Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- detrytusek
- Posty: 7353
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Zapomniałeś dodać, że takżeś się już wyćwiczył, że zacząłeś kopać yodę po twarzy przez co robi się jeszcze bardziej zielona.
Możesz śmiało już nie taki młody padawanie ruszyć w świat i nieść kaganek oświaty głoszący prawdę o genialności tytułu.
Możesz śmiało już nie taki młody padawanie ruszyć w świat i nieść kaganek oświaty głoszący prawdę o genialności tytułu.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Całkiem długo się tu nie odzywałem, ale w niedzielę przyszedł dodatek do GAH i uznałem, że troszkę wskrzeszę ten wątek, bo szkoda, żeby nic o nim nie było mowy, kiedy warto coś o tym wspomnieć i podzielić się pierwszymi wrażeniami
Słowem wstępu - GAH bardzo lubię, jak w zasadzie większość gier Włochów, ale chociaż mam do niej duży sentyment i w podstawkę całkiem sporo razy zagrałem, to miałem już lekkie poczucie zmęczenia materiału. Przed wsparciem dodatku uznałem, że pokażę grę swojej piękniejszej połówce, żeby sprawdzić czy w ogóle jej się spodoba i jest sens brać dodatek - gra się spodobała, ale ja sam po dwóch grach uznałem, że ok, już mi się na jakiś czas nie chce. Jest to fenomenalna gra, ale dla mnie talię gości i personelu w podstawce nie są jakieś szczególnie grube, więc przy regularnym graniu mam pewne poczucie powtarzalności. Nie gigantyczne, ale jednak; w efekcie zawsze po grze potrzebowałem chwili przerwy, zanim znowu ją wyłożyłem na stół.
No i przyszedł dodatek, którego trochę się obawiałem, ale jednak uznałem, że szkoda nie wesprzeć. Tu podziękowania dla lisek2000, który świetnie zbiórkę ogarnął i dzięki któremu już w niedzielę paczka czekała na odbiór. Z racji burzowej niedzieli w Mieście Królów nie było sensu nigdzie wychodzić, więc wszystko sobie posortowałem, pozamieniałem stare komponenty, przeczytałem raz jeszcze instrukcję. I siedliśmy do gry. I cóż... Ależ to jest dobre!
Pokrótce po modułach:
W module pierwszym z salami balowymi bałem się tego, co było w tym wątku wspominane, że skoro już teraz sprawne zapełnienie hotelu może być problemem, to co dopiero teraz, kiedy uwagę można podzielić między lokowaniem gości w hotelu i na sali balowej. Jak się okazało, wszystko działa bardzo sprawnie - wiele nowych gości ma odpowiednie efekty, które np. pozwalają na zamknięcie dowolnego pokoju albo wysłanie dodatkowego tancerza na salę; w efekcie można się tu pobawić i odpowiednio dzielić uwagę między te dwie rzeczy, a i bonusy natychmiastowe z drugiego i trzeciego rzędu sal dużo dają, podobnie jak i bonusy z opróżnienia grup tancerzy na swojej planszetce. Wszystko działa zaskakująco dobrze, szampan jest nieco ciężej zdobywanym surowcem, wszystko ładnie się ze sobą zazębia. W pierwszej grze wysłałem na salę 7 tancerzy i zamknąłem jakieś 14 pokoi, co wydaje mi się całkiem niezgorszym wynikiem.
Moduł drugi z celebrytami przy pierwszym czytaniu instrukcji wydawał mi się najbardziej oderwany od wszystkiego i kompletnie do mnie nie przemawiał... A okazuje się świetny! Celebryci mają mocne działanie, więc często, jeśli wejdzie odpowiedni pod nasze plany, warto je lekko skorygować i przy okazji znacząco zwiększają atrakcyjność pewnych akcji. Przykładowo w podstawce rzadko kiedy brałem kości z akcji, gdzie była tylko jedna jedyna kość, a z dodatkiem robi się to częściej, bo dzięki celebrycie może wyjść jakiś bardzo ładny kombos w naszej turze.
