Cztery barwy interakcji

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Odokar »

Przepraszam ze piszę tutaj ale wysłałem odpowiedź do Legun w sprawie systemu w encyklopedii gier gra24h.pl
podsumowując mógłbym to tam wprowadzić :-)
proszę Legun o kontakt na e-mail proglobla@gmail.com w celu dogadania szczegółów technicznych
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4091
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 177 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: lacki2000 »

Odokar pisze:Przepraszam ze piszę tutaj
Ja się nie gniewam a wręcz przeciwnie. Trzymam kciuki, zwłaszcza za dobrą wyszukiwarkę (lub filtr).
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Curiosity »

Odświeżam, pomysł wart kontynuowania.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Legun »

Postaram się - choć pewnie dopiero za tydzień-dwa :(.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4091
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 177 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: lacki2000 »

Legun pisze:Postaram się - choć pewnie dopiero za tydzień-dwa :(.
spoko, poczekamy, byle nie przekroczyć roku od postu Odokara! :)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Legun »

Temat trochę sobie zamarł, lecz może jeszcze ożyje. W każdym razie opis kolorów można znaleźć w bardzo sugestywnej formie w wykonaniu samego przedstawiciela pomysłodawców (po angielsku, lecz całkiem przystępnie):
https://www.youtube.com/watch?v=8pq_tCg ... e=youtu.be
Na dobre zaczyna się od 6 minuty - początek nie jest zły, lecz jeśli ktoś ma mało czasu, to może sobie go odpuścić.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Legun »

Ponieważ stare obrazki poznikały, wrzucam je raz jeszcze. Lista gier ma swoje lata, lecz może komuś się jeszcze na coś przyda.
Obrazek
Obrazek
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
kisiel365
Posty: 777
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 229 times
Been thanked: 282 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: kisiel365 »

Fajnie, że odkopałeś ten wątek. To chyba najlepsza klasyfikacja rodzajów interakcji, z jaką się spotkałem. Aż dziw jak naturalna się wydaje i dokładnie opisuje istotne różnice. Chciałoby się rzec: No oczywiście! Dlaczego sam na to wcześniej nie wpadłem?
Do tej pory w dyskusji o planszówkach używałem określeń typu znaczna, bezpośrednia, subtelna, pozytywna, pasywna (lub ich przeciwstawności), ale zawsze czułem, że ucieka mi istota tego, co chciałem wyrazić.

PS Jakiś update o nowe tytuły?
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: tomb »

Ostatnio przypomniał mi się ten pomysł przy okazji dyskusji o interakcji w Res Arcana. To naprawdę wartościowa klasyfikacja. Szkoda, że nie oficjalna.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
koloX
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2011, 10:17
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: koloX »

W grafice jest coś takiego jak CMYK - 4 barwy z których składamy inne. Byłoby ciekawe gdyby te kolory, też 4 odpowiednio zamienić dobrać. Wymieszać. I wtedy każda z tych gier dostałaby swój kolor. Można by nawet je jakoś umieścić na palecie barw. Może jakiś grafik by to ogarnął. Myślę że byłoby to kompletnie bez praktycznego znaczenia ale każda gra miałaby swój jeden własny kolor, ciekawe byłoby zobaczyć te wszystkie odcienie i pokrewieństwa :P
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: mauserem »

koloX pisze: 28 lis 2019, 17:36 W grafice jest coś takiego jak CMYK - 4 barwy z których składamy inne. Byłoby ciekawe gdyby te kolory, też 4 odpowiednio zamienić dobrać. Wymieszać. I wtedy każda z tych gier dostałaby swój kolor. Można by nawet je jakoś umieścić na palecie barw. Może jakiś grafik by to ogarnął. Myślę że byłoby to kompletnie bez praktycznego znaczenia ale każda gra miałaby swój jeden własny kolor, ciekawe byłoby zobaczyć te wszystkie odcienie i pokrewieństwa :P
pomysł brawurowy i bardzo praktyczny, głównie dla grafików zwłaszcza tych którzy widzą maksymalne spektrum barw (tetrachromatycy - jestem jednym z nich, w dodatku facetem) - to w większości to kobiety.
Dużo będzie zależeć od przypisania składowych CMYK konkretnym typom interakcji (i ich ekwiwalentowi) - może to dać diametralnie inne efekty - które w większości przypadków będą dość "bure" (CMYK dopełnia się do szarośći) a to oznacza, że prawie 80 % męskiej populacji zaliczać je będzie do jednego koloru tzw: "chu...go" :mrgreen:
koloX
Posty: 83
Rejestracja: 16 gru 2011, 10:17
Has thanked: 40 times
Been thanked: 18 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: koloX »

