Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
sasquach pisze: ↑03 wrz 2021, 15:44
Leader Box było dostępne na pierwszym KS. To było takie same pudło jak ze starej podstawki, ale dodatkowo miało okładkę z wybraną frakcją oraz Exosuit Commander Pack od razu w środku.
Infinity Box jest z drugiego KS, tego z dodatkiem Fractures of Time. Jest wielkie, mieści wszystko co wyszło do tej pory i zawiera świetny insert.
A czy miedzy pierwszym ks a drugim sa jakies roznice w zasadach? Albo poprawione bledy itp.? Pomijam zawartosc dodatkow, bo tu juz wiadomo co i jak
Gdyby ktoś się zastanawiał, co znajduje się w pudełku Inifinity Box i czy warto sobie zamówić od wydawcy, to opowiadamy o tym w naszym materiale: https://youtu.be/b9vQfmp6oCU
XLR8 pisze: ↑24 lut 2022, 14:38
Patrząc na Twój gust odradzam zakup anachrony. Po 4 partiach sprzedaliśmy (raz każdą frakcją). Żaden moduł też jej nie uratował.
Taa myślę że masz rację, jak poczytałem więcej to odpuściłem.
Patrząc na Twoje Top 10 to bym polemizował.
Kurcze sam nie wiem, trzeba by było zagrać ale trochę mnie zniechęca cena + milion małych drogich ulepszeń.
Abizaas pisze: ↑25 lut 2022, 16:53
Kurcze sam nie wiem, trzeba by było zagrać ale trochę mnie zniechęca cena + milion małych drogich ulepszeń.
Spoiler:
Abizaas pisze: ↑29 gru 2021, 18:56
Powyżej jest topka z końca 2021. Poniżej topka aktualna na ostatnią datę edycji posta. Uznałem, że nie będę na siłę zapychać do 10 gier. W zestawieniu znajdują się jedynie gry, które uznaję za wyjątkowe i myślę, że nigdy mi się nie znudzą. Dodaje też zdjęcie aktualnej kolekcji (07.01.22).
#1: Projekt Gaja
#2: Food Chain Magnate
#3: On Mars
#4: Wojna o Pierścień
#5: Uczta dla Odyna
Patrząc na Twoją top 5 to w sumie nie widzę Anachrony jako gry dla Ciebie. Reprezentuje jednak odmienny typ od tej 5. Z Twojej topki FCM i On Mars uwielbiam i Anachrony w porównaniu wypada blado. Dalej ją lubię i na razie nie zamierzam sprzedawać, ale biorąc pod uwagę Twój minimalizm to raczej wleci i wyleci. Spróbuj zagrać na mieście/u kogoś. Ja na razie zatrzymałem się na podstawce i modułów prawie nie tknąłem, więc nie wiem jak bardzo wpływają na odbiór.
Ja bardzo polecam moduł z przygodami, nie pamiętam jego nazwy, Explorers? Jest to naprawdę prosty mały moduł wprowadzający możliwość ulepszania mechów i wysyłania ich na misje - w których jest element losowy (liczymy siłe mecha + rzut kościa) który gracz może mocno ograniczyć inwestowaniem w mecha albo ew braniem misji z puli łatwiejszych. Nagrody są naprawdę przyjemne i potrafią dużo zmienić, nawet jeśli się nie uda to niepowodzenie jest takie słodko-gorzkie jeśli chodzi o konsekwencje. Jeśli ktoś lubi zaryzykować to można też to spokojnie traktować jako "push your luck" - brać misje z trudniejszej kupki i liczyć na szczęśliwy rzut kości. Moim zdaniem moduł super się sprawdza na 4 osoby gdzie jest już naprawdę ciasno i może służyć jako mechanizm pomagający tym którzy nie zdążyli na plansze główną i mają mechy które mogą się zmarnować.
SetkiofRaptors pisze: ↑25 lut 2022, 20:31
Ja bardzo polecam moduł z przygodami, nie pamiętam jego nazwy, Explorers? Jest to naprawdę prosty mały moduł wprowadzający możliwość ulepszania mechów i wysyłania ich na misje - w których jest element losowy (liczymy siłe mecha + rzut kościa) który gracz może mocno ograniczyć inwestowaniem w mecha albo ew braniem misji z puli łatwiejszych. Nagrody są naprawdę przyjemne i potrafią dużo zmienić, nawet jeśli się nie uda to niepowodzenie jest takie słodko-gorzkie jeśli chodzi o konsekwencje. Jeśli ktoś lubi zaryzykować to można też to spokojnie traktować jako "push your luck" - brać misje z trudniejszej kupki i liczyć na szczęśliwy rzut kości. Moim zdaniem moduł super się sprawdza na 4 osoby gdzie jest już naprawdę ciasno i może służyć jako mechanizm pomagający tym którzy nie zdążyli na plansze główną i mają mechy które mogą się zmarnować.