Moduł trzeci był tym, co mnie najbardziej przekonało do wsparcia dodatku, bo kocham miłością prawdziwą asymetryczne umiejętności graczy w grach. I chociaż na to czekałem najbardziej, to wydaje mi się, że reszta dodatku i tak siada mi bardziej, niemniej hotele są ciekawym urozmaiceniem, chociaż niektóre są słabsze lub gorsze w zależności też od początkowych ustawień np. kart polityki. Zagrałem już trzema i przy żadnym nie miałem wrażenia ewidentnego niezbalansowania, a przy okazji sympatycznie zmieniają podejście do zarządzania pokojami hotelowymi, tj. mając hotel, dzięki któremu dostawałem bonusy za zamykanie kolumn i rzędów myślało mi się trochę inaczej niż w grze podstawowej. A znowu kiedy miałem hotel od bonusów za pierwszy zamknięty pokój w grupie - pierwszy raz robiłem dziwne wężyki swoimi pokojami na planszetce, żeby jak najczęściej korzystać z tego. Jedynie hotel, który posiada prywatne cele losowane z kart polityki nie do końca do mnie przemawia, bo nie ma żadnego bonusu poza tym, że może jeszcze zapunktować coś dodatkowego w międzyczasie, ale zobaczę zapewne jak jest w praktyce.
Modułu czwartego nie skomentuję, bo kolejność graczy przy dwóch osobach woleliśmy zostawić tak, jak jest - przeczytałem tylko zasady i cieszy fakt, że w końcu będę mógł tę grę wyciągnąć na 3 i 4 osoby bez stresu, że wszyscy będą się nudzili czekając na swoją kolej.
No i moduł piąty, czyli jeszcze więcej kart i żetonów. To chyba jest mój ulubiony moduł, wraz z kartami które dochodzą dzięki modułowi pierwszemu, bo nagle ma się dwie naprawdę grube talię i już każda rozgrywka staje się inna. Samych gości w tym momencie jest talia ok. 100 kart, więc w trakcie jednej gry na dwie osoby zobaczy się może 1/3 talii. Efekty są świetne, podobnie jak efekty z kart personelu, które również tchną życie w grę. Przy okazji mam wrażenie, że więcej jest kart pozwalających dobierać karty personelu, w efekcie ciekawiej szuka się synergii między nimi i kombosów, które można byłoby nadużyć wielokrotnie.
Podsumowując - dla mnie jest to świetny dodatek. Zagraliśmy 3 razy w 2 dni, dzisiaj zapewne polecimy raz jeszcze i ciężko stwierdzić, kiedy nam się znudzi, niemniej dawno nie miałem takiego podjarania z gry. Nie jest to dodatek konieczny, bo sama gra podstawowa już jest wybitna, ale jak dla mnie wnosi on całość na nowy level i w moim mniemaniu jest to ogólnie jeden z najlepszych dodatków, jakie w życiu widziałem. Jestem pod wielkim wrażeniem całości, tak bardzo że już paru miesiącach bez postów postanowiłem napisać jednego i jeśli tylko ktoś będzie miał okazję się w niego zaopatrzyć - z całym sercem mogę polecić. Wybitny dodatek do wybitnej gry - warto było czekać.
Słowem wstępu - GAH bardzo lubię, jak w zasadzie większość gier Włochów, ale chociaż mam do niej duży sentyment i w podstawkę całkiem sporo razy zagrałem, to miałem już lekkie poczucie zmęczenia materiału. Przed wsparciem dodatku uznałem, że pokażę grę swojej piękniejszej połówce, żeby sprawdzić czy w ogóle jej się spodoba i jest sens brać dodatek - gra się spodobała, ale ja sam po dwóch grach uznałem, że ok, już mi się na jakiś czas nie chce. Jest to fenomenalna gra, ale dla mnie talię gości i personelu w podstawce nie są jakieś szczególnie grube, więc przy regularnym graniu mam pewne poczucie powtarzalności. Nie gigantyczne, ale jednak; w efekcie zawsze po grze potrzebowałem chwili przerwy, zanim znowu ją wyłożyłem na stół.
