Szczerze mówiąc na WPF się nie znam, a XNA miałem okazję poznać i nie żałuję tego. A mnie interesuje głównie tworzenie gier, a 15 lat temu byłem w Gwiezdnym Kupcu zakochany. Jak mi wyjdzie z GK to jeszcze jest sporo tytułów jak Labirynt Śmierci, Odkrywcy nowych Światów, etc...lightning: a nie myślałeś o WPF? XNA ma w zasadzie zastosowanie tylko do gier, a z WPF / Silverlight będziesz mógł korzystać przy aplikacjach i stronach
Gwiezdny kupiec
Re: Gwiezdny kupiec
lighting
Re: Gwiezdny kupiec
Mim zdaniem orginalny wygląd planszy nie jest istotny. Moim zdaniem spokojnie na początek wystarczy planety i siatka połączeń, a przy zbliżeniu szczegóły danej planety.
Ciekawą i pomocną sprawą było by coś co roboczo nazwę "raport gracza": czyli mozliwość przejrzenia danych na temat poszczególnych graczy. Danych które normalnie w grze są jawne: powiązania, gotówka, gdzie i jakie ma statki, jakie fabryki, magazyny, pozycje rynkowe itp. itd. Nie znam się na pisaniu programów i nie wiem na ile coś takiego komplikuje sprawę, ale w grze bardzo by pomogło.
Ciekawą i pomocną sprawą było by coś co roboczo nazwę "raport gracza": czyli mozliwość przejrzenia danych na temat poszczególnych graczy. Danych które normalnie w grze są jawne: powiązania, gotówka, gdzie i jakie ma statki, jakie fabryki, magazyny, pozycje rynkowe itp. itd. Nie znam się na pisaniu programów i nie wiem na ile coś takiego komplikuje sprawę, ale w grze bardzo by pomogło.
Re: Gwiezdny kupiec
Jar,
Wielkie dzięki za takie sugestie. Pisząc GK właśnie takich rzeczy potrzebuje
Wielkie dzięki za takie sugestie. Pisząc GK właśnie takich rzeczy potrzebuje
lighting
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Gwiezdny kupiec
I jeszcze składanie ofert handlowych trzeba jakoś sprytnie rozwiązać (to, co pisaliśmy w tabelkach).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Gwiezdny kupiec
Andy:I jeszcze składanie ofert handlowych trzeba jakoś sprytnie rozwiązać (to, co pisaliśmy w tabelkach).
O jakich tabelkach wspominasz ? Cos z innego watku ?
lighting
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Gwiezdny kupiec
W tabelce wpisywalo sie co, na jakiej planecie i za jaka cene chcemy kupic / sprzedac.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Gwiezdny kupiec
Heh, dzieki. Ostatnio studiowalem tylko plansze, czego o zasadach nie moge powiedziec. Czeka mnie wiec glebsza powtorka.
lighting
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Gwiezdny kupiec
Przepraszam za milczenie, byłem cały dzień daleko od kompa. Tak jak pisze Nataniel: powielane tabelki z wpisywanymi ofertami. Mam gdzieś na strychu kilka takich, wypełnionych i pożółkłych, sprzed ćwierć wieku.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Gwiezdny kupiec
Łezka mi sie w oku kręci jak czytam ten wątek...
Sam dawno temu też byłem podjarany tą gierką do tego stopnia, ze zaczełem pisać ją w BASIC pod C64! Jak teraz sobie myśle, to był niezły masochizm... Ale mialem zrobione dość sporo - wiekszosc faz w turze, ze wyjatkiem bitwy, wydarzen i ich wplywu na gre. Plansza miescila sie na ekranie tekstowym 40x25 znakow, wszystkie infromacje byly na osobych ekranach. Generalnie gra byla w stylu hotseat, bo w tamtych czasach nawet nikt nie myslal o grze w sieci....
Zrezygnowalem, bo braklo zapalu, choc do skonczenia gry bylo juz naprawde niewiele rzeczy do zrobienia... Pamietam, ze najgorsze z gotowych juz rzeczy bylo zaprogramowanie kalkulatora PP - te wskazniki i ograniczenia - ech...
