Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
no chyba bez Mist nie da się tego zrobić. Ja grałem nią solo, kupiłem ponad 10 Klejnotów i kilkakrotnie aktywowałem jej umiejętność, żeby je wszystkie dobrać i wygenerować tyle eteru (trzeba pamiętać, żeby miała co dobierać, gdyż zagranych w danej turze kart nie można od razu dobrać).
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 340 times
- Been thanked: 309 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Rzeczywiście, zapomniałem o tej Mist, bo prawie zawsze gram tą z Wiecznej Wojny (ma IMO jedną z najlepszych zerowych kart w grze) A te 10 tur pod rząd to nawet udało nam się kiedyś zrobić, w składzie był Lash i zdaje się Brima. Mocny gimmick, ale druga osoba szybko zaczyna się nudzić
-
- Posty: 800
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 543 times
- Been thanked: 164 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ooo. Jestem na tak. Lubię Aoens End a teraz graficznie i tematycznie mi bardzo odpowiada!!!
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Aeon's End nie jest ładną grą, i jest to chyba najczęściej wytykana tej serii wada. Dlatego rozumiem co twórcy (czy może wydawca) chcieli osiągnąć wybierając taką, a nie inną, oprawę graficzną AstroRycerzy. Jednak jak dla mnie - przesadzili. I to bardzo. Nie ma szans żebym to wsparł/kupił, oczy mnie bolą od pobieżnego przeglądnięcia projektu i instrukcji.
Mam tylko nadzieję, że nawet jeśli oznacza to koniec rozwoju AE, to tytuł nadal będzie wspierany, będą jego dodruki, a przede wszystkim, że Pan Prezes Ignacy ma zapewnioną licencję i będzie w stanie dotrzymać danego słowa i wydać po polsku wszystko co wyszło do Aeona.
Mam tylko nadzieję, że nawet jeśli oznacza to koniec rozwoju AE, to tytuł nadal będzie wspierany, będą jego dodruki, a przede wszystkim, że Pan Prezes Ignacy ma zapewnioną licencję i będzie w stanie dotrzymać danego słowa i wydać po polsku wszystko co wyszło do Aeona.
- Bludgeon
- Posty: 606
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 89 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jak dla mnie to całe AstroKnights jest zbyt podobne do aeonsa. Gdyby to była np. dłuższa, bardziej taktyczna gra, może by znalazła miejsce na mojej półce. Ale jest zbyt podobna do tego co już mam. Zmiana Bram na jakieś sloty broni to za mało, choć przyznam że idea Homeworldu i trochę bardziej rozbudowani bossowie brzmią całkiem atrakcyjnie.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Myślę, że z kolejnymi częściami szata graficzna poprawiła się, ale na pewno nie jest to szczyt marzeń. Zgadzam się, że Astro Knights estetycznie jest przesadzone i mi też ciężko się na to patrzy.
Jednocześnie Astro Knights nie oznacza końca serii AE - 7. część jest już testowana i prawdopodobnie w okolicach kwietnia będzie następna kampania na kickstarterze.
Jednocześnie Astro Knights nie oznacza końca serii AE - 7. część jest już testowana i prawdopodobnie w okolicach kwietnia będzie następna kampania na kickstarterze.
- SetkiofRaptors
- Posty: 460
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 377 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dla mnie najpewniej podzieli los Monolith Arena - sama zmiana settingu nie wystarczy, żeby było wystarczająco dużo graczy by uzasadnić ciągnięcie dwóch serii równolegle. A wielu osobom setting nie robi szczególnej różnicy i oni na pewno wybiorą klasyczne AE choćby z uwagi na ilość kontentu.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
AstroKnight wygląda, jakby po prostu celowało w innych graczy. Co prawda, gdyby rysunki były bardziej tradycyjne a nie takie komiksowe, to może bym się zainteresował, ale już wolę ten przeciętny design Aeonów Poza tym faktycznie, w kolejnych edycjach trochę poprawiono wygląd (zwłaszcza Nemesis) i chociaż żetony wyglądają dość tandetnie, to jak już człowiek się wkręci w grę to przestaje na to zwracać uwagę, emocje ważniejsze Ale przy takiej np. Terraformacji Marsa, to grafiki na kartach i tak są super i przynajmniej spójne, więc z Aeon's nie jest jakoś najgorzej
- Kondzio167
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 43 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Hej!