No i przyszedł dodatek, którego trochę się obawiałem, ale jednak uznałem, że szkoda nie wesprzeć. Tu podziękowania dla lisek2000, który świetnie zbiórkę ogarnął i dzięki któremu już w niedzielę paczka czekała na odbiór. Z racji burzowej niedzieli w Mieście Królów nie było sensu nigdzie wychodzić, więc wszystko sobie posortowałem, pozamieniałem stare komponenty, przeczytałem raz jeszcze instrukcję. I siedliśmy do gry. I cóż... Ależ to jest dobre!
Pokrótce po modułach:
W module pierwszym z salami balowymi bałem się tego, co było w tym wątku wspominane, że skoro już teraz sprawne zapełnienie hotelu może być problemem, to co dopiero teraz, kiedy uwagę można podzielić między lokowaniem gości w hotelu i na sali balowej. Jak się okazało, wszystko działa bardzo sprawnie - wiele nowych gości ma odpowiednie efekty, które np. pozwalają na zamknięcie dowolnego pokoju albo wysłanie dodatkowego tancerza na salę; w efekcie można się tu pobawić i odpowiednio dzielić uwagę między te dwie rzeczy, a i bonusy natychmiastowe z drugiego i trzeciego rzędu sal dużo dają, podobnie jak i bonusy z opróżnienia grup tancerzy na swojej planszetce. Wszystko działa zaskakująco dobrze, szampan jest nieco ciężej zdobywanym surowcem, wszystko ładnie się ze sobą zazębia. W pierwszej grze wysłałem na salę 7 tancerzy i zamknąłem jakieś 14 pokoi, co wydaje mi się całkiem niezgorszym wynikiem.
Moduł drugi z celebrytami przy pierwszym czytaniu instrukcji wydawał mi się najbardziej oderwany od wszystkiego i kompletnie do mnie nie przemawiał... A okazuje się świetny! Celebryci mają mocne działanie, więc często, jeśli wejdzie odpowiedni pod nasze plany, warto je lekko skorygować i przy okazji znacząco zwiększają atrakcyjność pewnych akcji. Przykładowo w podstawce rzadko kiedy brałem kości z akcji, gdzie była tylko jedna jedyna kość, a z dodatkiem robi się to częściej, bo dzięki celebrycie może wyjść jakiś bardzo ładny kombos w naszej turze.
Moduł trzeci był tym, co mnie najbardziej przekonało do wsparcia dodatku, bo kocham miłością prawdziwą asymetryczne umiejętności graczy w grach. I chociaż na to czekałem najbardziej, to wydaje mi się, że reszta dodatku i tak siada mi bardziej, niemniej hotele są ciekawym urozmaiceniem, chociaż niektóre są słabsze lub gorsze w zależności też od początkowych ustawień np. kart polityki. Zagrałem już trzema i przy żadnym nie miałem wrażenia ewidentnego niezbalansowania, a przy okazji sympatycznie zmieniają podejście do zarządzania pokojami hotelowymi, tj. mając hotel, dzięki któremu dostawałem bonusy za zamykanie kolumn i rzędów myślało mi się trochę inaczej niż w grze podstawowej. A znowu kiedy miałem hotel od bonusów za pierwszy zamknięty pokój w grupie - pierwszy raz robiłem dziwne wężyki swoimi pokojami na planszetce, żeby jak najczęściej korzystać z tego. Jedynie hotel, który posiada prywatne cele losowane z kart polityki nie do końca do mnie przemawia, bo nie ma żadnego bonusu poza tym, że może jeszcze zapunktować coś dodatkowego w międzyczasie, ale zobaczę zapewne jak jest w praktyce.
Modułu czwartego nie skomentuję, bo kolejność graczy przy dwóch osobach woleliśmy zostawić tak, jak jest - przeczytałem tylko zasady i cieszy fakt, że w końcu będę mógł tę grę wyciągnąć na 3 i 4 osoby bez stresu, że wszyscy będą się nudzili czekając na swoją kolej.