I zmienia euro, które jest ok w ameritrashowy moloch.
Anachrony to dobra gra, ale tyle. Każdy segment jaki testowaliśmy tylko popychał ją w segment ameri zamiast poprawiać mechanikę.
SetkiofRaptors pisze: ↑25 lut 2022, 20:31
Ja bardzo polecam moduł z przygodami, nie pamiętam jego nazwy, Explorers? Jest to naprawdę prosty mały moduł wprowadzający możliwość ulepszania mechów i wysyłania ich na misje - w których jest element losowy (liczymy siłe mecha + rzut kościa) który gracz może mocno ograniczyć inwestowaniem w mecha albo ew braniem misji z puli łatwiejszych. Nagrody są naprawdę przyjemne i potrafią dużo zmienić, nawet jeśli się nie uda to niepowodzenie jest takie słodko-gorzkie jeśli chodzi o konsekwencje. Jeśli ktoś lubi zaryzykować to można też to spokojnie traktować jako "push your luck" - brać misje z trudniejszej kupki i liczyć na szczęśliwy rzut kości. Moim zdaniem moduł super się sprawdza na 4 osoby gdzie jest już naprawdę ciasno i może służyć jako mechanizm pomagający tym którzy nie zdążyli na plansze główną i mają mechy które mogą się zmarnować.
I zmienia euro, które jest ok w ameritrashowy moloch.
Anachrony to dobra gra, ale tyle. Każdy segment jaki testowaliśmy tylko popychał ją w segment ameri zamiast poprawiać mechanikę.
Nie jest tak. Grałem we wszystkie moduły i robią dobrą robotę. Nie mają nic wspólnego z ameri. Ów przygodowy moduł, zresztą bardzo fajny, ma element losowy ale można go ograniczyć (przy odpowiednim przygotowaniu się) do premii, które się dostaje. To tak jak w ON Mars losuje się żetony eksploracji. Anachrony to dobre euro a z blinkiem to już w ogóle bardzo dobre. Nie tak dobre jak Food czy On Mars, nie mówiąc już o Gaji, Trickerionie, Dominancie czy Gallerist ale dobre. Trochę lżejsze od wyżej wymienionych. Największą wadą jest setup - baaaardzo długi zwłaszcza z modułami.
Przecież napisałem, że to na ile gracz chce się zdać na element losowy to tylko jego wybór - można temu przeciwdziałać biorąc łatwiejsze misje albo pakując w mecha. To Ameri bo jest kostka?
Pytanie z innej paczki, co zrobili szczęśliwi posiadacze Infinity Box'a z pudełkiem z podstawki? Wyrzucali od razu czy ktoś może trzyma z forumowiczów.
SetkiofRaptors pisze: ↑11 mar 2022, 14:46
Pytanie z innej paczki, co zrobili szczęśliwi posiadacze Infinity Box'a z pudełkiem z podstawki? Wyrzucali od razu czy ktoś może trzyma z forumowiczów.
SetkiofRaptors pisze: ↑11 mar 2022, 14:46
Pytanie z innej paczki, co zrobili szczęśliwi posiadacze Infinity Box'a z pudełkiem z podstawki? Wyrzucali od razu czy ktoś może trzyma z forumowiczów.
Użyłem jako pudło na karty do Legendary Marvel. Idealnie mieści trzy kolumny kart. AJakby nie to, to w śmietnik.
Finalnie komplet Anachrony sprzedałem. Gra po wielu latach półkowania i wyciągania od wielkiego dzwonu straciła całe moje zainteresowanie. Podstawka była ok, ale ostatnie partie nie miały już efektu WOW i w sumie bardziej czułem, że wykonałem jakąś tam pracę niż fajnie pograłem. Otworzyły mi się oczy po ograniu kilku euro o podobnej ciężkości w krótkim odstępie czasowym, gdzie na koniec partii po prostu się cieszyłem z właśnie zakończonej partii. W przypadku Anachrony to niestety gdzieś zaginęło.
