Pół godziny na gracza to jakiś żart na około 10 gier solo/na dwóch graczy to najbardziej typowy scenariusz ze smokiem (ten co był do testowania na tts i tabletopii, nie pamiętam jego nazwy) to 2h solo, 3+ na dwóch. Dużo zależy czy się idzie w przedmioty/zdolności zapewniające ruch bo wtedy może się dziać naprawdę wiele w jednej turze typu walka, ruchy, handel, żywiołaki, rozwój i kombinowanie najlepszej ścieżki by dopakować bohatera co może być naprawdę długie. Miałem raz grę gdzie tury jednego gracza to było około 3/4 czasu całej gry właśnie dzięki kilku ruchom ekstra. To nie jest gra na szybko, chyba że z czasem da się tak jej nauczyć, że pojedyncza tura będzie faktycznie szybka. Najkrótszy scenariusz to 7 rund, najdłuższy chyba 20 (nie grałem w niego jeszcze), po tym najkrótszym czuć czasami niedosyt, po dłuższych, czasami ostatnie tury potrafią już męczyć. Miałem grę gdzie udało mi się wbić maksymalny poziom postaci i potem ruchy były na siłę żeby tylko odblokować finał.
Euthia (Tadeáš Spousta)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Potwierdzam, po kilkunastu rozgrywkach, głównie solo bym powiedział żetomekmani3k pisze: ↑04 kwie 2022, 22:42Pół godziny na gracza to jakiś żart na około 10 gier solo/na dwóch graczy to najbardziej typowy scenariusz ze smokiem (ten co był do testowania na tts i tabletopii, nie pamiętam jego nazwy) to 2h solo, 3+ na dwóch. Dużo zależy czy się idzie w przedmioty/zdolności zapewniające ruch bo wtedy może się dziać naprawdę wiele w jednej turze typu walka, ruchy, handel, żywiołaki, rozwój i kombinowanie najlepszej ścieżki by dopakować bohatera co może być naprawdę długie. Miałem raz grę gdzie tury jednego gracza to było około 3/4 czasu całej gry właśnie dzięki kilku ruchom ekstra. To nie jest gra na szybko, chyba że z czasem da się tak jej nauczyć, że pojedyncza tura będzie faktycznie szybka. Najkrótszy scenariusz to 7 rund, najdłuższy chyba 20 (nie grałem w niego jeszcze), po tym najkrótszym czuć czasami niedosyt, po dłuższych, czasami ostatnie tury potrafią już męczyć. Miałem grę gdzie udało mi się wbić maksymalny poziom postaci i potem ruchy były na siłę żeby tylko odblokować finał.
- solo 1.5 - 3h
- coop 3 - 4h (drugi gracz zawsze był nowy)
- competitive jeszcze nie grałem.
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
- Fyei
- Posty: 400
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 170 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Zgadzam się z przedmówcami, na razie grałam tylko solo, ale wszystkie rozgrywki to średnio około 2h. Na dwie osoby spokojnie możesz dodać z 1,5h, oczywiście zależy to od scenariusza. Druga osoba będzie zawężać dostępne opcje, ale też sama będzie musiała pokombinować .
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Przerabiam to u siebie i jest baaaardzo trudno jak już uda się raz na kilka miesięcy namówić to początek jest ok ale niestety ostatnie rundy widać że jest ciężko o koncentrację. A w przeszłości graliśmy regularnie w Runebound 2ed więc czasowo też kilkugodzinne partie. Może to po prostu starość i szukanie prostszych rozrywek po ogarnięciu dzieciaka
Do namawiania domowników to może lepiej zacząć od jednego pudła, które i tak jest wielkie niż brać all-in a potem zastawić pół korytarza jak się to wniesie z ciekawości co zrobiliście z drugim pudłem?
