Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 507 times
Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
MIND MGMT: The Psychic Espionage “Game” is a one-versus-many, hidden-movement game about a top-secret organization that uses psychic spies to alter world events. One player is the Recruiter for MIND MGMT who must race around Zanzibar in an attempt to collect enough new recruits to win. All the other players are Rogue Agents who used to work for MIND MGMT, but now are trying to take it down from the outside. If they can deduce and pinpoint the exact location of the Recruiter they win!
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 21:25 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 2 razy.
- kurdzio
- Posty: 825
- Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 385 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Grę mam na radarze bo podobno działa na 2 osoby, a hidden movement jeszcze w kolekcji nie mam Ciekawe czy pojawi się w polskiej wersji.
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 507 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 17:05 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- mistrz_yon
- Posty: 705
- Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 252 times
- Kontakt:
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Moja idzie. Jaram się wszystkim: mechanikami, aspektem wizualnym i paranoidalną koncepcją całości.
- crazygandalf
- Posty: 438
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Bardzo przyjemny tytuł. Świetnym pomysłem są pudełka. Jest 7 dla graczy, którzy otwierają je jeśli wygra gracz uciekający oraz 7 dla uciekającego, które otwiera się w rozgrywkach, gdzie wygrają gracze. Są to nowe elementy, mechaniki, mające na celu ułatwić kolejne rozgrywki dla przegranej strony.
Gracze mają postacie posiadające specjalne zdolności pozwalające im lepiej wykonywać niektóre akcje. Gracz uciekający ma z kolei swoich "przydupasów" którymi rusza po mapie i realizuje nimi cele. Po zebraniu odpowiedniej ilości celów gracz uciekający wygrywa.
Wrażenia bardzo pozytywne (grałem jako uciekający). Jest generalnie dosyć ciasno - mapa specjalnie duża nie jest, a gracze starają się wyszukać nie tylko którędy szedł poszukiwany, ale na którym polu jak dawno był. Co daje sporo informacji jak blisko może się znajdować. Bardzo fajnie pomyślane.
Gracze mają postacie posiadające specjalne zdolności pozwalające im lepiej wykonywać niektóre akcje. Gracz uciekający ma z kolei swoich "przydupasów" którymi rusza po mapie i realizuje nimi cele. Po zebraniu odpowiedniej ilości celów gracz uciekający wygrywa.
Wrażenia bardzo pozytywne (grałem jako uciekający). Jest generalnie dosyć ciasno - mapa specjalnie duża nie jest, a gracze starają się wyszukać nie tylko którędy szedł poszukiwany, ale na którym polu jak dawno był. Co daje sporo informacji jak blisko może się znajdować. Bardzo fajnie pomyślane.
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Z racji, że przyglądałem się tej grze, skrobnąłem do autora i odpisał, że póki co nie mają polskiego partnera, ale będą na targach GAMA w marcu, więc może uda się im kogoś znaleźć.
A jutro startuje drugi KS, gdzie będzie można ponownie zakupić wersję deluxe (planowana dostawa: sierpień). Ja poluję na retail (liczą, że w czerwcu powinien dopłynąć dodruk) ale może ktoś jest zainteresowany ładniejszą wersją
Link do KSa
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Jakieś przecieki co do progów cenowych?
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Jedynie takie, że będą wyższe niż przy pierwszej kampanii (źródło - aktualizacja do poprzedniej kampanii). Cytując: "I would charge more for it than you paid so you still feel like you got in early to support the game.".
Poprzednio (marzec 2020) deluxe kosztował ok. 66$ (bez dostawy i podatku), widziałem na forum, że 3trolle miały za 279 zł po rabatach.
Dodatkowo, w jutrzejszej kampanii będzie możliwość zakupienia "upgrade packa", jednak, moim zdaniem, w dość skromnej wersji, bo będą w nim tylko drewniane figurki graczy (bez znaczników umysłu oraz lepszej zasłonki).
