Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Ad 1 Abominotaur rusza się jako pierwszy. Jest w zasadach. Ad 2 W grze są uproszczenia. Podniósł telekinezą i wsadził do plecaka. Jak wytłumaczyć, że w każdej ręce można mieć broń dwu ręczna i lać raz z jednej raz z drugiej w zależności od potrzeb. To prosta gra jest...
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Fakt.
Znów tłumacząc to sobie fabularnie... przyjmuję, że czar i zaklęcie, to rulon, na którym są zapisane. Jak ściągawka w rękawie, ale trzymamy ją w ręce.
Druga sprawa - Podbipięta wywijał mieczem dwuręcznym trzymany jedynie w prawicy, więc czemu nie mógłby tak samo zrobić krzepki kowal czy oberżystka zaprawiona przy odpędzaniu natrętów.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Też kiedyś próbowałem to zrozumieć ale dałem sobie siana. Ja gram tak, że jak nie masz odpowiedniego levelu dla danego przedmiotu to nie możesz go trzymać w ręce. Jeśli chodzi o logikę to ta gra wiele rzeczy spłyca. Pączkowania zombi nawet nie staram się pojąć.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Pączkowanie odrzuciłem. Bywało, że jeden Szwendacz zanim do mnie doszedł rozmnażał się bez opamiętania. Dla nieparzystych zombie rzucam kością i wybieram drogę. Kością rozstrzygam też wiele innych kwestii - trasy Nekromanty (gdy są dwie opcje), trasy Abominacji czy kolejność namnażania dla stref. I wzmocniłem nieco krasnala, bo strasznie był słaby na starcie. Żelazna Skóra, to mało.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Hey, szukałem, ale nigdzie na forum nie znalazłem. Mam pytanie odnośnie dodatku do Zombicide "Kompani i Wrogowie".
Przykładowo kompan "nucifer" posiada na karcie:
"3 strefy na akcje Ruchu.
Skromna postura. Nieuchwytny.
Mistrz: +2 kości: Atak wręcz."
Ostatni fragment "Mistrz: +2 kości: Atak wręcz" rozumiem. Jak mam kompana na tym samym polu oraz jego kartę w ekwipunku, to do ataku wręcz rzucam dodatkowo dwie kości. Jednak pytanie co z "3 strefy na akcje ruchu" lub z "skromna postura".
Z zasad "Skromna postura – Ocalały nie może zostać trafiony przez Czary
i Ataki dystansowe. Zignorujcie tego Ocalałego podczas Rzucania
Czaru lub strzelania do jego Strefy. Na Ocalałego nadal działają
efekty, które skutkują zabiciem wszystkich Postaci znajdujących się
w docelowej Strefie (jak Smoczy Ogień)"
1. "Skromną posturę" dostaje mój pet, moja postać z racji posiadania peta, czy obydwoje?
2. Jeżeli mam 3 akcje, to mogę rzucić "3 strefy na akcje ruchu", "skromną posturę" i znów "3 strefy na akcje ruchu". Da to w sumie aż 6 pól ruchu?
3. Kto ruszą się podczas rzucenia "3 strefy na akcje ruchu". Ja, mój pet, czy wspólnie?
4. "Skromna postura" chroni przed atakami od innych bohaterów czy również Strzelczych Zoombich?
Przykładowo kompan "nucifer" posiada na karcie:
"3 strefy na akcje Ruchu.
Skromna postura. Nieuchwytny.
Mistrz: +2 kości: Atak wręcz."
Ostatni fragment "Mistrz: +2 kości: Atak wręcz" rozumiem. Jak mam kompana na tym samym polu oraz jego kartę w ekwipunku, to do ataku wręcz rzucam dodatkowo dwie kości. Jednak pytanie co z "3 strefy na akcje ruchu" lub z "skromna postura".
Z zasad "Skromna postura – Ocalały nie może zostać trafiony przez Czary
i Ataki dystansowe. Zignorujcie tego Ocalałego podczas Rzucania
Czaru lub strzelania do jego Strefy. Na Ocalałego nadal działają
efekty, które skutkują zabiciem wszystkich Postaci znajdujących się
w docelowej Strefie (jak Smoczy Ogień)"
1. "Skromną posturę" dostaje mój pet, moja postać z racji posiadania peta, czy obydwoje?
