Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

lightning: a nie myślałeś o WPF? XNA ma w zasadzie zastosowanie tylko do gier, a z WPF / Silverlight będziesz mógł korzystać przy aplikacjach i stronach
Szczerze mówiąc na WPF się nie znam, a XNA miałem okazję poznać i nie żałuję tego. A mnie interesuje głównie tworzenie gier, a 15 lat temu byłem w Gwiezdnym Kupcu zakochany. Jak mi wyjdzie z GK to jeszcze jest sporo tytułów jak Labirynt Śmierci, Odkrywcy nowych Światów, etc...
lighting
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Mim zdaniem orginalny wygląd planszy nie jest istotny. Moim zdaniem spokojnie na początek wystarczy planety i siatka połączeń, a przy zbliżeniu szczegóły danej planety.
Ciekawą i pomocną sprawą było by coś co roboczo nazwę "raport gracza": czyli mozliwość przejrzenia danych na temat poszczególnych graczy. Danych które normalnie w grze są jawne: powiązania, gotówka, gdzie i jakie ma statki, jakie fabryki, magazyny, pozycje rynkowe itp. itd. Nie znam się na pisaniu programów i nie wiem na ile coś takiego komplikuje sprawę, ale w grze bardzo by pomogło.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Jar,

Wielkie dzięki za takie sugestie. Pisząc GK właśnie takich rzeczy potrzebuje :)
lighting
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Andy »

I jeszcze składanie ofert handlowych trzeba jakoś sprytnie rozwiązać (to, co pisaliśmy w tabelkach).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

I jeszcze składanie ofert handlowych trzeba jakoś sprytnie rozwiązać (to, co pisaliśmy w tabelkach).
Andy:

O jakich tabelkach wspominasz ? Cos z innego watku ?
lighting
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Nataniel »

W tabelce wpisywalo sie co, na jakiej planecie i za jaka cene chcemy kupic / sprzedac.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Heh, dzieki. Ostatnio studiowalem tylko plansze, czego o zasadach nie moge powiedziec. Czeka mnie wiec glebsza powtorka.
lighting
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Andy »

Przepraszam za milczenie, byłem cały dzień daleko od kompa. Tak jak pisze Nataniel: powielane tabelki z wpisywanymi ofertami. Mam gdzieś na strychu kilka takich, wypełnionych i pożółkłych, sprzed ćwierć wieku. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Ja mam GK w domu z całą instrukcją, tabelkami itp. Jakby było trzeba :-)
Tydy
Posty: 2
Rejestracja: 15 lut 2005, 10:33

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Tydy »

Łezka mi sie w oku kręci jak czytam ten wątek...
Sam dawno temu też byłem podjarany tą gierką do tego stopnia, ze zaczełem pisać ją w BASIC pod C64! Jak teraz sobie myśle, to był niezły masochizm... Ale mialem zrobione dość sporo - wiekszosc faz w turze, ze wyjatkiem bitwy, wydarzen i ich wplywu na gre. Plansza miescila sie na ekranie tekstowym 40x25 znakow, wszystkie infromacje byly na osobych ekranach. Generalnie gra byla w stylu hotseat, bo w tamtych czasach nawet nikt nie myslal o grze w sieci....
Zrezygnowalem, bo braklo zapalu, choc do skonczenia gry bylo juz naprawde niewiele rzeczy do zrobienia... Pamietam, ze najgorsze z gotowych juz rzeczy bylo zaprogramowanie kalkulatora PP - te wskazniki i ograniczenia - ech...

