Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ikari pisze: ↑19 gru 2021, 16:52
Czy mogę podczas pasowania tury/rundy odrzucić z ręki niepotrzebne karty by dobrać na początku następnej więcej ( coś jak w nemesis ? ).
"Zanim dobierzesz karty, możesz odrzucić z ręki dowolną ich liczbę"
Instrukcja, strona 8 - Struktura Tury
Bysztel pisze: ↑19 gru 2021, 18:10
Myślę że nie, nic na to nie wskazuje na to żebyś mógł ingerować w akcję innego gracza.
Na masce jest zapis że możesz przerzucić dowolny rzut kostką. Rozumuje że na pewno swój ale także rzut ruchu istoty a zatem wychodzi że może i rzut innego gracza ?
Bysztel pisze: ↑19 gru 2021, 18:10
Myślę że nie, nic na to nie wskazuje na to żebyś mógł ingerować w akcję innego gracza.
Na masce jest zapis że możesz przerzucić dowolny rzut kostką. Rozumuje że na pewno swój ale także rzut ruchu istoty a zatem wychodzi że może i rzut innego gracza ?
Ty możesz przerzucić dowolny ale nie możesz rzucać kostką za innego gracza.
Mam pytanie odnośnie zapisu gry w trakcie Snu. Instrukcja mówi, że należy rozpatrzeć kartę śmierci bohaterów.
Czy to znaczy, że zapisanie gry w trakcie Snu to tak de facto przerwanie tego Snu i powrót na mapę Świata Snu do lokacji Przebudzenie??
Powiem szczerze, że nie wiedzieliśmy jak mamy zagrać, ostatecznie zrobiliśmy zdjęcia wszystkim komponentom i będziemy grać dalej przerwany Sen, ale ta część instrukcji wydaje nam się nie tyle niejasna co dziwna.
Przerwanie gry po rozegraniu kilku drzemek w trakcie pobytu na mapie Świata Snu też jest bez sensu, gdyż tracimy wszystkie klucze :/
Kiedy tak de facto opłaca skorzystać się z tej mechaniki zapisu?
Mam pytanie odnośnie zapisu gry w trakcie Snu. Instrukcja mówi, że należy rozpatrzeć kartę śmierci bohaterów.
Czy to znaczy, że zapisanie gry w trakcie Snu to tak de facto przerwanie tego Snu i powrót na mapę Świata Snu do lokacji Przebudzenie??
Powiem szczerze, że nie wiedzieliśmy jak mamy zagrać, ostatecznie zrobiliśmy zdjęcia wszystkim komponentom i będziemy grać dalej przerwany Sen, ale ta część instrukcji wydaje nam się nie tyle niejasna co dziwna.
Przerwanie gry po rozegraniu kilku drzemek w trakcie pobytu na mapie Świata Snu też jest bez sensu, gdyż tracimy wszystkie klucze :/
Kiedy tak de facto opłaca skorzystać się z tej mechaniki zapisu?
Niestety tak to wygląda. Ja mam to szczęście, że grę zostawiam pod blatem i wracam kiedy chcę. Najlepiej zrobić save po śnie, gdy nie mamy już kluczy .
1) Jeżeli w jakimś momencie gry musimy "spojrzciec" na pulę przedmiotów XYZ i zdobywamy 1 z nich to oglądamy te przedmioty czy losujemy ? Czytałem po ang i po polsku i dla mnie nie jest to jednoznaczne
2) jeżeli zdobywamy przedmiot i mamy wolne miejsce to wstawiamy go do od razu aktywnego przedmiotu jeżeli nie mamy miejsca przedmiot leci do "schowka" ?
3) SEN : W CIEMNOŚCIACH ALE...
Spoiler:
Podczas badania różnych pokoi możemy zaryzykować i wykonać dodatkowa akcje i podejrzeć dodatkowy skrypt. W opisie narracyjnym jest liczba mnoga do wszystkich graczy. Ale na kaflu może być np tylko jedna osoba. Czy opis narracyjny to tylko opis a ewentualne negatywne konsekwencją ponosi tylko osoba ryzykując czy jednak wszyscy gracze.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2021, 21:59 przez Ikari, łącznie zmieniany 1 raz.