@lighting: Zycze powodzenia i duzego zapalu. Moge w tym przypadku sluzyc doswiadczeniem
Od razu napisze Ci, zebys zajal sie przede wszystkim mechanika gry - plansze zostaw na koniec. Inaczej bedzie tak, ze zrobisz ladna plansze, napatrzysz sie na nia, a pozniej nie bedzie Ci sie chcialo juz nic robic... Rob po kolei wszystkie fazy, zwracając szczegolna uwagę na mozliwosc podlaczenia w przyszlosci AI oraz na wydarzenia w grze (pojawiaja sie tam, z tego co pamietam, rozne rzeczy, ktore wplywaja na fazy w turze). Reszta nie jest skomplikowana, pare tabelek, wzorow i pare ograniczen.
bede trzymal kciuki
pozdrawiam
Sam dawno temu też byłem podjarany tą gierką do tego stopnia, ze zaczełem pisać ją w BASIC pod C64! Jak teraz sobie myśle, to był niezły masochizm... Ale mialem zrobione dość sporo - wiekszosc faz w turze, ze wyjatkiem bitwy, wydarzen i ich wplywu na gre. Plansza miescila sie na ekranie tekstowym 40x25 znakow, wszystkie infromacje byly na osobych ekranach. Generalnie gra byla w stylu hotseat, bo w tamtych czasach nawet nikt nie myslal o grze w sieci....
Zrezygnowalem, bo braklo zapalu, choc do skonczenia gry bylo juz naprawde niewiele rzeczy do zrobienia... Pamietam, ze najgorsze z gotowych juz rzeczy bylo zaprogramowanie kalkulatora PP - te wskazniki i ograniczenia - ech...
@lighting: Zycze powodzenia i duzego zapalu. Moge w tym przypadku sluzyc doswiadczeniem
Od razu napisze Ci, zebys zajal sie przede wszystkim mechanika gry - plansze zostaw na koniec. Inaczej bedzie tak, ze zrobisz ladna plansze, napatrzysz sie na nia, a pozniej nie bedzie Ci sie chcialo juz nic robic... Rob po kolei wszystkie fazy, zwracając szczegolna uwagę na mozliwosc podlaczenia w przyszlosci AI oraz na wydarzenia w grze (pojawiaja sie tam, z tego co pamietam, rozne rzeczy, ktore wplywaja na fazy w turze). Reszta nie jest skomplikowana, pare tabelek, wzorow i pare ograniczen.
bede trzymal kciuki
pozdrawiam
Re: Gwiezdny kupiec
TyDy,
Po pierwsze bardzo dziekuje za slowa motywacji. Z pewnoscia dla osoby pracujacej, posiadajacej niemala rodzine (czytaj malo czasu) bardzo sie one przydadza
Po drugie; obecnie jestem na ukonczeniu innego, szkoleniowego projektu, takze gry, ktory ma na celu przyblizenie mi samego Frameworku, jako ze z C# mam dosc swiezy kontakt. Jak na razie moge stwierdzic, ze GK do konca lipca jestem w stanie ukonczyc. Taki mam plan.
Mowiac o C64 i o przepisaniu na niego GK stiwerdzam, ze byles bardziej zdeterminowany niz ja
Jezeli chodzi o GK, to zarowno graficzny interfejs, jak i warstwa biznesowa stanowia wyzwanie. Jednak to na UI trzeba poswiecic troche czasu przed napisaniem jakiegokolwiek kodu, bo UI jest kwestia gustu i jak sie go sknoci, to cala gra bedzie od siebie odrzucala.
W tym tygodniu zamierzam napisac pierwsza linijke kodu dla GK, zaczynajac o stworzenia szkieletu. Chce to zrobic tak, by szkielet pasowal tez do innych produkcji Encore, ktore mam pragnienie rowniez skomputeryzowac. Niestety chroniczny brak czasu jest moim stalym wrogiem
l.
Po pierwsze bardzo dziekuje za slowa motywacji. Z pewnoscia dla osoby pracujacej, posiadajacej niemala rodzine (czytaj malo czasu) bardzo sie one przydadza
Po drugie; obecnie jestem na ukonczeniu innego, szkoleniowego projektu, takze gry, ktory ma na celu przyblizenie mi samego Frameworku, jako ze z C# mam dosc swiezy kontakt. Jak na razie moge stwierdzic, ze GK do konca lipca jestem w stanie ukonczyc. Taki mam plan.
Mowiac o C64 i o przepisaniu na niego GK stiwerdzam, ze byles bardziej zdeterminowany niz ja
Jezeli chodzi o GK, to zarowno graficzny interfejs, jak i warstwa biznesowa stanowia wyzwanie. Jednak to na UI trzeba poswiecic troche czasu przed napisaniem jakiegokolwiek kodu, bo UI jest kwestia gustu i jak sie go sknoci, to cala gra bedzie od siebie odrzucala.