@lighting: Zycze powodzenia i duzego zapalu. Moge w tym przypadku sluzyc doswiadczeniem ;)
Od razu napisze Ci, zebys zajal sie przede wszystkim mechanika gry - plansze zostaw na koniec. Inaczej bedzie tak, ze zrobisz ladna plansze, napatrzysz sie na nia, a pozniej nie bedzie Ci sie chcialo juz nic robic... Rob po kolei wszystkie fazy, zwracając szczegolna uwagę na mozliwosc podlaczenia w przyszlosci AI oraz na wydarzenia w grze (pojawiaja sie tam, z tego co pamietam, rozne rzeczy, ktore wplywaja na fazy w turze). Reszta nie jest skomplikowana, pare tabelek, wzorow i pare ograniczen.

bede trzymal kciuki
pozdrawiam
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

TyDy,

Po pierwsze bardzo dziekuje za slowa motywacji. Z pewnoscia dla osoby pracujacej, posiadajacej niemala rodzine (czytaj malo czasu) bardzo sie one przydadza :)
Po drugie; obecnie jestem na ukonczeniu innego, szkoleniowego projektu, takze gry, ktory ma na celu przyblizenie mi samego Frameworku, jako ze z C# mam dosc swiezy kontakt. Jak na razie moge stwierdzic, ze GK do konca lipca jestem w stanie ukonczyc. Taki mam plan.
Mowiac o C64 i o przepisaniu na niego GK stiwerdzam, ze byles bardziej zdeterminowany niz ja :wink:
Jezeli chodzi o GK, to zarowno graficzny interfejs, jak i warstwa biznesowa stanowia wyzwanie. Jednak to na UI trzeba poswiecic troche czasu przed napisaniem jakiegokolwiek kodu, bo UI jest kwestia gustu i jak sie go sknoci, to cala gra bedzie od siebie odrzucala.
W tym tygodniu zamierzam napisac pierwsza linijke kodu dla GK, zaczynajac o stworzenia szkieletu. Chce to zrobic tak, by szkielet pasowal tez do innych produkcji Encore, ktore mam pragnienie rowniez skomputeryzowac. Niestety chroniczny brak czasu jest moim stalym wrogiem :?

l.
lighting
Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 44
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:08
Lokalizacja: Lodz

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: bajcik »

sugeruje oddzielic serwer od klienta, niech serwer zajmuej sie logika gry a klienty warstwa wizualna. Do tego jakis niezagmatwany protokol transmisji. To by pozwolilo na latwa rozbudowe w przyszlosci, dolaczenie innego klienta (o ile taki powstanie) etc. Łatwiej też to wszystko testować jak podzielone.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Czy ktoś z Was dysponuje może spisem żetonów z GK, albo ma możliwość zrobienia skanu takich żetonów ? Mój GK jest second-hand i nie mam pewności, czy wszystkim dysponuje.
lighting
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Czesc,

Ponizej chcialbym Wam pokazac pierwszy uklad (jeszcze nie skonczony) planszy do GK. Czy Wam sie podoba ten styl ?
Obrazek

Jezeli macie jakies uwagi, albo pytania to sluze wyjasnieniami. Za pare dni zamierzam skonczyc grafike zarowno planszy, drugiej planszy, na ktorej beda informacje w postaci tabelek z danymi, oraz zetony.
lighting
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: kolderek »

mi się tam podoba - czytelna i nie bijąca po oczach plansza - dobra robota :)
już nie mogę się doczekać, kiedy zagram.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Nataniel »

Jezeli zaczynasz od grafiki, to raczej nie skonczysz gry.
PO co na gorze ten wielki kalkulator podazy / popytu? KOmputer nie bedzie tego sam liczyl?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Jezeli zaczynasz od grafiki, to raczej nie skonczysz gry.
Spokojnie. Kto Ci powiedzial, ze ja od niej zaczalem ? :)
PO co na gorze ten wielki kalkulator podazy / popytu? KOmputer nie bedzie tego sam liczyl?
Bedzie. Jak wpominalem w jednej z moich poprzednich wypowiedzi, pragne w duzym stopniu zachowac Look&Feel z wersji planszowej. W tym celu na torze PP komputer bedzie przedstawial sposob wyliczenia ilosci towarow do sprzedania poprzez symulacje ruchu zetonem. Po prostu dla mnie ta plansza byla klimatyczna, natomiast reczne wyszukiwanie w pudelku zetonow i ich reczne przesuwanie bylo rzecza bardzo czasochlonna i niekoniecznie fajna.

Z drugiej strony, jezeli gracz bedzie mial ochote przyjzec sie liczbom - statystyka, to ekran z plansza zostanie zastapiony poprzez nacisniecie spacji ekranem z tabelkami, ktoremu jeszcze nie przygotowalem projektu.

