciekaw jestem polskiej wersji instrukcji!
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 98 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Ta gra jest w pełni niezależna językowo, więc na szczęście "nie trzeba" kasować preordera na wersje KS/deluxe.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- mistrz_yon
- Posty: 705
- Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 252 times
- Kontakt:
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Ale GB wprost napisał w odpowiedzi (juz jakiś czas temu), że wersja polska będzie tylko w wersji retail. Nawet im zaoferowałem, że przetłumaczę instrukcję (bo o niej mówimy) za darmo do wersji de luxe, ale nie chcieli.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Stroganov Rules FINAL PL
Ze wszystkich kickstarterowych exsclusiwów, w wersji sklepowej najbardziej będzie brakowało mi tego solidnego pudła z dwumilimetrowej tektury
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 maja 2020, 16:06
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 17 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Jestem po pierwszej rozgrywce (wersja retail). Zasady są proste i w miarę przystępnie wytłumaczone w instrukcji.
Gra jest pięknie ilustrowana, a rozgrywka przyjemna. Od początku nikt nie wiedział 'w co iść', co tylko podkręcało klimat okiełznania dzikiej Syberii.
Duży plus za konieczność planowania kolejnych posunięć z wyprzedzeniem oraz zmienną kolejność działań. Balans wydaje się OK.
Największym minusem w moim odczuciu jest konieczność ciągłego pilnowania wykorzystania dostępnych ruchów. Chodzi o podział na akcje: Podstawową i Główną/ne. Chyba dałoby się to znacznie jaśniej sformułować.
Ogólnie przyjemny eurasek, w którym futro z sobola (sobol, nie Sobel) kosztuje tyle co futro z niedźwiedzia
Gra jest pięknie ilustrowana, a rozgrywka przyjemna. Od początku nikt nie wiedział 'w co iść', co tylko podkręcało klimat okiełznania dzikiej Syberii.
Duży plus za konieczność planowania kolejnych posunięć z wyprzedzeniem oraz zmienną kolejność działań. Balans wydaje się OK.
Największym minusem w moim odczuciu jest konieczność ciągłego pilnowania wykorzystania dostępnych ruchów. Chodzi o podział na akcje: Podstawową i Główną/ne. Chyba dałoby się to znacznie jaśniej sformułować.
Ogólnie przyjemny eurasek, w którym futro z sobola (sobol, nie Sobel) kosztuje tyle co futro z niedźwiedzia
- rand
- Posty: 488
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 86 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Coś zwlekają z przedsprzedażą tej gry, w żadnym sklepie internetowym nie jest dostępna oprócz sklepu Czacha Games, ale tam jak się przedsprzedaż skończyła to pozostaje cena SCD.
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Też się zastanawiam, zniknęła z przedsprzedaży, zniknęła z zapowiedzi gier do wydania (czyli chyba wydana) a żadnego info, że paczka do mnie idzie nie dostałem. Na szczęście dzisiaj gościem PN jest przedstawiciel Czachy więc pytania się posypią.
- misiencjusz
- Posty: 203
- Rejestracja: 12 sie 2020, 17:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 113 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Przypomnij się im może bo do mnie dojechała paczka jeszcze przed świętami
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Jestem po kilku grach, wiec skrobne pare zdan: polska instrukcja ma kilka bledow (jeden w setupie) i dwa w gameplayu z czego jeden bardzo powazny wypaczajacy gre - chodzi o koszt zdobycia krajobrazu. Polecam zapoznac sie z angielska instrukcja. Jakosc wykonania gry jest tragiczna - poczawszy od pudelka z cienkiej tektury, poprzez komponenty, konczac na tragicznej planszy, ktora wyciera sie i rozwarstwia juz po pierwszej grze. Do tego gra jest koszmarnie brzydka - ilustracje bardzo srednie, ikonografia fatalna. Jedna z brzydszych gier jakie ostatnio widzialem. Gra ma dlugi i upierdliwy setup i jest upierdliwa w obsludze. Co do gameplayu jest nawet ok. Struktura tury gracza strasznie nieintuicyjna i ikonografia na planszy nie pomaga. Gameplayowo mocny sredniak. Podsumowujac - wykonanie i wyglad 2/10, gameplay 6/10 - ocena koncowa 4/10
- rand
- Posty: 488
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 86 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Ktoś potwierdza powyższe zarzuty o słabej jakości wydania? Miałem grę w planach ale już wcześniej lekko się wahałem a teraz jeszcze mniej pewny tej gry się czuję.
- misiencjusz
- Posty: 203
- Rejestracja: 12 sie 2020, 17:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 113 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Nie zauważyłem wszystkiego o czym pisze dwaduzepe, ale jeszcze nie zdążyłem posortować elementów. Ale faktycznie już przy pobieżnym obejrzenia elementów widzę, że pudełko w jednym z rogów jest niesklejone i trzyma się tylko na tej kolorowej warstwie papieru. Sądzę, że najdalej przy piątym otwarciu pudełka się rozerwie. Podobnie z planszą krawędzie pomiędzy jej poszczególnymi arkuszami wyglądają na rozerwane, a nie gładko przecięte. Sądzę, że tu faktycznie zacznie wierzchnia warstwa odłazić. Chociaż nie zgadzam się co do tego, że jest brzydka. Styl graficzny bardzo mi się podoba.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2017, 10:00
- Lokalizacja: Mikołów
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Co do planszy, faktycznie nie jest jakościowo najlepsza.
Moja miała małe naderwanie w miejscu zagięcia.
Po kontakcie z Czachą wysłali mi nową.
