Odwrócić z powrotem na aktywną stronę rozwiniętą, odwróconą kartę rozwoju. Więcej jest w instrukcji na stronie 13 pod "Karty wpływu typu rozwój".
Etherfields - zasady, pytania
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields - zasady, pytania
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Etherfields (Michał Oracz)
Czy komuś z grających solo udało się zakończyć sukcesem drzemkę z Koszmarnym Woźnym? Jest jakiś cwany sposób czy po prostu trzeba mieć farta w kartach (zwłaszcza tur)?
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields (Michał Oracz)
Co prawda gramy we dwójkę, ale ostatnio zakończyłem tę drzemkę sam w jedną rundę. Pamiętasz, że możesz zwielokrotniać akcję ataku i kontaktu, i stosować ich wynik wielokrotnie już nie sprawdzając początkowych warunków wykonania akcji?
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Etherfields (Michał Oracz)
Dzięki, źle zrozumialem działanie zapisu na tej karcie, ułatwi to przyszłe spotkania z tą drzemką na którą niepotrzebnie tyle kart na ruchy marnowaliśmy !
Re: Etherfields (Michał Oracz)
Serio? To jest gdzieś w instrukcji czy na karcie Woźnego?
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields (Michał Oracz)
W instrukcji, strona 12, dotyczy to wszystkich akcji atak i kontakt (tak samo jak to, że te akcje mają bazowo zasięg 1), a nie tylko dla tej konkretnej istoty:Gribbler pisze: ↑07 sty 2022, 10:22Serio? To jest gdzieś w instrukcji czy na karcie Woźnego?
Spoiler:
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Etherfields - zasady, pytania
To znacznie upraszcza sprawę. Nie chcę robić off-topu z zasadami, ale zapytam jeszcze tylko, czy te zielone akcje nadrukowane na kaflach też mogę wykonywać w zasięgu 1? Czy muszę na nich stać postacią?
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 46 times
Re: Etherfields - zasady, pytania
Na zasięg możesz robić tylko akcje KONTAKT lub Atak i wyraźnie musi to być napisane, że jest to ta akcja, inne akcje jak jesteś na polu - chyba, że zasada na polu mowi inaczej .
Re: Etherfields - zasady, pytania
Co się dzieje z figurka "bohaterów" w mieście snu ( dreamscape) po nieudanym śnie ( brak tur nie śmierć ). Skrypt mówi tylko o powrocie na mapę snu. Ale na jaką lokalizację ? Tak gdzie weszliśmy do snu czy na pole przebudzenie .
To dość istotne bo no z lokacji Śródmieście nie da się po prostu wrócić do przedmieście chyba że skrótami.
To dość istotne bo no z lokacji Śródmieście nie da się po prostu wrócić do przedmieście chyba że skrótami.
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields - zasady, pytania
Jeżeli skrypt nie mówi, żeby przenieść się na konkretną lokację, tylko wrócić do mapy snu to tam gdzie zaczęliście sen.Ikari pisze: ↑08 sty 2022, 19:53 Co się dzieje z figurka "bohaterów" w mieście snu ( dreamscape) po nieudanym śnie ( brak tur nie śmierć ). Skrypt mówi tylko o powrocie na mapę snu. Ale na jaką lokalizację ? Tak gdzie weszliśmy do snu czy na pole przebudzenie .
To dość istotne bo no z lokacji Śródmieście nie da się po prostu wrócić do przedmieście chyba że skrótami.
Btw. pamiętacie, że możecie wykorzystać godziny w celu dodania tur?
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 46 times
Re: Etherfields - zasady, pytania
Wracacie tam skąd weszliście do snu .Ikari pisze: ↑08 sty 2022, 19:53 Co się dzieje z figurka "bohaterów" w mieście snu ( dreamscape) po nieudanym śnie ( brak tur nie śmierć ). Skrypt mówi tylko o powrocie na mapę snu. Ale na jaką lokalizację ? Tak gdzie weszliśmy do snu czy na pole przebudzenie .
To dość istotne bo no z lokacji Śródmieście nie da się po prostu wrócić do przedmieście chyba że skrótami.
Re: Etherfields - zasady, pytania
Jeszcze parę pytań doprecyzujacych :
1) przedmioty takie jak pospolity młot mogę użyć w każdym ataku ( gdyż na karcie nie ma ograniczenia jak często używamy )
2) karty losu jak nie ma miejsca w krajobrazie w większości się pomija gdy nie możemy je wystawić po prostu pomijamy ?
3) dreczyciel
4) czy karta dziwactwa działa na całej mapie drzemki w ale może mieć interakcję z nią tylko w lokalizacji z kółeczkiem na mapie ?
1) przedmioty takie jak pospolity młot mogę użyć w każdym ataku ( gdyż na karcie nie ma ograniczenia jak często używamy )
2) karty losu jak nie ma miejsca w krajobrazie w większości się pomija gdy nie możemy je wystawić po prostu pomijamy ?
3) dreczyciel
Spoiler:
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields - zasady, pytania
Tak jest.
Zgadza się - jeżeli kartą losu jest dziwactwo, na które nie ma już miejsca w krajobrazie to należy ją po prostu pominąć. Pomijamy też czerwony tekst efektu natychmiastowego.
3) dreczyciel
Tak jest.