1) Jeżeli w jakimś momencie gry musimy "spojrzciec" na pulę przedmiotów XYZ i zdobywamy 1 z nich to oglądamy te przedmioty czy losujemy ? Czytałem po ang i po polsku i dla mnie nie jest to jednoznaczne
2) jeżeli zdobywamy przedmiot i mamy wolne miejsce to wstawiamy go do od razu aktywnego przedmiotu jeżeli nie mamy miejsca przedmiot leci do "schowka" ?
SEN : W CIEMNOŚCIACH ALE...
Spoiler:
Podczas badania różnych pokoi możemy zaryzykować i wykonać dodatkowa akcje i podejrzeć dodatkowy skrypt. W opisie narracyjnym jest liczba mnoga do wszystkich graczy
. Ale na kaflu może być np tylko jedna osoba. Czy opis narracyjny to tylko opis a ewentualne negatywne konsekwencją ponosi tylko osoba ryzykując czy jednak wszyscy gracze.
Tu trochę zgaduje, ale napiszę jak my graliśmy.
1) tasowaliśmy tę talię na początku, a później dobieraliśmy kartę z góry.
2) moim zdaniem tekst odnosi się do Marzyciela który rozpatruje skrypt .
Ikari pisze: ↑19 gru 2021, 21:44
2) jeżeli zdobywamy przedmiot i mamy wolne miejsce to wstawiamy go do od razu aktywnego przedmiotu jeżeli nie mamy miejsca przedmiot leci do "schowka" ?
Jak masz wszystkie sloty zajęte, to możesz jeden aktywny przedmiot przenieść do schowka, a ten nowo zyskany od razu aktywować.
A to wyjaśnienie odnośnie przerzucania rzutów innych graczy mnie bardzo dziwi. Jak mogę JA przerzucać coś, czego wczesniej JA nie rzucałem? Jak mogę zrobić re-roll, jak nie zrobiłem najpierw rolla? No ale niech im będzie...
umiejętności Śniących na rewersie ich kart Wpływu :
Czy tych zdolności możemy używać ile razy chcemy na turę/rundę ? (oczywiście płacąc ich koszt i odrzucając kartę z wierzchu ) . Tutaj głównie zdolność kostuchy wydaje się bardzo mocna, wręcz OP.
przykład oczywistego podstawowego combo
Spoiler:
Karta Rozwoju "zrodzone z bólu", pakujemy sobie dość łatwo kryształki za dmg, potem 1 kryształek używamy na odrzucenie 1 karty by zdobyć np 5-6 nawet 7 czerwonego zasobu. Profit
Przynajmniej na początku gry gdy w decku mamy same podstawowe 22 karty to wydaje się BARDZO silne. Chyba że ja to źle rozumiem.
Pytanie odnośnie pierwszej rozgrywki i tutoraila, Panie i Panowie. Mało znaczące najpewniej ale ciekawi mnie jak to zinterpretowaliście.
Po wyłożeniu kafelek na polu A2, A3 (I-01 Setup, I-01Z) i pojawieniu się Karty dziwctwa na polu A2 dwa pola zostają zablokowane ścianami.
W wyniku ataku przesuwasz przeciwnika na zablokowane pole (w miejscu gdzie może się pojawić, oczywiście.) Na polu (zablokowanym przez ściany) znajdującym się na kafelku wyłożonym w miejscu A3 są dwie opcje do wyboru: "Wejście do sekretnego tunelu" i "otwórz, zamknij drzwi"(1 zielony zamiar, s. 083).
Moje pytanie. W takiej sytuacji jak powyżej, jeżeli nie zamknęliście drzwi, mimo że kafelek lewy z prawym oddziela ściana, przeciwnik może przez nie przejść czy jednak istotna jest dla niego ściana?
Skrypt mówi że trzeba położyć żeton na ścianie by zablokować drzwi.
Ja ich nie zamknąłem i zagrałem tak że przeciwnik po prostu przez nie przeszedł.
Cypek83 pisze: ↑28 gru 2021, 13:40
Pytanie odnośnie pierwszej rozgrywki i tutoraila, Panie i Panowie. Mało znaczące najpewniej ale ciekawi mnie jak to zinterpretowaliście.
