Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

no chyba bez Mist nie da się tego zrobić. Ja grałem nią solo, kupiłem ponad 10 Klejnotów i kilkakrotnie aktywowałem jej umiejętność, żeby je wszystkie dobrać i wygenerować tyle eteru (trzeba pamiętać, żeby miała co dobierać, gdyż zagranych w danej turze kart nie można od razu dobrać).
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 401
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 97 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: gnysek »

Solo na dwóch magów łatwiej to zrobić.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 340 times
Been thanked: 309 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Rzeczywiście, zapomniałem o tej Mist, bo prawie zawsze gram tą z Wiecznej Wojny (ma IMO jedną z najlepszych zerowych kart w grze) :D A te 10 tur pod rząd to nawet udało nam się kiedyś zrobić, w składzie był Lash i zdaje się Brima. Mocny gimmick, ale druga osoba szybko zaczyna się nudzić :)
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Ciekawostka. Indie Boards robi remake Aeons Enda. KS LINK Tematycznie sci-fi nawet mi się podoba ale graficznie to już przeholowali.
Sloth
Posty: 390
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 83 times
Been thanked: 78 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Sloth »

Gdyby nie to że AE mi nie podeszło kompletnie po całości to tutaj tematycznie i graficznie byłbym na tak. Trochę mi to przypomina stare seriale animowane.
gregoff
Posty: 800
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 543 times
Been thanked: 164 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: gregoff »

Ooo. Jestem na tak. Lubię Aoens End a teraz graficznie i tematycznie mi bardzo odpowiada!!!
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Aeon's End nie jest ładną grą, i jest to chyba najczęściej wytykana tej serii wada. Dlatego rozumiem co twórcy (czy może wydawca) chcieli osiągnąć wybierając taką, a nie inną, oprawę graficzną AstroRycerzy. Jednak jak dla mnie - przesadzili. I to bardzo. Nie ma szans żebym to wsparł/kupił, oczy mnie bolą od pobieżnego przeglądnięcia projektu i instrukcji.

Mam tylko nadzieję, że nawet jeśli oznacza to koniec rozwoju AE, to tytuł nadal będzie wspierany, będą jego dodruki, a przede wszystkim, że Pan Prezes Ignacy ma zapewnioną licencję i będzie w stanie dotrzymać danego słowa i wydać po polsku wszystko co wyszło do Aeona.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 606
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 68 times
Been thanked: 89 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Bludgeon »

Jak dla mnie to całe AstroKnights jest zbyt podobne do aeonsa. Gdyby to była np. dłuższa, bardziej taktyczna gra, może by znalazła miejsce na mojej półce. Ale jest zbyt podobna do tego co już mam. Zmiana Bram na jakieś sloty broni to za mało, choć przyznam że idea Homeworldu i trochę bardziej rozbudowani bossowie brzmią całkiem atrakcyjnie.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Myślę, że z kolejnymi częściami szata graficzna poprawiła się, ale na pewno nie jest to szczyt marzeń. Zgadzam się, że Astro Knights estetycznie jest przesadzone i mi też ciężko się na to patrzy.

Jednocześnie Astro Knights nie oznacza końca serii AE - 7. część jest już testowana i prawdopodobnie w okolicach kwietnia będzie następna kampania na kickstarterze.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 377 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: SetkiofRaptors »

Dla mnie najpewniej podzieli los Monolith Arena - sama zmiana settingu nie wystarczy, żeby było wystarczająco dużo graczy by uzasadnić ciągnięcie dwóch serii równolegle. A wielu osobom setting nie robi szczególnej różnicy i oni na pewno wybiorą klasyczne AE choćby z uwagi na ilość kontentu.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 401
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 97 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: gnysek »

AstroKnight wygląda, jakby po prostu celowało w innych graczy. Co prawda, gdyby rysunki były bardziej tradycyjne a nie takie komiksowe, to może bym się zainteresował, ale już wolę ten przeciętny design Aeonów :P Poza tym faktycznie, w kolejnych edycjach trochę poprawiono wygląd (zwłaszcza Nemesis) i chociaż żetony wyglądają dość tandetnie, to jak już człowiek się wkręci w grę to przestaje na to zwracać uwagę, emocje ważniejsze :P Ale przy takiej np. Terraformacji Marsa, to grafiki na kartach i tak są super i przynajmniej spójne, więc z Aeon's nie jest jakoś najgorzej :)
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 249
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 72 times
Been thanked: 43 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Kondzio167 »

Hej!

