Eclipse Second 2.1 - mini karty

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Filut
Posty: 124
Rejestracja: 27 sty 2020, 12:18
Has thanked: 61 times
Been thanked: 115 times

Eclipse Second 2.1 - mini karty

Post autor: Filut »

Niniejszy mini dodatek to karty będące subiektywnym przekształceniem niektórych technologii a głównie "żetonów rozwinięć" nieobecnych w Second Dawn for the Galaxy, nie ukazały się w jakiejkolwiek postaci w żadnym z rozszerzeń do drugiej edycji Eclipse.
Istniały w odmiennych formach porozrzucane po trzech dodatkach do starszej wersji Eclipse, New Dawn for the Galaxy.

Po co? Po to aby cieszyć się pełniejszą grą w Second Dawn, czyli zawierającą m.in. wzmacniacze antyrakietowe.

Poniżej wklejam pliki .jpg wielkości 2480 x 3508 (po zapisaniu plik powinien mieć taki rozmiar), można wydrukować dwustronnie, na papierze kredowym (np. w punkcie usług fotograficznych to koszt kilka zł), koniecznie jako pełne A4 (pojedyncza mała karta po wydruku powinna mieć wymiar ok 41 x 64 mm).
do selekcjonowania potrzebna jest linijka, nożyk do tapet (lub gilotyna) i koszulki na karty 'mini american premium' 41 x 63.

::
Instrukcja:
Wylosuj, ewentualnie wybierz (na całą grę) karty w ilości: liczba graczy + 1. Czyli na 2 graczy - 3 karty. Na trzech - 4 karty, itd.

1. Kartę można pozyskać na własność (od razu aktywując jej efekt do końca gry) - używając dysku, akcją 'research' i płacąc w surowcach narysowanych w jej dolnej części (to kończy akcję research, nie można "przy okazji" kupić jakiejś tech.)
2. Nie ma limitu kart (w grze 2-os jeden może wykupić wszystkie trzy, a jego przeciwnik nie kupił żadnej).
3. Karty z 1 Punktem Zwycięstwa pod nazwą - każda daje 1vp na koniec gry.

Wyjaśnienia kart:

Point Defense - możesz na początku starcia jednokrotnie strzelić z posiadanych działek do lecących w Twoim kierunku rakiet. Celne strzały nie są rozdzielnie, jeśli np. mając komputer +2 strzeliłeś z 'antimatter cannon' do pięciu rakiet i rzuciłeś na kości wynik 4, to trafiłeś - zestrzeliłeś (jednym działkiem tylko) jedną rakietę. Jeżeli natomiast posiadasz technologię 'Antimatter splitter' i strzelasz z 'antimatter cannon' to 1 celny strzał pozwala zniszczyć 4 nadlatujące rakiety.
Ważne - najpierw atakujący strzela rakietami, potem właściciel karty 'point defense' strzela, do (trafionych w niego!) rakiet, komputery obrońcy się tu liczą, a tarcze (shield) strzelającego rakietami w tej fazie nie działają.

Distortion Shield - tarcza -2 przeciwko cudzym rakietom, zawsze aktywna dla wszystkich statków właściciela (nie jest żetonem-częścią konkretnego statku).

Shell World - należy użyć jakiegoś żetonu, który gracz umieszcza na dowolnym swoim heksie, od razu może umieścić na nim "różową" kostkę nauki (aktywując 1 statek kolonizacyjny, identycznie jak przy położeniu populacji na planecie lub orbitalu). Gracz który kontroluje ten heks na koniec gry zdobywa dodatkowo 5vp.

Quantum Labs - gracz otrzymuje dodatkowe pole na 1 technologie, którą może położyć na tej karcie w przyszłości akcją 'research', ze zniżką -6 (różowego), nadal obowiązują nieprzekraczalne ceny minimalne za technologie.

Security Council - dodatkowe 1vp za każdego posiadanego na koniec gry ambasadora. Sama karta poza tym daje 1vp.

Artifact Link - posiadacz otrzymuje 1vp za każdy heks z artefaktem kontrolowany pod koniec gry.

Ancient Monument - karta daje 3vp (nie wyciąga się ich w tym celu z czarnego worka).

Trade Fleet - płacisz 5 róż. i brązu by natychmiast jednorazowo otrzymać 12 kredytów.

Genetics Labs - do używania tej karty należy posiadać dodatek do poprzedniej wersji Eclipse, Shadow of The Rift.

Miłej zabawy



Obrazek

::
::
Tył opcjonalnie:

Obrazek

::
::
::
Efekt:

Obrazek
ODPOWIEDZ