No i moduł piąty, czyli jeszcze więcej kart i żetonów. To chyba jest mój ulubiony moduł, wraz z kartami które dochodzą dzięki modułowi pierwszemu, bo nagle ma się dwie naprawdę grube talię i już każda rozgrywka staje się inna. Samych gości w tym momencie jest talia ok. 100 kart, więc w trakcie jednej gry na dwie osoby zobaczy się może 1/3 talii. Efekty są świetne, podobnie jak efekty z kart personelu, które również tchną życie w grę. Przy okazji mam wrażenie, że więcej jest kart pozwalających dobierać karty personelu, w efekcie ciekawiej szuka się synergii między nimi i kombosów, które można byłoby nadużyć wielokrotnie.
Podsumowując - dla mnie jest to świetny dodatek. Zagraliśmy 3 razy w 2 dni, dzisiaj zapewne polecimy raz jeszcze i ciężko stwierdzić, kiedy nam się znudzi, niemniej dawno nie miałem takiego podjarania z gry. Nie jest to dodatek konieczny, bo sama gra podstawowa już jest wybitna, ale jak dla mnie wnosi on całość na nowy level i w moim mniemaniu jest to ogólnie jeden z najlepszych dodatków, jakie w życiu widziałem. Jestem pod wielkim wrażeniem całości, tak bardzo że już paru miesiącach bez postów postanowiłem napisać jednego i jeśli tylko ktoś będzie miał okazję się w niego zaopatrzyć - z całym sercem mogę polecić. Wybitny dodatek do wybitnej gry - warto było czekać.
- detrytusek
- Posty: 7353
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
A jak wygląda sprawa jeśli np nie chcę korzystać z sali balowej. Czy talie przez to nie będą zbyt rozwodnione i jak wlezą goście czy asystenci działający konkretnie na tańcujących to będą musiał modyfikować strategię mimo, że nie planowałem?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Przy gościach względem sali są zazwyczaj dwa bonusy, czyli dodatkowy szampan albo wysłanie dodatkowego tancerza na salę, niezależnie czy sam gość pójdzie do pokoju czy w tany. Jeśli dostanie się szampan to można i tak rozważyć wysłanie jakiegoś gościa na salę, ale jeśli akurat bardzo się nie chce, to są nowi gości, których trzeba szampanem obsłużyć, a ich efekty nie są bezpośrednio powiązane z salą balową. Wysłanie dodatkowego tancerza zawsze spoko, jeśli tylko człowieka stać, bo po pierwsze bonusy z rzędów/z planszetki potrafią być mocne, po drugie sale są punktowane po 3, 5 i 7 rundzie (kolejno sala lewa, środkowa i prawa, każda ma też inne zasady punktacji i inne bonusy), więc chociaż jednego warto wysłać, bo za brak tancerza jest -5 punktów. No i dodatkowo salę tworzą jedną nową możliwość, która jest w moim mniemaniu świetna - można brać karty gości, pod które nie ma się pokoi, żeby potem wysłać ich na salę. Czyli jeśli weźmiemy sobie czerwonego, bo akurat ma świetny bonus, a ciężko nam o przygotowanie pokoju, w podstawce mógłby być lekki problem, bo albo zablokuje nam stolik albo -5 punktów na koniec gry. Teraz takich ancymonów można wysłać na salę balową i korzystać z ich bonusu + wszystkich w związku z samym wysłaniem na tany zamiast skupiać się na usilnym przygotowaniu pokoju.
W kontekście samych kart personelu to jak wspomniałem - mam wrażenie, dobiera się je częściej plus nie wydaje mi się, żeby było tych kart odnoszących się do sal balowych aż tak dużo. Mi jak na razie jakoś strategii bardzo nie modyfikowali, za to w pierwszej grze miałem tak sympatycznego kombosa z kart, że poza początkową 6 kart, dobrałem ich jeszcze jakieś 10. Było z czego wybierać
W kontekście samych kart personelu to jak wspomniałem - mam wrażenie, dobiera się je częściej plus nie wydaje mi się, żeby było tych kart odnoszących się do sal balowych aż tak dużo. Mi jak na razie jakoś strategii bardzo nie modyfikowali, za to w pierwszej grze miałem tak sympatycznego kombosa z kart, że poza początkową 6 kart, dobrałem ich jeszcze jakieś 10. Było z czego wybierać
- konradstpn
- Posty: 901
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 319 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Bardzo przyjemnie się czyta o tym dodatku. Mam tylko jedną negatywną uwagę, ale za to niezmiernie poważną: zignorowałem zamówienie zbiorcze i w sumie nie wiem dlaczego
Gram, więc jestem.