2. Jeżeli mam 3 akcje, to mogę rzucić "3 strefy na akcje ruchu", "skromną posturę" i znów "3 strefy na akcje ruchu". Da to w sumie aż 6 pól ruchu?
3. Kto ruszą się podczas rzucenia "3 strefy na akcje ruchu". Ja, mój pet, czy wspólnie?
4. "Skromna postura" chroni przed atakami od innych bohaterów czy również Strzelczych Zoombich?
- BOLLO
- Posty: 5261
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1080 times
- Been thanked: 1694 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Pomimo że uważam instrukcję jako bardzo dobrze napisaną mam kilka wątpliwości. Jak zawsze i jak w każdej grze
1) Czy nie mając bełtów/strzał w plecaku mogę używać łuki i kusze? W instrukcji nie ma o tym mowy ale na kartach ekwipunku np łuku pojawia się napis "strzały"
2) Gdy gramy np w 6 osób i ktos ginie to co się dzieje z jego ekwipunkiem i przedmiotami? Osoba już nie gra i co patrzy jak pozostali się męczą przez kolejne powiedzmy 1-2h?
3) Na planszy jest już Abominacja i Nekromata....z kart namnażania dociągam Nekromante to rozumiem że Nekruch z planszy wykonuje tylko ruch?
4) Zombiaki jak nikogo nie widzą to idą najkrótszą drogą do najgłosniejszego punktu to jest jasne. Napotykają ścianę i co dalej? Idą kolejną inną możliwą drogą czy stoją przy tej ścianie nie poruszając się już puki kogoś nie wypatrzą (tak napewno nie jest ale jakoś mi to nie pasuje że co odbijają się od ściany i idą w inne miejsce)?
5) Nie ma już w pudełku szwendaczy (wszystkie wałęsają się po planszy) a dobrałem namnażanie szwendacz. Czy wszystkie wykonują w takim razie ruch czy dobieram z pudełka "pozostałe figurki zombie jakie zostały" powiedzmy że spaślaki?
6) Kolejność wyboru przeciwnika z dystansu jest szwendacz/spaslak/abominacj-nekruch/łowca....czy taka sama kolejnośc jest w walce w wręcz?
1) Czy nie mając bełtów/strzał w plecaku mogę używać łuki i kusze? W instrukcji nie ma o tym mowy ale na kartach ekwipunku np łuku pojawia się napis "strzały"
2) Gdy gramy np w 6 osób i ktos ginie to co się dzieje z jego ekwipunkiem i przedmiotami? Osoba już nie gra i co patrzy jak pozostali się męczą przez kolejne powiedzmy 1-2h?
3) Na planszy jest już Abominacja i Nekromata....z kart namnażania dociągam Nekromante to rozumiem że Nekruch z planszy wykonuje tylko ruch?
4) Zombiaki jak nikogo nie widzą to idą najkrótszą drogą do najgłosniejszego punktu to jest jasne. Napotykają ścianę i co dalej? Idą kolejną inną możliwą drogą czy stoją przy tej ścianie nie poruszając się już puki kogoś nie wypatrzą (tak napewno nie jest ale jakoś mi to nie pasuje że co odbijają się od ściany i idą w inne miejsce)?
5) Nie ma już w pudełku szwendaczy (wszystkie wałęsają się po planszy) a dobrałem namnażanie szwendacz. Czy wszystkie wykonują w takim razie ruch czy dobieram z pudełka "pozostałe figurki zombie jakie zostały" powiedzmy że spaślaki?
6) Kolejność wyboru przeciwnika z dystansu jest szwendacz/spaslak/abominacj-nekruch/łowca....czy taka sama kolejnośc jest w walce w wręcz?
-
- Posty: 3384
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 559 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
1. Strzelasz normalnie bez, to tylko kwestia tego, który przedmiot daje Ci przerzuty (spójrz na kartę strzał czy bełtów).BOLLO pisze: ↑13 wrz 2021, 10:27 Pomimo że uważam instrukcję jako bardzo dobrze napisaną mam kilka wątpliwości. Jak zawsze i jak w każdej grze
1) Czy nie mając bełtów/strzał w plecaku mogę używać łuki i kusze? W instrukcji nie ma o tym mowy ale na kartach ekwipunku np łuku pojawia się napis "strzały"
2) Gdy gramy np w 6 osób i ktos ginie to co się dzieje z jego ekwipunkiem i przedmiotami? Osoba już nie gra i co patrzy jak pozostali się męczą przez kolejne powiedzmy 1-2h?