Ponieważ zielonego jest mało i ogólnie dość naturalnie wypada by go zrobić jako czarny. Resztę można zostawić jak jest: niebieski - cyan, żółty - yellow i czerwony jako magenta. Może nie byłoby tak źle jak się wydaje.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Legun »

kisiel365 pisze: 27 lis 2019, 20:29 To chyba najlepsza klasyfikacja rodzajów interakcji, z jaką się spotkałem. Aż dziw jak naturalna się wydaje i dokładnie opisuje istotne różnice. Chciałoby się rzec: No oczywiście! Dlaczego sam na to wcześniej nie wpadłem?
Pięknie dziękuję!
kisiel365 pisze: 27 lis 2019, 20:29 PS Jakiś update o nowe tytuły?
Po takiej motywacji trudno się za to nie zabrać. Mam nadzieję, że w przerwie świątecznej uda mi się znaleźć czas, żeby ocenić te tytuły, które zaczęły u mnie trafiać na stół od tamtego czasu.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Legun »

koloX pisze: 28 lis 2019, 17:36 W grafice jest coś takiego jak CMYK - 4 barwy z których składamy inne. Byłoby ciekawe gdyby te kolory, też 4 odpowiednio zamienić dobrać. Wymieszać. I wtedy każda z tych gier dostałaby swój kolor. Można by nawet je jakoś umieścić na palecie barw. Może jakiś grafik by to ogarnął. Myślę że byłoby to kompletnie bez praktycznego znaczenia ale każda gra miałaby swój jeden własny kolor, ciekawe byłoby zobaczyć te wszystkie odcienie i pokrewieństwa :P
Zwróć proszę uwagę, że w proponowanej kwalifikacji parametry sumują się do 10. Nie mam łatwości w wyobrażeniu sobie, jak to wygląda w przypadku kolorów w CYMK-u, lecz wydaje mi się, że taki jeden kolor będzie mało precyzyjny, po zakres dostępnych barw będzie ograniczony. Układ pasków w czterech kolorach nie jest jakąś komplikacją. Może kiedyś powrzucam tu te obrazki, które poznikały od tamtego czasu, żeby zobaczyć proponowane oznaczenia pudełkowe. Z plamką w jednym kolorze byłoby pewnie tak, jak z zegarkiem o jednej wskazówce - to się da zrobić, tylko nie bardzo widać korzyści, zaś ograniczenia są niepodważalne.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: tomb »

Odkopuję temat, zapytując, czy trafił ktoś może na jakieś internetowe zestawienie, podobne do tutaj dyskutowanego? Nie widziałem niczego podobnego na BGG i zwykle w poszukiwaniu informacji o specyfice rozgrywki muszę przebijać się przez fora lub recenzje, a wolałbym szybki rzut okiem na np. uśredniony wynik głosowania.

Coś w tym temacie działał Rebel (kostki na profilu gry), ale to mała próba i zwykle nie mają w bazie gier, które mnie interesują.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Cztery barwy interakcji

Post autor: Legun »

Tyle już razy sobie obiecywałem, że się za to wezmę, że nie będę się już powtarzał :roll: Mam do skończenia jeszcze tylko trzy duże projekty zawodowe i hobbistyczne a wtedy... Może udałoby się zainteresować tym GF i zrobić taki społecznościowy, dwujęzyczny mini-serwis. Może jak dożyjemy do lata...
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
ODPOWIEDZ