- detrytusek
- Posty: 7353
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
A jakbyś ocenił zmianę ciężaru gry w porównaniu do podstawki?Nidav pisze: ↑13 lip 2021, 10:56 Przy gościach względem sali są zazwyczaj dwa bonusy, czyli dodatkowy szampan albo wysłanie dodatkowego tancerza na salę, niezależnie czy sam gość pójdzie do pokoju czy w tany. Jeśli dostanie się szampan to można i tak rozważyć wysłanie jakiegoś gościa na salę, ale jeśli akurat bardzo się nie chce, to są nowi gości, których trzeba szampanem obsłużyć, a ich efekty nie są bezpośrednio powiązane z salą balową. Wysłanie dodatkowego tancerza zawsze spoko, jeśli tylko człowieka stać, bo po pierwsze bonusy z rzędów/z planszetki potrafią być mocne, po drugie sale są punktowane po 3, 5 i 7 rundzie (kolejno sala lewa, środkowa i prawa, każda ma też inne zasady punktacji i inne bonusy), więc chociaż jednego warto wysłać, bo za brak tancerza jest -5 punktów. No i dodatkowo salę tworzą jedną nową możliwość, która jest w moim mniemaniu świetna - można brać karty gości, pod które nie ma się pokoi, żeby potem wysłać ich na salę. Czyli jeśli weźmiemy sobie czerwonego, bo akurat ma świetny bonus, a ciężko nam o przygotowanie pokoju, w podstawce mógłby być lekki problem, bo albo zablokuje nam stolik albo -5 punktów na koniec gry. Teraz takich ancymonów można wysłać na salę balową i korzystać z ich bonusu + wszystkich w związku z samym wysłaniem na tany zamiast skupiać się na usilnym przygotowaniu pokoju.
W kontekście samych kart personelu to jak wspomniałem - mam wrażenie, dobiera się je częściej plus nie wydaje mi się, żeby było tych kart odnoszących się do sal balowych aż tak dużo. Mi jak na razie jakoś strategii bardzo nie modyfikowali, za to w pierwszej grze miałem tak sympatycznego kombosa z kart, że poza początkową 6 kart, dobrałem ich jeszcze jakieś 10. Było z czego wybierać
I czy taki rozbuchanie gry w różnych kierunkach nie powoduje poczucia przytłoczenia? Nie mówię tu o starych wyjadaczach.
I czy gra nie zrobiła się w tym momencie mniej konfrontacyjna bo jednak w podstawce trzeba było patrzeć kto jakich gości/kości potrzebuje, a teraz ma się więcej opcji na bezbolesne rozwiązanie problemu.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Ciężar w moim mniemaniu leciutko podskoczył do góry, ale nieznacznie - na 5 modułów, 2 są banalne (tj. więcej kart, których tłumaczyć nie trzeba + nowy sposób ustalenia kolejności, czyli po prostu jedna dodatkowa, prosta akcja), pozostałe 3 są do wytłumaczenia w moment i nieprzesadnie komplikują całość. Tworzą po prostu nowe możliwości - podejrzewam, że dałoby się grać niemalże kompletnie ignorując nowe rzeczy i wciąż wygrać, ale z drugiej strony szkoda byłoby zignorować nowe możliwości.
Przy czym możliwości jest sporo, to fakt, ale dla osoby ogranej wydaje mi się, że nie powinno być przytłoczenia. Moja dziewczyna w podstawkę zagrała dwa razy, przy dodatku musiałem wszystko tłumaczyć od nowa i większy paraliż decyzyjny pojawia się dopiero pod koniec, kiedy zaczyna się liczenie co najlepiej zrobić i jak ugryźć najwięcej punktów.