- Fyei
- Posty: 400
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 170 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Całość all-in spokojnie mieści się do jednego pudła i zostaje jeszcze trochę miejsca, a sam all-in to przede wszystkim organizer i upiększacze, z zawartości gamplayowej dochodzą jedynie 3 scenariusze, które można było dokupić osobno w formie bezfigurkowej.tomekmani3k pisze: ↑05 kwie 2022, 08:08Przerabiam to u siebie i jest baaaardzo trudno jak już uda się raz na kilka miesięcy namówić to początek jest ok ale niestety ostatnie rundy widać że jest ciężko o koncentrację. A w przeszłości graliśmy regularnie w Runebound 2ed więc czasowo też kilkugodzinne partie. Może to po prostu starość i szukanie prostszych rozrywek po ogarnięciu dzieciaka
Do namawiania domowników to może lepiej zacząć od jednego pudła, które i tak jest wielkie niż brać all-in a potem zastawić pół korytarza jak się to wniesie z ciekawości co zrobiliście z drugim pudłem?
Trzymam w nim inne puste pudła (od różnych dodatków) , ale wydaje mi się, że po kolejnej kampanii może się przydać .
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Właśnie o to mi chodziło, że wszystko się mieściło w jednym pudle i to drugie jest ładne, że żal wyrzucać ale miejsca zajmuje dużo. Ja zdecydowalem się na to co wpływa na rozgrywke plus figurki bohaterów i organizer. Odpuściłem monety, kości (tego żałuję) i figurki żywiołaków. Nie grałem jeszcze scenariuszy z ich dodatku ale w zwyklej grze nie chce mi się nigdy ustawiać standów na planszy bo i tak widać wszystko na kaflach terenu.Fyei pisze: ↑05 kwie 2022, 08:32Całość all-in spokojnie mieści się do jednego pudła i zostaje jeszcze trochę miejsca, a sam all-in to przede wszystkim organizer i upiększacze, z zawartości gamplayowej dochodzą jedynie 3 scenariusze, które można było dokupić osobno w formie bezfigurkowej.tomekmani3k pisze: ↑05 kwie 2022, 08:08Przerabiam to u siebie i jest baaaardzo trudno jak już uda się raz na kilka miesięcy namówić to początek jest ok ale niestety ostatnie rundy widać że jest ciężko o koncentrację. A w przeszłości graliśmy regularnie w Runebound 2ed więc czasowo też kilkugodzinne partie. Może to po prostu starość i szukanie prostszych rozrywek po ogarnięciu dzieciaka
Do namawiania domowników to może lepiej zacząć od jednego pudła, które i tak jest wielkie niż brać all-in a potem zastawić pół korytarza jak się to wniesie z ciekawości co zrobiliście z drugim pudłem?
Trzymam w nim inne puste pudła (od różnych dodatków) , ale wydaje mi się, że po kolejnej kampanii może się przydać .
Mam nadzieję, że w nowej kampanii da się kupić nową zawartość z figurką bohaterki ale bez nowych żywiołaków bo wersja z samym standem będzie głupio wyglądała gdy inni bohaterowie będą figurkami. Chyba że zamówienie u kogoś druku figurki to nie jest nic strasznego i da się to jakoś łatwo załatwić.
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
- Fyei
- Posty: 400
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 170 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Mi się zdarzało zapomnieć o wpływie żywiołów na walkę, tym bardziej gdy przy dłuższych scenariuszach mamy sporo żetonów już wszędzie, więc swoje figurki stawiam zawsze (z resztą w planach mam całość pomalować, tylko czekają w kolejce ).tomekmani3k pisze: ↑05 kwie 2022, 08:59Właśnie o to mi chodziło, że wszystko się mieściło w jednym pudle i to drugie jest ładne, że żal wyrzucać ale miejsca zajmuje dużo. Ja zdecydowalem się na to co wpływa na rozgrywke plus figurki bohaterów i organizer. Odpuściłem monety, kości (tego żałuję) i figurki żywiołaków. Nie grałem jeszcze scenariuszy z ich dodatku ale w zwyklej grze nie chce mi się nigdy ustawiać standów na planszy bo i tak widać wszystko na kaflach terenu.Fyei pisze: ↑05 kwie 2022, 08:32Całość all-in spokojnie mieści się do jednego pudła i zostaje jeszcze trochę miejsca, a sam all-in to przede wszystkim organizer i upiększacze, z zawartości gamplayowej dochodzą jedynie 3 scenariusze, które można było dokupić osobno w formie bezfigurkowej.tomekmani3k pisze: ↑05 kwie 2022, 08:08
Przerabiam to u siebie i jest baaaardzo trudno jak już uda się raz na kilka miesięcy namówić to początek jest ok ale niestety ostatnie rundy widać że jest ciężko o koncentrację. A w przeszłości graliśmy regularnie w Runebound 2ed więc czasowo też kilkugodzinne partie. Może to po prostu starość i szukanie prostszych rozrywek po ogarnięciu dzieciaka
Do namawiania domowników to może lepiej zacząć od jednego pudła, które i tak jest wielkie niż brać all-in a potem zastawić pół korytarza jak się to wniesie z ciekawości co zrobiliście z drugim pudłem?