W tym tygodniu zamierzam napisac pierwsza linijke kodu dla GK, zaczynajac o stworzenia szkieletu. Chce to zrobic tak, by szkielet pasowal tez do innych produkcji Encore, ktore mam pragnienie rowniez skomputeryzowac. Niestety chroniczny brak czasu jest moim stalym wrogiem
l.
lighting
Re: Gwiezdny kupiec
sugeruje oddzielic serwer od klienta, niech serwer zajmuej sie logika gry a klienty warstwa wizualna. Do tego jakis niezagmatwany protokol transmisji. To by pozwolilo na latwa rozbudowe w przyszlosci, dolaczenie innego klienta (o ile taki powstanie) etc. Łatwiej też to wszystko testować jak podzielone.
Re: Gwiezdny kupiec
Czy ktoś z Was dysponuje może spisem żetonów z GK, albo ma możliwość zrobienia skanu takich żetonów ? Mój GK jest second-hand i nie mam pewności, czy wszystkim dysponuje.
lighting
Re: Gwiezdny kupiec
Czesc,
Ponizej chcialbym Wam pokazac pierwszy uklad (jeszcze nie skonczony) planszy do GK. Czy Wam sie podoba ten styl ?
Jezeli macie jakies uwagi, albo pytania to sluze wyjasnieniami. Za pare dni zamierzam skonczyc grafike zarowno planszy, drugiej planszy, na ktorej beda informacje w postaci tabelek z danymi, oraz zetony.
Ponizej chcialbym Wam pokazac pierwszy uklad (jeszcze nie skonczony) planszy do GK. Czy Wam sie podoba ten styl ?
Jezeli macie jakies uwagi, albo pytania to sluze wyjasnieniami. Za pare dni zamierzam skonczyc grafike zarowno planszy, drugiej planszy, na ktorej beda informacje w postaci tabelek z danymi, oraz zetony.
lighting
Re: Gwiezdny kupiec
mi się tam podoba - czytelna i nie bijąca po oczach plansza - dobra robota
już nie mogę się doczekać, kiedy zagram.
już nie mogę się doczekać, kiedy zagram.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Gwiezdny kupiec
Jezeli zaczynasz od grafiki, to raczej nie skonczysz gry.
PO co na gorze ten wielki kalkulator podazy / popytu? KOmputer nie bedzie tego sam liczyl?
PO co na gorze ten wielki kalkulator podazy / popytu? KOmputer nie bedzie tego sam liczyl?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Gwiezdny kupiec
Spokojnie. Kto Ci powiedzial, ze ja od niej zaczalem ?Jezeli zaczynasz od grafiki, to raczej nie skonczysz gry.
Bedzie. Jak wpominalem w jednej z moich poprzednich wypowiedzi, pragne w duzym stopniu zachowac Look&Feel z wersji planszowej. W tym celu na torze PP komputer bedzie przedstawial sposob wyliczenia ilosci towarow do sprzedania poprzez symulacje ruchu zetonem. Po prostu dla mnie ta plansza byla klimatyczna, natomiast reczne wyszukiwanie w pudelku zetonow i ich reczne przesuwanie bylo rzecza bardzo czasochlonna i niekoniecznie fajna.PO co na gorze ten wielki kalkulator podazy / popytu? KOmputer nie bedzie tego sam liczyl?
Z drugiej strony, jezeli gracz bedzie mial ochote przyjzec sie liczbom - statystyka, to ekran z plansza zostanie zastapiony poprzez nacisniecie spacji ekranem z tabelkami, ktoremu jeszcze nie przygotowalem projektu.
Trzecia rzecz, ktora moze byc technicznie trudna do zrealizowania to bedzie zblizenie, poprzez prawy przycisk myszy, dowolnego miejsca na planszy.
Mam nadzieje, ze w przyszlym tygodniu bede w stanie nakrecic film demonstracyjny z tego, jak to dziala.
lighting
Re: Gwiezdny kupiec
jestem na "nie". Kopiowanie planszy moim zdaniem to błąd. Po co tabela podaży i popytu. W tym miejscu mozna by pokazać ceny produktów na danych rynkach. Wtedy zyskujemy miejsce przy planetach na to żeby pokazać wyraźnie magazyny, pozycje rynkowe itp. Tak samo tor reputacji. Zamiast w jednym miejscu dać dane graczy: kasa, reputacja, powiązania, pozycje rynkowe, agenci, statki.
Tor etapów gry, też bym pokazał tylko obecny etap, a w drugim oknie za ile jakie bedzie wydażenie.
Cóż, najwyraźniej mijamy się w założeniach. Ty chcesz kopiowac plansze, ja bym wolał przejrzysty i grywalny interfejs.
Niemniej zobaczymy jak to zadziała w całości.
