Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2020, 21:35
- Has thanked: 4 times
Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Hej czy ma ktoś może zeskanowaną instrukcję w pdfie do Diuny z Gale Force Nine?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2020, 21:35
- Has thanked: 4 times
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2020, 21:35
- Has thanked: 4 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Niestety są tylko zasady podstawowe i to słabo przetłumaczone :/kci83 pisze: ↑29 lip 2021, 09:42 Jest na BGG :
https://s3.amazonaws.com/geekdo-files.c ... 5c142c20a0
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Witam . Mam kilka wątpliwości co do gry :
1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
2.co sie dzieje z kartą przywódcy do wynajęcia pp bitwie - wygranej i przegranej ?
1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
2.co sie dzieje z kartą przywódcy do wynajęcia pp bitwie - wygranej i przegranej ?
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
1. Nie wiem po co taki zapis w instrukcji, ale w dodatku Tleilaxanie mają możliwość dobierania kart liderów z talii zdrajców (jako Tancerzy Oblicza). Zachowanie swojego lidera chroni go przed takim zagraniem.eleader pisze: ↑14 sie 2021, 15:13 Witam . Mam kilka wątpliwości co do gry :
1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
2.co sie dzieje z kartą przywódcy do wynajęcia pp bitwie - wygranej i przegranej ?
2. Nie wiem czy chodzi o kartę "Cheap Hero" (karta o sile=0, którą zagrywasz w walce zamiast jednego ze swoich liderów)? Jeśli tak, to jest odrzucana bez względu na wynik walki (czyli jest jednorazowa).
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Dzieki dante
Jeszcze spytam kto wygrywa po 9 rundzie jak nikt nie zajął 3 "miast"
Jeszcze spytam kto wygrywa po 9 rundzie jak nikt nie zajął 3 "miast"
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
1. Jeśli w grze jest Gildia i Fremenom nie udało się osiągnąć celu specjalnego zwycięstwa, to Gildia wygrywa.
2. Jeśli w grze nie ma Gildii, to wygrywają Fremeni.
3. Jeśli w grze nie ma jednych ani drugich, to wygrywa ten kto ma najwięcej "miast".
4. Jeśli jest to kilku graczy, to dzielą się zwycięstwem.
Spoiler:
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 23 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Pierwsza gra za nami i jest kilka pytań:
1. Co się dzieje, jeśli burza nie przejdzie przez żadnego gracza. Kto jest wtedy pierwszy?
2. Po co figurka grzyba wybuchowego? Po wybuchu kładziemy figurkę i nie można tam stawiać jednostek czy jest to "zbędna" figurka?
3. Czy bene gessert może wykładać się do każdego transportu gracza, czyli przy każdym terytorium gdzie będzie dokładany wojownik czy tylko raz na całą akcję transportu danego gracza? Np. Gildia dokłada się w 4 terytoriach to bene może 4 jednostki dołożyć czy tylko 1?
4. Czy bene gesserit może mieć na 1 polu zarówno doradcę jak i wojownika?
5. Czy jesli ktoś użyje karty karama na zdolność trzy rodzaje transportu to gildia nie może w ogóle transportować? A ruch wykona tylko zwykły?
6. Czy głos bene gesserit może brzmieć "zakazuje Ci zagrać karty ataku"? Czy trzeba wskazać konkretnie jakiego rodzaju?
7. Czy czerw zostaje na planszy do czasu pojawienia się kolejnej karty czy od razu spada i figurka jest zbędna?
8. Zdolność harkonnenow mówiąca o zdrajcy pozwala mu podczas walki pokazać nawet innego przywódcę przeciwnika, a mimo to zabija? Czyli czy musi się zgadzać tylko frakcja, a sam przywódca już nie?
9. Karama użyta przez Gildię - blokuje graczowi cały jego transport w tej rundzie czy tylko na 1 terytorium czy jak to działa?
10. Blokowanie karamą umiejętności zniżki u Gildii - chce kupić na terytorium 5 oddziałów, ale ktoś zagrywa Karame i tracę zniżkę. Czy muszę kupić te 5 oddziałów czy wtedy mogę zmienić ilość np. na 1 i po zakupie znowu kupić w tym terytorium 4 już ze zniżka czy nie mogę już na tym terytorium więcej kupować?