Trzymam w nim inne puste pudła (od różnych dodatków) , ale wydaje mi się, że po kolejnej kampanii może się przydać .
Mam nadzieję, że w nowej kampanii da się kupić nową zawartość z figurką bohaterki ale bez nowych żywiołaków bo wersja z samym standem będzie głupio wyglądała gdy inni bohaterowie będą figurkami. Chyba że zamówienie u kogoś druku figurki to nie jest nic strasznego i da się to jakoś łatwo załatwić.
Z tego co widziałam na grafice kampanii GF, będzie znowu osobny Miniature Pack, pytanie czy będzie zawierał tylko nowego bohatera z minionami czy coś jeszcze, bo wygląda na to, że plastiku teraz będzie dużo więcej.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Obserwuję tę grę od jakiegoś czasu i dosłownie mam ciarki gdy o niej myślę. Mocno uderza w nostalgię za młodzieńczymi czasami i naparzaniem w Diablo. Czy ta gra jest naprawdę aż tak dobra?
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Tłumaczenie gry już dawno jest dostępne do pobrania: https://drive.google.com/drive/folders/ ... Nwf2FUMvz9. Trudno mi się wypowiedzieć co do jakości tłumaczenia, bo sporadycznie tylko zajrzałem, gram na wersji EN. Przy tak dużych i złożonych grach to nie jakość tłumaczenia jest problemem, tylko ono samo. Potem jak się chce znaleźć interpretację zasad na sieci, to mając komponenty po polsku, ciężko jest znaleźć właściwą odpowiedź, bo wszyscy pytają o zasady w oryginalnym języku.
Czy gra jest aż tak dobra? U mnie przebiła dotychczasowe personalne bestsellery jak MK, TMB, Dungeon Alliance, S&S, City of Kings i kilka podobnych. Jedynym mankamentem dla mnie było w podstawce brak konkretnych win-lost conditions dla scenariuszy solo/coop. Teraz to zostanie naprawione poprzez dodatek "Crawling Shadows". W porównaniu do MK, wreszcie mam otwarty świat, po którym faktycznie chodzę (w tą i z powrotem), a nie tylko do przodu. Bitwy są łatwiejsze do obliczenia, a zarazem mają dreszczyk niewiadomej. Ale nie są losowe. W MK system bazujący na kartach jest świetny, ale jednocześnie beznamiętny - liczysz, liczysz, liczysz - o, wygrałem. Rzut kostką pozostawia przestrzeń na "Yes!, zabiłem ścierwo!". O wiele więcej radości. Można też przegrać, podczas gdy w MK przeważnie nie można, bo po prostu patrzy się w karty, oblicza i mówi: "nie atakuję".
Cena. Taaaak... Wcześniej kupiłem Podstawkę, dodatek w wersji ze standisami, zapłaciłem za shipping, dopłaciłem brakujące 15$ gdy autorzy prosili o wsparcie, bo zabrakło funduszy na shipping i to się teraz okazało, że to mniejsza kwota od kupienia nowych dodatków również w wersji ze standisami. A te dodatki dają zaledwie około 20% komponentów więcej. No i na razie się przyglądam, mam nadzieję że odblokuje się sporo dodatków, bo na teraz nie jestem przekonany. Choć pewnie i tak wesprę, bo jak tu nie dokupić więcej tego samego do najulubieńszej gry?