Tor etapów gry, też bym pokazał tylko obecny etap, a w drugim oknie za ile jakie bedzie wydażenie.
Cóż, najwyraźniej mijamy się w założeniach. Ty chcesz kopiowac plansze, ja bym wolał przejrzysty i grywalny interfejs.
Niemniej zobaczymy jak to zadziała w całości.
Re: Gwiezdny kupiec
Tam plansza:
a) nie jest jeszcze skonczona
b) niewiele mowi, jak sie jej "nie ozywi"
c) dokladane informacje beda tez podane w formie alternatywnej, za tydzien pokaze o co mi chodzi
Jar:
Byc moze myslimy w rozny sposob. Ale jezeli zbyt odejde od GK i stworze cos ala Star Trader, to juz bedzie inna bajka. Dziekuje Ci za krytyke tworcza - jezeli wersja alfa bedzie malo-grywalna, bede przerabial
lighting
a) nie jest jeszcze skonczona
b) niewiele mowi, jak sie jej "nie ozywi"
c) dokladane informacje beda tez podane w formie alternatywnej, za tydzien pokaze o co mi chodzi
Jar:
Byc moze myslimy w rozny sposob. Ale jezeli zbyt odejde od GK i stworze cos ala Star Trader, to juz bedzie inna bajka. Dziekuje Ci za krytyke tworcza - jezeli wersja alfa bedzie malo-grywalna, bede przerabial
lighting
lighting
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Gwiezdny kupiec
A ja jestem na "tak". Niech jak najwięcej działań będzie "zinformatyzowanych", ale też niech będzie jak najwięcej wrażeń i atmosfery sprzed dwudziestu lat.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Gwiezdny kupiec
I jak tam pracę?
Ostatnio zagrałem 2 partię w GK na planszy i przyznam że nie moge się doczekać na wersji on line
Ostatnio zagrałem 2 partię w GK na planszy i przyznam że nie moge się doczekać na wersji on line
Re: Gwiezdny kupiec
Prace postepuja.
Jednak staram sie zrobic te gre z minimalna iloscia bugow, co sie wiaze z testowaniem na lewa strone.
W miedzyczasie zmienil mi sie tez orginalny pomysl, zeby wszystkie interakcje ze strony graczy przeniesc na drugi ekran, gdzie sa dane w postaci pseudo-formularza. Obecnie gracz bedzie spedzal wiekszosc czasu na podstawowej planszy, a druga plansza bedzie glownie do sprawdzenia statystyk. Aczkolwiek implementacja logiki jednej z najtrudniejszych gier planszowych to nie lada wyzwanie...
Pozdrawiam,
lighting
P.S.
Obecnie mam etap przeprowadzki wiec na pare dni prace stana, ale potem nagram jakis filmik z tego co juz jest i gdzies tu wrzuce.
Jednak staram sie zrobic te gre z minimalna iloscia bugow, co sie wiaze z testowaniem na lewa strone.
W miedzyczasie zmienil mi sie tez orginalny pomysl, zeby wszystkie interakcje ze strony graczy przeniesc na drugi ekran, gdzie sa dane w postaci pseudo-formularza. Obecnie gracz bedzie spedzal wiekszosc czasu na podstawowej planszy, a druga plansza bedzie glownie do sprawdzenia statystyk. Aczkolwiek implementacja logiki jednej z najtrudniejszych gier planszowych to nie lada wyzwanie...
Pozdrawiam,
lighting
P.S.
Obecnie mam etap przeprowadzki wiec na pare dni prace stana, ale potem nagram jakis filmik z tego co juz jest i gdzies tu wrzuce.
lighting
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 11 sty 2008, 10:02
- Lokalizacja: Bieruń Stary
Re: Gwiezdny kupiec
Miło się piszę grę, jak na nią ktoś czeka Natomiast, jak to zwykle bywa, wychodzą problemy, które wymagają przemyślenia. I tak na przykład kwestia nakładania się 4 surowców na jednym polu w torze cen. Panaceum na to będzie wprowadzenie kolorowania surowców, które w przypadku nakładania się żetonów w wersji planszowej, tutaj będą zamienione na mniejsze, kolorowe prostokąty.ja też czekam
Druga sprawa wymagająca rozwiązania, to kwestia mocnego zagęszczenia planszy i wynikający z tego problem nieczytelności. Obszedłem to dynamicznym zbliżeniem 1x-2x, co przy zwiększonej rozdzielczości planszy dało dobre rezultaty. I tak z wszystkim, chociaż skomplikowana logika daje najbardziej popalić
Ale codziennie coś przybywa,
lighting
lighting