3) Na planszy jest już Abominacja i Nekromata....z kart namnażania dociągam Nekromante to rozumiem że Nekruch z planszy wykonuje tylko ruch?
4) Zombiaki jak nikogo nie widzą to idą najkrótszą drogą do najgłosniejszego punktu to jest jasne. Napotykają ścianę i co dalej? Idą kolejną inną możliwą drogą czy stoją przy tej ścianie nie poruszając się już puki kogoś nie wypatrzą (tak napewno nie jest ale jakoś mi to nie pasuje że co odbijają się od ściany i idą w inne miejsce)?
5) Nie ma już w pudełku szwendaczy (wszystkie wałęsają się po planszy) a dobrałem namnażanie szwendacz. Czy wszystkie wykonują w takim razie ruch czy dobieram z pudełka "pozostałe figurki zombie jakie zostały" powiedzmy że spaślaki?
6) Kolejność wyboru przeciwnika z dystansu jest szwendacz/spaslak/abominacj-nekruch/łowca....czy taka sama kolejnośc jest w walce w wręcz?
2. W większości scenariusze wymagają, by wszyscy przeżyli
3. Tak
4. Idą najktórszą drogą którą da się przejść, nie po linii prostej. Więc idą naokoło ścian i szukają otwartych drzwi/przejścia
5. Robisz ekstra aktywację wszystkich szwendaczy na stole, zazwyczaj kończy się to bardzo źle
6. W walce wręcz atakujesz kogo chcesz, nie ma narzuconej kolejności
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Tak tylko doprecyzuje.
Śmierć jednego gracza nie przerywa zabawy reszcie, niestety ta uśmiercona osoba nie może dołączyć do gry. By nie było sytuacji, że ktoś się nudzi, ludzie wprowadzają własne zasady:
1. Można na nowo losować postać i grać od 1 poziomu.
2. Cała drużyna przegrywa.
W nowej edycji śmierć jednego gracza oznacza porażkę całej drużyny.
Co do itemków. Powinny zostać odrzucone. Tutaj znów ludzie wprowadzają własne zasady, jak "przy śmierci upuść przedmioty tam gdzie zostałeś zabity".
- BOLLO
- Posty: 5261
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1080 times
- Been thanked: 1694 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Strona 24 instrukcji:4. Idą najktórszą drogą którą da się przejść, nie po linii prostej. Więc idą naokoło ścian i szukają otwartych drzwi/przejścia
czyli jednak odbija się od drzwi i ściany2: Zombie porusza się o 1 Strefę do przodu w kierunku Strefy przeznaczenia, wybierając najkrótszą możliwą drogę.Jeżeli do najgłośniejszej Strefy nie wiedzie otwarta droga, Zombie porusza się w jej kierunku, jak gdyby wszystkie drzwi stały otworem, jednakże zamknięte drzwi w dalszym ciągu je zatrzymują
Jak to rozumieć na podstawie jakiegos może przykładu?
-
- Posty: 3384
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 559 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Nie bardzo rozumiem pytanie. Jak masz możliwe przejście zombie -> hałas, to idziesz tą drogą. Jak nie masz, to idziesz tak jakby była otwarta przez drzwi ale przy tych drzwiach się zatrzymujesz, bo są zamknięte (aczkolwiek nie miałem chyba nigdy takiej sytuacji).BOLLO pisze: ↑13 wrz 2021, 12:08Strona 24 instrukcji:4. Idą najktórszą drogą którą da się przejść, nie po linii prostej. Więc idą naokoło ścian i szukają otwartych drzwi/przejściaczyli jednak odbija się od drzwi i ściany2: Zombie porusza się o 1 Strefę do przodu w kierunku Strefy przeznaczenia, wybierając najkrótszą możliwą drogę.Jeżeli do najgłośniejszej Strefy nie wiedzie otwarta droga, Zombie porusza się w jej kierunku, jak gdyby wszystkie drzwi stały otworem, jednakże zamknięte drzwi w dalszym ciągu je zatrzymują
Jak to rozumieć na podstawie jakiegos może przykładu?