Czy gra jest aż tak dobra? U mnie przebiła dotychczasowe personalne bestsellery jak MK, TMB, Dungeon Alliance, S&S, City of Kings i kilka podobnych. Jedynym mankamentem dla mnie było w podstawce brak konkretnych win-lost conditions dla scenariuszy solo/coop. Teraz to zostanie naprawione poprzez dodatek "Crawling Shadows". W porównaniu do MK, wreszcie mam otwarty świat, po którym faktycznie chodzę (w tą i z powrotem), a nie tylko do przodu. Bitwy są łatwiejsze do obliczenia, a zarazem mają dreszczyk niewiadomej. Ale nie są losowe. W MK system bazujący na kartach jest świetny, ale jednocześnie beznamiętny - liczysz, liczysz, liczysz - o, wygrałem. Rzut kostką pozostawia przestrzeń na "Yes!, zabiłem ścierwo!". O wiele więcej radości. Można też przegrać, podczas gdy w MK przeważnie nie można, bo po prostu patrzy się w karty, oblicza i mówi: "nie atakuję".
Cena. Taaaak... Wcześniej kupiłem Podstawkę, dodatek w wersji ze standisami, zapłaciłem za shipping, dopłaciłem brakujące 15$ gdy autorzy prosili o wsparcie, bo zabrakło funduszy na shipping i to się teraz okazało, że to mniejsza kwota od kupienia nowych dodatków również w wersji ze standisami. A te dodatki dają zaledwie około 20% komponentów więcej. No i na razie się przyglądam, mam nadzieję że odblokuje się sporo dodatków, bo na teraz nie jestem przekonany. Choć pewnie i tak wesprę, bo jak tu nie dokupić więcej tego samego do najulubieńszej gry?
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Są takie gdzie po kilku turach trzeba mieć najlepszy wynik, są takie gdzie trzeba kogoś ubić, są takie gdzie trzeba jakieś zadanie wypełnić. Polecam przejrzeć pliki w https://drive.google.com/drive/folders/ ... 7EiNiFZzw1. Tutaj są dwa pliki,księga scenariuszy i scenariusze żywiołaków.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 77 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Pod jakimi właściwie kryteriami porównujesz Euthie do Mercedesa a Wiedźmina do Fiata? Nie rzuciłem porównania do Wiedźmina dlatego że uważam, że to podobne gry dla takiego samego odbiorcy. Rzuciłem to dlatego, że to kampania z dość porównywalną zawartoscią i tematyką rpg sandbox - żetony, karty, potwory, lvlowanie postaci itd. Nie porównywałem celowo do Etherfields, które też za te 400zł miało MASE zawartości w samej podstawce ( dojadą jeszcze dodatki w cenie core boxa ),a właśnie dlatego, że to było 2 lata temu. Wiedźmin to stosunkowo świeża kampania, która pokazała, że można dziś wydać planszówkę z masą zawartości i nie żądać za każdy kawałek papieru i plastiku takich kwot, jakie zaśpiewali twórcy Euthii i tylko do tego odnosiło się moje porównanie.qreqorek pisze: ↑03 maja 2022, 20:09 Porównania kampanii sprzed 2 lat (poprzednia Euthia, Etherfields) do obecnych i mierzenie cen mija się z celem. Czy jest drożej? Oczywiście że jest. Ale czyż pomidor, pieczywo i masło nie podrożały przez ostatnie dwa lata? Tamta rzeczywistość już nie wróci. Żeby nie było, sam się wstrzymałem z zakupem dodatków, bo ~700 PLN za 25% kontentu więcej w dodatkach to po prostu drogo, zwłaszcza że za tą cenę można kupić inną, całkiem sporą grę.
Wiedźmin vs Euthia. Jeśli by przyjąć słuszność głosowania na dobre gry portfelem, to utrzymując analogię motoryzacyjną, wynik że Fiaty to najlepsze auta, a Subaru kupują jacyś zapaleńcy. Przecież większość nie może się mylić. Ilość kontentu może się zgadzać albo być nawet na korzyść Wiedźmina, ale Fiat Punto nigdy nie pojedzie tak jak Subaru, nawet jak będzie miał więcej śrubek w nadwoziu. A tak na serio, to przy Wiedźminie nie brakowało porównań tej gry do Talizmana. Jej prostota + hype na słowo "Wiedźmin" oraz figurasy spowodowały że gra trafia w o wiele szerszy target. Dla mnie te dwa projekty są nieporównywalne. Zaspokajają inne potrzeby, trafiają do innych odbiorców. Jedyne ich wspólne, że oba się nazywają "gra planszowa".