Uważam, że Anachrony to rzemieślniczy tytuł. Pod każdym względem dobry, ale właśnie tylko dobry.
Ardel12 pisze: ↑13 mar 2022, 10:14
Finalnie komplet Anachrony sprzedałem. Gra po wielu latach półkowania i wyciągania od wielkiego dzwonu straciła całe moje zainteresowanie. Podstawka była ok, ale ostatnie partie nie miały już efektu WOW i w sumie bardziej czułem, że wykonałem jakąś tam pracę niż fajnie pograłem. Otworzyły mi się oczy po ograniu kilku euro o podobnej ciężkości w krótkim odstępie czasowym, gdzie na koniec partii po prostu się cieszyłem z właśnie zakończonej partii. W przypadku Anachrony to niestety gdzieś zaginęło.
Uważam, że Anachrony to rzemieślniczy tytuł. Pod każdym względem dobry, ale właśnie tylko dobry.
Ardel12 pisze: ↑13 mar 2022, 10:14
Finalnie komplet Anachrony sprzedałem. Gra po wielu latach półkowania i wyciągania od wielkiego dzwonu straciła całe moje zainteresowanie. Podstawka była ok, ale ostatnie partie nie miały już efektu WOW i w sumie bardziej czułem, że wykonałem jakąś tam pracę niż fajnie pograłem. Otworzyły mi się oczy po ograniu kilku euro o podobnej ciężkości w krótkim odstępie czasowym, gdzie na koniec partii po prostu się cieszyłem z właśnie zakończonej partii. W przypadku Anachrony to niestety gdzieś zaginęło.
Uważam, że Anachrony to rzemieślniczy tytuł. Pod każdym względem dobry, ale właśnie tylko dobry.
Jakie to euro?
Wedle twórców i wydawcy to gra strategiczna w stylu gier euro, czyli euro.
Tak naprawdę mechanicznie Anachrony jest dość przeciętnym euro. Nabywanie budynków, wystawianie workerow. Mamy to w wielu grach. Dla mnie Anachrony to rzeczywiście taki dobry rzemieślniczy tytuł euro, są lepsze i gorsze. Ale klimat ma zdecydowanie ponadprzeciętny i na próżno szukać euro z tak fajnym klimatem.
seki pisze: ↑13 mar 2022, 12:22
Tak naprawdę mechanicznie Anachrony jest dość przeciętnym euro. Nabywanie budynków, wystawianie workerow. Mamy to w wielu grach. Dla mnie Anachrony to rzeczywiście taki dobry rzemieślniczy tytuł euro, są lepsze i gorsze. Ale klimat ma zdecydowanie ponadprzeciętny i na próżno szukać euro z tak fajnym klimatem.
tak splycajac temat to mozna o kazdej grze napisac, przeciez nawet w wystawianiu workerow ma tu ciekawe pomysly zwiazane z exosuitami, rodzajem workerow itp.
seki pisze: ↑13 mar 2022, 12:22
Tak naprawdę mechanicznie Anachrony jest dość przeciętnym euro. Nabywanie budynków, wystawianie workerow. Mamy to w wielu grach. Dla mnie Anachrony to rzeczywiście taki dobry rzemieślniczy tytuł euro, są lepsze i gorsze. Ale klimat ma zdecydowanie ponadprzeciętny i na próżno szukać euro z tak fajnym klimatem.
tak splycajac temat to mozna o kazdej grze napisac, przeciez nawet w wystawianiu workerow ma tu ciekawe pomysly zwiazane z exosuitami, rodzajem workerow itp.
Nie mam zamiaru niczego spłycać. Gra jest fajnym mixem znanych rozwiązań. Nie ma tu niczego innowacyjnego, jedne rozwiązania mechaniczne są gorsze, inne są lepsze. Dla mnie gra wyróżnia się klimatem i tyle. Akurat warunek wystawienia konkretnych rodzajów workerow na różne pola nie jest niczym niespotykanym, tak samo płacenie za ich wystawienie, a że opłacasz je exoszkieletem zamiast kasą, jedzeniem czy innym zasobem nic nie zmienia z punktu widzenia mechaniki. Dla mnie to wszystko buduje klimat a za najbardziej oryginalny pomysł uważam możliwość pożyczek z przyszłości i związane z nią przesuwnie się w czasie w celu spłaty, kary itd.