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Po recenzji SU&SD napaliłem się na tą grę. Nie mam u siebie niczego z hidden movement, który dobrze chodzi na 2os. Detective City of Angel jest świetny, ale nie jest to ta mechanika i na 2 moim zdaniem słabe. Graficznie mi się bardzo podoba. Mechanicznie wygląda cudownie i oferuje tonę contentu.
Szkoda, że obecnie nie do dostania w Polsce. W takim razie jak kampania ruszy, to pewnie wsparcie pójdzie, jeśli dodatkowe koszta tego nie ubiją. Choć czekanie na polskie wydanie jest nad wyraz kuszące - jednak trochę tego tekstu jest.
Szkoda, że obecnie nie do dostania w Polsce. W takim razie jak kampania ruszy, to pewnie wsparcie pójdzie, jeśli dodatkowe koszta tego nie ubiją. Choć czekanie na polskie wydanie jest nad wyraz kuszące - jednak trochę tego tekstu jest.
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
88 USD + 28 USD za przesyłkę. Niby nie ma być VAT, ale i tak wychodzi duuuuużo. Pas. Może polskie wydawnictwo się pokusi?
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Oj dużo, to prawda. Ostatnio co chce kupić, to cena robi się zaporowa...Poczekam na retail albo polską wersję w takim razie ech...
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Kilka dni temu zamówiłem grę w przedsprzedaży na planszomanii (wyszło 216 zł już z wysyłką kurierem), status mówił "wysyłamy w ok. 7-30 dni", co wg ich opisu znaczy "pod warunkiem dostępności u wydawcy" (a wydawca na BGG informuje o dodruku w okolicach czerwca). Jednak dziś kurier przywiózł paczkę z Mind'em w środku. Więc jeśli chodzi o egzemplarze retailowe, najwyraźniej pojedyncze sztuki gdzieś jeszcze fruwają.
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Tak, ja kupiłem swój w Forcie jakiś miesiąc temu, ale tam też już niedostępny (ściągali dla mnie też). Wydawca/autor pisał na bgg niedawno, że w US nie ma już nigdzie (stąd decyzja o dodruku), ale w Europie gdzieniegdzie jeszcze są.vnzk pisze: ↑11 lut 2022, 14:17 Kilka dni temu zamówiłem grę w przedsprzedaży na planszomanii (wyszło 216 zł już z wysyłką kurierem), status mówił "wysyłamy w ok. 7-30 dni", co wg ich opisu znaczy "pod warunkiem dostępności u wydawcy" (a wydawca na BGG informuje o dodruku w okolicach czerwca). Jednak dziś kurier przywiózł paczkę z Mind'em w środku. Więc jeśli chodzi o egzemplarze retailowe, najwyraźniej pojedyncze sztuki gdzieś jeszcze fruwają.
My dziś gramy w końcu pierwszy raz (recenzja SUSD pomogła namówić towarzystwo ), jestem ogromnie ciekaw.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 sie 2018, 11:09
- Has thanked: 5 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Ja pokusiłem się o wersje retail z planszomanii, a potem zorientowałem się, że trwa KS i mam dylemat..
W sprawie PL wysondowałem wydawnictwo i...
"We have many languages planned but not Polish yet! Hopefully a publisher will hop on board from Poland soon!! But nothing in the works right now!"
W sprawie PL wysondowałem wydawnictwo i...
"We have many languages planned but not Polish yet! Hopefully a publisher will hop on board from Poland soon!! But nothing in the works right now!"
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Ktoś by mógł porównać z innymi grami podobnego typu? Bardzo lubię hidden movement, ale moi współgracze niekoniecznie. Co ta gra ma do zaoferowania poza dostosowywaniem balansu. Czy ktoś myślał nad grupowym wsparciem w obecnej kampanii - czy ma to sens?
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Zagrałem póki co tylko dwuosobową partię z treningowymi zasadami, więc nie jestem na pewno najlepszym źródłem, jednak odczucia wyrażę. Moim zdaniem, jeśli ktoś nie przepada za hidden movement, to ta gra ma małe szanse to zmienić. Ale również w drugą stronę, miłośnika może rozkochać.