1. Co się dzieje, jeśli burza nie przejdzie przez żadnego gracza. Kto jest wtedy pierwszy?
2. Po co figurka grzyba wybuchowego? Po wybuchu kładziemy figurkę i nie można tam stawiać jednostek czy jest to "zbędna" figurka?
3. Czy bene gessert może wykładać się do każdego transportu gracza, czyli przy każdym terytorium gdzie będzie dokładany wojownik czy tylko raz na całą akcję transportu danego gracza? Np. Gildia dokłada się w 4 terytoriach to bene może 4 jednostki dołożyć czy tylko 1?
4. Czy bene gesserit może mieć na 1 polu zarówno doradcę jak i wojownika?
5. Czy jesli ktoś użyje karty karama na zdolność trzy rodzaje transportu to gildia nie może w ogóle transportować? A ruch wykona tylko zwykły?
6. Czy głos bene gesserit może brzmieć "zakazuje Ci zagrać karty ataku"? Czy trzeba wskazać konkretnie jakiego rodzaju?
7. Czy czerw zostaje na planszy do czasu pojawienia się kolejnej karty czy od razu spada i figurka jest zbędna?
8. Zdolność harkonnenow mówiąca o zdrajcy pozwala mu podczas walki pokazać nawet innego przywódcę przeciwnika, a mimo to zabija? Czyli czy musi się zgadzać tylko frakcja, a sam przywódca już nie?
9. Karama użyta przez Gildię - blokuje graczowi cały jego transport w tej rundzie czy tylko na 1 terytorium czy jak to działa?
10. Blokowanie karamą umiejętności zniżki u Gildii - chce kupić na terytorium 5 oddziałów, ale ktoś zagrywa Karame i tracę zniżkę. Czy muszę kupić te 5 oddziałów czy wtedy mogę zmienić ilość np. na 1 i po zakupie znowu kupić w tym terytorium 4 już ze zniżka czy nie mogę już na tym terytorium więcej kupować?
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Ten sam gracz co poprzednio. Pierwszego gracza nie ustala ruch burzy, a pozycja burzy - może się zdarzyć tak, że niskie wartości przesuwu będą utrzymywać tego samego gracza przez kilka tur jako pierwszego (szczególnie jeśli będzie mniej graczy).
Tylko bajer.
Nie ma opcji transportu do więcej niż jednego terytorium dla jednego gracza w ciągu jednej tury. Nawet Gildia nie może tego zrobić. Czyli pytanie bezzasadne.nanautzin pisze: ↑21 lis 2021, 02:103. Czy bene gessert może wykładać się do każdego transportu gracza, czyli przy każdym terytorium gdzie będzie dokładany wojownik czy tylko raz na całą akcję transportu danego gracza? Np. Gildia dokłada się w 4 terytoriach to bene może 4 jednostki dołożyć czy tylko 1?
Nie może. Odpowiedź na to pytanie jest w FAQ.
Nie, nie można zabronić regularnego transportu. Gildia nie może wykonać tylko 2 specjalnych typów transportów. To też jest wyjaśnione w tabelce Karamy instrukcji rozszerzenia.
Nie może. Typ karty ataku trzeba wskazać jako jeden z dwóch: projectile/poison (nie znam polskich tłumaczeń). Jeśli to karta specjalna, to należy również wskazać jej nazwę (w grze podstawowej jest tylko jedna specjalna karta ataku: Lasgun).
O jakiego czerwia chodzi? Jeśli o tego Fremenów, to jest on tylko umowny - robi co jest napisane na karcie i znika. Jeśli chodzi o tego z talii Przyprawy to dzieje się dokładnie tak samo. A jeśli pytasz o figurkę to też jest to tylko bajer. Nie przychodzi mi do głowy żadne praktyczne zastosowanie.