Skończyliśmy wczoraj po roku grania (powiedzmy sobie szczerze, dawkowaliśmy Sobie doświadczenie z tego tytułu) Aeon's End Legacy.
Graliśmy w 4 osoby. 2 Doświadczone i 2 po kilku partiach w podstawke.
Gra jak pewnie większość wie zaczyna się jako uboższa wersja podstawowego AE. I posuwając się w fabule rozwijamy swoje postacie.
Mamy kilka odczuć po zakończeniu kampanii, którymi chcemy się podzielić ponieważ troche zawiedliśy się na tym tytule, a dwa są one zupełnie inne niż te płynące z komentarzy na BGG.
Poniżej Nasze opinie na temat różnych kwestii.
Fabuła:
Przeciwnicy / Balans:
Jak to wyglądało w waszym przypadku?
Wykonanie gry:
W porównaniu do podstawowych edycji AE wydanych w polsce to wydanie tej gry jest o klase dwie wyżej. Chyba najmocniejszy aspekt.
Jedyne do czego można się przyczepić to naklejki które przyklejamy na kartach. Potrafią się odklejać, a wystarczył by troche mocniejszy klej.
AE Legacy a kolekcja AE:
Ogromnym dla mnie atutem tej gry Legacy jest możliwość dołaczenia do podstawowej gry kart oraz bossów z tej wersji co mocno urozmaici rozgrywke podstawową. Jedynie, czego na pewno nie wprowadze to grania wykreowanymi tutaj Magami. Cała reszta pasuje mi idealnie
Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Skończyliśmy wczoraj po roku grania (powiedzmy sobie szczerze, dawkowaliśmy Sobie doświadczenie z tego tytułu) Aeon's End Legacy.
Spoiler:
Gra jak pewnie większość wie zaczyna się jako uboższa wersja podstawowego AE. I posuwając się w fabule rozwijamy swoje postacie.
Mamy kilka odczuć po zakończeniu kampanii, którymi chcemy się podzielić ponieważ troche zawiedliśy się na tym tytule, a dwa są one zupełnie inne niż te płynące z komentarzy na BGG.
Poniżej Nasze opinie na temat różnych kwestii.
Fabuła:
Spoiler:
Spoiler:
Wykonanie gry:
W porównaniu do podstawowych edycji AE wydanych w polsce to wydanie tej gry jest o klase dwie wyżej. Chyba najmocniejszy aspekt.
Jedyne do czego można się przyczepić to naklejki które przyklejamy na kartach. Potrafią się odklejać, a wystarczył by troche mocniejszy klej.
AE Legacy a kolekcja AE:
Ogromnym dla mnie atutem tej gry Legacy jest możliwość dołaczenia do podstawowej gry kart oraz bossów z tej wersji co mocno urozmaici rozgrywke podstawową. Jedynie, czego na pewno nie wprowadze to grania wykreowanymi tutaj Magami. Cała reszta pasuje mi idealnie
Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie wiem czy na 4 os jest latwiej czy trudniej niz na 2 ale my przeszlismy calosc we dwoje bez problemu (chyba gdzies pod koniec jeden reset wpadl ale juz nie pamietam), ale tez postacie rozwijalismy z sensem i tak zeby sie uzupelnialy
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dla mnie właśnie pierwsze Legacy było miodne. Bardzo mi się podobało budowanie postaci. W najnowszym Legacy w zasadzie wyborów się nie odczuwa. Niby są naklejki ale w ostatecznym rozrachunku nie wnoszą one aż tyle do gry co w pierwszym Legacy. Po przejściu kampanii nie mają one najmniejszego znaczenia w przeciwieństwie do pierwszego Legacy w którym jednak można grać postaciami, które się wymyśliło. Fabuły nowego Legacy może nie będę zdradzał ale jest tam sporo kartkowania książki kampanii (tak jak przy grach paragrafowych) i mi się to nie podoba - ładuję dmg w Nemesis, a za chwilę jakaś karta każe mi kartkować książkę ... W pierwszym Legacy to było elegancko rozwiązane ułożoną za kolejnością talią kart z krótkim esencjonalnym opisem.Kondzio167 pisze: ↑07 mar 2022, 11:31 ...
Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie mam tak świeżych wspomnień z tej kampanii, bo pierwszy raz rozgrywałem ją 3 lata temu, ale jeszcze sporo pamiętam. Graliśmy na 3 graczy i przegraliśmy jedną rozgrywkę w toku całej kampanii, później wykorzystałem pozostałe elementy do rozegrania kampanii solo i tam obeszło się bez żadnej porażki, ale to przede wszystkim kwestia zmiany liczby kart gracza w talii tur przy grze jednym graczem z 3 na 4, co znacząco ułatwia grę. Ja mam mało doświadczenia w grze w AE na 4 magów i wydaje mi się to jednym z trudniejszych trybów, może stąd różnice we wrażeniach, podobnie jak wspomniał wyżej Wosho, który z kolei gra głównie w parze.
Jeśli chodzi o fabułę, to
Spoiler:
Spoiler:
- JollyRoger90
- Posty: 482
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 864 times
- Been thanked: 204 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mi się spodobało na tyle, że przeszedłem legacy dwa razy na dwóch graczy (z dwoma różnymi osobami).Kondzio167 pisze: ↑07 mar 2022, 11:31 Hej!
Skończyliśmy wczoraj po roku grania (powiedzmy sobie szczerze, dawkowaliśmy Sobie doświadczenie z tego tytułu) Aeon's End Legacy.Graliśmy w 4 osoby. 2 Doświadczone i 2 po kilku partiach w podstawke.Spoiler:
Gra jak pewnie większość wie zaczyna się jako uboższa wersja podstawowego AE. I posuwając się w fabule rozwijamy swoje postacie.
Mamy kilka odczuć po zakończeniu kampanii, którymi chcemy się podzielić ponieważ troche zawiedliśy się na tym tytule, a dwa są one zupełnie inne niż te płynące z komentarzy na BGG.
Poniżej Nasze opinie na temat różnych kwestii.
Fabuła:Przeciwnicy / Balans:Spoiler:Jak to wyglądało w waszym przypadku?Spoiler:
Wykonanie gry:
W porównaniu do podstawowych edycji AE wydanych w polsce to wydanie tej gry jest o klase dwie wyżej. Chyba najmocniejszy aspekt.
Jedyne do czego można się przyczepić to naklejki które przyklejamy na kartach. Potrafią się odklejać, a wystarczył by troche mocniejszy klej.
AE Legacy a kolekcja AE:
Ogromnym dla mnie atutem tej gry Legacy jest możliwość dołaczenia do podstawowej gry kart oraz bossów z tej wersji co mocno urozmaici rozgrywke podstawową. Jedynie, czego na pewno nie wprowadze to grania wykreowanymi tutaj Magami. Cała reszta pasuje mi idealnie
Czekam na nową kampanie legacy ale z dużo mniejszym entuzjazmem ^^
Nie jestem jakimś pro graczem, ale naszych magów rozwinęliśmy na tyle dobrze, że ani za pierwszym ani za drugim podejściem nie było jakiś dramatycznych problemów w rozdziale 7 i 8. Przy czym za drugim podejściem było utrudnione tworzenie maga, bo wszystkie oczywiste umiejki zostały wykorzystane w pierwszym rzucie
Zatem moim zdaniem, coś wam nie poszło przy tworzeniu ich.
