Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Na podstawie kilku rozgrywek na 2osoby, również potwierdzam, że bot dodaję dodatkową zmienną na planszy. Często uprzedzał moje ruchy (rozbicie prostego/zwycięskiego planu) lub narobił zamieszania w bitwie (pozbywając mnie intryg), a ta dodatkowa trudność podbija fun. Bez bota zagralismy raz i więcej tego błędu nie popełnimy.
Oczywiście bot nie zastąpi 3 gracza, ale dzięki temu jest co najmniej bardzo grywalnie
Oczywiście bot nie zastąpi 3 gracza, ale dzięki temu jest co najmniej bardzo grywalnie
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Hej, czy nie powinnam dostać karty promocyjnej do dodatku, jeśli zamówiłam go w przedsprzedaży? Kojarzycie może jaka to powinna być karta? Bo nic nie mam, a dodatek właśnie do mnie przyszedł.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 77 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jest to ostatnia karta "zgrzana", z barem vładem, ambicje ma w nazwie i sygnetem.
Też pierwsza myśl była taka - że nie ma promki.
- Lucky Duck Games
- Posty: 478
- Rejestracja: 24 lut 2020, 13:28
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Karta "nieposkromiona ambicja" jest już dodana do pudełka (tylko w pierwszym druku).
Errata - Diuna: Imperium - Potęga Ix
Oryginalny wydawca Diuny: Imperium ogłosił, że do dodatku Potęga Ix musi zostać wprowadzona errata. Nie był to nasz błąd w tłumaczeniu - dostaliśmy od DWD takie poprawki jak gra wjeżdżała na nasz magazyn.
Zmianie podlegać będzie karta zasad rywala i dwie strony instrukcji:
Karta zasad rywala
Jest: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 2 lub więcej żołnierzy.
Powinno być: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 4 lub więcej siły.
Instrukcja
Strona 4: Używanie technologii
Jest: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas tury agenta (ale nie podczas tury odkrywania).
Powinno być: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas swojej tury (agenta lub odkrywania).
Instrukcja
Strona 8: Tor dostaw
Dopisano jedno zdanie na końcu akapitu:
Gdy rywal zdobywa punkt wpływu z drugiego pola, wybiera frakcję, w której ma najmniej wpływu. W razie remisu gracz ze znacznikiem pierwszego gracza (lub następny w kolejności, gdy rywal go ma) decyduje, w której z tych frakcji rywal zdobędzie wpływ.
Kolejne wydanie gry będzie już poprawione, a w razie czego erratę znajdziecie też na naszej stronie: http://ow.ly/YESs50HXr5N
Errata - Diuna: Imperium - Potęga Ix
Oryginalny wydawca Diuny: Imperium ogłosił, że do dodatku Potęga Ix musi zostać wprowadzona errata. Nie był to nasz błąd w tłumaczeniu - dostaliśmy od DWD takie poprawki jak gra wjeżdżała na nasz magazyn.
Zmianie podlegać będzie karta zasad rywala i dwie strony instrukcji:
Karta zasad rywala
Jest: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 2 lub więcej żołnierzy.
Powinno być: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 4 lub więcej siły.
Instrukcja
Strona 4: Używanie technologii
Jest: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas tury agenta (ale nie podczas tury odkrywania).
Powinno być: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas swojej tury (agenta lub odkrywania).
Instrukcja
Strona 8: Tor dostaw
Dopisano jedno zdanie na końcu akapitu:
Gdy rywal zdobywa punkt wpływu z drugiego pola, wybiera frakcję, w której ma najmniej wpływu. W razie remisu gracz ze znacznikiem pierwszego gracza (lub następny w kolejności, gdy rywal go ma) decyduje, w której z tych frakcji rywal zdobędzie wpływ.
Kolejne wydanie gry będzie już poprawione, a w razie czego erratę znajdziecie też na naszej stronie: http://ow.ly/YESs50HXr5N
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
za 199 PLN to błędy niewielkie ...
można sobie poprawić pisakiem ...
można sobie poprawić pisakiem ...
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Błędy w grach zawsze zniechęcają mnie do zakupu. Wiem, w tym przypadku jest to wina oryginalnego wydawcy, ale nie podoba mi się brak dobrego dla graczy rozwiązania. Errata to opcja z czasów, kiedy gry chodziły po max 200 zł. W obliczu wciąż rosnących cen gier spodziewam się, że wydawcy, również w przypadku Diuny, znajdą jakieś dobre dla graczy rozwiązanie problemu. Tymczasem wolę wstrzymać się zakupem dodatku i poczekać na ewentualny i pozbawiony błędów dodruk. Już się naciąłem kupując z miejsca podstawkę Diuny, w której też są błędy. Bardzo to jest nieprofesjonalne.
