Tylko jedna ręką jest zajęta bo kajdanki blokują tylko jedno miejsce na ciężki obiekt/przedmiot.ave.crux pisze: ↑24 sty 2022, 11:16 Dodatek: Aftermath
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki
Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Nemesis - pytania o zasady.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
- Hardkor
- Posty: 4505
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1363 times
- Been thanked: 863 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tylko jedna ręka jest zajęta (kajdanki zajmują jakby 1 rękę). Pomyśl sobie realistycznie - masz kajdanki, możesz coś cieżkiego podniesc, ale juz dwie takie rzeczy by miec w dwoch rekach to ciężko co nie?ave.crux pisze: ↑24 sty 2022, 11:16 Dodatek: Aftermath
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki
Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Logicznie ma sens, chociaż wydaje mi się, że w kajdankach i tak byłoby to trudne, ale mam nadzieję, że nie będę nigdy tego sprawdzał w swoim życiu.
Nie chciałem się sugerować tylko tym, że karta leży na 1 slocie w ręce.Fenrisek83 pisze: ↑24 sty 2022, 11:21
Tylko jedna ręką jest zajęta bo kajdanki blokują tylko jedno miejsce na ciężki obiekt/przedmiot.
Dzięki za pomoc. W takim razie graliśmy źle kilka rund przed oswobodzeniem.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cześć,
mam pytanie, podczas ucieczki, po rzucie kostka wypadło niebezpieczeństwo, co za tym idzie, intruz przenosi sie do naszego pomieszczenia. Pytanie czy w takim wypadku usuwamy resztę znaczników szmerów?
https://imgur.com/jl3ntnS
mam pytanie, podczas ucieczki, po rzucie kostka wypadło niebezpieczeństwo, co za tym idzie, intruz przenosi sie do naszego pomieszczenia. Pytanie czy w takim wypadku usuwamy resztę znaczników szmerów?
https://imgur.com/jl3ntnS
- Bruno
- Posty: 2022
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1499 times
- Been thanked: 1151 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Czy wchodząc do jeszcze nieodkrytego pomieszczenia kanałami technicznymi (za pomocą "czołgania się"), gdy znajdujemy na nim żeton nakazujący zamknąć drzwi, to:
- nic nie robimy (ignorujemy żeton)
- czy wybieramy losowy zwykły korytarz, prowadzący do tego pomieszczenia i w nim zamykany drzwi?
- nic nie robimy (ignorujemy żeton)
- czy wybieramy losowy zwykły korytarz, prowadzący do tego pomieszczenia i w nim zamykany drzwi?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- Bruno
- Posty: 2022
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1499 times
- Been thanked: 1151 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Kanałów technicznych nie można zamykać drzwiami (np. przy aktywowaniu Śluzy Powietrznej nie stawiasz drzwi w prowadzącym do niej wejściu do korytarzy tech.).
A decyzja jak postąpić, jak najbardziej może mieć wpływ na rozgrywkę.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- Bruno
- Posty: 2022
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1499 times
- Been thanked: 1151 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Też mi się tak wydaje - przez analogię do odkrycia żetonu uszkodzenia na kaflu z Gniazdem intruzów...
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Po zniszczeniu wszystkich jaj gniazdo zostaje zniszczone. Realizujemy w ten sposób kartę celu: "Zniszcz gniazdo".
Re: Nemesis - pytania o zasady.
witam!
Mam pytanie, a raczej prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń.
Właśnie zaczynam rozgrywkę solo naukowcem: posiadam kartę sprzęt laboratoryjny i mówi ona: "jeżeli jesteś w pomieszczeniu, w którym jest ciało członka załogi, zwłoki intruza lub jajo, odkryj 1 odpowiednią kartę slabości intruza".
Jeżeli podniosę w hibernatorium cialo członka zalogi, a pózniej odblokuję kartę sprzęt laboratoryjny. to takim pomieszczeniem będzie każde w którym się znajdę nadal posiadając ciało członka załogi (w zamyśle wszędzie będę mógł odkryć słabość intruza odpowiadającą sekcji ciało członka załogi), dobrzę odczytuję tą zasadę?
Mam pytanie, a raczej prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń.
Właśnie zaczynam rozgrywkę solo naukowcem: posiadam kartę sprzęt laboratoryjny i mówi ona: "jeżeli jesteś w pomieszczeniu, w którym jest ciało członka załogi, zwłoki intruza lub jajo, odkryj 1 odpowiednią kartę slabości intruza".
Jeżeli podniosę w hibernatorium cialo członka zalogi, a pózniej odblokuję kartę sprzęt laboratoryjny. to takim pomieszczeniem będzie każde w którym się znajdę nadal posiadając ciało członka załogi (w zamyśle wszędzie będę mógł odkryć słabość intruza odpowiadającą sekcji ciało członka załogi), dobrzę odczytuję tą zasadę?
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dodatek: Aftermath
Tryb: Misja badawcza
Wydarzenie: Alarm
W instrukcji jest napisane, że jeżeli znacznik rund na wahadłowcu spadnie na ostatnie miejsce to wtedy sprawdzamy wykonanie alarmu.
Jeżeli w czasie dociągania wydarzenia dociągniemy wydarzenie z alarmem, a mamy alarm wykonany, to pomijamy nowy alarm i po prostu czekamy, aż tor spadnie na ostatnie pole aby rozstrzygnąć aktywny alarm czy dokładamy kolejny?
