Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
podejrzany pisze: ↑03 sty 2022, 15:49
Hej, mam pewne dylematy:
1.Czy żeton paladyna niwelujący połowe obrażeń oraz zadający połowe ataku przeciwnika zadziała także w fazie obrony oponenta żeby oddać mu lub się zmniejszyć obrażenia za jego obrażenia z tej obrony?
2.Jak działa pobieranie żetonu np. Chi gdy już ich mam parę? Przykład: odpaliłem zdolność specjalną mnicha mając 5 żetonów Chi. Czy mogę więc najpierw te 5 żetonów wydać do wzmocnienia tego ataku i następnie dobrać 6 żetonów Chi czy przepadają i dostaje tylko 1?
3. Czy oczyszczenie u Mnicha przydaje się po coś jak przeciwnik nie rzuca negatywnych efektów? Bo trochę dziwi mnie zestawienie w pudełku mnicha z paladynem, który ma same pozytywne efekty żetonów i na co by mi była z nim ta zdolność oczyszczenia? Trochę odniosłem wrażenie że mnich ma słaby matchup na paladyna przez to co właśnie zaskakuje skoro są umieszczeni w jednym pudełku
1. Zmniejszyć można ale oddać nie bo zeton odwetu wyraźnie mówi ze dziala po rzucie ofensywnym przeciwnika.
2. Można wydać które się miało wcześniej a następnie pobrać, tak jak napisałeś.
3. Nie przydaje się. Te paczki po 2 bohaterów chyba specjalnie są tak zrobione, żeby dokupić kolejne.
Czy ulepszając atak żetonem paladyna cios krytyczny mogę ulepszyć każdy atak i on sie nie zmienia (np nieuchronny wciąż nieuchronny) czy mogę ulepszyć tylko zwykły atak?
addekk pisze: ↑09 sty 2022, 22:52
Czy ulepszając atak żetonem paladyna cios krytyczny mogę ulepszyć każdy atak i on sie nie zmienia (np nieuchronny wciąż nieuchronny) czy mogę ulepszyć tylko zwykły atak?
Tak, każdy z rzutu ofensywnym który zadaje conajmniej 5 obrażeń i nie zmienia on rodzaju obrażeń
Czy grając Drzewcem muszę czy mogę rozwijać duszka? Chodzi mi o jego zdolność pasywną Urzyźnienie w fazie utrzymania.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Możesz nie musisz, tak jak wypadnie ci kiepski rzut kośćmi i stwierdzisz że przeciwnik może Ci zadać większe obrażenia w rzucie obronnym, to nie musisz nic wykonywać. Tylko pytanie czemu nie chcesz jej użyć?
Rykas pisze: ↑30 sty 2022, 07:15
Możesz nie musisz, tak jak wypadnie ci kiepski rzut kośćmi i stwierdzisz że przeciwnik może Ci zadać większe obrażenia w rzucie obronnym, to nie musisz nic wykonywać. Tylko pytanie czemu nie chcesz jej użyć?
Teraz już wiem, że nie użycie nie ma zastosowania. Szukałem jekieś zależności czy konieczność rozwinięcia duszka może ograniczyć jakieś moje działanie/atak z kart bądź umiejętności. Ale nic takiego nie zachodzi. Zwyczajnie nie opłaca się nie rozwijać duszków.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Dla pewności podpytam: Jeżeli używam karty która przenosi żeton przeciwnika do mnie, to mogę użyć tego żetonu tak jak byłby mój i jego właściwości np. bombę dymną z Ninja?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Rykas pisze: ↑09 sty 2022, 22:15
Jest to dowolne, ale lepiej wcześniej rzucić na obron później unik.
skad ta pewnosc? w przypdku mnicha wydaje mi sie to torche op. np. jesli wyprowadzam 4 obrazenia, a mnich ma juz zeton uniku, to przy rzucie obronnym w ktorym maksymalnie moze zdobyc 4 chi i wykorzystac je do obrony mialby do wyboru zeton lub chi?