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Dokładnie, ja kupiłem za 137.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Tylko, że to jest trochę błędne koło. Ceny rosną, więc gracze chcą lepszej jakości. Ale lepsza jakość wymaga lepszych procesów testów i nadzoru (bo błędy to nie tylko wewnętrzna kwestia wydawnictwa, ale i pod wykonawców). A to już kosztuje, więc cena znów musiała by pójść w górę... a jak cena rośnie to gracze chcą lepszej jakości i tak w kółko...Moonday pisze: ↑18 lut 2022, 14:10 Błędy w grach zawsze zniechęcają mnie do zakupu. Wiem, w tym przypadku jest to wina oryginalnego wydawcy, ale nie podoba mi się brak dobrego dla graczy rozwiązania. Errata to opcja z czasów, kiedy gry chodziły po max 200 zł. W obliczu wciąż rosnących cen gier spodziewam się, że wydawcy, również w przypadku Diuny, znajdą jakieś dobre dla graczy rozwiązanie problemu. Tymczasem wolę wstrzymać się zakupem dodatku i poczekać na ewentualny i pozbawiony błędów dodruk. Już się naciąłem kupując z miejsca podstawkę Diuny, w której też są błędy. Bardzo to jest nieprofesjonalne.
Wyjściem jest na pewno poczekanie, ale nie masz gwarancji, że dodruk będzie. Plus w dodrukach też zdarzają się błędy i to nowe, np. w angielskim Spirit Island prawie co druk to była nowa errata i pakiet naprawczy
-
- Posty: 867
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 117 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Błędy w instrukcji to jeszcze ok, zawsze można sobie ją wydrukować, razem z aktualnym FAQ. Błędy na kartach do gry inne niż literówki, tutaj powinny być wysyłane nowe karty do graczy, albo z automatu poprzez sklep albo po zgłoszeniu się do wydawcy.
- Gromb
- Posty: 2833
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Niby tak, ale do tej pory każdą grę, która mam od kaczuch, mam z błędami
Diuna Imperium: błędna karta i błędy w instrukcji
Diuna potęga IX: jak wyżej
Pionierzy : błędne karty...
Na tych ostatnich machnąłbym ręką, ale diuna imperium, to inna liga i oczekiwałbym działań i wyjścia na przeciw graczom.
Diuna Imperium: błędna karta i błędy w instrukcji
Diuna potęga IX: jak wyżej
Pionierzy : błędne karty...
Na tych ostatnich machnąłbym ręką, ale diuna imperium, to inna liga i oczekiwałbym działań i wyjścia na przeciw graczom.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Gdyby tak było, to każda gra bez błędów kosztowałaby krocie, bo przecież musieli więcej zainwestować, prawda? Mógłbym wymieniać przypadki, gdzie mali wydawcy potrafili dosyłać graczom poprawione karty, a nawet instrukcję i nie zbankrutowali. Teraz wciąż są na rynku i wydają fajne gry, które ludzie chętnie kupują. Grunt, to nie pozostawać obojętnym. Osobiście, przy takiej ilości gier na rynku i wysokich cenach uważam, że mam prawo oczekiwać od wydawcy, że znajdzie właściwe rozwiązanie.sasquach pisze: ↑18 lut 2022, 15:06
Tylko, że to jest trochę błędne koło. Ceny rosną, więc gracze chcą lepszej jakości. Ale lepsza jakość wymaga lepszych procesów testów i nadzoru (bo błędy to nie tylko wewnętrzna kwestia wydawnictwa, ale i pod wykonawców). A to już kosztuje, więc cena znów musiała by pójść w górę... a jak cena rośnie to gracze chcą lepszej jakości i tak w kółko...
Wyjściem jest na pewno poczekanie, ale nie masz gwarancji, że dodruk będzie. Plus w dodrukach też zdarzają się błędy i to nowe, np. w angielskim Spirit Island prawie co druk to była nowa errata i pakiet naprawczy
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
zgadzam się z przedmówcą
skoro gry kosztują teraz krocie, to trudno przymykać oko na bylejakość...
skoro gry kosztują teraz krocie, to trudno przymykać oko na bylejakość...