Tryb: Misja badawcza
Wydarzenie: Alarm
W instrukcji jest napisane, że jeżeli znacznik rund na wahadłowcu spadnie na ostatnie miejsce to wtedy sprawdzamy wykonanie alarmu.
Jeżeli w czasie dociągania wydarzenia dociągniemy wydarzenie z alarmem, a mamy alarm wykonany, to pomijamy nowy alarm i po prostu czekamy, aż tor spadnie na ostatnie pole aby rozstrzygnąć aktywny alarm czy dokładamy kolejny?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nemesis pytanie:
za akcje podnieś ciężki przedmiot "płacimy 1 za akcję" (najczęściej), a co z upuszczeniem przedmiotu (ciała itd)..? Jest jakiś koszt czy 0 (ja założylem, że kosztuje mnie to 1 kartę akcji)?!?
za akcje podnieś ciężki przedmiot "płacimy 1 za akcję" (najczęściej), a co z upuszczeniem przedmiotu (ciała itd)..? Jest jakiś koszt czy 0 (ja założylem, że kosztuje mnie to 1 kartę akcji)?!?
- Bruno
- Posty: 2022
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1499 times
- Been thanked: 1151 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Zero. Upuszczasz za darmo.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cześć,
Nurtuje mnie pewna rzecz. Dla przykładu postać Zwiadowcy ma kartę akcji Rozpoznanie, której koszt to 1 akcja. Do tej pory spotkałem się z tym, że całkowity koszt tej karty, to dwie karty akcji (1 właściwa karta + 1 koszt). Zastanawia mnie tylko, czemu nie płacimy jeszcze trzeciej karty, z powodu wykonaniu ruchu? Czyli 1 właściwa karta + 1 koszt + 1 ruch. Zdaje sobie sprawę, ze koszt 3 kart to dużo, ale jednak ciche przemieszczenie się to nie byle jakie zagranie i może nie raz tyłek uratować. Jak dobrze pamiętam, to podobna sytuacja jest przy ogniach zaporowych itd., gdzie ludzie nie płacą dodatkową kartą za wykonanie ruchu.
Nurtuje mnie pewna rzecz. Dla przykładu postać Zwiadowcy ma kartę akcji Rozpoznanie, której koszt to 1 akcja. Do tej pory spotkałem się z tym, że całkowity koszt tej karty, to dwie karty akcji (1 właściwa karta + 1 koszt). Zastanawia mnie tylko, czemu nie płacimy jeszcze trzeciej karty, z powodu wykonaniu ruchu? Czyli 1 właściwa karta + 1 koszt + 1 ruch. Zdaje sobie sprawę, ze koszt 3 kart to dużo, ale jednak ciche przemieszczenie się to nie byle jakie zagranie i może nie raz tyłek uratować. Jak dobrze pamiętam, to podobna sytuacja jest przy ogniach zaporowych itd., gdzie ludzie nie płacą dodatkową kartą za wykonanie ruchu.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wydajesz 2 akcje. Plusem jest to, że nie dokładasz żetonu hałasu. Podobnie jak np. żołnierz - strzał z namierzaniem. Nie bulisz ekstra za walkę 1 akcji tylko opłacasz koszt tej karty i tyle (1 czy 2 karty, nie pamiętam). Nie miesza się kosztu z działań podstawowych z tymi z kart.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Zagranie tej karty juz daje samo w sobie poruszenie sie, dlaczego mial bys jeszcze płacić za ruch. Ta karta i jeszcze jedna dodatkowa. Tak samo jak ma np żołnierz ogień zaporowy. Sam ruch to karta dowolna, akcja z karty to już zupełnie co innego.Jarek90 pisze: ↑06 maja 2022, 22:20 Cześć,
Nurtuje mnie pewna rzecz. Dla przykładu postać Zwiadowcy ma kartę akcji Rozpoznanie, której koszt to 1 akcja. Do tej pory spotkałem się z tym, że całkowity koszt tej karty, to dwie karty akcji (1 właściwa karta + 1 koszt). Zastanawia mnie tylko, czemu nie płacimy jeszcze trzeciej karty, z powodu wykonaniu ruchu? Czyli 1 właściwa karta + 1 koszt + 1 ruch. Zdaje sobie sprawę, ze koszt 3 kart to dużo, ale jednak ciche przemieszczenie się to nie byle jakie zagranie i może nie raz tyłek uratować. Jak dobrze pamiętam, to podobna sytuacja jest przy ogniach zaporowych itd., gdzie ludzie nie płacą dodatkową kartą za wykonanie ruchu.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak ostatnio kminiłem akcję żołnierza Nerwy ze stali i naszły mnie wątpliwości. To jest akcja jednorazowa i odrzucamy ją z gry i zostaje nam tylko 9 kart dostępnych czy wraca do puli? Bo wcześniej grałem, że odrzucam z gry... Poczytałem jednak trochę na BGG i chyba nie wywala się jej z gry. Żołnierz z tą kartą i aktywowanym pancerzem jest po prostu chyba tankiem z założenia... Pancerz chroni przed atakiem w ogóle a Nerwy, co prawda przed tym z zaskoczenia (więc nie w fazie wydarzeń) ale to jest i tak harde kombo zwłaszcza, że możemy zignorować efekt jak jest niekorzystny po wylosowaniu karty.