Po wyłożeniu kafelek na polu A2, A3 (I-01 Setup, I-01Z) i pojawieniu się Karty dziwctwa na polu A2 dwa pola zostają zablokowane ścianami.
W wyniku ataku przesuwasz przeciwnika na zablokowane pole (w miejscu gdzie może się pojawić, oczywiście.) Na polu (zablokowanym przez ściany) znajdującym się na kafelku wyłożonym w miejscu A3 są dwie opcje do wyboru: "Wejście do sekretnego tunelu" i "otwórz, zamknij drzwi"(1 zielony zamiar, s. 083).
Moje pytanie. W takiej sytuacji jak powyżej, jeżeli nie zamknęliście drzwi, mimo że kafelek lewy z prawym oddziela ściana, przeciwnik może przez nie przejść czy jednak istotna jest dla niego ściana?
Skrypt mówi że trzeba położyć żeton na ścianie by zablokować drzwi.
Ja ich nie zamknąłem i zagrałem tak że przeciwnik po prostu przez nie przeszedł.
DRZWI na A3 są do pewnego momentu, i one mogą być zamykane i otwierane. Jeżeli dobierzesz nowy sekret ( nie dziwactwo ) który "nadpisuje" tą lokalizacje to te drzwi przestają po prostu istnieć nie ważne czy były zamknięte i tworzy się cały czas otwarte przejście. Istota nie może przechodzić przez ściany i zamknięte drzwi ale może być TELEPORTOWANA ( mowa o tym w instrukcji ). Więc nie, istota nie powinna przechodzić.
Polecam obejrzeć > https://youtu.be/P7hj9m3ihPU , cały tutorial oparty właśnie na tym wprowadzającym scenariuszu.
Cypek83 pisze: ↑28 gru 2021, 13:40
Pytanie odnośnie pierwszej rozgrywki i tutoraila, Panie i Panowie. Mało znaczące najpewniej ale ciekawi mnie jak to zinterpretowaliście.
Po wyłożeniu kafelek na polu A2, A3 (I-01 Setup, I-01Z) i pojawieniu się Karty dziwctwa na polu A2 dwa pola zostają zablokowane ścianami.
W wyniku ataku przesuwasz przeciwnika na zablokowane pole (w miejscu gdzie może się pojawić, oczywiście.) Na polu (zablokowanym przez ściany) znajdującym się na kafelku wyłożonym w miejscu A3 są dwie opcje do wyboru: "Wejście do sekretnego tunelu" i "otwórz, zamknij drzwi"(1 zielony zamiar, s. 083).
Moje pytanie. W takiej sytuacji jak powyżej, jeżeli nie zamknęliście drzwi, mimo że kafelek lewy z prawym oddziela ściana, przeciwnik może przez nie przejść czy jednak istotna jest dla niego ściana?
Skrypt mówi że trzeba położyć żeton na ścianie by zablokować drzwi.
Ja ich nie zamknąłem i zagrałem tak że przeciwnik po prostu przez nie przeszedł.
DRZWI na A3 są do pewnego momentu, i one mogą być zamykane i otwierane. Jeżeli dobierzesz nowy sekret ( nie dziwactwo ) który "nadpisuje" tą lokalizacje to te drzwi przestają po prostu istnieć nie ważne czy były zamknięte i tworzy się cały czas otwarte przejście. Istota nie może przechodzić przez ściany i zamknięte drzwi ale może być TELEPORTOWANA ( mowa o tym w instrukcji ). Więc nie, istota nie powinna przechodzić.
Polecam obejrzeć > https://youtu.be/P7hj9m3ihPU , cały tutorial oparty właśnie na tym wprowadzającym scenariuszu.
Dzięki za odpowiedź. Oglądałem tutarial z OnTable już parę razy. W sumie (grałem dosyć późno) przeczytałem skrypt 083 (i wcześniejsze) jeszcze raz. Jest już dla mnie jasne. Zagrałem dobrze, bo drzwi zostawiłem otwarte.
Pytanie ogólne dotyczące snu nr 17 "szczęście na kawałku papieru".
Spoiler:
"Jeśli na polach zawierajacych obszar oznaczony za pomocą ramki na zdjęcia (a nie ramki karty/kafelka)...", to wtedy mogę "przełożyć tę kartę/kafelek na wierzch".