Moim zdaniem czym innym jest unik przed obrazeniami, a czym innym obrona przed obrazeniami
Rykas pisze: ↑09 sty 2022, 22:15
Jest to dowolne, ale lepiej wcześniej rzucić na obron później unik.
skad ta pewnosc? w przypdku mnicha wydaje mi sie to torche op. np. jesli wyprowadzam 4 obrazenia, a mnich ma juz zeton uniku, to przy rzucie obronnym w ktorym maksymalnie moze zdobyc 4 chi i wykorzystac je do obrony mialby do wyboru zeton lub chi?
Moim zdaniem czym innym jest unik przed obrazeniami, a czym innym obrona przed obrazeniami
Zgadzam się obrona a unik to dwie różne rzeczy, ale można je wykorzystywać razem. Przy opisie uniku nie masz opisane że używasz zamiast rzutu na obronę, ani przed nim, wiec dla mnie samo to już świadczy że kolejność jest dowolna. Ale proszę potwierdzenie z faq z bbg
Karta modlitwa w słusznej sprawie II Palladyna:
Zadaj 8 nieuchronnych obrażeń. Następnie weź obrażenia krytyczne i 2PW.
Czy w takim wypadku mogę zadać łącznie 12 obrażeń? 8 + 4 żetonu obrażenia krytyczne? Czy może jak wziąłem żeton po zapisie "Następnie" to w tym samym ataku już nie mogę wykorzystać?
Co w zasadzie daje zapis "Następnie" i różni się od zdolności nie posiadających jego? Co zmienia zapis "nastepnie"?
A może z tym "Następnie" chodzi o to, że np. przed rzutem na modlitwę mam żeton obrażeń krytycznych, zadaję 8 nieuchronnych wydaje 1 żeton obrażeń, następnie biorę kolejny żeton obrażeń i znowu go wydaje i zadaje razem 8 +4+4=16 obrażeń?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
lesar pisze: ↑03 lut 2022, 20:27
Karta modlitwa w słusznej sprawie II Palladyna:
Zadaj 8 nieuchronnych obrażeń. Następnie weź obrażenia krytyczne i 2PW.
Czy w takim wypadku mogę zadać łącznie 12 obrażeń? 8 + 4 żetonu obrażenia krytyczne? Czy może jak wziąłem żeton po zapisie "Następnie" to w tym samym ataku już nie mogę wykorzystać?
Co w zasadzie daje zapis "Następnie" i różni się od zdolności nie posiadających jego? Co zmienia zapis "nastepnie"?
A może z tym "Następnie" chodzi o to, że np. przed rzutem na modlitwę mam żeton obrażeń krytycznych, zadaję 8 nieuchronnych wydaje 1 żeton obrażeń, następnie biorę kolejny żeton obrażeń i znowu go wydaje i zadaje razem 8 +4+4=16 obrażeń?
Nie możesz użyć żetonu zdobytego po słowie następnie do zwiększenia obrażeń przed słowem następnie.
Cześć
Po rozgrywce pojawiły mi się pytania
1. Po moim rzucie zmieniłem wynik na kostce, przeciwnik kartą dokonuje również mi zmiany, czy po jego zmianie mogę zagrać jeszcze kartę, która pozwoli mi znowu dokonać zmiany na kostce?
2. Dzięki karcie zmieniam wynik na kości na 6, czy mogę skorzystać z symbolu, który daje sześć?
3. Gram barbarzyńcą, który ma w obronie trzy kostki, mam kartę pozwalającą mi na dodatkową próbę rzutu do pięciu kości w obronie. Rzucam trzema czy pięcioma?
Grzegorzx pisze: ↑12 lut 2022, 22:58
Cześć
Po rozgrywce pojawiły mi się pytania
1. Po moim rzucie zmieniłem wynik na kostce, przeciwnik kartą dokonuje również mi zmiany, czy po jego zmianie mogę zagrać jeszcze kartę, która pozwoli mi znowu dokonać zmiany na kostce?
2. Dzięki karcie zmieniam wynik na kości na 6, czy mogę skorzystać z symbolu, który daje sześć?
3. Gram barbarzyńcą, który ma w obronie trzy kostki, mam kartę pozwalającą mi na dodatkową próbę rzutu do pięciu kości w obronie. Rzucam trzema czy pięcioma?