Co do jakości innych komponentów to nie jest to Lacerda, ale nie jest też tragicznie .
Moja miała małe naderwanie w miejscu zagięcia.
Po kontakcie z Czachą wysłali mi nową.
Co do jakości innych komponentów to nie jest to Lacerda, ale nie jest też tragicznie .
- rand
- Posty: 488
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 86 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Ktoś pokusi się o jakieś zdjęcia?
Jestem ciekaw czy w ogóle ktoś tę grę dostanie do recenzji/unboxingu bo póki co cisza nie tylko na polskim youtube ale również zagranicznym.
Jestem ciekaw czy w ogóle ktoś tę grę dostanie do recenzji/unboxingu bo póki co cisza nie tylko na polskim youtube ale również zagranicznym.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
troche mnie nie dziwi, ze nie rozeslali tego przed premiera do unboxingow/recenzji
- rand
- Posty: 488
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 86 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Absrahując już od jakośi wykonania przybliżyłbyś na czym polegają błędy w instrucji, jaki błąd w steupie i w koszcie zdobycia krajobrazu?dwaduzepe pisze: ↑02 sty 2022, 21:22 Jestem po kilku grach, wiec skrobne pare zdan: polska instrukcja ma kilka bledow (jeden w setupie) i dwa w gameplayu z czego jeden bardzo powazny wypaczajacy gre - chodzi o koszt zdobycia krajobrazu. Polecam zapoznac sie z angielska instrukcja. Jakosc wykonania gry jest tragiczna - poczawszy od pudelka z cienkiej tektury, poprzez komponenty, konczac na tragicznej planszy, ktora wyciera sie i rozwarstwia juz po pierwszej grze. Do tego gra jest koszmarnie brzydka - ilustracje bardzo srednie, ikonografia fatalna. Jedna z brzydszych gier jakie ostatnio widzialem. Gra ma dlugi i upierdliwy setup i jest upierdliwa w obsludze. Co do gameplayu jest nawet ok. Struktura tury gracza strasznie nieintuicyjna i ikonografia na planszy nie pomaga. Gameplayowo mocny sredniak. Podsumowujac - wykonanie i wyglad 2/10, gameplay 6/10 - ocena koncowa 4/10
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
W setupie w polskiej instrukcji nie ma informacji, ze na mniejsza ilosc graczy wykladamy mniej zetonow piesni, a w angielskiej to jest. Najpowazniejszy blad to koszt zdobycia krajobrazu - w pl wersji jest, ze kosztuje to 2 skory + skore za zeton tygrysa, a w angielskiej jest, ze 2 skory + skore za zeton tygrysa + za kazda inna skore na tym kaflu co jest kolosalna roznica i bardzo wplywa na koszt/gameplay. Jakis blad byl jeszcze z karta zwiazany i jeszcze jeden, ktory juz mi wylecial z glowy, bo juz wyparlem ta gre z pamieci.
Ogolnie moge jeszcze dodac, ze sam gameplay jako gameplay w tej grze przy jakiejs lepszej oprawie graficznej i jakosci wykonania to by sie nawet obronil. To gameplayem nie jest taka zla gra, ale po prostu to jak to wyglada i jest wykonane totalnie ja przekresla dla mnie.
Ogolnie moge jeszcze dodac, ze sam gameplay jako gameplay w tej grze przy jakiejs lepszej oprawie graficznej i jakosci wykonania to by sie nawet obronil. To gameplayem nie jest taka zla gra, ale po prostu to jak to wyglada i jest wykonane totalnie ja przekresla dla mnie.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2017, 10:00
- Lokalizacja: Mikołów
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 13 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Dodam tylko że w przykładzie podanym w instrukcji jest poprawnie przedstawione ile futer wydajemy przy zakupie krajobrazu.dwaduzepe pisze: ↑05 sty 2022, 16:23 W setupie w polskiej instrukcji nie ma informacji, ze na mniejsza ilosc graczy wykladamy mniej zetonow piesni, a w angielskiej to jest. Najpowazniejszy blad to koszt zdobycia krajobrazu - w pl wersji jest, ze kosztuje to 2 skory + skore za zeton tygrysa, a w angielskiej jest, ze 2 skory + skore za zeton tygrysa + za kazda inna skore na tym kaflu co jest kolosalna roznica i bardzo wplywa na koszt/gameplay. Jakis blad byl jeszcze z karta zwiazany i jeszcze jeden, ktory juz mi wylecial z glowy, bo juz wyparlem ta gre z pamieci.
Ogolnie moge jeszcze dodac, ze sam gameplay jako gameplay w tej grze przy jakiejs lepszej oprawie graficznej i jakosci wykonania to by sie nawet obronil. To gameplayem nie jest taka zla gra, ale po prostu to jak to wyglada i jest wykonane totalnie ja przekresla dla mnie.
- Gizmoo
- Posty: 4112
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2655 times
- Been thanked: 2564 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
Mam nadzieję tylko, że wykonanie i użyte materiały nie będą problemem wersji deluxe. Czekam na nią z niecierpliwością i mega dużo sobie po tej grze obiecuję.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Stroganov (Andreas Steding)
To gameplayem tez nie jest jakies objawienie, bo to takie troche Tokaido - idziesz w prawo i generujesz punkty, ale za te 150 zl przy cenie sklepowej, przy lepszej jakosci komponentow byloby spoko. Nie wiem ile wersja deluxe kosztowala, ale jak powyzej 200 zl to az tak gameplay sie nie broni, ale wiadomo to tylko moja opinia. Moze niedlugo pojawi sie wiecej opinii o rozgrywce.