A to zależy od konkretnego dziwactwa, ale w uproszczeniu można powiedzieć, że tak - tzn. reguły wprowadzane są zazwyczaj na cały krajobraz, a jeżeli dziwactwo pozwala na wykonanie akcji to standardowo na lokalizacji z kółeczkiem.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Etherfields - zasady, pytania
Jakby ktoś się zastanawiał bo to nie jest czytelne ( biorąc pod uwagę zapytania online na bgg i na stronie AR ) :
NOWY SEN / STARY SEN ( PIERWSZY raz widzimy to w śnie I-15 ).
gracze mają odruch że jeżeli powracają do snu bo np skończyła Im się ilość tur lub umarli to ich drugi/następne do tego snu podejście jest traktowane jako stary sen > NIE.
To ciągle nowy sen . Stanie się on starym jak go w pełni ukończymy ! Ważna jest nazwa na kafelku bramy snu ( czerwony napis nad tytułem ) . Więc cały czas rozpatrujemy skrypty do NOWEGO SNU ( mimo że to może być nasze kolejne podejście ) dopóki kafelek bramy snu gra nie każe nam podmienić na inny.
NOWY SEN / STARY SEN ( PIERWSZY raz widzimy to w śnie I-15 ).
gracze mają odruch że jeżeli powracają do snu bo np skończyła Im się ilość tur lub umarli to ich drugi/następne do tego snu podejście jest traktowane jako stary sen > NIE.
To ciągle nowy sen . Stanie się on starym jak go w pełni ukończymy ! Ważna jest nazwa na kafelku bramy snu ( czerwony napis nad tytułem ) . Więc cały czas rozpatrujemy skrypty do NOWEGO SNU ( mimo że to może być nasze kolejne podejście ) dopóki kafelek bramy snu gra nie każe nam podmienić na inny.
Re: Etherfields - zasady, pytania
1. Usuń kartę - usuwam ją całkowicie z gry czy wraca ona do puli sekretów
Talia Wybawienia:
4. Kafelki mapy drzemki (oprócz dwóch startowych), przetasowuje zawsze po wyjściu ze snu ?
Spoiler:
Spoiler:
Re: Etherfields - zasady, pytania
Kolejne wyjaśnienie zasad (tutaj samo AR chyba nie wiedziało na początku jak ma być ):
BLOKOWANIE KART DLA NEGATYWNYCH / POZYTYWNYCH EFEKTOW :
- jeżeli negatywny efekt każe nam zablokować X kart a nie mamy takiej ilości bo mamy zero kart to NIC NIE BLOKUJEMY / nie tasuejmy kart. ( Jak mamy np 2 karty a efekt mówi zablokuj 4 to blokujemy 2 i tylko dwie ).
- jeżeli opłacamy koszt za coś co wymaga zablokowania kart a nie mamy kart do zablokowania to nie możemy wykonać tej akcji.
BLOKOWANIE KART DLA NEGATYWNYCH / POZYTYWNYCH EFEKTOW :
- jeżeli negatywny efekt każe nam zablokować X kart a nie mamy takiej ilości bo mamy zero kart to NIC NIE BLOKUJEMY / nie tasuejmy kart. ( Jak mamy np 2 karty a efekt mówi zablokuj 4 to blokujemy 2 i tylko dwie ).
- jeżeli opłacamy koszt za coś co wymaga zablokowania kart a nie mamy kart do zablokowania to nie możemy wykonać tej akcji.
Re: Etherfields - zasady, pytania
1. Nie znam karty ale jeśli jest napisane aby kartę usunąć to należy usunąć całkiem z gry (np za zakładkę śmietnika). Tak czasem np bywa z kartami niektórych snów po ich przejściu, niektórym kartami losu itp. Jeśli miałaby wrócić do puli sekretów byłoby to jasno napisane ze ma tam wrócić (jak np po wykorzystaniu karty zakupów).
Wybawienia
Spoiler:
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields - zasady, pytania
Jest to niestety mocno nieintuicyjne i my graliśmy na początku źle. Dla kart defektu "odrzuć" oznacza, że należy odłożyć ją do swojego stosu kart odrzuconych, "usuń" - odłożyć na spód talii defektów.
Spoiler:
Tak.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Etherfields - zasady, pytania
zacząłem grę i jeden z graczy wybrał indywidualistkę. Cecha specjalna jej kart to używanie żetonu ducha. Z tego co wyczytałem na kartach można te żetony zdobyc z akcji kart, ale pytanie co to w ogole jest żeton ducha i jak działa? W instrukcji nie znalazłem nawet słowa na ten temat (oprócz tego że jest taki komponent).
Re: Etherfields - zasady, pytania
Można wykorzystać do akcji na rewersie każdej karty indywidualistki Odrzucenie tej karty jeśli jest na wierzchu talii oraz dowolnej ilości żetonów ducha aby uzyskać 1 punkt dowolnego zamiaru za każdy odrzucony żeton.shuji pisze: ↑10 sty 2022, 09:05 zacząłem grę i jeden z graczy wybrał indywidualistkę. Cecha specjalna jej kart to używanie żetonu ducha. Z tego co wyczytałem na kartach można te żetony zdobyc z akcji kart, ale pytanie co to w ogole jest żeton ducha i jak działa? W instrukcji nie znalazłem nawet słowa na ten temat (oprócz tego że jest taki komponent).
- Hardkor
- Posty: 4859
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1451 times
- Been thanked: 975 times
- Kontakt:
Re: Etherfields - zasady, pytania
Pierwsze wspomnienie specjalisty: dobrze rozumiem, że mam mieć wyłożone 4 karty zielonego zamiaru przed sobą (wyłożone czyli pod postacią bohatera, a nie zagrane) tak?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Etherfields (Michał Oracz)
Pytanie wydaje się być mało precyzyjne, ale jeśli masz na myśli kartę pierwszych wspomnień to jakoś zaraz po jednym z początkowych snów, zdaję się że z
Spoiler:
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.