Nie rozumiem pytania. Nie ma nic takiego w opisie Harkonennów (chyba, że babol w polskim tłumaczeniu). Hark ma 4 karty zdrajców i każdą z nich może okazać w walce przeciwko temu konkretnemu liderowi. Przewaga polega na tym, że pozostali gracze mają tylko jednego zdrajcę, na którego decydują się przed grą (wybierają 1 z 4, pozostałe 3 odrzucają). Hark zachowuje wszystkie 4.
Odpowiedź wyżej: masz tylko 1 transport do jednego terytorium. On zostanie zablokowany, czyli zero transportu dla Ciebie w tej turze.
Nie - taka Karama oznacza, że w tej turze tracisz zniżkę - nadal możesz się wycofać z transportu, albo go zmniejszyć, ale cokolwiek zdecydujesz, płacisz pełną kwotę.nanautzin pisze: ↑21 lis 2021, 02:1010. Blokowanie karamą umiejętności zniżki u Gildii - chce kupić na terytorium 5 oddziałów, ale ktoś zagrywa Karame i tracę zniżkę. Czy muszę kupić te 5 oddziałów czy wtedy mogę zmienić ilość np. na 1 i po zakupie znowu kupić w tym terytorium 4 już ze zniżka czy nie mogę już na tym terytorium więcej kupować?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 23 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Przede wszystkim bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
W polskim tłumaczeniu transport jednostek spoza planety to taka rekrutacja ze swojej rezerwy (nie wiem jak w angielskiej to jest nazywane), a ruch to ruch (jeden raz na rundę mogę przenieść z terytorium do terytorium stosując zasady poruszania). Chyba, że transportować (rekrutować) też możemy tylko na 1 terytorium? Tego niestety wprost nie ma napisane w instrukcji, chociaż jak czytam teraz to jest rzeczywiście zapisane w liczbie pojedynczej... Podsumowując mogę zrekrutować do 1 terytorium i poruszyć z 1 dowolnego terytorium dowolną ilość wojowników?
W polskim tłumaczeniu transport jednostek spoza planety to taka rekrutacja ze swojej rezerwy (nie wiem jak w angielskiej to jest nazywane), a ruch to ruch (jeden raz na rundę mogę przenieść z terytorium do terytorium stosując zasady poruszania). Chyba, że transportować (rekrutować) też możemy tylko na 1 terytorium? Tego niestety wprost nie ma napisane w instrukcji, chociaż jak czytam teraz to jest rzeczywiście zapisane w liczbie pojedynczej... Podsumowując mogę zrekrutować do 1 terytorium i poruszyć z 1 dowolnego terytorium dowolną ilość wojowników?
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Tak jest, i tylko do jednego terytorium docelowego.nanautzin pisze: ↑21 lis 2021, 03:24 Przede wszystkim bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
W polskim tłumaczeniu transport jednostek spoza planety to taka rekrutacja ze swojej rezerwy (nie wiem jak w angielskiej to jest nazywane), a ruch to ruch (jeden raz na rundę mogę przenieść z terytorium do terytorium stosując zasady poruszania). Chyba, że transportować (rekrutować) też możemy tylko na 1 terytorium? Tego niestety wprost nie ma napisane w instrukcji, chociaż jak czytam teraz to jest rzeczywiście zapisane w liczbie pojedynczej... Podsumowując mogę zrekrutować do 1 terytorium i poruszyć z 1 dowolnego terytorium dowolną ilość wojowników?
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Harkonnenowie - w zaawansowanym trybie gry- moją możliwość pojmania przewódcy innego gracza i jednorazowo użycia w bitwie jako swojego. Wydaje mi się że wtedy taka ochrona jednego z własnych ma sens.eleader pisze: ↑14 sie 2021, 15:13 1.przygotoeanie gry - zdrajcy . W instrukcji napisane jest "jeśli nie otrzymał żadnego przywódcy przeciwnika gracz może zatrzymać swoją kartę aby ochronić jednego z własnych przywodcow" po co mam chronić swojego przywódcę jak i tak nie wybrane karty zdrajców odkładane są do pudełka?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 23 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Przeczytalem faq i tam jest informacja, że nie można w ogóle zablokować, nawet tych 2 specjalnych transportów.