- BOLLO
- Posty: 5261
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1080 times
- Been thanked: 1694 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
No właśnie o taką mi sytuację chodzi....dlatego nie rozumiem tego zapisu. Nie mogę sobie wyobrazić takiej sytuacjji żę zombiak idzie i wali w ściane/drzwiJak nie masz, to idziesz tak jakby była otwarta przez drzwi ale przy tych drzwiach się zatrzymujesz, bo są zamknięte (aczkolwiek nie miałem chyba nigdy takiej sytuacji).
-
- Posty: 3384
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 559 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Pewnie to zapis na potencjalne scenariusze, gdzie można zamykać drzwi. Ja takich nie widziałem, ale opcja jest.BOLLO pisze: ↑13 wrz 2021, 13:14No właśnie o taką mi sytuację chodzi....dlatego nie rozumiem tego zapisu. Nie mogę sobie wyobrazić takiej sytuacjji żę zombiak idzie i wali w ściane/drzwiJak nie masz, to idziesz tak jakby była otwarta przez drzwi ale przy tych drzwiach się zatrzymujesz, bo są zamknięte (aczkolwiek nie miałem chyba nigdy takiej sytuacji).
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
W Wulfsburgu w 1 scenariuszu jest możliwe kotłowanie się zombie przy drzwiach bo strefa jest u góry planszy i żeby tam dojść i je otworzyć trzeba przejść przez budynek lub zabić nekro żeby ją stamtąd zdjąć co jest praktycznie nie możliwe z początku gry.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Witam.
Zagrałem właśnie trzeci scenariusz i sytuacja była dość tragikomiczna. Zombie rozmnażały się w bardzo dużej ilości, co sprawia kilka problemów - po pierwsze, mając już z kilkadziesiąt zombie na mapie, ciężko ogarnąć którym już ruszyłem a którym jeszcze nie, do tego w pewnym momencie miałem trzy strefy o tej samej ilości hałasu i żadna strefa nie była widoczna przez zombie, co sprawiło że zaczęły one dosłownie rozdzielać się na wszystkie strony. W pewnym momencie zabrakło spaślaków podczas rozdzielania się ich (wybierając strefę z największą liczbą hałasu musiały się roztroić) i każdy z nich dostał dodatkowa
aktywację, a następnie z kart ze stref namnażania kolejne dwie aktywację co koniec końców nas uśmierciło. Od teraz planujemy grać w ten sposób, że zombie rozmnażają się tylko wtedy, gdy widzą nas w tej samej odległości i jednocześnie jest tyle samo znaczników hałasu. Czy ktoś też stworzył sobie jakieś home rulesy, bo w sumie zawsze byłem zwolennikiem grania ściśle według zasad? Pozdrawiam
Zagrałem właśnie trzeci scenariusz i sytuacja była dość tragikomiczna. Zombie rozmnażały się w bardzo dużej ilości, co sprawia kilka problemów - po pierwsze, mając już z kilkadziesiąt zombie na mapie, ciężko ogarnąć którym już ruszyłem a którym jeszcze nie, do tego w pewnym momencie miałem trzy strefy o tej samej ilości hałasu i żadna strefa nie była widoczna przez zombie, co sprawiło że zaczęły one dosłownie rozdzielać się na wszystkie strony. W pewnym momencie zabrakło spaślaków podczas rozdzielania się ich (wybierając strefę z największą liczbą hałasu musiały się roztroić) i każdy z nich dostał dodatkowa
aktywację, a następnie z kart ze stref namnażania kolejne dwie aktywację co koniec końców nas uśmierciło. Od teraz planujemy grać w ten sposób, że zombie rozmnażają się tylko wtedy, gdy widzą nas w tej samej odległości i jednocześnie jest tyle samo znaczników hałasu. Czy ktoś też stworzył sobie jakieś home rulesy, bo w sumie zawsze byłem zwolennikiem grania ściśle według zasad? Pozdrawiam
- BOLLO
- Posty: 5261
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1080 times
- Been thanked: 1694 times
- Kontakt:
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Jestem przeciwnikiem homerulsow. To tak jakbys gral 4 scenariusz i dobieral po 2 karty z pomieszczania zamiast 1. Miales ciezko i sie nie udalo? Zagraj jeszcze raz za jakis czas. Taka wygrana po porażce daje o wiele wiecej radosci ze zwyciestwa niz przechodzenie gry za pierwszym razem. Zagraj inna strategie inna kombinacje ruchow. Kiedy wiesz skad beda wychodzic zombiaki to staraj sie w jakis sposob temu zapobiegac np. Zostawiajac tam 1-2 bohaterow dystansowych. Uzywaj smoczej żółci.pawi1999 pisze: ↑19 mar 2022, 19:04 Witam.
