Przestoje - w moim doświadczeniu większy przestój jest jak ktoś próbuje sobie przypomnieć wszystkie karty w talii. Jak mu dasz sprawdzić w kluczowym momencie, to idzie szybciejesubotowicz pisze: ↑13 sty 2022, 10:38 Osobiście nie lubię jak ktoś przegląda karty. Po pierwsze może to powodować przestoje, na zasadzie:
Więc teraz kolega będzie się 5 minut zastanawiał, bo musi policzyć sobie z jakim prawdopodobieństwem wypadnie karta x, która jest mu potrzebna do akcji y...
Po drugie, czy potem dokładnie przetasuje?
Po trzecie, pewnie część talii ma już odrzuconą, zostaje jakaś mniejsza ilość do grania, im mniej kart tym większa pewność wylosowania tej konkretnej - więc informacja dot. kolejnej ręki jest z większym prawdopodobieństwem "jawna", i to mi się kłóci z ideą losowego doboru ręki z zakrytych kart (pewnie byłabym w tej punkcie bardzie skłonna dopuścić przejrzenie talii po pełnym zużyciu/przed tasowaniem, ale w trakcie - nie bardzo).
Dobre tasowanie - jak ktoś niedokładnie tasuje, to problem jest już przy normalnym tasowaniu, więc w sumie nic się nie zmienia za bardzo. Jasne, można mieć 2-3 karty i ciężko to przetasować, ale w najgorszym wypadku można poprosić osobę obok.
Co do pewności, no to jest prawda ogólnie w ogóle w deckbuilderach jeżeli pamiętasz co masz w talii. Zaglądanie jedynie ułatwia ten proces i go przyspiesza. Jeżeli gram w GWT to bez problemu mogę policzyć co mam w 3 ostatnich krowach jeżeli pamiętam, że kupiłem 2x3 + 1x4.
No tutaj rozbijamy się chyba głównie o to, czy pamięciówka to element gry. Sam z tym raczej nie mam problemu, ale zdarza mi się grać z ludźmi, którzy podchodzą do tematu bardziej jak anitroche i nie lubią elementów pamięciowych w grach.
Nie jest zerowa, bo wiesz co masz. Chodzi o spojrzenie co masz w talii w ogóle, żeby wiedzieć co będziesz potencjalnie dobierał w najbliższych turach/zagraniach.Diserve pisze: ↑13 sty 2022, 10:40 Zakładając, że tasujemy to wartość informacji z obejrzenia tego decku jest zerowa bo i tak potem czeka nas losowy układ - a jedynie wpływa na to że jeśli mieliśmy w następnym ruchu dobrać same słabe karty pomagamy sobie bądź psujemy jeżeli miały być to mocne karty. Jasne, że mogą się ustawić w identyczny sposób jednak jest to niezwykle mało prawdopodobne.