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Który FAQ? Stary może? Najnowszy jest tutaj: https://www.gf9games.com/dune/wp-conten ... v-2020.pdfnanautzin pisze: ↑21 lis 2021, 11:06Przeczytalem faq i tam jest informacja, że nie można w ogóle zablokować, nawet tych 2 specjalnych transportów.
Ten który Ty czytałeś pewnie jest jeszcze sprzed opublikowania nowych reguł dodatku.
W najnowszym FAQ (podkreślenie moje):
Mam nadzieję, że to wszystko rozjaśnia.FAQ pisze:What Faction abilities can or can’t a Karama card affect?
Guild: Prevent the Guild from receiving payment for one shipment. Prevent Guild from using half-price shipping rates once. Prevent Guild shipping rates to one ally. Prevent Guild from shipping across the planet or to reserves. In the Advanced Game, prevent Guild from taking shipment and movement action out of turn. Karama has no effect on Guild Special Victory Condition, or sharing that win.
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Pierwszym graczem nie jest ten 'przez którego przejdzie burza' lecz ten którego znacznik pierwszego dotknie gdy znowu nadejdzie.
Czyli już po jej pierwszym ruchu i zatrzymaniu wiadomo kto jest pierwszym graczem.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 23 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Hmm to chyba nie rozumiem, np. burza porusza się o 7 pól to jeśli pierwszym znacznikiem gracza, który burza przekroczy jest Gildia to oni są pierwsi w danej turze? Nieważne, że później jeszcze przeszła przez znacznik innego gracza.
- BigBadSheep
- Posty: 126
- Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Hej, w zasadach zaawansowanych:
1. Wygrany traci tylko 1/2 jednostek (dokładniej mówiąc pół siły jednostek z koła) przy walce?
2. Wybrany bitwy dostaje przyprawę o wartości zabitych (z broni) dowódców?
Harkonenowie po mimo tego co napisałem wyżej, jeszcze sobie losują żeton z dostępnych żetonów przeciwnika i wybierają czy go "pochwycają" albo zabijają (2 przyprawy i rzeton obrazkiem w dół). Tak zabici dowódcy mogą być wrócenia do życia gdy przywróci się do życia wszystkich zabitych (obrazkiem do góry) dowódców?
3. Ruch i transport, każdy z graczy w kolejności (poza gildią kosmiczną) w dowolnej kolejności(nie jestem pewien) wybiera 1 miejsce do zrzutu oraz ma możność dokonać jednego ruchu "stakiem" jednostek?
Nie można bez katy dokonać więcej ruchów oraz zrzutów?
4. Dostęp do tych 2 miasta u góry planszy pozwala aby jedna jednostka wydobyła 3 przyprawy? Bo normlane zbierają tylko 2 przyprawy?
5. Liczba kart przy zakupie = liczbie graczy, którzy mogą kupić kartę. Co się dzieje gdy jakieś stronnictwo kupi ostatnia kartę do maxa, czy liczba wszystkich karty, które będą licytowane się zmniejsza, jak są jeszcze aukcje w tej turze?
1. Wygrany traci tylko 1/2 jednostek (dokładniej mówiąc pół siły jednostek z koła) przy walce?
2. Wybrany bitwy dostaje przyprawę o wartości zabitych (z broni) dowódców?
Harkonenowie po mimo tego co napisałem wyżej, jeszcze sobie losują żeton z dostępnych żetonów przeciwnika i wybierają czy go "pochwycają" albo zabijają (2 przyprawy i rzeton obrazkiem w dół). Tak zabici dowódcy mogą być wrócenia do życia gdy przywróci się do życia wszystkich zabitych (obrazkiem do góry) dowódców?
3. Ruch i transport, każdy z graczy w kolejności (poza gildią kosmiczną) w dowolnej kolejności(nie jestem pewien) wybiera 1 miejsce do zrzutu oraz ma możność dokonać jednego ruchu "stakiem" jednostek?
Nie można bez katy dokonać więcej ruchów oraz zrzutów?
4. Dostęp do tych 2 miasta u góry planszy pozwala aby jedna jednostka wydobyła 3 przyprawy? Bo normlane zbierają tylko 2 przyprawy?