Trzecia rzecz, ktora moze byc technicznie trudna do zrealizowania to bedzie zblizenie, poprzez prawy przycisk myszy, dowolnego miejsca na planszy.

Mam nadzieje, ze w przyszlym tygodniu bede w stanie nakrecic film demonstracyjny z tego, jak to dziala.
lighting
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

jestem na "nie". Kopiowanie planszy moim zdaniem to błąd. Po co tabela podaży i popytu. W tym miejscu mozna by pokazać ceny produktów na danych rynkach. Wtedy zyskujemy miejsce przy planetach na to żeby pokazać wyraźnie magazyny, pozycje rynkowe itp. Tak samo tor reputacji. Zamiast w jednym miejscu dać dane graczy: kasa, reputacja, powiązania, pozycje rynkowe, agenci, statki.
Tor etapów gry, też bym pokazał tylko obecny etap, a w drugim oknie za ile jakie bedzie wydażenie.
Cóż, najwyraźniej mijamy się w założeniach. Ty chcesz kopiowac plansze, ja bym wolał przejrzysty i grywalny interfejs.
Niemniej zobaczymy jak to zadziała w całości.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Tam plansza:
a) nie jest jeszcze skonczona
b) niewiele mowi, jak sie jej "nie ozywi"
c) dokladane informacje beda tez podane w formie alternatywnej, za tydzien pokaze o co mi chodzi

Jar:
Byc moze myslimy w rozny sposob. Ale jezeli zbyt odejde od GK i stworze cos ala Star Trader, to juz bedzie inna bajka. Dziekuje Ci za krytyke tworcza - jezeli wersja alfa bedzie malo-grywalna, bede przerabial :wink:

lighting
lighting
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Andy »

A ja jestem na "tak". Niech jak najwięcej działań będzie "zinformatyzowanych", ale też niech będzie jak najwięcej wrażeń i atmosfery sprzed dwudziestu lat. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

I jak tam pracę?
Ostatnio zagrałem 2 partię w GK na planszy i przyznam że nie moge się doczekać na wersji on line
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Prace postepuja. :)

Jednak staram sie zrobic te gre z minimalna iloscia bugow, co sie wiaze z testowaniem na lewa strone.
W miedzyczasie zmienil mi sie tez orginalny pomysl, zeby wszystkie interakcje ze strony graczy przeniesc na drugi ekran, gdzie sa dane w postaci pseudo-formularza. Obecnie gracz bedzie spedzal wiekszosc czasu na podstawowej planszy, a druga plansza bedzie glownie do sprawdzenia statystyk. Aczkolwiek implementacja logiki jednej z najtrudniejszych gier planszowych to nie lada wyzwanie...


Pozdrawiam,
lighting

P.S.
Obecnie mam etap przeprowadzki wiec na pare dni prace stana, ale potem nagram jakis filmik z tego co juz jest i gdzies tu wrzuce.
lighting
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

czekam, czekam...
Uesugi Kenshin
Posty: 133
Rejestracja: 11 sty 2008, 10:02
Lokalizacja: Bieruń Stary

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Uesugi Kenshin »

ja też czekam
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

ja też czekam
Miło się piszę grę, jak na nią ktoś czeka :) Natomiast, jak to zwykle bywa, wychodzą problemy, które wymagają przemyślenia. I tak na przykład kwestia nakładania się 4 surowców na jednym polu w torze cen. Panaceum na to będzie wprowadzenie kolorowania surowców, które w przypadku nakładania się żetonów w wersji planszowej, tutaj będą zamienione na mniejsze, kolorowe prostokąty.
Druga sprawa wymagająca rozwiązania, to kwestia mocnego zagęszczenia planszy i wynikający z tego problem nieczytelności. Obszedłem to dynamicznym zbliżeniem 1x-2x, co przy zwiększonej rozdzielczości planszy dało dobre rezultaty. I tak z wszystkim, chociaż skomplikowana logika daje najbardziej popalić :?

Ale codziennie coś przybywa,

lighting
lighting
ODPOWIEDZ