Tak poza tym, jeżeli już trzymamy się porównań samochodowych Subaru vs Fiat, to porównywałbym jakość wykonania planszówek, nie to że Tobie subiektywnie bardziej podoba się Euthia. Na polu jakości z tego co zostało nam pokazane do tej pory na rozgrywach na YT i w czasie kampanii Wiedzmin nie ma się czego wstydzić w stosunku do Euthii: pięknie zilustrowane karty, dwuwarstwowe planszetki, świetne figurki potworów, masa historii na kartach, wszystko spójnie graficznie i przemyślane. Nie mowię że Euthia to zła gra, ale porównywanie do Subaru tylko dlatego że Tobie subiektywnie się bardziej podoba nie jest żadnym argumentem w kwestii stosunku ceny do zawartości na kampanii.
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Dobra, może nie napisałem jasno. Dla mnie mechaniki w Wiedźminie są na poziomie ciut bardziej zaawansowanym od Talizmana. Nie grywam w takie gry, potrzebuję większego wyzwania, większej ilości opcji, głębi w synegrii komponentów, którą odkrywa się po kilku rozgrywkach. Z tego punktu widzenia dla mnie Wiedźmin to taki Fiat Punto. Wsiąść i przejechać z punktu A do punktu B. Dla większości najlepszy wybór.MichalCh132 pisze: ↑03 maja 2022, 20:44 Pod jakimi właściwie kryteriami porównujesz Euthie do Mercedesa a Wiedźmina do Fiata? Nie rzuciłem porównania do Wiedźmina dlatego że uważam, że to podobne gry dla takiego samego odbiorcy. Rzuciłem to dlatego, że to kampania z dość porównywalną zawartoscią i tematyką rpg sandbox - żetony, karty, potwory, lvlowanie postaci itd. Nie porównywałem celowo do Etherfields, które też za te 400zł miało MASE zawartości w samej podstawce ( dojadą jeszcze dodatki w cenie core boxa ),a właśnie dlatego, że to było 2 lata temu. Wiedźmin to stosunkowo świeża kampania, która pokazała, że można dziś wydać planszówkę z masą zawartości i nie żądać za każdy kawałek papieru i plastiku takich kwot, jakie zaśpiewali twórcy Euthii i tylko do tego odnosiło się moje porównanie.
Tak poza tym, jeżeli już trzymamy się porównań samochodowych Subaru vs Fiat, to porównywałbym jakość wykonania planszówek, nie to że Tobie subiektywnie bardziej podoba się Euthia. Na polu jakości z tego co zostało nam pokazane do tej pory na rozgrywach na YT i w czasie kampanii Wiedzmin nie ma się czego wstydzić w stosunku do Euthii: pięknie zilustrowane karty, dwuwarstwowe planszetki, świetne figurki potworów, masa historii na kartach, wszystko spójnie graficznie i przemyślane. Nie mowię że Euthia to zła gra, ale porównywanie do Subaru tylko dlatego że Tobie subiektywnie się bardziej podoba nie jest żadnym argumentem w kwestii stosunku ceny do zawartości na kampanii.
Euthia ma do jednego kafla po 7 kart questów, na każdym kroku podejmuje się decyzje. Otwartość świata, mnogość scenariuszy. Minimalna ilość figurek w pierwszym KS, gdyż w grze postawiono na grywalność, a nie na plastik. Dlatego postrzegam Euthię jako coś ekskluzywnego. Dlatego patrze na Euthię jak na lepsze auto. Mogę pojechać na offroad, na objazdówkę dookoła Europy, podczepić łódkę, pościgać się jak będę miał ochotę, zapakować dużą rodzinę.
No i jeszcze jedna rzecz, dość wspólna dla wielu gier na wspieraczkach. Pierwsza kampania danej gry to przeważnie spora niewiadoma. Czy gra będzie miała mankamenty mechaniczne? Czy będzie rozchwytywana, czy zaleje rynek wtórny? Nie wiadomo. Z Euthią już wiadomo, więc mogą sobie pozwolić na wyższą cenę. A nadmienić trzeba, że autor pracował nad Euthią łącznie prawie 10 lat, a pierwszy KS nie był pierwszym wydaniem tej gry, bo była ona wcześniej pod nieco zmienioną nazwą i z mniej rozwiniętą mechaniką dostępna w Czechach.