5. Liczba kart przy zakupie = liczbie graczy, którzy mogą kupić kartę. Co się dzieje gdy jakieś stronnictwo kupi ostatnia kartę do maxa, czy liczba wszystkich karty, które będą licytowane się zmniejsza, jak są jeszcze aukcje w tej turze?
kupie: forum/viewtopic.php?f=66&t=75322
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
- Otorek
- Posty: 663
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 359 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Hej,
będę leciał trochę z pamięci:
1.
wygrany traci tyle jednostek ile wybrał na kole, jak sobie rozdysponuje straty to już jego broszka, musi tylko pamiętać, że siły nie wzmacniane przyprawą są warte połowe zwyczajowej wartości. Czyli zwykłe jednostki bez przyprawy są warte 1/2, a te lepsze jak Saudarkarzy 1
2.
Harkonen ma wybór czy chce losowo wybranego dowódcę przeciwnika (z wyjątkiem tych, którzy mogli już walczyć tej tury gdzie indziej, lub tego, który zginął w tej walce) pochwycić (choć musi go zwrócić, po użyciu lub jeśli harkonen straci wszystkich swoich dowódców) lub zabić umieszczając go w zbiornikach i otrzymując 2 przyprawy.
3.
Zasada prosta najpierw zrzut, później ruch - dokładnie w tej kolejności i tylko jednokrotnie każdą z tych 2 akcji. Zrzut i ruch oczywiście jest ograniczony do jednej grupy żołnierzy na konkretnym sektorze.
4.
Te dwa miasta umożliwiają dostęp do Żniwiarek i Ornitopterów. Żniwiarki powiększają zbiór pojedynczego żołnierza z 2 do 3, natomiast Ornitoptery zwiększają zasięg ruchu do 3 pól dowolnej grupy jednostek (nie musi być ta, która przebywa w mieście). Ornitoptery są o tyle wygodne, że zrzut nawet jednej jednostki do miasta pozwala wykorzystać je zupełnie innej jednostce/grupie na mapie w fazie ruchu.
5.
Ilość kart jest ustalana na początku i już się nie zmienia. Jeśli ktoś w trakcie się zapcha to trudno, zlicytować trzeba wszystkie.
będę leciał trochę z pamięci:
1.
wygrany traci tyle jednostek ile wybrał na kole, jak sobie rozdysponuje straty to już jego broszka, musi tylko pamiętać, że siły nie wzmacniane przyprawą są warte połowe zwyczajowej wartości. Czyli zwykłe jednostki bez przyprawy są warte 1/2, a te lepsze jak Saudarkarzy 1
2.
Harkonen ma wybór czy chce losowo wybranego dowódcę przeciwnika (z wyjątkiem tych, którzy mogli już walczyć tej tury gdzie indziej, lub tego, który zginął w tej walce) pochwycić (choć musi go zwrócić, po użyciu lub jeśli harkonen straci wszystkich swoich dowódców) lub zabić umieszczając go w zbiornikach i otrzymując 2 przyprawy.
3.
Zasada prosta najpierw zrzut, później ruch - dokładnie w tej kolejności i tylko jednokrotnie każdą z tych 2 akcji. Zrzut i ruch oczywiście jest ograniczony do jednej grupy żołnierzy na konkretnym sektorze.
4.
Te dwa miasta umożliwiają dostęp do Żniwiarek i Ornitopterów. Żniwiarki powiększają zbiór pojedynczego żołnierza z 2 do 3, natomiast Ornitoptery zwiększają zasięg ruchu do 3 pól dowolnej grupy jednostek (nie musi być ta, która przebywa w mieście). Ornitoptery są o tyle wygodne, że zrzut nawet jednej jednostki do miasta pozwala wykorzystać je zupełnie innej jednostce/grupie na mapie w fazie ruchu.
5.
Ilość kart jest ustalana na początku i już się nie zmienia. Jeśli ktoś w trakcie się zapcha to trudno, zlicytować trzeba wszystkie.
- BigBadSheep
- Posty: 126
- Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Dziękuję za odpowiedzi.
Jakie sojusze polecacie na grę 5 i 6 os.
Jak dla mnie sojusze 2 i 3 osobowe mają sens na 5 graczy.