Zagrałem właśnie trzeci scenariusz i sytuacja była dość tragikomiczna. Zombie rozmnażały się w bardzo dużej ilości, co sprawia kilka problemów - po pierwsze, mając już z kilkadziesiąt zombie na mapie, ciężko ogarnąć którym już ruszyłem a którym jeszcze nie, do tego w pewnym momencie miałem trzy strefy o tej samej ilości hałasu i żadna strefa nie była widoczna przez zombie, co sprawiło że zaczęły one dosłownie rozdzielać się na wszystkie strony. W pewnym momencie zabrakło spaślaków podczas rozdzielania się ich (wybierając strefę z największą liczbą hałasu musiały się roztroić) i każdy z nich dostał dodatkowa
aktywację, a następnie z kart ze stref namnażania kolejne dwie aktywację co koniec końców nas uśmierciło. Od teraz planujemy grać w ten sposób, że zombie rozmnażają się tylko wtedy, gdy widzą nas w tej samej odległości i jednocześnie jest tyle samo znaczników hałasu. Czy ktoś też stworzył sobie jakieś home rulesy, bo w sumie zawsze byłem zwolennikiem grania ściśle według zasad? Pozdrawiam
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Takie upewnienie się dotyczące ataków zombie.
Według zasad Czarnej Plagi gracze dzielą między siebie rany, a według Zielonej Hordy - ataki.
Oznaczałoby to, że:
- w CzP można (raczej) dzielić na graczy rany zadane przez jednego zombiaka, w ZC - nie,
- w CzP rzuty pancerza wykonuje się na rany, w ZC na cały atak jednego zombiaka. Z odpowiedzi projektantów: (Q5) Abominotaur against a Survivor wearing a Dwarven Shield (A5) the Survivor rolls 2 dice for his Armor roll. A w ZC przykład ze strony 26 portalowej instrukcji.
A gdy łączymy CzP i ZC to mamy sobie sami wybrać zasady
(bo projektanci nic o tym nie napisali tak serio to pewnie nikt z nich nie pamiętał o tej odpowiedzi z abominotaurem, a dopiero w ZC ważne stało się rozróżnienie rana/atak)
Zgadza się czy coś przegapiłem?
Według zasad Czarnej Plagi gracze dzielą między siebie rany, a według Zielonej Hordy - ataki.
Oznaczałoby to, że:
- w CzP można (raczej) dzielić na graczy rany zadane przez jednego zombiaka, w ZC - nie,
- w CzP rzuty pancerza wykonuje się na rany, w ZC na cały atak jednego zombiaka. Z odpowiedzi projektantów: (Q5) Abominotaur against a Survivor wearing a Dwarven Shield (A5) the Survivor rolls 2 dice for his Armor roll. A w ZC przykład ze strony 26 portalowej instrukcji.
A gdy łączymy CzP i ZC to mamy sobie sami wybrać zasady
(bo projektanci nic o tym nie napisali tak serio to pewnie nikt z nich nie pamiętał o tej odpowiedzi z abominotaurem, a dopiero w ZC ważne stało się rozróżnienie rana/atak)
Zgadza się czy coś przegapiłem?