To, co mi się podoba, to nieco większa rola dedukcji. W takim Whitehall Mystery (które lubię) może upłynąć trochę czasu zanim trafisz na trop, i wtedy zaczyna się coś, co bardziej przypomina pościg (bo możesz tylko domniemywać, w którym ruchu morderca był na danym polu). W MGMT na trop możesz trafić dość szybko (zapytanie o konkretny symbol), możesz doprecyzować kiedy rekruter tam był i (z racji, że nie może on wracać po własnych śladach) możesz odtworzyć jego ścieżkę. Również (dzięki temu, że ujawnia liczbę zrekrutowanych) możesz wydedukować dokąd zmierza.
Dużym plusem jest też wykonanie (widać włożone serducho, dużo szczegółów, ukrytych informacji, zapewne ktoś zaznajomiony z graficzną powieścią może mieć dużo frajdy) i krótki czas gry (treningowa rozgrywka skończyła się w 29 minut).
Po zasadach pełnej gry widzę też, że do odkrycia są dodatkowe poziomy kombinowania.
Gra w wersji deluxe nie oferuje w rozgrywce niczego więcej niż retail (na KSie są jedynie oferowane sekretne karty, które w podstawce, jeśli je odkryjesz, są do samodzielnego wydruku). Różnica tkwi w zamianie kartonowych elementów na drewniane/plastikowe, wyprasce od Game Trayz i ładniejszym upakowaniu systemi Shift (w dodatkowy "klaser" z plastikowymi pudełkami zamiast kartonowych).
Jak dla mnie gra i tak jest świetnie wykonana, więc różnica w cenie (220 zł z przesyłką retail vs. 440 zł z przesyłką deluxe) jest za duża, żeby iść w KSa.
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Z racji, że po kilkumiesięcznej przerwie w rozgrywce przypomnienie zasad może być nieco przytłaczające, postanowiłem zrobić ich skrót w naszym języku. Domyślam się, że niezbyt wiele osób gra w ten tytuł, ale może komuś się przyda.
W ramach wyjaśnienia, opisując zasady starałem się ująć wszystkie znaczące niuanse, które przewijają się w instrukcji. Zawarłem również informacje z oficjalnego tematu na BGG (FAQ + Errata do zasad). Nie ma tu jednak żadnych elementów z systemu Shift.
Skrót polecam wydrukować na A4 dwustronnie i przeciąć środkiem. Zawiera on kolejno:
- 1a: przygotowanie rozgrywki pełnej i treningowej (jako dwie osobne listy),
- 1b (druga strona): zasady dla Rekrutera w pełnej rozgrywce,
- 2a: zasady dla Agentów i Rekrutera w rozgrywce treningowej,
- 2b (druga strona): zasady dla Agentów w pełnej rozgrywce.
PLIK
Jeśli ktoś przy okazji wyłapałby jakąś nieścisłość/błąd w zasadach, będę wdzięczny za cynk
W ramach wyjaśnienia, opisując zasady starałem się ująć wszystkie znaczące niuanse, które przewijają się w instrukcji. Zawarłem również informacje z oficjalnego tematu na BGG (FAQ + Errata do zasad). Nie ma tu jednak żadnych elementów z systemu Shift.
Skrót polecam wydrukować na A4 dwustronnie i przeciąć środkiem. Zawiera on kolejno:
- 1a: przygotowanie rozgrywki pełnej i treningowej (jako dwie osobne listy),
- 1b (druga strona): zasady dla Rekrutera w pełnej rozgrywce,
- 2a: zasady dla Agentów i Rekrutera w rozgrywce treningowej,
- 2b (druga strona): zasady dla Agentów w pełnej rozgrywce.