Ad.1 TAK
Ad.2 TAK, ustawiasz po prostu kość na 6 i możesz wykorzystać tę kość jako symbol lub do strita jako cyfrę
Ad.3 moszesz rzucić większą liczbą kości niż masz obrony do max pięciu
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Grzegorzx pisze: ↑12 lut 2022, 22:58
Cześć
Po rozgrywce pojawiły mi się pytania
1. Po moim rzucie zmieniłem wynik na kostce, przeciwnik kartą dokonuje również mi zmiany, czy po jego zmianie mogę zagrać jeszcze kartę, która pozwoli mi znowu dokonać zmiany na kostce?
2. Dzięki karcie zmieniam wynik na kości na 6, czy mogę skorzystać z symbolu, który daje sześć?
3. Gram barbarzyńcą, który ma w obronie trzy kostki, mam kartę pozwalającą mi na dodatkową próbę rzutu do pięciu kości w obronie. Rzucam trzema czy pięcioma?
Ad.1 TAK
Ad.2 TAK, ustawiasz po prostu kość na 6 i możesz wykorzystać tę kość jako symbol lub do strita jako cyfrę
Ad.3 moszesz rzucić większą liczbą kości niż masz obrony do max pięciu
Zgadzam się oprócz ad3 możesz rzucić tylko 3 kośćmi.
To mam pytanie bo nie mam wszystkich bohaterów, czy jakiś bohater może w fazie rzutu obronnego rzucić 5 kościmi? Edit: tak, mnich ma taką możliwość.
oraz czy używając karty Stawiam na obronę i wykonując dodatkową próbę rzutu w obronie mogę rzucić wybranymi kośćmi np. tylko 1 czy powtarzam cały rzut obronny?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Tak to jest zwykły przerzut kości czyli wybierasz ile kości chcesz przerzucić, ale nie możesz przerzucić kości które nie zostały rzucone, więc nie można zwiększyć puli kości.
W sezonie 2 zostało zmienione to sformułowanie bo było mylące z dodatkowy rzut na przerzut.
Przykładowo dla Paladyna.... Jeśli rzucam 3 kości obrony i wypadnie na dwóch serce, to za każde serce zapobiegam dwóm ranom czyli w tym przypadku czterem, czy niezależnie ile wypadnie zawsze tylko dwóm ranom mogę zapobiec?
Typy obrażeń.
Jakim typem obrażeń są obrażenia w czerwonym kółku bez żadnego dopisku? Z instrukcji wynika, że są to obrażenia specjalne (nie do obrony, nie do uniknięcia, do wzmocnienia).
I tak do tej pory graliśmy. Jednakże dzisiaj wyczytałem na planszetce Księżycowej Elfki, że żeton uniku pozwala uniknąć obrażeń (np. gdy bohater jest otruty i poparzony). Żetony Poparzenia / zatrucia jadem zadają obrażenia czerwone w kółku bez żadnego dopisku. Traktując je jako specjalne nie da się ich uniknąć ale temu zaprzecza FAQ na planszetce Księżycowej Elfki. Serio to to w tym momencie zgłupiałem.... A obrażeń czerwonych w kółku bez dopisku jest sporo....
longmen76 pisze: ↑27 lut 2022, 21:00
Typy obrażeń.
Jakim typem obrażeń są obrażenia w czerwonym kółku bez żadnego dopisku? Z instrukcji wynika, że są to obrażenia specjalne (nie do obrony, nie do uniknięcia, do wzmocnienia).
I tak do tej pory graliśmy. Jednakże dzisiaj wyczytałem na planszetce Księżycowej Elfki, że żeton uniku pozwala uniknąć obrażeń (np. gdy bohater jest otruty i poparzony). Żetony Poparzenia / zatrucia jadem zadają obrażenia czerwone w kółku bez żadnego dopisku. Traktując je jako specjalne nie da się ich uniknąć ale temu zaprzecza FAQ na planszetce Księżycowej Elfki. Serio to to w tym momencie zgłupiałem.... A obrażeń czerwonych w kółku bez dopisku jest sporo....
Obrażenia specjalne są tylko z umiejętności specjalnej czyli przy wyrzuceniu 5 razy 6 oczek, była o tym mowa na stronie wcześniejszej.