47
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Nie wiem czy łączenie Plagi z Hordą to jest dobry pomysł... Tam są inne mechaniki nieco. Same przedmioty i artefakty plus bohaterowie bez problemu można łączyć, ale karty spawnu to nie powiedziałbym jak i inne reguły. Miałem mocno rozbudowaną Plagę i powiem szczerze, że im więcej wszystkiego było tym gra robiła się bardziej przy ciężka. Wilki z dodatku przy systemie spawnu jaki zastosowano są mocno upierdliwe przy otwieraniu drzwi. O łucznikami pisałem wyżej. Toksyczne zombie są spoko jak i cały dodatek. Pupile mi nie siedli, ale można ich wywalić lub nie. Z dodatku Nie zazna... ok. są tylko duchy. Szczury są takie sobie. Smoka i balisty pewnie nie użyjesz. Kruki bym też odpuścił. Gdybym miał robić teraz zestaw fantasy to było by to tak: plaga + wulfsburg (z przyciętym spawnem wilków) + łucznicy z przyciętym spawnem + abo pack + cały dodatek Kompanii + ewentualnie NPC 1. Jak masz dużo cebulionów to jeszcze Hero pack. Ewentualnie może być zamiast Plagi dać na core GH, ale nie wiem jak będzie chodził mechanizm hordy z Wulfsburgiem i łucznikami. W Kompanach będzie ok bo to stricte dodatek pod GH. Zombicide jest na tyle elastyczne, że można je modyfikować jak się chcę. Osobiście jednak odpuściłem klimat fantasy bo za dużo rzeczy było, które mi nie siadły. Poszedłem w 2 edycję i Undead or Alive i szczerze mówiąc pewnie się skończy, że zostanie jedno z nich bo nie widzę sensu trzymania 2 podobnych gier.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Też mi się tak wydaje, ale Wulfsburga nadal brak, więc pomyślałem, że najlepszym urozmaiceniem będzie "Kompani i wrogowie". A tam są ci toksyczni zieloni z podwójnymi obrażeniami. Stąd pytanie o przydzielanie ran/ataków.
Młodszym graczom Czarna Plaga bardzo się podoba, ze starszymi mam nadzieję zagrać w tym tygodniu. I rozgrywki będą raczej na 4-6 graczy, stąd pierwszy zakup to jednak Hero Box, żeby wybór był.
Potem poczekam na wilki, albo abominacje / "Kompani i wrogowie".
47
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Zielona Horda, strona 26 (ang też). Gracz rzuca tyloma kośćmi, ile ataków Zombie dany Ocalały zamierza uniknąć. / Roll as many dice as the number of Zombie Attacks the Survivor wants to avoid.
Plus przykład z tej samej strony (z Rolfem i Seli).
W Czarnej Pladze w tym miejscu są rany zamiast ataków.
Plus przykład z tej samej strony (z Rolfem i Seli).
W Czarnej Pladze w tym miejscu są rany zamiast ataków.
47
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Przejrzałem obie instrukcje i wg. mnie jest to to samo. Może to inaczej brzmi tylko. W GH orkowie biją po prostu mocniej i 1 atak = 2 czy 3 obrażenia w zależności kto leje a to tylko dlatego, że są lepsze bronie i trebeusz. W Pladze 1 atak = 1 obrażenie. Druga sprawa to mowa o pancerzu. Deklarujesz kto i ile ataków bierze na klatę a potem sprawdzasz czy tarcza / pancerz pomogły. Ja to tak widzę.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Pewnie o to autorom chodziło, ale dali też odpowiedź z tym minotaurem:
Tak czy inaczej, gdyby ściśle trzymać się zasad, przy ataku skażonego zielonego w CzP rzucasz 2 razy (liczba ran), w ZH - raz (liczba ataków).(Q5) Abominotaur against a Survivor wearing a Dwarven Shield.
(A5) the Survivor rolls 2 dice for his Armor roll.
47
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Minotaur wali 1 atakiem za 2 obrażenia. Rzucasz za każdą ranę osobno a nie czy trafi za 2 czy nie. Przy atakach za 3 jak abo czy grubas jeden kijowy rzut na pancerz i K.O.
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
Cześć, po przeczytaniu całego wątku i rozegraniu paru partii pojawiło się kilka pytań, które nie uzyskały wyczerpujących odpowiedzi:
1. Umiejętność Nelly nieuchwytna - "Ocalały nie wydaje dodatkowych akcji podczas wykonywania akcji ruchu że Strefy Zawierającej Zombie. Wkroczenie do strefy zawierającej Zombie kończy Akcje ruchu Ocalałego.". Pierwszą część rozumiem - jeżeli Nelly stoi w strefie z 3 szwendaczami, to może za pomocą jednej akcji uciec na sąsiadującą strefę. Ale druga część? Najprościej rozumiałbym to jako możliwość ciągłego ruchu w ramach jednej akcji, do chwili gdyw którejś pojawia się Zombie, ale jest to raczej naciągane.