Skończyliśmy wczoraj po roku grania (powiedzmy sobie szczerze, dawkowaliśmy Sobie doświadczenie z tego tytułu) Aeon's End Legacy.
Spoiler:
Graliśmy w 4 osoby. 2 Doświadczone i 2 po kilku partiach w podstawke.

Gra jak pewnie większość wie zaczyna się jako uboższa wersja podstawowego AE. I posuwając się w fabule rozwijamy swoje postacie.
Mamy kilka odczuć po zakończeniu kampanii, którymi chcemy się podzielić ponieważ troche zawiedliśy się na tym tytule, a dwa są one zupełnie inne niż te płynące z komentarzy na BGG.

Poniżej Nasze opinie na temat różnych kwestii.

Fabuła:
Spoiler:
Przeciwnicy / Balans:
Spoiler:
Jak to wyglądało w waszym przypadku?

Wykonanie gry:
W porównaniu do podstawowych edycji AE wydanych w polsce to wydanie tej gry jest o klase dwie wyżej. Chyba najmocniejszy aspekt.
Jedyne do czego można się przyczepić to naklejki które przyklejamy na kartach. Potrafią się odklejać, a wystarczył by troche mocniejszy klej.

AE Legacy a kolekcja AE:
Ogromnym dla mnie atutem tej gry Legacy jest możliwość dołaczenia do podstawowej gry kart oraz bossów z tej wersji co mocno urozmaici rozgrywke podstawową. Jedynie, czego na pewno nie wprowadze to grania wykreowanymi tutaj Magami. Cała reszta pasuje mi idealnie :)

Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Nie wiem czy na 4 os jest latwiej czy trudniej niz na 2 ale my przeszlismy calosc we dwoje bez problemu (chyba gdzies pod koniec jeden reset wpadl ale juz nie pamietam), ale tez postacie rozwijalismy z sensem i tak zeby sie uzupelnialy :)
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Kondzio167 pisze: 07 mar 2022, 11:31 ...
Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Dla mnie właśnie pierwsze Legacy było miodne. Bardzo mi się podobało budowanie postaci. W najnowszym Legacy w zasadzie wyborów się nie odczuwa. Niby są naklejki ale w ostatecznym rozrachunku nie wnoszą one aż tyle do gry co w pierwszym Legacy. Po przejściu kampanii nie mają one najmniejszego znaczenia w przeciwieństwie do pierwszego Legacy w którym jednak można grać postaciami, które się wymyśliło. Fabuły nowego Legacy może nie będę zdradzał ale jest tam sporo kartkowania książki kampanii (tak jak przy grach paragrafowych) i mi się to nie podoba - ładuję dmg w Nemesis, a za chwilę jakaś karta każe mi kartkować książkę ... W pierwszym Legacy to było elegancko rozwiązane ułożoną za kolejnością talią kart z krótkim esencjonalnym opisem.
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Kondzio167 pisze: 07 mar 2022, 11:31
Nie mam tak świeżych wspomnień z tej kampanii, bo pierwszy raz rozgrywałem ją 3 lata temu, ale jeszcze sporo pamiętam. Graliśmy na 3 graczy i przegraliśmy jedną rozgrywkę w toku całej kampanii, później wykorzystałem pozostałe elementy do rozegrania kampanii solo i tam obeszło się bez żadnej porażki, ale to przede wszystkim kwestia zmiany liczby kart gracza w talii tur przy grze jednym graczem z 3 na 4, co znacząco ułatwia grę. Ja mam mało doświadczenia w grze w AE na 4 magów i wydaje mi się to jednym z trudniejszych trybów, może stąd różnice we wrażeniach, podobnie jak wspomniał wyżej Wosho, który z kolei gra głównie w parze.