PLIK
Jeśli ktoś przy okazji wyłapałby jakąś nieścisłość/błąd w zasadach, będę wdzięczny za cynk
Ostatnio zmieniony 08 sty 2023, 14:19 przez vnzk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
To ja może podbiję temat moją recenzją na GF:
https://www.gamesfanatic.pl/2022/12/26/ ... wiadomosc/
W skrócie - absolutny hit
https://www.gamesfanatic.pl/2022/12/26/ ... wiadomosc/
W skrócie - absolutny hit
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Narobiłeś mi takiego smaka, że z miejsca zapragnąłem ten tytuł w wersji Deluxe a tu niedostępny. Nawet w PM nowej gry wydawcy nie będzie do dobrania...a retail mnie nie satysfakcjonujePropi pisze: ↑08 sty 2023, 14:08 To ja może podbiję temat moją recenzją na GF:
https://www.gamesfanatic.pl/2022/12/26/ ... wiadomosc/
W skrócie - absolutny hit
- wrojka
- Posty: 480
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 236 times
- Been thanked: 217 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Potwierdzam, mają mieć. Taką odpowiedź dostałem:
Edit: Fort ma jakieś problemy z wyliczeniem kosztów przesyłki i nadal nie wrzucili tego na stronę chyba; przestałem się interesować i śledzić temat.To jest wersja retail, mamy w transporcie też wersję deluxe, jak dotrze do nas szczęśliwie to odblokujemy możliwość składania zamówień.
Edit 3. Nieaktualne :<
Spoiler:
Muszę przyznać, że Mind MGMT siadło mi konkretnie. Wypowiem się więcej jak ogram pełną wersję i odblokuję trochę SHIFT'a.
Edit 2. Pojawiło się na Forcie, 650 zł xD
https://fortgier.pl/p/7/27422/mind-mgmt ... y-gry.html
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Mam wrażenie po zdjęciu numer dwa, że to nie jest wersja deluxe... Są standeesy/karty zamiast drewnianych znaczników postaci i jakieś dziwne czerwone meeple, które chyba mają symbolizować kroki Rekrutera (zamiast czerwonych tokenów stóp). Coś tu mieszają - tylko cena się zgadzawrojka pisze: ↑21 sty 2023, 18:06 Edit 2. Pojawiło się na Forcie, 650 zł xD
https://fortgier.pl/p/7/27422/mind-mgmt ... y-gry.html
- scraber
- Posty: 334
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 241 times
- Been thanked: 98 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Sam kupiłem deluxe w forcie za 368zł.
Nie wiem co tam się z cena teraz stało.
Zbierali zamówienia do 13 stycznia i po około miesiącu rozsyłali.
Przepiękna gra, zarówno wizualnie jak i mechaniczniem.
Nie wiem co tam się z cena teraz stało.
Zbierali zamówienia do 13 stycznia i po około miesiącu rozsyłali.
Przepiękna gra, zarówno wizualnie jak i mechaniczniem.
- Zawaterniok
- Posty: 116
- Rejestracja: 12 kwie 2022, 14:29
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 20 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Gra mnie mocno zaintrygowała Niemniej jeszcze poczekam. Może ktoś się zdecyduje to wydać po polsku.
- Ardel12
- Posty: 3391
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2066 times
Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)
Dorwałem swoją sztukę Deluxa(cenę przemilczę, bo już nie chcę się denerwować) i rozegrałem wczoraj jedną 2os partię. Kurde, ale to jest fajne. Zasady banalne. Na prawdę ogrywając swego czasu Listy czy Draculę spodziewałem się jakiś wyjątków, specjalnych zasad i tony zbędnych bzdetów. Tutaj po prostu jest czysto. Raz wytłumaczyłem zasady i do końca partii nie było pytań ani potrzeby sięgania do zasad(to na prawdę rzadko mi się zdarza). Dodatkowo gra płynie, można spokojnie analizować swoje opcje w turze przeciwnika i modyfikować pod to co zrobi.