Rozumiem, że ramka na zdjęcia odnosi się do grubych czarnych linii na kartach.
Usuwam jedyny widoczny na zdjęciu znacznik. Który kafelek wykładam wtedy na wierzch? Ten z polem B3 czy z C4? A może kartę z poleceniem "Odkryj kartę C"? Wybieram jeden? Czy wszystkiej w wybranej kolejności? A co z B4? Mogę go przełożyć? Na logikę nie, ale z drugiej strony polecenie mówi, żeby kierować się tylko ramką, a nie zawartością zdjęcia.
Instrukcja jest dziwnie napisana: najpierw jest zaznaczone, że ramki na zdjęcia nie są tożsame z kartami, na których występują, a dalej jest polecenie "przełóż tę kartę". Jaką TĘ KARTĘ w takim razie?
Powiem szczerze, że się trochę pogubiłem odnośnie sposobu zapisywania gry.
Do tej pory używaliśmy standardowego przebudzenia po przejściu całego snu, a przed wejściem w drzemki.
Na głównym wątku gry pojawiła się informacja o tym, że w update'cie 52 został zamieszczonym OODE Save System. Dodano też tłumaczenie Trybu ciągłego snu.
Jak to wszystko ze sobą najlepiej połączyć? Może jest coś lepszego niż przebudzenie, bo ono do końca mnie nie zadowala.
Skoro i tak muszę to wszystko składać i segregować ( bo niestety nie mogę zostawić na stałe planszy na stole ) to dlaczego nie można zapisać gry w takim stanie w jakim się ją skończyło, ze zdobytym etherem ale i wszystkimi ranami, zablokowanymi kartami itp. ??
"Jeśli rozpatrzysz drugi Krok Ścieżki Tajemnic, zobacz s.547"
Co to jest ta ścieżka tajemnic? Odkryje to fabularnie w którymś śnie? Czy może coś pomijam ?
ixi24 pisze: ↑01 sty 2022, 21:43
Pierwsze wspomnienie indywidualistki:
Spoiler:
"Jeśli rozpatrzysz drugi Krok Ścieżki Tajemnic, zobacz s.547"
Co to jest ta ścieżka tajemnic? Odkryje to fabularnie w którymś śnie? Czy może coś pomijam ?
Spoiler:
Jest to karta Sekretu oznaczona jako II-34 M. Ma ona kilka kroków. Można ją rozpatrzyć jako ŁUP, gdy wygrasz Drzemkę kończąc z odpowiednią kartą w turze, która Ci na to pozwala.
Gdy rozpatrzysz 2 krok, czyli drugą taką kartę Sekretu to wtedy możesz przeczytać skrypt 547
Po paru snach w ekipie pojawiły się pytania na które nie mogę znaleźć odp w instrukcji
1. Czy w grze jest coś takiego jak handel między śniącymi? Czy śniący mogą wymieniać się czymś no eterm, kryształami?
2. W oficjalnym FAQ jest powiedziane że godziny mogę wykorzystać do ruchu ( ok to znalazłem w instrukcji) jak również by dodać tury. Jak można dzięki zegarowi dodać tury? Czy ta zasada dojdzie w trakcie gry?
3. Czy jak we śnie pojawia się kafelek potwora to czy automatycznie ten potwór pojawia się na planszy?
Spoiler:
w śnie "muszę złapać ten pociąg" pojawił się kafelek potwora (I-14Z) ale ani na kafelku ani w skrypcie nie było że pojawia się na planszy. Ostatecznie dodaliśmy jego figurkę na plansze, ale nie wiemy czy dobrze zrobiliśmy.
4. I jeszcze pytanie odnośnie kart dziwactw i ikon na planszy.
Spoiler:
Jedno z dziwactw powoduje że nie można używać 3 ikon w tym schodów. Czy to oznacza że nie mogę używać kart które wymagają takich symboli czy może te pola są dla śniących zablokowane?
Muleq pisze: ↑01 sty 2022, 21:30
Skoro i tak muszę to wszystko składać i segregować ( bo niestety nie mogę zostawić na stałe planszy na stole ) to dlaczego nie można zapisać gry w takim stanie w jakim się ją skończyło, ze zdobytym etherem ale i wszystkimi ranami, zablokowanymi kartami itp. ??