Jeśli chodzi o fabułę, to
Spoiler:
Co do przeciwników
Spoiler:
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 482
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 864 times
Been thanked: 204 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: JollyRoger90 »

Kondzio167 pisze: 07 mar 2022, 11:31 Hej!

Skończyliśmy wczoraj po roku grania (powiedzmy sobie szczerze, dawkowaliśmy Sobie doświadczenie z tego tytułu) Aeon's End Legacy.
Spoiler:
Graliśmy w 4 osoby. 2 Doświadczone i 2 po kilku partiach w podstawke.

Gra jak pewnie większość wie zaczyna się jako uboższa wersja podstawowego AE. I posuwając się w fabule rozwijamy swoje postacie.
Mamy kilka odczuć po zakończeniu kampanii, którymi chcemy się podzielić ponieważ troche zawiedliśy się na tym tytule, a dwa są one zupełnie inne niż te płynące z komentarzy na BGG.

Poniżej Nasze opinie na temat różnych kwestii.

Fabuła:
Spoiler:
Przeciwnicy / Balans:
Spoiler:
Jak to wyglądało w waszym przypadku?

Wykonanie gry:
W porównaniu do podstawowych edycji AE wydanych w polsce to wydanie tej gry jest o klase dwie wyżej. Chyba najmocniejszy aspekt.
Jedyne do czego można się przyczepić to naklejki które przyklejamy na kartach. Potrafią się odklejać, a wystarczył by troche mocniejszy klej.

AE Legacy a kolekcja AE:
Ogromnym dla mnie atutem tej gry Legacy jest możliwość dołaczenia do podstawowej gry kart oraz bossów z tej wersji co mocno urozmaici rozgrywke podstawową. Jedynie, czego na pewno nie wprowadze to grania wykreowanymi tutaj Magami. Cała reszta pasuje mi idealnie :)

Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Mi się spodobało na tyle, że przeszedłem legacy dwa razy na dwóch graczy (z dwoma różnymi osobami).
Nie jestem jakimś pro graczem, ale naszych magów rozwinęliśmy na tyle dobrze, że ani za pierwszym ani za drugim podejściem nie było jakiś dramatycznych problemów w rozdziale 7 i 8. Przy czym za drugim podejściem było utrudnione tworzenie maga, bo wszystkie oczywiste umiejki zostały wykorzystane w pierwszym rzucie :)
Zatem moim zdaniem, coś wam nie poszło przy tworzeniu ich.
Co do fabuły to owszem miałka, ale nie zwróciłem na to większej uwagi, a grając, za pierwszym razem zwłaszcza, miałem ogromne wypieki na twarzy, z ekscytacji :)
Również super, że można połączyć karty z podstawkami AE. Na pewno skorzystam, mając już wszystko co wyszło w PL do AE
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 249
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 72 times
Been thanked: 43 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Kondzio167 »

Spoiler:
Może to faktycznie kwestia gry w 4 osoby + jakieś nieoptymalne decyzje w rowoju
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Kondzio167 pisze: 08 mar 2022, 13:56 ...
Może to faktycznie kwestia gry w 4 osoby + jakieś nieoptymalne decyzje w rowoju
Gra w 4 osoby jest najtrudniejsza, bo zanim kolejka dojdzie do gracza który ma przygotowane jakieś combo to nemezis 2x zdąży wyczyścić stół. Ułatwieniami w tym trybie są głównie karty i zdolności pozwalające rzucać czary innych graczy.
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 482
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 864 times
Been thanked: 204 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: JollyRoger90 »