- Otorek
- Posty: 663
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Fowers Games od Burgle Bros 2 dosłało mi zamienniki za uszkodzoną kartę i maty do gry, które były nieodwracalnie zagniecione. Da się.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Miałem dzisiaj przyjemność zagrać w Diunę Imperium: Potęga IX po raz pierwszy (i do tego od razu na żywo). Graliśmy na 4 osoby-wszyscy nowymi liderami. Grało się całkiem fajnie, o wiele trudniej jest zebrać te 8$ na 3 agenta (rozładowanie frachtowca to 5, jest pole z jedną monetką, a tak to oczywiście pole na frakcji imperatora). Mogą się oczywiście trafić w konfliktach albo w talii intryg. Przez tę zmianę z usunięciem pola sprzedawania przyprawy za $$$, dość często dochodziło do sytuacji, że gromadziły się pokaźne zasoby przypraw. Zaskoczył mnie trochę fakt, że sporo doszło możliwości do podbijania się na torach frakcji bez używania ich torów (nowe karty, tor frachtowca czy awanse z technologii). Ogólnie po pierwszej partii jestem na tak, zobaczymy czy po kolejnej będzie tak samo
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Karta jest potwierdzam. Tylko takie pytanie mam: w czym tkwi problem, żeby udostępnić poprawioną instrukcję do Ix?Lucky Duck Games pisze: ↑18 lut 2022, 12:56 Karta "nieposkromiona ambicja" jest już dodana do pudełka (tylko w pierwszym druku).
Errata - Diuna: Imperium - Potęga Ix
Oryginalny wydawca Diuny: Imperium ogłosił, że do dodatku Potęga Ix musi zostać wprowadzona errata. Nie był to nasz błąd w tłumaczeniu - dostaliśmy od DWD takie poprawki jak gra wjeżdżała na nasz magazyn.
Zmianie podlegać będzie karta zasad rywala i dwie strony instrukcji:
Karta zasad rywala
Jest: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 2 lub więcej żołnierzy.
Powinno być: Wysyłanie żołnierzy (poziom „Ekspert”): Podczas walki o karty „Konflikt I” albo „Konflikt II” rywal nie wysyła żołnierzy, jeśli ma przewagę 4 lub więcej siły.
Instrukcja
Strona 4: Używanie technologii
Jest: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas tury agenta (ale nie podczas tury odkrywania).
Powinno być: Zdolności z tą ikoną można użyć tylko raz na rundę podczas swojej tury (agenta lub odkrywania).
Instrukcja
Strona 8: Tor dostaw
Dopisano jedno zdanie na końcu akapitu:
Gdy rywal zdobywa punkt wpływu z drugiego pola, wybiera frakcję, w której ma najmniej wpływu. W razie remisu gracz ze znacznikiem pierwszego gracza (lub następny w kolejności, gdy rywal go ma) decyduje, w której z tych frakcji rywal zdobędzie wpływ.
Kolejne wydanie gry będzie już poprawione, a w razie czego erratę znajdziecie też na naszej stronie: http://ow.ly/YESs50HXr5N
- itsthisguyagain
- Posty: 503
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 219 times
- Been thanked: 350 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Wczoraj graliśmy pierwszy raz z dodatkiem.
Ogólnie moim zdaniem wpływ deckbuildingu jest mocno osłabiony za to ważniejsze jest operowanie surowcami a co się z tym łączy - losowość jest mniejsza. Punkty wpływu jest o wiele łatwiej zdobyć nie wykorzystując nawet pól frakcji. Rzeczywiście karty z dodatku są silniejsze niż podstawki.
Co dziwne pierwszy raz grając w D:I odczułem brak kart z zielonym pentagonem gdzie zwykle jeden zielony symbol na +-10 kart w decku wystarczał w zupełności. Wczoraj skończyłem grę z 8 kartami w decku mając 2 zielone pentagony w decku i coś jakby mało.
Żona twierdzi, że z dodatkiem gra się jej gorzej (a D:I to jak mówi jej top1 gra) ja twierdzę, że z dodatkiem jest ciekawiej i fajniej. Ja myślę, że dodatek nie jest must-have ale po jednej partii myślę, że będę nalegać na granie z dodatkiem zawsze.
Ogólnie moim zdaniem wpływ deckbuildingu jest mocno osłabiony za to ważniejsze jest operowanie surowcami a co się z tym łączy - losowość jest mniejsza. Punkty wpływu jest o wiele łatwiej zdobyć nie wykorzystując nawet pól frakcji. Rzeczywiście karty z dodatku są silniejsze niż podstawki.
Co dziwne pierwszy raz grając w D:I odczułem brak kart z zielonym pentagonem gdzie zwykle jeden zielony symbol na +-10 kart w decku wystarczał w zupełności. Wczoraj skończyłem grę z 8 kartami w decku mając 2 zielone pentagony w decku i coś jakby mało.
Żona twierdzi, że z dodatkiem gra się jej gorzej (a D:I to jak mówi jej top1 gra) ja twierdzę, że z dodatkiem jest ciekawiej i fajniej. Ja myślę, że dodatek nie jest must-have ale po jednej partii myślę, że będę nalegać na granie z dodatkiem zawsze.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 24 lut 2022, 23:59
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
u nas w domu po zagraniu z dodatkiem juz bez niego nie siadamy nawet do Diunyitsthisguyagain pisze: ↑26 lut 2022, 11:58 Wczoraj graliśmy pierwszy raz z dodatkiem.
Ogólnie moim zdaniem wpływ deckbuildingu jest mocno osłabiony za to ważniejsze jest operowanie surowcami a co się z tym łączy - losowość jest mniejsza. Punkty wpływu jest o wiele łatwiej zdobyć nie wykorzystując nawet pól frakcji. Rzeczywiście karty z dodatku są silniejsze niż podstawki.
Co dziwne pierwszy raz grając w D:I odczułem brak kart z zielonym pentagonem gdzie zwykle jeden zielony symbol na +-10 kart w decku wystarczał w zupełności. Wczoraj skończyłem grę z 8 kartami w decku mając 2 zielone pentagony w decku i coś jakby mało.
Żona twierdzi, że z dodatkiem gra się jej gorzej (a D:I to jak mówi jej top1 gra) ja twierdzę, że z dodatkiem jest ciekawiej i fajniej. Ja myślę, że dodatek nie jest must-have ale po jednej partii myślę, że będę nalegać na granie z dodatkiem zawsze.
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
My również wczoraj zagraliśmy pierwszą partię z dodatkiem. Zaznaczam jednak, że nie zrezygnowaliśmy z Fojtu's home rule i przy zakupie dwóch kart odrzucaliśmy jedną. Partii 4-osobowa, tryb epicki do 12 punktów. Zgodnie stwierdziliśmy, że dla nas to za długo i następne partie będziemy grać standardowo do 10 punktów. Doszło wiele ciekawych kart, które zmniejszają moim zdaniem znaczenie worker-placement, niektóre zezwalają na odwiedzanie zajętych pól. Dla mnie to duży plus, bo WP to nie to co mnie kręci w planszówkach. Jeśli chodzi o deckbuilding, to raczej stawiałbym tezę, że balans został zachowany. Natomiast faktycznie wzrosło znaczenie surowców. Czyli ja bym to podsumował, że to znaczenie surowców zmniejszyło WP, a nie DB. Doszły technologie, drednoty i tor rozładunku. Fajne rzeczy, które z kolei zmniejszyły moim zdaniem rywalizację na torach frakcji. Aczkolwiek to była pierwsza partia, daleki jestem od tego, żeby stwierdzić że tory straciły na znaczeniu. Po prostu bardziej jaraliśmy się nowymi mechanizmami. Walka dzięki drednotom jest ciekawsza. Technologie mogą namieszać. Podsumowując dodatek oceniam na mocny plus, jednak łapie się na tym, że info o kolejnym dodatku by mnie nie ucieszyło. Bałbym się już rozwodnienia rozgrywki, że gra pójdzie w stronę sandboxa.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 13 wrz 2014, 00:24
- Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Pierwsza partia z dodatkiem wciąż przede mną, ale mam pytanie czy przypadkiem dodatek nie skrócił czasu rozgrywki, co byłoby in plus?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 24 lut 2022, 23:59
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Też nie zauważyłem żeby było szybciej. Chyba raczej ciut wolniej bo nowe obszary są bardziej skomplikowane niż te usunięte i więcej opcji na kartach do kupienia.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Pamięta ktoś może gdzie jest promo karta Jessica z Arrakis w podstawce? Nie mogę znaleźć w swoim egzemplarzu.