Pierwsza partia dodatkowa szła na żyletki. Agenci byli ciągle na tropie rekrutera, wręcz deptali mu po piętach i po kolei odcinali od kolejnych punktów rekrutacji. Z kolei rekruter starał się zgubić pościg i wspomóc nieśmiertelnych przez uzbieranie ilu tylko się da nowych rekrutów. Bardzo ciekawe jest podjęcie decyzji czy już zacząć zbierać rekrutów nieśmiertelnymi i tym samym dawać wskazówki agentom czy może grać na przetrwanie. Gra zakończyła się zwycięstwem agentów, którzy dorwali rekrutera turę przed jego zwycięstwem. Choć zasady są proste, to w moim odczuciu gra ma sporo do zaoferowania. Wprowadzanie przeciwnika w maliny sprawia wielką radochę, ale trzeba brać pod uwagę wiele informcji jakie mu udzielimy. Ja np. wykonałem dodatkowy ruch nieśmiertelnym i postawiłem ślad na terenie z mnichami. W całej mojej ścieżce były dwa takie. Na drugim stałem. Przeciwnik spytał o mnichów...no i miał moją najnowszą lokalizację i to jeszcze po skoku dzięki żółtemu tokenowi...kurtyna.
Jeszcze muszę pochwalić wykonanie. Plansze są czytelne, choć kipią klimatem. Wiele elementów z gry wnosi dodatkowe znaczenie do gry i bardzi przyjemnie się to czyta i odkrywa. Fajnie, że w deluxie od razu są karty tajemnic, które wcześniej należało samemu wydrukować. System SHIFT poczeka sporo na pierwsze partie, ale klaser wygląda znakomicie i wszystko w nim trzyma się kupy.
Od bardzo dawna nie miałem w kolekcji gry typu hiddent movement i MGMT widzę, że ma szansę zapełnić tą lukę na dłuższy czas. Jedynie czego żałuję to to, że zdecydowałem się tak późno na ten tytuł, no ale priorytety były inne i wolałem chapnąć inne gry w tamtym okresie( a teraz musiałem zapłacić jak za paliwo xD).
Pierwsza partia dodatkowa szła na żyletki. Agenci byli ciągle na tropie rekrutera, wręcz deptali mu po piętach i po kolei odcinali od kolejnych punktów rekrutacji. Z kolei rekruter starał się zgubić pościg i wspomóc nieśmiertelnych przez uzbieranie ilu tylko się da nowych rekrutów. Bardzo ciekawe jest podjęcie decyzji czy już zacząć zbierać rekrutów nieśmiertelnymi i tym samym dawać wskazówki agentom czy może grać na przetrwanie. Gra zakończyła się zwycięstwem agentów, którzy dorwali rekrutera turę przed jego zwycięstwem. Choć zasady są proste, to w moim odczuciu gra ma sporo do zaoferowania. Wprowadzanie przeciwnika w maliny sprawia wielką radochę, ale trzeba brać pod uwagę wiele informcji jakie mu udzielimy. Ja np. wykonałem dodatkowy ruch nieśmiertelnym i postawiłem ślad na terenie z mnichami. W całej mojej ścieżce były dwa takie. Na drugim stałem. Przeciwnik spytał o mnichów...no i miał moją najnowszą lokalizację i to jeszcze po skoku dzięki żółtemu tokenowi...kurtyna.
Jeszcze muszę pochwalić wykonanie. Plansze są czytelne, choć kipią klimatem. Wiele elementów z gry wnosi dodatkowe znaczenie do gry i bardzi przyjemnie się to czyta i odkrywa. Fajnie, że w deluxie od razu są karty tajemnic, które wcześniej należało samemu wydrukować. System SHIFT poczeka sporo na pierwsze partie, ale klaser wygląda znakomicie i wszystko w nim trzyma się kupy.
Od bardzo dawna nie miałem w kolekcji gry typu hiddent movement i MGMT widzę, że ma szansę zapełnić tą lukę na dłuższy czas. Jedynie czego żałuję to to, że zdecydowałem się tak późno na ten tytuł, no ale priorytety były inne i wolałem chapnąć inne gry w tamtym okresie( a teraz musiałem zapłacić jak za paliwo xD).