c08mk pisze: 08 mar 2022, 14:26
Kondzio167 pisze: 08 mar 2022, 13:56 ...
Może to faktycznie kwestia gry w 4 osoby + jakieś nieoptymalne decyzje w rowoju
Gra w 4 osoby jest najtrudniejsza, bo zanim kolejka dojdzie do gracza który ma przygotowane jakieś combo to nemezis 2x zdąży wyczyścić stół. Ułatwieniami w tym trybie są głównie karty i zdolności pozwalające rzucać czary innych graczy.
Racja, co do rozgrywki na 4 osoby.
Graliśmy w tym wariancie w zwykłego AE 2-3 razy i jakoś nie gra to, ciężko nam się grało.
Odrobine poprawia sytuacje sprawa z Wiecznej wojny, gdzie masz karty tur z wyborem 1/2 lub 3/4 (czy jakoś tak)
Generalnie sweet spot moim zdaniem to 2 osoby, a na 3 osoby to ostateczność :)
shuji
Posty: 1289
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 220 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: shuji »

Hejka, a grał ktoś z dzieciakami ? Jaki wiek minimum polecacie tak z praktyki ?
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: szutek »

Gram z synem 7,5 roku i daje radę. Wiadomo że decyzje nie zawsze w pełni optymalne, ale pod względem zasad rozgrywki nie ma większego problemu. Sam pewnie by nie zagrał, ale spokojnie swojego maga ogarnia.
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: szutek »

Jaki polecacie najwygodniejszy system przechowywania wszystkiego co wyszło ? Na ten moment wydaje mi się, że najlepsze będzie pudło do Legacy z insertem i samodzielnie zrobionymi przegródkami. Ktoś ma jakiś lepszy patent ?
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

szutek pisze: 27 mar 2022, 18:51 Jaki polecacie najwygodniejszy system przechowywania wszystkiego co wyszło ? Na ten moment wydaje mi się, że najlepsze będzie pudło do Legacy z insertem i samodzielnie zrobionymi przegródkami. Ktoś ma jakiś lepszy patent ?
dużo zależy od tego, czy koszulkujesz karty czy nie. Jeśli nie, to powinieneś zmieścić wszystko w pudle po Legacy, jeśli tak, to nadal można w nim upchnąć masę kart. W zdjęciu poniżej (można dopatrzyć się tam jakichś spoilerów) zamieszczam zebraną zawartość 6 fal w 3 z 6 pudeł, w kartach w koszulkach. Pytasz zapewne o to, co wyszło po polsku - polecam zrobienie przegródek na 3 poziome rzędy kart w pudle po Legacy, a pozostałe elementy gry trzymać w innym pudle.
Spoiler:
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Ja trzymam swoją kolekcję w pudle od Legacy z insertem od redrewno. Zmieściłem tam wszystko co wyszło po polsku + pełne 10-kartowe talie dla każdego maga, w koszulkach premium i z przekładkami. Wprawdzie musiałem zrezygnować z talii Modyfikatorów (już się nie mieściły, a korzystam z cyfrowego randomizera) - ale jestem przekonany, że gdyby nie te wszystkie iskry i kryształy, które dołożyłem żeby stworzyć talie magów (w połączeniu z ilością i grubością moich separatorów), to i Modyfikatory by się zmieściły.

Obrazek

Dodanie do kolekcji Nowej Ery zmusi mnie jednak do reorganizacji tego systemu, prawdopodobnie wszystkie karty Nemezis wylądują w nowym pudełku (oby było równie wysokie co Legacy!), a w dotychczasowym pozostaną Magowie i Rynek zasobów.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4525
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 874 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Hardkor »

szutek pisze: 27 mar 2022, 18:51 Jaki polecacie najwygodniejszy system przechowywania wszystkiego co wyszło ? Na ten moment wydaje mi się, że najlepsze będzie pudło do Legacy z insertem i samodzielnie zrobionymi przegródkami. Ktoś ma jakiś lepszy patent ?
Może nie wszystkiego co wyszło, ale ogółem polecam insert redrewno.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ODPOWIEDZ