Podkreślę, żeby nie ciągnąć tej licytacji słownej. Jeśli dla kogoś te dwie gry (Wiedźmin i Euthia) są porównywalne, to jego sprawa i ma do tego prawo. Dla mnie to są produkty z dwóch różnych bajek, dla innych odbiorców. Nie znajduję cech wspólnych poza nazwą "gra planszowa". I tak, Euthia bardzo mi się podoba.
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
- crazygandalf
- Posty: 438
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Trwa kampanii gry Euthia, więc z tej okazji wrzucamy nasz gameplay pokazujący co to za tytuł i jak się w niego gra. Oczywiście na koniec nasza opinia.
https://youtu.be/S3tE46UcV9k
https://youtu.be/S3tE46UcV9k
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Jak ktoś ma sporo czasu na rozgrywkę, to podejrzewam, że gra może być bardzo satysfakcjonująca. Nie podoba mi się plansza, na której jest za dużo obiektów. Taka trochę paćkanina, choć rozumiem zamysł autora, żeby każde pole było istotne. Poza tym rozwój postaci wygląda fajnie i ogólny gameplay może wciągnąć, choć ja bym nie miał z kim w to zagrać. Za dużo, za długo... W Euthii miałbym problem żeby często grać. Żałuję że czasach mojej młodości nie było takich gier, bo wtedy na bank bym się zatopił w tej grze.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Mimo wszystko plansza jest bardzo czytelna, wszystko co istotne widać bez przeszkód. Jak leży mój żeton to już coś robiłem na tym polu i mogę się zwyczajnie przemieszczać. Obawiam się tylko, że figurki z dodatku zasłonią za dużo. W podstawce też są żywiołaki ale większość scenariuszy można grać bez wykładania ich figurek czy standów.RUNner pisze: ↑08 sie 2022, 11:19 Jak ktoś ma sporo czasu na rozgrywkę, to podejrzewam, że gra może być bardzo satysfakcjonująca. Nie podoba mi się plansza, na której jest za dużo obiektów. Taka trochę paćkanina, choć rozumiem zamysł autora, żeby każde pole było istotne. Poza tym rozwój postaci wygląda fajnie i ogólny gameplay może wciągnąć, choć ja bym nie miał z kim w to zagrać. Za dużo, za długo... W Euthii miałbym problem żeby często grać. Żałuję że czasach mojej młodości nie było takich gier, bo wtedy na bank bym się zatopił w tej grze.
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
mage knight byłRUNner pisze: ↑08 sie 2022, 11:19 Jak ktoś ma sporo czasu na rozgrywkę, to podejrzewam, że gra może być bardzo satysfakcjonująca. Nie podoba mi się plansza, na której jest za dużo obiektów. Taka trochę paćkanina, choć rozumiem zamysł autora, żeby każde pole było istotne. Poza tym rozwój postaci wygląda fajnie i ogólny gameplay może wciągnąć, choć ja bym nie miał z kim w to zagrać. Za dużo, za długo... W Euthii miałbym problem żeby często grać. Żałuję że czasach mojej młodości nie było takich gier, bo wtedy na bank bym się zatopił w tej grze.
- 612
- Posty: 440
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 580 times
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Akurat plansza w Euthii jest bardzo przejrzysta, symbole są duże i wyraźne i jest ich na tyle niewiele rodzajów, że szybko idzie się zorientować co jak i gdzie. Do tego jedyny plastik na planszy to bohaterowie i w niektórych scenariuszach bossowie, więc nie ma tu problemu z przesłanianiem pola widzenia. Takie podejście sprzedało mi tę grę, szkoda ze w dodatku idą już w kickstarterową klasykę.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 27 sty 2022, 22:38
Re: Euthia (Tadeáš Spousta)
Nagrasz film z gameplay i może opowiesz też zasady ?Mendaks pisze: ↑08 sie 2022, 08:25 Zapraszam was na moją recenzję gry Euthia.
https://youtu.be/m_z7clpQ2tc