Konfrontacje wydają mi się podobne lub nawet większe. Znacznie częściej zgrzytam teraz zębami, jak ktoś mi akurat podbierze coś, czego potrzebuję. Bo teraz już nie tylko kości są istotne, ale też ich kolor i jak ktoś podbierze akurat te jedną czerwoną kość, której potrzeba do zrobienia fajnego komba - boli. Sale balowe też mają ograniczoną liczbę miejsc poza ostatnią, więc jeśli zostało jedno miejsce w górnym rzędzie i jest potrzeba się tam udać, bo np. zaraz raport do cesarza, a tam premia +3 na jego torze, a ktoś się tam właduje - również boli. Warto wspomnieć, że ja akurat nie jestem zbyt konfrontacyjnym graczem, niemniej z dodatkiem faktycznie znacznie częściej rujnowano mi plany w tych trzech grach niż w parunastu grach w samą podstawkę.
Niemniej wspomnę, że wyobrażam sobie, iż nie każdemu się ten dodatek spodoba. Ja uwielbiam dodatki, które tworzą nowe możliwości i względem punktowania i tak po prostu. Gra podstawowa jest ciasną grą samą w sobie, dodatek trochę to rozluźnia, bo właśnie możliwości jest więcej - ale też więcej jest okazji na świetne kombosy, po których ma się gigantyczną satysfakcję, przy czym łatwo drugiej osobie to zepsuć, bo sytuacja wydaje mi się bardziej dynamiczna i po prostu więcej się dzieje. Ale jeśli ktoś uwielbia podstawkę za krótką kołderkę, tak tu troszkę ta kołderka się wydłuża. Dla mnie na plus, bo ja uwielbiam takie zmiany, ale wiadomo, nie każdemu to może siąść.
Przy czym możliwości jest sporo, to fakt, ale dla osoby ogranej wydaje mi się, że nie powinno być przytłoczenia. Moja dziewczyna w podstawkę zagrała dwa razy, przy dodatku musiałem wszystko tłumaczyć od nowa i większy paraliż decyzyjny pojawia się dopiero pod koniec, kiedy zaczyna się liczenie co najlepiej zrobić i jak ugryźć najwięcej punktów.
Konfrontacje wydają mi się podobne lub nawet większe. Znacznie częściej zgrzytam teraz zębami, jak ktoś mi akurat podbierze coś, czego potrzebuję. Bo teraz już nie tylko kości są istotne, ale też ich kolor i jak ktoś podbierze akurat te jedną czerwoną kość, której potrzeba do zrobienia fajnego komba - boli. Sale balowe też mają ograniczoną liczbę miejsc poza ostatnią, więc jeśli zostało jedno miejsce w górnym rzędzie i jest potrzeba się tam udać, bo np. zaraz raport do cesarza, a tam premia +3 na jego torze, a ktoś się tam właduje - również boli. Warto wspomnieć, że ja akurat nie jestem zbyt konfrontacyjnym graczem, niemniej z dodatkiem faktycznie znacznie częściej rujnowano mi plany w tych trzech grach niż w parunastu grach w samą podstawkę.
Niemniej wspomnę, że wyobrażam sobie, iż nie każdemu się ten dodatek spodoba. Ja uwielbiam dodatki, które tworzą nowe możliwości i względem punktowania i tak po prostu. Gra podstawowa jest ciasną grą samą w sobie, dodatek trochę to rozluźnia, bo właśnie możliwości jest więcej - ale też więcej jest okazji na świetne kombosy, po których ma się gigantyczną satysfakcję, przy czym łatwo drugiej osobie to zepsuć, bo sytuacja wydaje mi się bardziej dynamiczna i po prostu więcej się dzieje. Ale jeśli ktoś uwielbia podstawkę za krótką kołderkę, tak tu troszkę ta kołderka się wydłuża. Dla mnie na plus, bo ja uwielbiam takie zmiany, ale wiadomo, nie każdemu to może siąść.