Bo to upierdliwe. Generalnie jak spiszesz stan stołu, kart i zasobów to niczym nie będzie różniło się od kontynuowania gry bez przebudzenia.
Ja tak grałem - porządkowałem stół, karty w kupki i przekładałem w spokojne miejsce bez chowania do pudła wszystkiego.
Nidhogg pisze: ↑01 sty 2022, 23:56
Po paru snach w ekipie pojawiły się pytania na które nie mogę znaleźć odp w instrukcji
1. Czy w grze jest coś takiego jak handel między śniącymi? Czy śniący mogą wymieniać się czymś no eterm, kryształami?
2. W oficjalnym FAQ jest powiedziane że godziny mogę wykorzystać do ruchu ( ok to znalazłem w instrukcji) jak również by dodać tury. Jak można dzięki zegarowi dodać tury? Czy ta zasada dojdzie w trakcie gry?
3. Czy jak we śnie pojawia się kafelek potwora to czy automatycznie ten potwór pojawia się na planszy?
Spoiler:
w śnie "muszę złapać ten pociąg" pojawił się kafelek potwora (I-14Z) ale ani na kafelku ani w skrypcie nie było że pojawia się na planszy. Ostatecznie dodaliśmy jego figurkę na plansze, ale nie wiemy czy dobrze zrobiliśmy.
4. I jeszcze pytanie odnośnie kart dziwactw i ikon na planszy.
Spoiler:
Jedno z dziwactw powoduje że nie można używać 3 ikon w tym schodów. Czy to oznacza że nie mogę używać kart które wymagają takich symboli czy może te pola są dla śniących zablokowane?
1. Jestem dopiero na początku po kilku snach i nie spotkałem się jeszcze z taką opcją bezpośredniego wymieniania się kryształami/eterem.
2. Jest w instrukcji. Choć wiadomo instrukcja chaotyczna i trzeba skakać po stronach (15 - zegar, 10 - talia tur) . Zużycie 1 godziny dodaje nam jedna turę. Natomiast gdy jakikolwiek efekt zezwala nam na dodanie tury bierzesz spodnią kartę ze stosu odrzuconych kart tury i umieszczasz ją na dnie stosu kart tury.
"Nie wiem jak, ale działa" - opis karty mówi: "Jeśli przeprowadzasz akcję Ataku akcja ta obejmuje wszystkie Istoty w zasięgu 1. Rzuć kością Szczęścia: ...". Mam problem z interpretacją, jako że z zasady w ramach akcji ataku można rozdzielać gniew pomiędzy wszystkich wrogów w zasięgu, a bazowy zasięg ataku też wynosi 1. Czy ta karta pozwala wykorzystać cały gniew na każdą istotę w zasięgu (efektywnie łączny zamiar to iloczyn wydanego gniewu i istot), czy może należy rzucić kością i zastosować odpowiedni efekt na każdą istotę osobno, czy może coś jeszcze zupełnie innego?
EDIT: Wydaję mi się, że zrozumiałem - efektem tej karty jest zastosowanie wyniku akcji ataku na jedną istotę do wszystkich istot w zasięgu. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie. :-)
Nidhogg pisze: ↑01 sty 2022, 23:56
3. Czy jak we śnie pojawia się kafelek potwora to czy automatycznie ten potwór pojawia się na planszy?
Spoiler:
w śnie "muszę złapać ten pociąg" pojawił się kafelek potwora (I-14Z) ale ani na kafelku ani w skrypcie nie było że pojawia się na planszy. Ostatecznie dodaliśmy jego figurkę na plansze, ale nie wiemy czy dobrze zrobiliśmy.
Istoty co do zasady powinno dostawiać się na słowo kluczowe "Odsłoń <istotę>". Jeżeli odkrywasz kafelek istoty jakimś efektem, który nie mówi jednocześnie o odkryciu istoty (i nie ma takiej informacji na samym kafelku) to jej nie umieszczamy. W tym konkretnym śnie w skrypcie
Spoiler:
Spoiler:
164
jest napisane wprost by odkryć kafelek a następnie odkryć istotę.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.