2. Niektóre postacie mają umiejętność dodatkowej aktywacji, w przypadku Nelly jest np. "dodatkowa aktywacja: ruch", a Baldric ma umiejętność "Czarodziej". Czy ten dodatkowy ruch możemy wykonać np. jako pierwszą akcje w turze czy musi być wykonana jako dodatkowa, czyli ostatnia?
3. Tutaj odpowiedź raczej znam ale się upewnię, czy umiejętność "Żądza krwi" może zostać wykorzystana kilka razy w ciągu tury? Z tego co czytałem, można to wykorzystać również jako podwójny ruch, ponieważ de facto nie trzeba kończyć tej akcji na strefie z Zombie? Czy może angielska instrukcja mówiła coś innego?
4. Czy można wymieniać się ekwipunkiem, jeżeli w strefie z ocalałymi znajduje się zombie? Osobiście myślę, że tak, bo w instrukcji nie ma o tym słowa, a co nie jest zabronione...
5. Co jeżeli nekromanta zostaje dobrany w strefie, gdzie znajdują się już nie jedna, a dwie strefy namnażania zombie. Dokładamy trzecią strefę namnażania - to oczywiste. Ale skoro mieliśmy aż dwie strefy, to można powiedzieć że nekromanta z jednej powstał, a w drugą może uciec? Oczywiście przy założeniu, że są jeszcze inne strefy namnażania na mapie, nie tylko te dwie wspomniane. Czy uciekłby w jednym ruchu czy mimo wszystko potrzebuje dwie?
Przepraszam za dużo tekstu, ale może komuś się przyda
1. Umiejętność Nelly nieuchwytna - "Ocalały nie wydaje dodatkowych akcji podczas wykonywania akcji ruchu że Strefy Zawierającej Zombie. Wkroczenie do strefy zawierającej Zombie kończy Akcje ruchu Ocalałego.". Pierwszą część rozumiem - jeżeli Nelly stoi w strefie z 3 szwendaczami, to może za pomocą jednej akcji uciec na sąsiadującą strefę. Ale druga część? Najprościej rozumiałbym to jako możliwość ciągłego ruchu w ramach jednej akcji, do chwili gdyw którejś pojawia się Zombie, ale jest to raczej naciągane.
2. Niektóre postacie mają umiejętność dodatkowej aktywacji, w przypadku Nelly jest np. "dodatkowa aktywacja: ruch", a Baldric ma umiejętność "Czarodziej". Czy ten dodatkowy ruch możemy wykonać np. jako pierwszą akcje w turze czy musi być wykonana jako dodatkowa, czyli ostatnia?
3. Tutaj odpowiedź raczej znam ale się upewnię, czy umiejętność "Żądza krwi" może zostać wykorzystana kilka razy w ciągu tury? Z tego co czytałem, można to wykorzystać również jako podwójny ruch, ponieważ de facto nie trzeba kończyć tej akcji na strefie z Zombie? Czy może angielska instrukcja mówiła coś innego?
4. Czy można wymieniać się ekwipunkiem, jeżeli w strefie z ocalałymi znajduje się zombie? Osobiście myślę, że tak, bo w instrukcji nie ma o tym słowa, a co nie jest zabronione...
5. Co jeżeli nekromanta zostaje dobrany w strefie, gdzie znajdują się już nie jedna, a dwie strefy namnażania zombie. Dokładamy trzecią strefę namnażania - to oczywiste. Ale skoro mieliśmy aż dwie strefy, to można powiedzieć że nekromanta z jednej powstał, a w drugą może uciec? Oczywiście przy założeniu, że są jeszcze inne strefy namnażania na mapie, nie tylko te dwie wspomniane. Czy uciekłby w jednym ruchu czy mimo wszystko potrzebuje dwie?
Przepraszam za dużo tekstu, ale może komuś się przyda
Re: Zombicide: Black Plague - pytania o zasady
1. Naciągane. Po prostu uciekasz za 1 akcję.
2. Wg. mnie nie ma znaczenia.
3. Możesz nie robić ataku z tego co kojarzę. Czy możesz wiele razy to nie jestem pewny.
4. Można, choć to mało sensowne z punktu widzenia logiki.
5. Ucieka. Masz pecha.
2. Wg. mnie nie ma znaczenia.
3. Możesz nie robić ataku z tego co kojarzę. Czy możesz wiele razy to nie jestem pewny.
4. Można, choć to mało sensowne z punktu widzenia logiki.
5. Ucieka. Masz pecha.