- detrytusek
- Posty: 7353
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Co do ciężaru to moduły nie muszą specjalnie komplikować zasad. Mogą i mam wrażenie, że to robią rozdmuchać grę "na boki" przez co dużo ciężej ogarnąć wszystkie możliwości jakie się ma w danym momencie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Prime minister, Cooper-island pl
Wątek sprzedażowy
- Nidav
- Posty: 705
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
A to już jak dla mnie zależy czy grasz z planem czy bardziej taktycznie. W kontekście sondowania możliwości tak naprawdę musisz spojrzeć na trzy miejsca dodatkowe - na planszetkę celebrytów, czy któryś zgrywa się z tym, co chcesz zrobić; na salę balową czy jest tam coś, czego potrzebujesz i masz wystarczająco szampana oraz na swoich tancerzy, czy jeśli któregoś wyślesz, to dostaniesz właśnie ten bonus, który jest potrzebny. Zazwyczaj wiesz, czego chcesz, więc przeanalizowanie tych dodatkowych rzeczy nie zajmuje dużo czasu, a umożliwia tworzenie też bardzo ładnych komb. Przykładowo wczoraj w ostatnich ruchu został mi zabrany gość, którego bardzo chciałem, bo pozwoliłby mi zamknąć dwa pokoje, których potrzebowałem, żeby spełnić dwie karty polityki. Troszkę zgrzytając zębami się zawiesiłem, ale koniec końców udało mi się wysłać gościa z mojej restauracji, którego już spisałem na straty i myślałem, że będzie -5 punktów za niego, na salę balową, co umożliwiło mi odblokowanie bonusu, dzięki któremu zamknąłem dwa pokoje + dodatkowo miałem więcej punktów za punktowanie ostatniej sali. Wyszło lepiej niż przy początkowym planie, a wystarczyło chwilę podumać nad tym jak zrobić to, co chcę. W podstawce nie byłoby to możliwe, z dodatkiem zakończyłem grę z całkiem ładnym wynikiem i gigantyczną satysfakcją z ostatniej tury właśnie dzięki nowym możliwościom. Co prawda przegrałem 178:158, ale i tak koniec końców miałem potem uczucie planszówkowego spełnienia - po prostu wygrał lepszy (czy też w tym wypadku lepsza)
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Czy ktoś ogarniał może temat insertu do GAH? Z tego co widzę, to w sklepach ciężko o dedykowany - zastanawiam się nad Folded Space do Agricoli (ten sam rozmiar pudełka i podobna zawartość - planszetki, zasoby, karty...). Czy ktoś coś poleca?
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Myślisz o tym insercie pod kątem gry podstawowej / z dodatkiem / z ulepszonymi elementami?
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Mam ulepszone komponenty i dodatek, myślę żeby wszystkie podstawowe rzeczy trzymać w folded space w pudełku od podstawki, a planszetki i karty z dodatków w pudełku od Lets Waltz... Chyba że ktoś wymyślił sposób jak to trzymać w jednym pudle
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Może nikt się nie obrazi, ale chciałbym po kilku miesiącach podbić temat zarzucony wyżej przez kolegę minnen. Przyszło mi do głowy to zapytanie po rozgrywce jaka miała miejsce w ten weekend i uświadomieniu sobie jak wiele czasu zajmuje pakowanie tego wszystkiego (podstawka z upgraded komponentami oraz dodatki Lets Waltz) po grze. Mieści się to później w pudełku na styk Może ktoś już wykombinował jakiś swój sprytny sposób na pakowanie tego? Zależy mi na pewno na ograniczeniu się do pudełka z podstawki, żeby nie wozić dodatkowych do znajomych.
Jako ogólny komentarz do gry i dodatku Lets Waltz, to muszę przyznać, że po zapoznaniu się z wszystkimi nowymi "komponentami" rozszerzenia ta gra przeżywa u nas renesans. Nowe mechaniki są bardzo ciekawe i rozbudowują grę w fajnym kierunku. Upgrade pack poprawia też znacząco odbiór gry - nie układa się już kolorowych kostek tylko rzeczywiste kawy, ciasta i wina. Chociaż jedna osoba z ekipy symbol strudla skojarzyła początkowo jako szmatę Poza pakowaniem, to jedyny problem z dodatkiem jest przestrzeń jaką zajmuje on na stole. Przy rozłożeniu wszystkich możliwych rozszerzeń nasz wielki stół ledwo wszystko mieścił przy grze na 4 osoby.