Co do fabuły to owszem miałka, ale nie zwróciłem na to większej uwagi, a grając, za pierwszym razem zwłaszcza, miałem ogromne wypieki na twarzy, z ekscytacji
Również super, że można połączyć karty z podstawkami AE. Na pewno skorzystam, mając już wszystko co wyszło w PL do AE
- Kondzio167
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 43 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Spoiler:
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Gra w 4 osoby jest najtrudniejsza, bo zanim kolejka dojdzie do gracza który ma przygotowane jakieś combo to nemezis 2x zdąży wyczyścić stół. Ułatwieniami w tym trybie są głównie karty i zdolności pozwalające rzucać czary innych graczy.Kondzio167 pisze: ↑08 mar 2022, 13:56 ...
Może to faktycznie kwestia gry w 4 osoby + jakieś nieoptymalne decyzje w rowoju
- JollyRoger90
- Posty: 482
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 864 times
- Been thanked: 204 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Racja, co do rozgrywki na 4 osoby.c08mk pisze: ↑08 mar 2022, 14:26Gra w 4 osoby jest najtrudniejsza, bo zanim kolejka dojdzie do gracza który ma przygotowane jakieś combo to nemezis 2x zdąży wyczyścić stół. Ułatwieniami w tym trybie są głównie karty i zdolności pozwalające rzucać czary innych graczy.Kondzio167 pisze: ↑08 mar 2022, 13:56 ...
Może to faktycznie kwestia gry w 4 osoby + jakieś nieoptymalne decyzje w rowoju
Graliśmy w tym wariancie w zwykłego AE 2-3 razy i jakoś nie gra to, ciężko nam się grało.
Odrobine poprawia sytuacje sprawa z Wiecznej wojny, gdzie masz karty tur z wyborem 1/2 lub 3/4 (czy jakoś tak)
Generalnie sweet spot moim zdaniem to 2 osoby, a na 3 osoby to ostateczność
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Gram z synem 7,5 roku i daje radę. Wiadomo że decyzje nie zawsze w pełni optymalne, ale pod względem zasad rozgrywki nie ma większego problemu. Sam pewnie by nie zagrał, ale spokojnie swojego maga ogarnia.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jaki polecacie najwygodniejszy system przechowywania wszystkiego co wyszło ? Na ten moment wydaje mi się, że najlepsze będzie pudło do Legacy z insertem i samodzielnie zrobionymi przegródkami. Ktoś ma jakiś lepszy patent ?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
dużo zależy od tego, czy koszulkujesz karty czy nie. Jeśli nie, to powinieneś zmieścić wszystko w pudle po Legacy, jeśli tak, to nadal można w nim upchnąć masę kart. W zdjęciu poniżej (można dopatrzyć się tam jakichś spoilerów) zamieszczam zebraną zawartość 6 fal w 3 z 6 pudeł, w kartach w koszulkach. Pytasz zapewne o to, co wyszło po polsku - polecam zrobienie przegródek na 3 poziome rzędy kart w pudle po Legacy, a pozostałe elementy gry trzymać w innym pudle.
Spoiler:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja trzymam swoją kolekcję w pudle od Legacy z insertem od redrewno. Zmieściłem tam wszystko co wyszło po polsku + pełne 10-kartowe talie dla każdego maga, w koszulkach premium i z przekładkami. Wprawdzie musiałem zrezygnować z talii Modyfikatorów (już się nie mieściły, a korzystam z cyfrowego randomizera) - ale jestem przekonany, że gdyby nie te wszystkie iskry i kryształy, które dołożyłem żeby stworzyć talie magów (w połączeniu z ilością i grubością moich separatorów), to i Modyfikatory by się zmieściły.
Dodanie do kolekcji Nowej Ery zmusi mnie jednak do reorganizacji tego systemu, prawdopodobnie wszystkie karty Nemezis wylądują w nowym pudełku (oby było równie wysokie co Legacy!), a w dotychczasowym pozostaną Magowie i Rynek zasobów.
Dodanie do kolekcji Nowej Ery zmusi mnie jednak do reorganizacji tego systemu, prawdopodobnie wszystkie karty Nemezis wylądują w nowym pudełku (oby było równie wysokie co Legacy!), a w dotychczasowym pozostaną Magowie i Rynek zasobów.
- Hardkor
- Posty: 4525
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 874 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Może nie wszystkiego co wyszło, ale ogółem polecam insert redrewno.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)