Lecz na 6 sojusz 3 graczy powoduje automatyczne zmuszenie do związania sojuszu 3 pozostałych, powstaje gra my kontra oni. Nie lepiej ba 6os grać w sojusze maksymalnie 2os?
Jakie sojusze polecacie na grę 5 i 6 os.
Jak dla mnie sojusze 2 i 3 osobowe mają sens na 5 graczy.
Lecz na 6 sojusz 3 graczy powoduje automatyczne zmuszenie do związania sojuszu 3 pozostałych, powstaje gra my kontra oni. Nie lepiej ba 6os grać w sojusze maksymalnie 2os?
kupie: forum/viewtopic.php?f=66&t=75322
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
- BigBadSheep
- Posty: 126
- Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
dziękuje bardzo za odpowiedź
Zasady zaawansowane faza erupcji melanżu:
- zamiast jednego stosu kart (i dociągania 1 karty) dzielimy karty melanżu na 2 kupki A i B.
Na początku odsłaniamy kartę A i potem kartę B(czyli 2 razy więcej przyprawy zazwyczaj).
Możliwa sytuacja:
Z kupki a odkrywamy kartę, jest to czerw (czerw zajada wszystko poza Fremenami) z pola jakie było odsłonięte na ostanim razem jakie wyszło na kupce A + dochodzą sojusze. Odgrywamy kolejną kartę A,
a) jest to pole, na tym polu umieszczamy przyprawę i czas na kupkę B
b) jest to kolejny czerw - za tego i każdego kolejnego czerwia z kupki A, fermani mogą zjeść/przenieść przeciwne/swoje odziały z piaszczystych pul?
Kiedy dokonujemy w tasowania kart (samych czerwi/wszystkich kart?)
potem kupa B i taka sama zabawa - czyli w zasadach zaawansowanych może dość 2 razy do etapu tworzenia sojuszy?
Jeszcze chciałbym się podzielić sowim dziełem (tabela wszystkich kart dla Atrydów): https://boardgamegeek.com/filepage/2366 ... o-zaznacza
Zasady zaawansowane faza erupcji melanżu:
- zamiast jednego stosu kart (i dociągania 1 karty) dzielimy karty melanżu na 2 kupki A i B.
Na początku odsłaniamy kartę A i potem kartę B(czyli 2 razy więcej przyprawy zazwyczaj).
Możliwa sytuacja:
Z kupki a odkrywamy kartę, jest to czerw (czerw zajada wszystko poza Fremenami) z pola jakie było odsłonięte na ostanim razem jakie wyszło na kupce A + dochodzą sojusze. Odgrywamy kolejną kartę A,
a) jest to pole, na tym polu umieszczamy przyprawę i czas na kupkę B
b) jest to kolejny czerw - za tego i każdego kolejnego czerwia z kupki A, fermani mogą zjeść/przenieść przeciwne/swoje odziały z piaszczystych pul?
Kiedy dokonujemy w tasowania kart (samych czerwi/wszystkich kart?)
potem kupa B i taka sama zabawa - czyli w zasadach zaawansowanych może dość 2 razy do etapu tworzenia sojuszy?
Jeszcze chciałbym się podzielić sowim dziełem (tabela wszystkich kart dla Atrydów): https://boardgamegeek.com/filepage/2366 ... o-zaznacza
kupie: forum/viewtopic.php?f=66&t=75322
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... =boardgame
-
- Posty: 811
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 131 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
W trakcie rundy możemy dokonać tylko jednego ruchu wybranej ilość jednostek z jednego terytorium do jednego docelowego? Mając kilka grup oddziałów w różnych terytoriach mogę poruszyć tylko jedną grupę z wybranego terytorium w rundzie?
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 442 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Tak, chyba, że zagrasz kartę Hajr.Torquemada666 pisze: ↑09 gru 2022, 19:29 W trakcie rundy możemy dokonać tylko jednego ruchu wybranej ilość jednostek z jednego terytorium do jednego docelowego? Mając kilka grup oddziałów w różnych terytoriach mogę poruszyć tylko jedną grupę z wybranego terytorium w rundzie?