Jako ogólny komentarz do gry i dodatku Lets Waltz, to muszę przyznać, że po zapoznaniu się z wszystkimi nowymi "komponentami" rozszerzenia ta gra przeżywa u nas renesans. Nowe mechaniki są bardzo ciekawe i rozbudowują grę w fajnym kierunku. Upgrade pack poprawia też znacząco odbiór gry - nie układa się już kolorowych kostek tylko rzeczywiste kawy, ciasta i wina. Chociaż jedna osoba z ekipy symbol strudla skojarzyła początkowo jako szmatę Poza pakowaniem, to jedyny problem z dodatkiem jest przestrzeń jaką zajmuje on na stole. Przy rozłożeniu wszystkich możliwych rozszerzeń nasz wielki stół ledwo wszystko mieścił przy grze na 4 osoby.
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
U Lacerty do kupienia dodatek Let's Waltz jak również Upgrade Pack
https://sklep.lacerta.pl/szukaj?control ... tria+hotel
https://sklep.lacerta.pl/szukaj?control ... tria+hotel
- Sawmody
- Posty: 109
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 17:23
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 7 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Miałem jakąś naiwną nadzieję, że dodatek do GAH będzie tańszy niż dodatki do Everdella.
Ja spasuję. Jednak zamiast rozbudowywania GAH mogę po prostu zająć się półką wstydu.
Ja spasuję. Jednak zamiast rozbudowywania GAH mogę po prostu zająć się półką wstydu.
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Niestety w sklepie Lacerty już się wszystko wyprzedała.
Ja mam z KS, z tego co pamiętam Upgrade Pack zawiera drewniane znaczniki wina, kawy, ciasta, strudla i znaczniki graczy oraz nowe wersje kart, gdzie zamiast kolorowych sześcianów są już powyższe symbole.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2022, 18:28 przez eveni, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomuch
- Posty: 2013
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 184 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
2 woreczki drewnianych znaczników + karty w nowym wydaniu - liniowane (chyba tak to się tłumaczy) i z nowymi grafikami. Nie jest to must have...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Oj, szkoda że taka mała ilość była dostępna.. Człowiek po całym dniu w pracy wraca szczęśliwy do domu a tu taka niespodzianka.. wchodzę na stronę sklepu no i wyprzedane Czy ktoś ma jakąkolwiek wiedzę na temat możliwości powrotu do sklepu dodatku lub innej opcji zakupu?
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Napisz do Lacerty. Ja w listopadzie 2020 r. pytałam ich czy będą mieć w sprzedaży, odpisali m wtedy że jeszcze nie są w stanie odpowiedzieć. Zaskoczyło mnie, że pamiętali o moim pytaniu. Jak pojawiło się wczoraj w sklepie wysłali mi wiadomość, że jest do kupienia. Bardzo pozytywne zaskoczenieerrorr pisze: ↑14 sty 2022, 20:52 Oj, szkoda że taka mała ilość była dostępna.. Człowiek po całym dniu w pracy wraca szczęśliwy do domu a tu taka niespodzianka.. wchodzę na stronę sklepu no i wyprzedane Czy ktoś ma jakąkolwiek wiedzę na temat możliwości powrotu do sklepu dodatku lub innej opcji zakupu?
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Będzie reprint wersji DE Q2/2022
https://boardgamegeek.com/thread/280702 ... ion-q22022
https://boardgamegeek.com/thread/280702 ... ion-q22022
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11831
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3521 times
- Been thanked: 3546 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Lacerta zapowiedziała limitowany dodruk, ale uwaga! Beda zapisy, moze nie dla wszystkich starczy, wiec zapowiada sie powtórka z cyrku z promo ze Spirit Island
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11831
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3521 times
- Been thanked: 3546 times
Re: Grand Austria Hotel (Virginio Gigli, Simone Luciani)
Pewnie 200 zł SCD
Ale dodatku nie beda wydawac po Polsku
dla mnie jakis bezsensowny decyzyjny misz-masz, wiec daruje sobie wspieranie takich ruchów
Mozna było zrobic jak Portal preorder i zlozyc zamowienie na dodruk majac swiadomosc nt. zainteresowania
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk