Wymagania:
- Czas gry + rozkładania/składania => ~1h (+/-15 minut) - w grach podatnych na paraliż decyzyjny, należy założyć, że on wystąpi u połowy grających.
- Gra nie powinna być bardzo stołożerna => rozmiarowo tak do Spirit Island na dwie osoby.
- Docelowa liczba graczy => 2, jakby można było zagrać solo to będzie to plus, na 3-4 kolejny plus.
- Gra nie może być abstraktem - tę niszę obecnie zagospodarowały Kaskadia i Calico.
- Bardzo mile widziane poczucie rozwoju.
- Mile widziane budowanie silniczków.
- Gra powinna być dostępna na rynku (w wersji polskiej, albo ew. angielskiej niezależnej językowo).
- Jeśli gra będzie estetyczna i czytelna, to też będzie to in plus.
Czego najprawdopodobniej szukam:
- Gry znajdującej się między dużą Agricolą (wersja dla graczy) - która jest trochę za długa i trochę za stożerna - a małą Agricolą (Chłopi i ich...) która jest trochę za lekka i daje za mało poczucia rozwoju.
Co nie pasuje i dlaczego
- Terraformacja Marsa była by spoko, gdyby nie trwała tyle ile trwa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Agricola, Kawerna, Ora et Labora, Uczta dla Odyna jw.
- Mała Agricola jest jednak za mała, nie daje wystarczającego poczucia rozwoju.
- Puerto Rico na dwie osoby to taki meh...
- Concordia z Kretą albo Sardynią... w sumie ciężko mi powiedzieć dlaczego się nie łapie, może kwestia małej "różnorodności" stanu planszy, i fakt że część rozwoju jest "ukryta" na ręku? Trochę zbyt abstrakcyjna? Lubię Concordię, ale nie tego dzisiaj szukam.
- Coś w stylu 51 stanu albo Osadników: Narodziny Imperium mogłoby się sprawdzić (z tej dwójki czekam na 51 stan, bo jakoś tak wyszło, że zawsze grałem na cudzych egzemplarzach).